Пе́снь 1.

Ирмо́с: Ма́нием Твои́м на земны́й о́браз преложи́ся пре́жде удоборазлива́емое водно́е естество́, Го́споди. Те́мже немо́кренно пешеше́ствовав Изра́иль, пое́т Тебе́ пе́снь побе́дную.

Благода́ть имы́й в себе́ от Вы́шния прему́дрости, тоя́ да́р пода́ждь ми́, рабу́ твоему́, я́ко да, ра́дуяся, воспою́ по́двиги твоя́, прему́дре.

По́ты по́стническими, я́коже в мо́ри Чермне́м, потопи́л еси́ фарао́на прего́рдаго и в зе́млю обетова́ния дости́гл еси́, преблаже́нне.

Ду́хом Святы́м укрепи́вся, духо́в зло́бы победи́л еси́ жезло́м ве́ры, храня́ше бо тя́ И́же жезло́м мо́ре лю́дем раздели́вый.

Богоро́дичен: Де́ва и Ма́ти па́че естества́ яви́лася еси́, Еди́наго от Еди́наго роди́вши, вся́ исполня́ющаго, я́коже Са́м ве́сть.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: В нача́ле Небеса́ всеси́льным Сло́вом Твои́м утверже́й, Го́споди Спа́се, и Вседе́тельным и Бо́жиим Ду́хом всю́ си́лу и́х, на недви́жимем мя́ ка́мени испове́дания Твоего́ утверди́.

Земна́я я́ко тле́нна прему́дренно оста́вив, после́довал еси́ возсия́вшему воздержа́нием Предте́чи и, в пусты́ню всели́вся, тезоимени́т вои́стинну де́лы Боже́ственными тому́ показа́лся еси́.

В ко́жу обле́кся и кре́стным огра́ждься ору́жием, мо́ре страсте́й плотски́х преплы́л еси́ немо́кренно, я́коже Елиссе́й иногда́ ми́лотию Илиино́ю быстрину́ реки́ Иорда́на.

Я́коже сто́лп яви́лся еси́, основа́н на Ка́мени, усе́кшемся от горы́ деви́ческия, те́м, де́монское каменомета́ние му́жески отрази́в, я́коже степе́ньми, к Небе́сному восхожде́нию восте́кл еси́.

Богоро́дичен: Ле́ствицу Тя́ прови́деша, до Небесе́ утвержде́нну, Влады́чице Чи́стая, Е́юже от земли́ к Небе́сным ро́д челове́ческий Бо́г с Собо́ю вознесе́ и в сла́ве Свое́й спосади́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: О́тча не́дра не оста́вль и соше́д на зе́млю, Христе́ Бо́же, та́йну услы́шах смотре́ния Твоего́ и просла́вих Тя́, еди́не Человеколю́бче.

А́нгельское житие́ на земли́ явля́я, а́лчен пребыва́л еси́, преблаже́нне, хле́бом ве́рным укрепля́емь всю́ тва́рь Пита́ющаго.

Процве́л еси́, я́коже кри́н в те́рниих, и сия́ возвели́чил еси́ воня́ми по́двиг твои́х, благоуха́нно венча́я ро́д тво́й благода́тию.

Боже́ственным серпо́м страстно́е отсе́к те́рние от ни́вы души́ твоея́, слеза́ми, о́тче, и кла́с безстра́стия пожа́л еси́, ра́дуяся.

Богоро́дичен: Авваку́м Тя́ го́ру прови́де осене́нную, из Тебе́ бо про́йде Святы́й, Пренепоро́чная, Небеса́ покрыва́я доброде́телию Свое́ю.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Го́споди Бо́же мо́й, от но́щи у́треневав, Тебе́ молю́ся: пода́ждь ми́ оставле́ние прегреше́ний мои́х и к све́ту Твои́х повеле́ний пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Возве́л еси́ о́чи твои́ к Бо́гу, спасти́ могу́щему, и шата́ния врага́ лука́ваго на зе́млю низве́ргл еси́, те́мже от него́ бори́мым помога́еши.

Блюды́й пя́ты твоя́ и но́зе главу́ свою́ сокруши́, ты́ же на Небеса́ возше́л еси́ невозбра́нно, от у́з свобожде́н плотски́х.

Я́коже юне́ц, яре́м Госпо́день поне́с и души́ твоея́ зе́млю удобри́в, несе́янно слану́ток возрасти́л еси́ себе́ на ма́лую пи́щу.

Богоро́дичен: Ма́нием Боже́ственным вся́ческая Нося́щаго во чре́ве Твое́м име́ла еси́, Влады́чице, и млеко́м пита́ла еси́ от сосцу́ Твое́ю младе́нцы во чре́ве ма́терни Пита́ющаго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ио́на из чре́ва а́дова вопия́ше: возведи́ от тли́ живо́т мо́й. Мы́ же Тебе́ вопие́м: Всеси́льне Спа́се, поми́луй на́с.

Во дре́ве кры́яся ду́пленне, сете́й лука́ваго избе́гл еси́ и к Боже́ственным жили́щем, я́коже оре́л, высоко́ паря́, восте́кл еси́.

Не вола́ закла́л еси́, Тро́ицу в ду́бе странноприе́мля, я́коже Авраа́м дре́вле, но сама́го себе́, доброде́тельми соверша́ема.

Па́че живота́ умре́ти изво́лил еси́ по сло́ву апо́стола и спогре́блся еси́ Христу́, за ны́ уме́ршему и тридне́вно воскре́сшему.

Богоро́дичен: Окрада́ема хоте́нием божества́, Е́ва дре́вле кля́тву введе́; Ты́ же, Бо́га поро́ждши, благослове́ние ввела́ еси́, Ма́ти Де́во.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Пе́щь о́троцы огнепа́льну дре́вле росоточа́щу показа́ша, Еди́наго Бо́га воспева́юще и глаго́люще: превозноси́мый отце́в Бо́г и препросла́влен.

Во́ду проше́д непостоя́нную, Иоа́нне преблаже́нне, ны́не на вода́х поко́йных всели́лся еси́ и ороша́еши ду́ши притека́ющих ти́.

Яви́лся еси́ ми́лостив и кро́ток, Иоа́нне блаже́нне, се́рдцем же чи́ст и непоро́чен, те́м Бо́га ви́дел еси́, при́сно чи́стыя утеша́ющаго.

Но́щь страсте́й преше́д и ко дни́ дости́г безстра́стия, сы́н бы́л еси́ невече́рния благода́ти, озаря́я ве́рою блажа́щия тя́.

Богоро́дичен: Го́ру Тя́ прови́де Дании́л, Де́во, от нея́же отсече́ся Ка́мень, и́долы сокруши́вый и зе́млю всю́ благода́тию испо́лнивый.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Еди́наго Безнача́льнаго Царя́ Сла́вы, Его́же благосло́вят небе́сныя си́лы и трепе́щут чи́ни а́нгельстии, по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Кипя́т от ра́ки моще́й твои́х исто́чницы благодея́ний и ве́рных веселя́т сердца́, я́коже ре́ки дре́вле еде́мскаго рая́, Богому́дре.

В броню́ ве́ры те́ло оде́яв, лице́ же свое́ без покрыва́ла имы́й, бде́ния претерпе́л еси́ кре́пко и Бо́га зре́л еси́ моисе́йски.

У́з теле́сных, я́ко ме́ртв, разреши́лся еси́, но, я́ко жи́в, неруши́м пребыва́еши, многоле́тныя реша́ боле́зни си́лою сме́рть претерпе́вшаго Влады́ки Христа́.

Богоро́дичен: На горе́ Сина́йстей прови́де Тя́ Моисе́й купину́, огне́м неопали́мую, Влады́чице, пребыла́ бо еси́ неопали́ма отню́дь, Боже́ственный О́гнь неизрече́нно прие́мши во утро́бе Твое́й.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Нетле́ния искуше́нием ро́ждшая и всехитрецу́ Сло́ву пло́ть взаимода́вшая, Ма́ти Неискусому́жная, Де́во Богоро́дице, Прия́телище Нестерпи́маго, Село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́, Тя́ велича́ем.

С ли́ки преподо́бных водворя́яся, у Престо́ла Влады́ки твоего́ предстои́ши, ра́дуяся, Его́же моли́ от вся́ких скорбе́й изба́витися предстоя́щим ра́це моще́й твои́х и твоему́ предста́тельству моля́щимся.

Всесве́тел сы́й, я́коже со́лнце, це́рковь твою́ озаря́еши, преподо́бне, просвети́ у́бо твои́ми светоли́тии мра́ком одержи́мыя и лю́тыми неду́ги к тебе́ притека́ющия и страсте́й разли́чных изба́ви.

Дерзну́в, пе́снь ны́не принесо́х ти́, преподо́бне, от Бо́га благода́ть тобо́ю получи́ти моля́ся и страсте́м все́м разреше́ние, житию́ же исправле́ние и души́ спасе́ние, да, ра́дуяся, при́сно прославля́ю тя́.

Богоро́дичен: Разноли́чно проро́цы Тя́ пропове́даша: ру́чку злату́ю и све́щник, две́рь и мо́ст, го́ру осене́нную и ле́ствицу. Мы́ же, сбытие́ си́х ве́рою ви́дяще, Богоро́дицу Тя́ пропове́дуем.