Канон святому преподобному Моисею Уфимскому
Память: 3 июня (21 мая)
Глас 6.
Припев: Преподо́бне о́тче Моисе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Приими́ моле́ние, Христе́ мо́й, мене́ недосто́йнаго и отве́рзи ми́ недоуме́нный у́м и язы́к, да возмогу́ Твоего́ уго́дника Моисе́я воспе́ти прославле́ние.
Ты́ изде́тска у́м сво́й укрепля́я изуче́нием Богодухнове́нных Писа́ний и святы́х жития́, к моли́тве прилежа́ние име́л еси́. Подви́гни и на́ш у́м к славосло́вию Творца́ вся́ческих, да обря́щем ве́лию Его́ ми́лость.
Еще́ ю́н бы́в суету́ земну́ю отмета́я, хра́м Го́сподеви в себе́ созда́ти хотя́, я́ко еле́нь исто́чника во́днаго, всеусе́рдно иска́л еси́ хра́м Бо́жий, блаже́нне. Сего́ ра́ди оста́вив до́м оте́ческий, во гра́д Уфу́ ко хра́му преподо́бнаго Се́ргия прите́кл, возжела́в примета́тися в дому́ Госпо́дни, не́же жи́ти в селе́ниих гре́шничих.
Утвержде́нием име́я Пострада́вшаго на́с ра́ди Го́спода, стра́нен, незна́ем, бездо́мен, безоте́чен бы́л еси́, преподо́бне Моисе́е, хра́м Бо́жий я́ко до́м име́я, и дру́га по душе́ себе́ та́мо обре́л еси́, во е́же прославля́ти ку́пно с ни́м Творца́ вся́ческих.
Богоро́дичен: Богороди́тельнице Де́во, Невмести́маго все́ми во утро́бе Твое́й вмести́вшая, моли́твами Твои́ми помози́ на́м от грехо́в очи́ститися, да сподо́бимся соде́латися хра́мом благода́ти Бо́жия.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Пи́щею духо́вною всегда́ име́л еси́ Сло́во Бо́жие и кре́пкою ве́рою в Го́спода побежда́л вся́ ви́димыя и неви́димыя враги́. Егда́ отъя́ша у тебе́ Свято́е Ева́нгелие нача́льницы безбо́жнии, ты́ гла́дом теле́сным и лише́нии себе́ подвиза́я, побуди́ и́х возврати́ти тебе́ драго́е сие́ сокро́вище, показа́в си́м тве́рдое испове́дание ве́ры твоея́.
Бу́ии ве́ка сего́ за таково́е испове́дание твое́ Го́спода безу́мным тя́, блаже́нне, наименова́ша, но ты́ вся́ сия́ в терпе́нии неся́, за оби́дящих тя́ моли́твы возноси́л еси́. Научи́ и на́с в любви́ пребыва́ти со все́ми и терпе́нием смиря́ти ду́ши на́ша.
Вся́ терпе́л еси́, преподо́бне: гла́д, лише́ния, поруга́ния. Нищету́ и юро́дство на́с ра́ди обнища́вшаго и Сего́ яре́м на рамена́ взе́м, Тому́ после́довал еси́. Сего́ ра́ди Госпо́дь да́ром прозорли́вости тя́ обогати́. Помина́й на́с, о́тче Моисе́е, любо́вию чту́щих па́мять твою́, да изба́вимся вра́жия обстоя́ния.
Богоро́дичен: Де́во Ма́ти Бо́жия, ро́ждшая Сло́во па́че сло́ва, я́вльшееся на́с ра́ди, моли́ приле́жно безслове́сия вся́каго на́с изба́вити.
Седа́лен, гла́с 2:
От ю́ности твоея́, возлюби́в по́двиг и доброде́тель, оте́ческий до́м оста́вив, Небе́снаго Отца́ взыска́л еси́ и обре́т хра́м Бо́жий, все́ житие́ твое́ служе́нию в не́м посвяти́в, поще́ние и воздержа́ние изве́стно показу́я, труди́лся еси́ на па́жити Христо́вой, наставля́я ча́да своя́ духо́вныя на пу́ть спасе́ния, утеше́ние и́м подава́я, душе́вныя и теле́сныя я́звы исцелева́я. Те́мже и по сме́рти твое́й Христо́с да́ром чуде́с обогати́ тя́. Моли́ и о на́с Христа́ Бо́га, прегреше́ний оставле́ние на́м пода́ти, пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Богоро́дичен: Облагодати́ на́с, Ма́ти Бо́жия, е́же к Богоугожде́нию житие́ на́ше упра́ви, да Твое́ю по́мощию и моли́твами преподо́бнаго отца́ Моисе́я живо́т ве́чный насле́дуем.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Ви́дя смире́ние и послуша́ние твое́, и ре́вностное усе́рдие ко хра́му Госпо́дню, архипа́стырь Уфи́мский Иоа́нн в де́нь Преображе́ния Госпо́дня удосто́и тя́ мона́шества и диа́конства и вско́ре к служе́нию свяще́нства призва́. Ты́ же ра́дости о се́м испо́лнився и восприя́тою тобо́ю си́лою благода́ти свяще́нства обо́лкся, всесве́тлым хра́мом тоя́ показа́лся еси́, сего́ ра́ди тя́ все́ прославля́ем.
Пречестны́м от Бо́га са́ном свяще́нства укра́шен, священноде́йственник Того́ досто́ин яви́лся еси́, вознося́ своя́ моли́твы о лю́дех, не оста́ви и на́с моли́твеннаго предста́тельства твоего́, преподо́бне Моисе́е, да обря́щем ми́лость Бо́жию в Де́нь Су́дный.
Не от ми́ра сего́ для все́х бы́л еси́, о́тче Моисе́е: незло́бив, кро́ток, смире́н, преподо́бен и пра́веден яви́лся еси́, те́мже и ублажи́лся еси́ от Творца́ и Влады́ки вся́ческих.
Богоро́дичен: Красну́ добро́тою па́че все́х же́н обре́т Тя́ Госпо́дь, Де́во Чи́стая, во Твою́ утро́бу всели́ся и злообра́зия страсте́й на́с изба́ви.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ души́ любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Боже́ственным све́том просвети́тися хотя́, пра́вила святы́х оте́ц до́бре соблюда́я и преподо́бному Серафи́му подража́я, стяжа́л еси́ ду́х ми́рен, о́тче Моисе́е, да си́м подви́гнеши ко спасе́нию ча́д свои́х.
Зави́дев тя́ искуси́тель до́бре проходя́ща житие́ свое́, разжже́ся и напа́стей мно́жество ти́ воздви́же чрез сослужи́телей и вла́сть иму́щих, но твои́м смире́нием и любо́вию пору́ган бы́сть и изобличе́н. Утверди́ и на́с моли́твами твои́ми, о́тче Моисе́е, в любви́ Христо́ве, да избе́гнем плене́ния вра́жия.
Не поколеба́лся еси́, о́тче Моисе́е, врага́ премно́гими прило́ги, не ужаса́лся еси́ и возвыше́ния его́, ста́л же, я́ко сто́лп тве́рд, во смире́ние, я́ко во броня́ оде́яся.
Богоро́дичен: Лю́дие, по́йте, Ю́же вои́стину ро́ждшую Бо́жие Сло́во несказа́нно и пребы́вшую па́ки по рождестве́ Де́ву нетле́нну, я́ко все́м предста́тельство явля́ющую и спасе́ние на́ше.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Жития́ сего́ волне́ния моли́твенными бде́нии и мно́гими по́двиги препобежда́я, блаже́нне, восприя́л еси́ со смире́нием избра́ние на духовни́ческое послуша́ние, непреста́нно со дерзнове́нием вознося́ моли́твы твоя́ за все́х, приноси́вших чре́з тя́ покая́ние, да поми́лует и́х Судия́ Пра́ведный.
Трудо́в твои́х мно́гих воздая́ние от Го́спода прие́м, о́тче Моисе́е, благода́тных дарова́ний прозорли́вости и исто́чник чуде́с яви́лся еси́, неду́ги душе́вныя и теле́сныя отгоня́ти. Не оста́ви и на́с твоея́ моли́твенныя по́мощи любо́вию тя́ почита́ющих.
Целому́дренно соверши́л еси́ житие́ твое́, ве́сь в моли́тве к Бо́гу пламене́я, я́ко земны́й а́нгел яви́лся еси́, сослуже́ния А́нгельскаго в соверше́нии литурги́и сподо́бився. Моли́ся преподо́бне Моисе́е, да огради́т на́с Госпо́дь святы́х А́нгел ополче́нием на борю́щия на́с враги́.
Богоро́дичен: Ви́деша А́нгели, Богороди́тельнице стра́нно Рождество́м Твои́м естество́ тле́нное ро́да пе́рстнаго, к нетле́нному па́ки прите́кшее житию́ и сла́ве Небе́сней.
Конда́к, гла́с 8:
От ю́ности, преподо́бне, кре́ст тво́й взе́м, Христу́ после́довал еси́, в моли́твах, поще́нии, во бде́нии и злострада́нии житие́ твое́ проходя́; те́мже Всеви́дящее О́ко, воззре́в на твоя́ труды́, чудесы́ тя́ прославля́ет и воспева́ти тебе́ науча́ет: ра́дуйся, о́тче Моисе́е, земли́ Уфи́мския похвало́ и моли́твенниче о на́с преди́вный.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Тече́ние жития́ твоего́ до́бре соверши́л еси́, ве́ру соблю́д и во все́х доброде́телех яви́ся непрело́жен, о́тче Моисе́е. Те́мже откры́ Госпо́дь тебе́ вре́мя преставле́ния твоего́ и дарова́ ти́ трудо́в твои́х воздая́ние Ца́рствие Бо́жие.
Зна́мении велича́йшими, о́тче, обогати́ тя́ Госпо́дь, Его́же ты́ просла́вил еси́ труды́ твои́ми, боле́зньми и воздержа́нием. Благослове́н, взыва́я Бо́г Оте́ц на́ших.
Ра́ка моще́й твои́х, преподо́бне Моисе́е, исто́чник показа́ся мно́гих исцеле́ний, к не́йже вся́к притека́я, избавля́ется вся́ческих страсте́й и прие́млет утеше́ние и исцеле́ние, тя́ блажа́ и взыва́я: Благослове́н Бо́г Оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Гра́д Тво́й и лю́ди спаса́й, Богоневе́сто, предста́тельство на́ше, ве́рою несомне́нною вопию́щие Ти́: Благослове́н, Всечи́стая, Пло́д чре́ва Твоего́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Житие́ твое́ преподо́бно бы́сть и кончи́на блаже́нна и честна́, о́тче на́ш Моисе́е, святы́х А́нгелов собесе́дниче. Те́мже и мы́ вси́ чти́м па́мять твою́ и прославля́ем Просла́вльшаго тя́ Го́спода во ве́ки.
Добро́ты мы́сленныя наслажда́ешися неизрече́нно, оста́вль тле́нное те́ло твое́ и ви́дети сподо́бился еси́, я́же ви́дят сла́вне А́нгельская во́инства, пою́щия и превознося́щия Го́спода во ве́ки.
Я́ко у́тро, я́ко со́лнце па́мять твоя́ возсия́, о́тче Моисе́е, просвеща́я се́рдца ве́рных, ты́ бо Све́та неизрече́ннаго яви́лся еси́ насле́дник. Те́мже помина́ем твою́ па́мять блажа́щих и воспева́ющих хвалу́ Го́споду во ве́ки.
Богоро́дичен: Пречи́стая Госпоже́, Де́во Богоро́дице, Покро́ве и Прибе́жище на́ше со преподо́бным Моисе́ем вознеси́ моли́твы Твоя́ ко Го́споду о все́х на́с, прославля́ющих Его́ и пою́щих во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́ же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти: Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во Воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.
Я́ко избра́ннику Влады́ки Христа́, к тебе́, о́тче Моисе́е, прибега́ем, отягче́ннии прегреше́ниями и обурева́емыми страстьми́ мно́гими: твои́ми моли́твами, преподо́бне, воздви́гни на́с от душетле́нных страсте́й.
Престо́лу Влады́чню предстоя́, преподо́бне, при́зри на ны́, воспева́ющия тя́ по достоя́нию, и прие́мше на́ша моле́ния, ми́р от Христа́ испроси́ душа́м на́шим и ве́лию ми́лость.
Сокруше́нным се́рдцем вопие́м ти́, о́тче Моисе́е, утеше́ние на́м бу́ди в ско́рбех, при́сно отгоня́я печа́ли от ду́ш на́ших, да в ра́дости сподо́бимся с тобо́ю прославля́ти Влады́ку вся́ческих.
Богоро́дичен: Еди́наго от Тро́ицы Еди́на Ма́ти бы́вши, со дерзнове́нием Сы́ну Твоему́ моли́ся, спасти́ся от наве́та вра́жия, ти́хость же и спасе́ние получи́ти на́м, Тя́ велича́ющим.
Свети́лен:
Светоно́сное И́мя Иису́сово, возлю́бленное и вожделе́нное тобо́ю от ю́ности, чрез труды́ и по́двиги твоя́ и удале́ние мирска́го пристра́стия, пресве́тлым тя́ свети́льником соде́ла, поста́вленном на све́щнице церко́вном. Те́мже, преподо́бне Моисе́е, и на́ша ду́ши мра́ком грехо́вным покрове́нныя, озари́ све́том Боже́ственныя любве́ и на высоту́ смире́ния возведи́.
Сла́ва, и ны́не: Светоза́рная Бо́жия Пала́то и Недоуме́нный Светода́вца Престо́ле, Ма́ти Безневе́стная, просвети́ ны́ све́том доброде́тели, да О́браз Бо́жий, помраче́нный страстьми́, па́ки сла́вою дре́влею просия́ет в на́с, с ве́рою и любо́вию Тя́ воспева́ющих.