Канон святому преподобному Зосиме, игумену Соловецкому (второй)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Пребоже́ственный Све́те трисо́лнечне, страсте́й те́мностию омраче́на всего́ мя, просвети́в, очи́сти моли́твами Твоего́ раба́, Человеколю́бче, и сего́ чту́щу сло́во ми́ вдохни́.

Пою́щу светоно́сную па́мять твою́ све́т ми́ низпосли́, я́ко Богонача́льному Све́ту предстоя́, преподо́бне Зоси́мо, страсте́й мои́х тму́ моли́твами твои́ми отгоня́я.

Кро́ток, и ми́лостив, и чи́ст бы́в, кро́тких зе́млю дости́гл еси́, о́тче, укроти́ настоя́щую бу́рю се́рдца моего́, да, в тишине́ боже́ственней бы́в, песносло́влю твоя́ по́двиги.

Богоро́дичен: Твоего́ прии́мши Соде́теля, я́ко Са́м восхоте́, из безсе́менна чре́ва Твоего́ па́че ума́ воплоще́нна, Чи́стая, тва́рей вои́стинну яви́лася еси́ Влады́чица.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Целому́дрие, о́тче, притяжа́в, и́мже на Боже́ственную любо́вь возше́л еси́, прие́мь да́ры исцеля́ти неду́ги ду́ш и теле́с на́ших.

У́м тво́й небе́сныя добро́ты созерца́ти, от земны́х отлучи́в, прилежа́ти наказа́л еси́, Зоси́мо, иде́же ны́не водворя́ешися.

О́браз бы́в твои́м ученико́м к доброде́тели, о́тче, и́хже возводя́ к высоте́ боже́ственнаго раче́ния, доброде́тели прилежа́ти наказу́я.

Богоро́дичен: Боже́ственнаго рождества́ Твоего́, Чи́стая, вся́каго естества́ чи́н прехо́дит чу́до: Бо́га бо Присносу́щна прии́мши во чре́ве, и, ро́ждши, пребыва́еши при́сно Де́ва.

Седа́лен, гла́с 4.

Страстно́е порабо́тил еси́ плотско́е мудрова́ние, ду́ху го́ршее покори́в, о́тче пресла́вне, сокруши́л еси́ вы́и бесо́м и посто́м возсия́л еси́ в ми́ре, я́ко лучи́ со́лнечных сия́ний, твоя́ доброде́тели показу́я. Сего́ ра́ди тя́ воспева́ем.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Кро́тостию, о́тче, наве́ты нося́, терпя́ же и от твои́х, на тя́ востаю́щих, оте́ческим нра́вом после́дуя, те́х житие́ в себе́ име́л еси́.

Терпе́ние и безгне́вие име́я, отхо́диши, из кинови́и гони́мь, возвраща́яся же, призыва́емь, смиря́лся еси́, я́ко отроча́, по Христо́ву словеси́.

Укоре́ние и доса́ды прие́мля, подо́бился еси́ молча́нию Иису́са, моего́ Бо́га, младе́нец беззло́бием Ца́рство насле́дуя, уязвля́я же гордя́щася врага́.

Богоро́дичен: Я́ко вои́стинну неизрече́нна и непостижи́ма Твоего́, Богоро́дице; боголе́пнаго су́ть рождества́, су́щим на земли́ и небе́сным, Присноде́во, та́инства.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Но́сиши со о́наго по́лу мо́ря чуде́снаго Савва́тия мо́щи и твое́й оби́тели сие́ ца́рственное сокро́вище сниска́л еси́, его́же доброде́тели в себе́ нося́, Зоси́мо преподо́бне.

Ненаселе́нная населя́ется, о́тче, тобо́ю, я́ко бо заря́ просия́ша твоя́ доброде́тели; е́юже осия́вшеся, в пусты́ню, я́коже и во гра́д, мона́шеское мно́жество сти́чется.

Обеща́нное дре́вле, при Савва́тии чу́днем, ны́не тобо́ю испо́лнися, о́тче: по́стник бо мно́жество к тебе́ прише́дше, и доброде́телем прилежа́т, тобо́ю просвеща́емы, Зоси́мо.

Богоро́дичен: Богоро́дицу Тя́ от души́, Влады́чице ми́ра Блага́я, испове́дающия спаса́й, Тебе́ бо заступле́ние непобеди́мо и́мамы, и́стинную Богороди́тельницу.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Слеза́ми твои́ми, о́тче, потопи́л еси́ у́мныя еги́птяны, и́миже очи́стився, чи́стому прибли́жился еси́ и благода́ть привлече́ исцеле́ния, благоутро́бне. Бе́дствующия ны́ зле́, тре́бующия твоея́ по́мощи, спаси́.

Сла́ное о́тче, неве́рия мо́ре истека́ющими от тебе́ си́лами и зна́меньми возмуща́ется, и злоче́стие благоче́стием ло́пи изменя́ется, и тма́ неве́дения богоразу́мием просвеща́ется, Зоси́мо.

Предста́тельствовати стра́ждущим благода́ть, о́тче, име́я, ника́коже ме́дли, но предвари́ и ру́ку по́мощи пода́ждь на́м, зле́ страстьми́ одержи́мым: вси́ бо, призыва́ющии тя́ ве́рно, от бе́д спаса́ются.

Богоро́дичен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая земны́м Окорми́теля и Го́спода, страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое разжени́ смуще́ние и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Конда́к, гла́с 8.

Христо́вою любо́вию уязви́ся, преподо́бне, и Того́ Кре́ст сла́вный, на ра́мо взе́м, поне́сл еси́, боже́ственне вооружи́вся, и непреста́нныя моли́твы, я́ко копие́ в руце́, имы́й, кре́пко ссе́кл еси́ бесо́вская ополче́ния. Те́м зове́м ти́: ра́дуйся, преподо́бне о́тче Зоси́мо, мона́хов удобре́ние.

И́кос.

Услы́шав Христо́в гла́с, оста́вил еси́ плотска́я мудрова́ния, бога́тство же и сла́ву, я́ко пра́х, вмени́в, на стра́сти, я́ко безпло́тен, подвиза́лся еси́, и безпло́тных ликостоя́нию чистото́ю уподо́бился еси́, и ра́зума дарова́ние прия́л еси́, е́же пода́ждь в пе́снех пою́щим ти́ си́це: ра́дуйся, Зоси́мо преподо́бне и богоно́се, небе́сный челове́че и земны́й а́нгеле; ра́дуйся, я́ко кроме́ ми́ра су́етнаго пусты́ню соде́лав в морско́м о́строве, в не́м оби́тель соста́вил еси́. Ра́дуйся, я́ко в не́й мно́жество мона́хов собра́ся, и от ни́х слы́шиши си́це глаго́лемое: ра́дуйся, мона́шествующим спасе́ния хода́тай; ра́дуйся, уныва́ющих о́браз утеше́ния; ра́дуйся, мона́хом от наве́т вра́жиих изба́вителю; ра́дуйся, скорбе́й губи́телю на́шего естества́, я́ко отго́ниши по́мыслы зло́бныя; ра́дуйся, скорбя́щих душе́ю сла́дкое утеше́ние и ра́дости боже́ственныя пода́телю; ра́дуйся, на́ш предста́телю и изба́вителю; ра́дуйся, преподо́бне о́тче Зоси́мо, мона́хов удобре́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В мо́ри явля́яся, от бе́д спаса́еши, Зоси́мо преподо́бне, призыва́юще бо тя́ на по́мощь, и те́пла помо́щника все́м ве́дяще быва́юща, и бы́стра засту́пника стяжа́вше, зову́т: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Я́же от лю́таго бе́са наси́луемая жена́ пра́ведне тобо́ю запреща́ется, безу́мне Изба́вителя не призва́вшая и тя́, к Нему́ моли́твенника, Зоси́мо. Та́я исцеле́ние от напа́сти получи́, пою́щи: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

И́же злы́ми при́сно обурева́емии и страстьми́ содержи́мии, к тебе́ прибега́ем, Бо́гови моли́твенника тя́ предлага́юще, Зоси́мо преподо́бне. Те́мже ми́лостивно посеща́й на́с, о́тче, да, тобо́ю спасе́ни, пое́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Очисти́лище естеству́ Ты́ еси́, еди́на Богоблаже́нная, на ра́мех бо херуви́мских седя́щаго Бо́га дла́ньма носи́ла еси́, вопию́щи: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Лоза́ плодови́та, о́тче, душа́ твоя́ бы́сть, вино́ умиле́ния иска́пающи на́м, стра́сти очища́ющее и ду́ши боже́ственне веселя́щее, от малоду́шия возставля́ющее. Те́мже и, благоду́шны бы́вше, усе́рдно пое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Подобонра́вное доброде́телей, о́тче Зоси́мо, отцу́ Савва́тию и равноподви́жное исправле́ние совокупи́ тя́ в преми́рных ему́. Отону́дуже, явля́ющеся вку́пе, спаса́ете пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Дво́ице богоуго́дная, равноче́стнии отцы́, еди́но достоя́ние ве́чныя сла́вы стяжа́вше, от лю́тых на́с изыма́ти не преста́йте, вопию́щих, я́ко равномо́щно дерзнове́ние иму́ще ко все́х Влады́це: по́йте, благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Златоза́рный Тя́, Де́во, све́щник предвообрази́, прия́ла бо еси́ несказа́нно Све́т Непристу́пный и сия́нием Твои́м озаря́еши концы́. Те́мже Тя́ пое́м, Чи́стая, и превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Предста́вил еси́ себе́ же́ртву чи́сту Бо́гу, преподо́бне о́тче, все́ жела́ние доброде́тельми возложи́в, и́миже сия́я, просвеща́еши приближа́ющихся к прославля́ющему тя́ по успе́нии Го́сподеви, предста́теля показа́вшему су́щим в ну́ждах.

Высото́ю де́лания к небеси́ взя́тся, о́тче вселюбе́зне, ко о́ному блаже́нству преложи́лся еси́, Его́же в житии́ боле́зненне не преста́л еси́, взыску́я, и, труда́ми поко́й обре́т, та́мо певцы́ твоя́ хода́тайством твои́м возведи́.

Приими́ с любо́вию ти́ пе́снь приноси́мую, преподо́бне о́тче, и пода́ждь оставле́ние прегреше́ний и страсте́й премене́ние, и Боже́ственнаго све́та осия́ния сподо́би, та́мо управля́я, иде́же ты́ во све́тлых се́лех Тро́ичныя зари́, Зоси́мо, пребыва́еши.

Богоро́дичен: Ме́ртвым воскресе́ние ны́не дарова́ся Твои́м несказа́нным и неизрече́нным рождество́м, Богоро́дице Всечи́стая: Жи́знь бо от Тебе́, пло́тию обло́жшися, все́м возсия́ и сме́ртное смеше́ние я́ве разруши́.

Свети́лен.

Насажде́ну ти́ в дому́ Бо́жии, вои́стинну, я́ко фи́никс, псало́мски процвета́ет твоя́ оби́тель, умножа́я тебе́ ча́да, и́же твою́, о́тче Зоси́мо, па́мять пра́зднуют све́тло.