Канон святому преподобномученику Корнилию, игумену Псково-Печерскому

Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 05 марта (20 февраля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Умиле́ния ми́ во́ду изле́й, Го́споди, в се́рдце, и у́м озари́ досто́йно воспе́ти Твоего́ уго́дника, преподо́бнаго Корни́лия.

Мона́хов наста́вник и учи́тель нелицеприя́тен бы́л еси́ и, Бо́гу си́х приводя́, му́ченическим венце́м от земна́го царя́ венча́лся еси́, блаже́нне.

Христо́вым светоли́тием просвеща́ем, преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́твами твои́ми, преблаже́нне, омраче́нную ду́шу мою́ просвети́, я́ко да воспева́ю тя́.

Богоро́дичен: Тишина́ Ты́, Влады́чице, и приста́нище погиба́ющим в мо́ре грехо́в, те́мже к Тебе́ притека́ющих не отри́ни, Присноде́во, но спаси́ Твои́м предста́тельством Богома́терним.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Просвети́л еси́ лю́ди, и́долом служа́щия, све́том и́стинныя ве́ры, озари́ и на́с, гре́шных, прибега́ющих к Твоему́ заступле́нию, благода́тию от Всеблага́го Человеколю́бца.

Все́м бла́га духо́вныя и теле́сныя де́я, наве́том злы́х пло́ть твоя́ умертви́ся со святы́ми же ду́х тво́й всели́ся, и ны́не с ни́ми моли́ся Христу́ о на́с, преподо́бне.

Ны́не в безконе́чную сла́ву преше́д от земли́, окая́нную ду́шу мою́ страстьми́, преподо́бне, приле́жным очище́нием твоея́ моли́твы уврачу́й.

Богоро́дичен: То́чию в хра́ме Твое́м, а́ки в корабле́, Тобо́ю окормля́емем, Богоро́дице, избавля́емся ны́не от вра́г ви́димых и неви́димых и укрепля́емся Твое́ю по́мощию, Присноде́во.

И́н конда́к, гла́с 2:

Из мла́да, Корни́лие чу́дный, трудо́м и по́двигом себе́ преда́в, игу́меном Пско́во–Пече́рстей оби́тели поста́влен бы́л еси́, о́бразом ве́ры и по́стническаго жития́ все́м бы́в, мно́гия лю́ди к Бо́гу приве́л еси́. За своя́ же вели́кия доброде́тели за́вистию от злы́х гони́м, му́ченически ду́шу свою́ Бо́гови пре́дал еси́. Того́ ра́ди с ве́рою возопии́м: преподобному́чениче Корни́лие достосла́вный, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

И́н и́кос:

Из мла́да спасе́ния вожделе́в, преподо́бне Корни́лие, в Пско́во–Пече́рскую оби́тель прите́кл еси́ к чу́дней ико́не Богома́тери. Ту́ постри́гся, обе́ты и́ночества прия́в, Ева́нгельскими доброде́тельми просия́л еси́, те́мже и вожде́м бра́тии поста́влен бы́л еси́. Все́м служа́ и помога́я, да вся́чески все́х спасе́ши, труды́ и по́двиги своя́ усугу́бил еси́. Ливо́нскую чудь к Правосла́вней ве́ре обрати́л еси́, це́ркви и при́чты и́м устро́ив. Оби́тель свою́ до́брыми хра́мы, списа́нием чуде́с Богома́терних и трудо́в пе́рвых подви́жников пече́рских всю́ду просла́вил еси́; за́вистию же зло́бных люде́й по мно́гих ле́тех па́стырства своего́ земны́м царе́м к Небе́сному Царю́ му́ченически предпо́слан бы́л еси́ в ве́чное жили́ще к ли́ку святы́х. Те́мже, досточу́дне Корни́лие, моли́ Христа́ Бо́га и Пречи́стую Его́ Богома́терь дарова́ти на́м оставле́ние прегреше́ний и ве́лию ми́лость.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Оби́тель бя́ше издре́вле святы́х в Богозда́нней пеще́ре, Бо́гу Еди́ному ве́домая, ты́ же, о́тче Корни́лие, те́м подража́я и ме́сто и́х по́двигов почита́я, мно́жество и́ноков к Бо́гу приве́л еси́.

Не оста́ви, Корни́лие преподо́бне, твои́ми по́тами и труда́ми возраще́нныя сея́ оби́тели, но охраня́й ю́, и́бо и врази́ тя́ ви́деша охраня́ющим ю́ и укрепля́ющим.

Многоболе́зненныя стра́сти всегда́ врачу́еши приступа́ющих к тебе́, благода́ть бо, преподо́бне, прии́м от Го́спода, содева́ти зна́мения и чудеса́.

Богоро́дичен: Утоли́, Богома́ти, свире́пствующую бу́рю неве́рия и ожесточе́ния, злы́я стра́сти, поглоти́ти хотя́щия Тя́ сла́вящих и о́браз Тво́й почита́ющих, но заступи́ на́с моли́твами преподо́бнаго Твоего́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Я́ко ка́мень драги́й огради́л еси́ кре́пко оби́тель от ра́тников злы́х, преподо́бне, изыма́я и свобожда́я и́ноков от страсте́й и доброде́тельми горе́ возводя́.

Да не оскуде́ют, о́тче, твои́ми моли́твами и́стиннии подви́жницы благоче́стия во оби́тели твое́й, но ку́пно со святы́м чудотво́рцем Никола́ем, ему́же охране́ние ея́ вве́рил еси́, до трубы́ Арха́нгела соблюди́ ю́.

Преподо́бне о́тче, помози́ оби́тели твое́й, насе́льником и все́м на́м вся́ ко́зни лука́ваго отража́ти, я́коже ты́ иногда́ отража́л еси́ ви́димыя враги́ и неви́димыя.

Богоро́дичен: Мглу́ страсте́й на́ших разреши́, Де́во, и благода́тною си́лою Сы́на Твоего́ отжени́ враго́в кова́рство и наве́ты диа́вола от ра́б Твои́х, Тя́ сла́вящих.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Пречи́стыя до́м, преподо́бне, огради́л и украси́л еси́, те́мже и са́м ны́не во оби́тели Ея́ на Небеси́ и на земли́ в хра́ме Ея́ досто́йно обита́еши.

Уте́ши и утиши́ на́с, си́рых, и в доброде́тели ни́щих, преподобному́чениче, жите́йскую го́рдость отрева́я и моли́тве и́стинней науча́я.

Соде́яв, пресла́вне, ду́шу твою́ хра́м Свято́му Ду́ху, бы́л еси́ насле́дник Го́рняго Ца́рствия, с Вы́шними си́лами и со все́ми святы́ми моли́ся ко Го́споду о спасе́нии ду́ш на́ших.

Богоро́дичен: Сохрани́ до́м Тво́й, Богоро́дице, до сконча́ния ве́ка и не оста́ви на́с, си́рых, без Твоея́ Ма́терния по́мощи и предста́тельства преподо́бных Твои́х.

Конда́к, гла́с 4:

Све́тлый свети́льник Правосла́вия и сугу́бая Пско́вския земли́ защи́та бы́л еси́, многобо́жие искореня́я и лю́ди к Бо́гу наставля́я. До́м Богома́тери тобо́ю укрепи́ся и просла́вися, доброде́тельми же укра́шен, вене́ц му́ченика прия́л еси́, помина́й на́с, ча́д твои́х, и у Го́спода, преподобному́чениче Корни́лие.

И́кос:

Бо́гом возлю́бленный игу́мен изря́дный, ве́ры Христо́вой апо́стол и му́ченик, все́м милосе́рдый, и ни́щих пита́тель, от и́долов лю́ди приведы́й к Бо́гу и́стинному, ве́ре наставля́я и Бо́жия хра́мы устроя́я, во оби́тели Пречи́стыя мона́хов мно́жества собра́л еси́, те́мже Богома́терь просла́ви Своя́ о́бразы дела́ми чу́дными, и́хже свиде́тель нело́жен бы́л еси́; и ны́не же от ско́рбных обстоя́ний избавля́еши, да с ве́рою и любо́вию пое́м ти́: ра́дуйся, преподобному́чениче Корни́лие.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ио́ны первонача́льника, гони́телей не́когда избе́гшаго, му́ченичество восприя́л еси́, сла́вне, те́мже с ни́м Бо́гу моли́ся, да сохрани́т оби́тель ва́шу невреди́му и на́с покая́нием к ва́м привлече́т.

Ма́рк, пусты́нник та́йный, а́ки Мелхиседе́к, не́мощию тя́ вразуми́, Корни́лие, о и́мени свое́м, его́же смире́нию поревнова́ти научи́ на́с, блаже́нне.

Просвети́в твое́ се́рдце, преподо́бне, мона́хов бы́л еси́ наста́вник, наказу́я и уча́ и все́х приводя́ к Бо́жией во́ле, поя́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Да заградя́тся, Богоро́дице, Твои́ми моли́твами уста́ лжи́вая и льсти́вая не ве́дущих над ве́рными покро́ва Твоего́, и спаси́ все́х, Де́во, Тебе́ и́стинно служа́щих и Христо́во и́го благо́е до́бре несу́щих.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и А́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки

Вразумля́еши живу́щия во огра́де твое́й, преподо́бне, явля́яся и́м я́ве и во сне́ наставля́я, но и все́м, моля́щимся тебе́, чу́дно помога́еши и от злы́х бе́д избавля́еши.

Моли́ о на́с, преподо́бне, и не забу́ди к тебе́ притека́ющих, в ско́рбех и печа́лех су́щих, подая́й утеше́ние от твое́й ра́ки цельбоно́сныя.

Процве́л еси́ я́ко фи́никс Дави́дски, о́тче, и оби́тель яви́лся еси́ Ду́ха Пресвята́го, о на́с непреста́нно моли́ почита́ющих ве́рою пречестну́ю па́мять твою́, преподо́бне Корни́лие.

Богоро́дичен: Ве́к скончава́ется, любо́вь оскудева́ет, побе́ду лука́вый торжеству́ет, и кто́ на́м помощи́ мо́жет, а́ще не Ты́, Де́во, Чу́дная Ма́ти, огради́ши Кресто́м Сы́на Твоего́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стину Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

В дому́ Богома́тери, я́коже в Гефсима́нии, почива́еши ны́не, блаже́нне, иде́же, служа́ умиле́нне, предстоя́л еси́ Престо́лу Бо́жию смире́нно, в верте́пе освяще́нному.

Никто́же неуте́шен отхо́дит от твоея́ ра́ки, преподо́бне, но исцеле́ние ду́ш и теле́с ве́рующим подае́ши всегда́ изоби́льно.

Зри́ши Бо́жия и А́нгельския све́тлости патриа́рх и му́ченик и апо́стольския красоты́, моли́ с ни́ми Человеколю́бца оставле́ние грехо́в и жития́ исправле́ние дарова́ти на́м, преподо́бне, хва́лящим тя́.

Богоро́дичен: Тишина́ ве́лия бы́сть в пеще́ре су́щим, суе́т ми́ра избе́гшим святы́м. Ты́, о Ма́ти Де́во, Небе́сную тишину́ ниспосли́ и на́м, Чи́стая, Тебе́ велича́ющим.

Свети́лен:

Свяще́нством досто́йно облече́н, удобре́н же зело́ преподо́бием, Богоро́дицы до́м украси́в и просла́вив, язы́цы ко Христу́ приве́л еси́, усече́нием же ме́чным седи́на твоя́ обагри́ся кро́вию, Корни́лие, и ны́не со святы́ми Христу́ предстоя́, моли́ почита́ющим па́мять твою́ земно́е ше́ствие в ми́ре прейти́ и одесну́ю Судии́ предста́ти.

Сла́ва, и ны́не: По успе́нии Твое́м ми́ра не оста́вила еси́, Богоро́дице, но и в де́бри земно́й прославля́еши и́мя свято́е Свое́ чудеса́ми от ико́ны Твоея́ святы́я и гро́ба преподобному́ченика, с ни́мже моли́ Сы́на и Бо́га Твоего́ о на́с, недосто́йных, Тя́ при́сно блажа́щих.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ, ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Оу҆миле́нїѧ мѝ во́дꙋ и҆зле́й, гдⷭ҇и, въ се́рдце, и҆ ᲂу҆́мъ ѡ҆зарѝ досто́йнѡ воспѣ́ти твоего̀ ᲂу҆го́дника, прпⷣбнаго корни́лїа.

Мона́хѡвъ наста́вникъ и҆ ᲂу҆чи́тель нелицепрїѧ́тенъ бы́лъ є҆сѝ и҆ бг҃ꙋ си́хъ приводѧ̀, мч҃ническимъ вѣнце́мъ ѿ земна́гѡ цр҃ѧ̀ вѣнча́лсѧ є҆сѝ, бл҃же́нне.

Хрⷭ҇то́вымъ свѣтоли́тїемъ просвѣща́емъ, прпⷣбне ѻ҆́тче корни́лїе, моли́твами твои́ми, пребл҃же́нне, ѡ҆мраче́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ просвѣтѝ, ꙗ҆́кѡ да воспѣва́ю тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Тишина̀ ты̀, влⷣчце, и҆ приста́нище погиба́ющымъ въ мо́ре грѣхѡ́въ, тѣ́мже къ тебѣ̀ притека́ющихъ не ѿри́ни, приснодв҃о, но спасѝ твои́мъ предста́тельствомъ бг҃ома́тернимъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче, гдⷭ҇и, и҆ цр҃кве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Просвѣти́лъ є҆сѝ лю́ди, і҆́дѡлѡмъ слꙋжа́щыѧ, свѣ́томъ и҆́стинныѧ вѣ́ры, ѡ҆зарѝ и҆ на́съ, грѣ́шныхъ, прибѣга́ющихъ къ твоемꙋ̀ застꙋпле́нїю, бл҃года́тїю ѡ҆ всеблага́гѡ чл҃вѣколю́бца.

Всѣ̑мъ бла̑га дꙋхѡ́вныѧ и҆ тѣлє́сныѧ дѣ́ѧ, навѣ́томъ ѕлы́хъ пло́ть твоѧ̀ ᲂу҆мертви́сѧ, со ст҃ы́ми же дꙋ́хъ тво́й всели́сѧ, и҆ ны́нѣ съ ни́ми моли́сѧ хрⷭ҇тꙋ̀ ѡ҆ на́съ, прпⷣбне.

Ны́нѣ въ безконе́чнꙋю сла́вꙋ преше́дъ ѿ землѝ, ѡ҆каѧ́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ страстьмѝ, прпⷣбне, приле́жнымъ ѡ҆чище́нїемъ твоеѧ̀ моли́твы ᲂу҆врачꙋ́й.

Бг҃оро́диченъ: То́чїю въ хра́мѣ твое́мъ, а҆́ки въ кораблѣ̀, тобо́ю ѡ҆кормлѧ́емѣмъ, бцⷣе, и҆збавлѧ́емсѧ ны́нѣ ѿ вра̑гъ ви́димыхъ и҆ неви́димыхъ и҆ ᲂу҆крѣплѧ́емсѧ твое́ю по́мощїю, приснодв҃о.

Конда́къ и҆́нъ, гла́съ в҃:

И҆зъ мла́да, корни́лїе чꙋ́дный, трꙋдѡ́мъ и҆ по́двигѡмъ себѐ преда́въ, и҆гꙋ́меномъ пско́во-пече́рстѣй ѡ҆би́тели поста́вленъ бы́лъ є҆сѝ, ѻ҆́бразомъ вѣ́ры и҆ по́стническагѡ житїѧ̀ всѣ̑мъ бы́въ, мнѡ́гїѧ лю́ди къ бг҃ꙋ приве́лъ є҆сѝ. за своѧ̑ же вєли́кїѧ добродѣ̑тели за́вистїю ѿ ѕлы́хъ гони́мъ, мч҃нически дꙋ́шꙋ свою̀ бг҃ови пре́далъ є҆сѝ. тогѡ̀ ра́ди съ вѣ́рою возопїи́мъ: прпⷣбномч҃ниче корни́лїе достосла́вный, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а сп҃сти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.

І҆́косъ и҆́нъ:

И҆зъ мла́да сп҃се́нїѧ вожделѣ́въ, прпⷣбне корни́лїе, въ пско́во-пече́рскꙋю ѡ҆би́тель прите́клъ є҆сѝ къ чꙋ́днѣй і҆кѡ́нѣ бг҃ома́тери. тꙋ̀ постри́гсѧ, ѡ҆бѣ́ты и҆́ночества прїѧ́въ, є҆ѵⷢ҇льскими добродѣ́тельми просїѧ́лъ є҆сѝ, тѣ́мже и҆ вожде́мъ бра́тїи поста́вленъ бы́лъ є҆сѝ. всѣ̑мъ слꙋжѧ̀ и҆ помога́ѧ, да всѧ́чески всѣ́хъ сп҃се́ши, трꙋды̀ и҆ по́двиги своѧ̑ ᲂу҆сꙋгꙋ́билъ є҆сѝ. лїво́нскꙋю чꙋ́дь къ правосла́внѣй вѣ́рѣ ѡ҆брати́лъ є҆сѝ, цр҃кви и҆ при́чты и҆̀мъ ᲂу҆стро́ивъ. ѡ҆би́тель свою̀ до́брыми хра́мы, списа́нїемъ чꙋде́съ бг҃ома́тернихъ и҆ трꙋдѡ́въ пе́рвыхъ подви́жникѡвъ пече́рскихъ всю́дꙋ просла́вилъ є҆сѝ, за́вистїю же ѕло́бныхъ люде́й по мно́гихъ лѣ́тахъ па́стырства своегѡ̀ земны́мъ царе́мъ къ нбⷭ҇номꙋ цр҃ю̀ мч҃нически предпо́сланъ бы́лъ є҆сѝ въ вѣ́чное жили́ще къ ли́кꙋ ст҃ы́хъ. тѣ́мже, досточꙋ́дне корни́лїе, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а и҆ пречⷭ҇тꙋю є҆гѡ̀ бг҃ома́терь дарова́ти на́мъ ѡ҆ставле́нїе прегрѣше́нїй и҆ ве́лїю ми́лость.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑ и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Ѻ҆би́тель бѧ́ше и҆здре́вле ст҃ы́хъ въ бг҃озда́ннѣй пеще́рѣ, бг҃ꙋ є҆ди́номꙋ вѣ́домаѧ, ты́ же, ѻ҆́тче корни́лїе, тѣ́мъ подража́ѧ и҆ мѣ́сто и҆́хъ по́двигѡвъ почита́ѧ, мно́жество и҆́нокѡвъ къ бг҃ꙋ приве́лъ є҆сѝ.

Не ѡ҆ста́ви, корни́лїе прпⷣбне, твои́ми по́тами и҆ трꙋда́ми возвраще́нныѧ сеѧ̀ ѡ҆би́тели, но ѡ҆хранѧ́й ю҆̀, и҆́бо и҆ врази́ тѧ ви́дѣша ѡ҆хранѧ́ющимъ ю҆̀ и҆ ᲂу҆крѣплѧ́ющимъ.

Многоболѣ̑зненныѧ стра̑сти всегда̀ врачꙋ́еши пристꙋпа́ющихъ къ тебѣ̀, бл҃года́ть бо, прпⷣбне, прїи́мъ ѿ гдⷭ҇а, содѣва́ти зна́мєнїѧ и҆ чꙋдеса̀.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆толѝ, бг҃ома́ти, свирѣ́пствꙋющꙋю бꙋ́рю невѣ́рїѧ и҆ ѡ҆жесточе́нїѧ, ѕлы̑ѧ стра̑сти, поглоти́ти хотѧ́щыѧ тѧ̀ сла́вѧщихъ и҆ ѻ҆́бразъ тво́й почита́ющихъ, но застꙋпѝ на́съ моли́твами прпⷣбнагѡ твоегѡ̀.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣтѝ на́съ повелѣ̑нїи твои́ми, гдⷭ҇и, и҆ мы́шцею твое́ю высо́кою тво́й ми́ръ пода́ждь на́мъ, чл҃вѣколю́бче.

Ꙗ҆́кѡ ка́мень драгі́й ѡ҆гради́лъ є҆сѝ крѣ́пкѡ ѡ҆би́тель ѿ ра́тникѡвъ ѕлы́хъ, прпⷣбне, и҆зыма́ѧ и҆ свобожда́ѧ и҆́нокѡвъ ѿ страсте́й и҆ добродѣ́тельми горѣ̀ возводѧ̀.

Да не ѡ҆скꙋдѣ́ютъ, ѻ҆́тче, твои́ми мл҃твами и҆́стиннїи пѡдви́жницы бл҃гоче́стїѧ во ѡ҆би́тели твое́й, но кꙋ́пнѡ со ст҃ы́мъ чꙋдотво́рцемъ нїкола́емъ, є҆мꙋ́же ѡ҆хране́нїе є҆ѧ̀ ввѣ́рилъ є҆сѝ, до трꙋбы̀ а҆рха́гг҃ла соблюдѝ ю҆̀.

Прпⷣбне ѻ҆́тче, помозѝ ѡ҆би́тели твое́й, насе́льникѡмъ и҆ всѣ̑мъ на́мъ всѧ̑ кѡ́зни лꙋка́вагѡ ѿража́ти, ꙗ҆́коже ты̀ и҆ногда̀ ѿража́лъ є҆сѝ ви̑димыѧ врагѝ и҆ неви̑димыѧ.

Бг҃оро́диченъ: Мглꙋ̀ страсте́й на́шихъ разрѣшѝ, дв҃о, и҆ бл҃года́тною си́лою сн҃а твоегѡ̀ ѿженѝ врагѡ́въ кова́рство и҆ навѣ̑ты дїа́вола ѿ ра̑бъ твои́хъ, тѧ̀ сла́вѧщихъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Пречⷭ҇тыѧ до́мъ, прпⷣбне, ѡ҆гради́лъ и҆ ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ, тѣ́мже и҆ са́мъ ны́нѣ во ѡ҆би́тели є҆ѧ̀ на нб҃сѝ и҆ на землѝ въ хра́мѣ є҆ѧ̀ досто́йнѡ ѡ҆бита́еши.

Оу҆тѣ́ши и҆ ᲂу҆тишѝ на́съ, си́рыхъ, и҆ въ добродѣ́тели ни́щихъ, прпⷣбномч҃ниче, жите́йскꙋю го́рдость ѿрѣва́ѧ и҆ моли́твѣ и҆́стиннѣй наꙋча́ѧ.

Содѣ́ѧвъ, пресла́вне, дꙋ́шꙋ твою̀ хра́мъ ст҃о́мꙋ дх҃ꙋ, бы́лъ є҆сѝ наслѣ́дникъ го́рнѧгѡ црⷭ҇твїѧ, съ вы́шними си́лами и҆ со всѣ́ми ст҃ы́ми моли́сѧ ко гдⷭ҇ꙋ ѡ҆ сп҃се́нїи дꙋ́шъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Сохранѝ до́мъ тво́й, бцⷣе, до сконча́нїѧ вѣ́ка и҆ не ѡ҆ста́ви на́съ, си́рыхъ, безъ твоеѧ̀ мт҃рнїѧ по́мощи и҆ предста́тельства прпⷣбныхъ твои́хъ.

Конда́къ, гла́съ д҃:

Свѣ́тлый свѣти́льникъ правосла́вїѧ и҆ сꙋгꙋ́баѧ пско́вскїѧ землѝ защи́та бы́лъ є҆сѝ, многобо́жїе и҆скоренѧ́ѧ и҆ лю́ди къ бг҃ꙋ наставлѧ́ѧ. до́мъ бг҃ома́тери тобо́ю ᲂу҆крѣпи́сѧ и҆ просла́висѧ, добродѣ́тельми же ᲂу҆кра́шенъ, вѣне́цъ мч҃ника прїѧ́лъ є҆сѝ, помина́й на́съ, ча́дъ твои́хъ, и҆ ᲂу҆ гдⷭ҇а, прпⷣбномч҃ниче корни́лїе.

І҆́косъ:

Бг҃омъ возлю́бленный и҆гꙋ́менъ и҆зрѧ́дный, вѣ́ры хрⷭ҇то́вой а҆пⷭ҇толъ и҆ мч҃никъ, всѣ̑мъ милосе́рдый, и҆ ни́щихъ пита́тель, ѿ і҆́дѡлѡвъ лю́ди приведы́й къ бг҃ꙋ и҆́стинномꙋ, вѣ́рѣ наставлѧ́ѧ и҆ бж҃їѧ хра́мы ᲂу҆строѧ́ѧ, во ѡ҆би́тели пречⷭ҇тыѧ мона́хѡвъ мнѡ́жества собра́лъ є҆сѝ, тѣ́мже бг҃ома́терь просла́ви своѧ̑ ѻ҆́бразы дѣла́ми чꙋ́дными, и҆́хже свидѣ́тель нело́женъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ ны́нѣ же ѿ ско́рбныхъ ѡ҆бстоѧ́нїй и҆збавлѧ́еши, да съ вѣ́рою и҆ любо́вїю пое́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, прпⷣбномч҃ниче корни́лїе.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀ вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

І҆ѡ́ны первонача́льника, гони́телей не́когда и҆збѣ́гшагѡ, мч҃ничество воспрїѧ́лъ є҆сѝ, сла́вне тѣ́мже съ ни́мъ бг҃ꙋ моли́сѧ, да сохрани́тъ ѡ҆би́тель ва́шꙋ невреди́мꙋ и҆ на́съ покаѧ́нїемъ къ ва́мъ привлече́тъ.

Ма́ркъ, пꙋсты́нникъ та́йный, а҆́ки мелхїседе́къ не́мощїю тѧ̀ вразꙋмѝ, корни́лїе, ѡ҆ и҆́мени свое́мъ є҆гѡ́же смире́нїю поревнова́ти наꙋчѝ на́съ, бл҃же́нне.

Просвѣти́въ твоѐ се́рдце, прпⷣбне, мона́хѡвъ бы́лъ є҆сѝ наста́вникъ, наказꙋ́ѧ и҆ ᲂу҆ча̀ и҆ всѣ́хъ приводѧ̀ къ бж҃їей во́лѣ, поѧ̀: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Да заградѧ́тсѧ, бцⷣе, твои́ми моли́твами ᲂу҆ста̀ лжи̑ваѧ и҆ льсти̑ваѧ не вѣ́дꙋщихъ надъ вѣ́рными покро́ва твоегѡ̀, и҆ сп҃сѝ всѣ́хъ, дв҃о, тебѣ̀ и҆́стиннѡ слꙋжа́щихъ и҆ хрⷭ҇то́во и҆́го бл҃го́е до́брѣ несꙋ́щихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Цр҃ѧ̀ нбⷭ҇наго, є҆го́же пою́тъ во́и а҆́гг҃льстїи, хвали́те и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Вразꙋмлѧ́еши живꙋ́щыѧ во ѡ҆гра́дѣ твое́й, прпⷣбне, ꙗ҆влѧ́ѧсѧ и҆̀мъ ꙗ҆́вѣ и҆ во снѣ̀ наставлѧ́ѧ, но и҆ всѣ̑мъ, молѧ́щымсѧ тебѣ̀, чꙋ́днѡ помога́еши и҆ ѿ ѕлы́хъ бѣ́дъ и҆збавлѧ́еши.

Молѝ ѡ҆ на́съ, прпⷣбне, и҆ не забꙋ́ди къ тебѣ̀ притека́ющихъ, въ ско́рбехъ и҆ печа́лехъ сꙋ́щихъ, подаѧ́й ᲂу҆тѣше́нїе ѿ твое́й ра́ки цѣльбоно́сныѧ.

Процвѣ́лъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ фі́нїѯъ даві́дски, ѻ҆́тче, и҆ ѡ҆би́тель ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ дх҃а прест҃а́гѡ, ѡ҆ на́съ непреста́ннѡ молѝ почита́ющихъ вѣ́рою пречⷭ҇тнꙋ́ю па́мѧть твою̀, прпⷣбне корни́лїе.

Бг҃оро́диченъ: Вѣ́къ скончава́етсѧ, любо́вь ѡ҆скꙋдѣва́етъ, побѣ́дꙋ лꙋка́вый торжествꙋ́етъ, и҆ кто̀ на́мъ помощѝ мо́жетъ, а҆́ще не ты̀, дв҃о, чꙋ́днаѧ мт҃и, ѡ҆гради́ши крⷭ҇то́мъ сн҃а твоего̀.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Вои́стинꙋ бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дꙋемъ, сп҃се́ннїи тобо́ю, дв҃о чⷭ҇таѧ, съ безпло́тными ли̑ки тѧ̀ велича́юще.

Въ домꙋ̀ бг҃ома́тери, ꙗ҆́коже въ геѳсїма́нїи, почива́еши ны́нѣ, бл҃же́нне, и҆дѣ́же, слꙋжа̀ ᲂу҆миле́ннѣ, предстоѧ́лъ є҆сѝ прⷭ҇то́лꙋ бж҃їю смире́ннѡ, въ верте́пѣ ѡ҆сщ҃е́нномꙋ.

Никто́же неꙋтѣ́шенъ ѿхо́дитъ ѿ твоеѧ̀ ра́ки, прпⷣбне, но и҆сцѣле́нїе дꙋ́шъ и҆ тѣле́съ вѣ́рꙋющымъ подае́ши всегда̀ и҆з̾ѻби́льнѡ.

Зри́ши бж҃їѧ и҆ а҆́гг҃льскїѧ свѣ́тлости патрїа̑рхъ и҆ мч҃никъ и҆ а҆пⷭ҇тольскїѧ красо́ты, молѝ съ ни́ми чл҃вѣколю́бца ѡ҆ставле́нїе грѣхѡ́въ и҆ житїѧ̀ и҆справле́нїе дарова́ти на́мъ, прпⷣбне, хва́лѧщымъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Тишина̀ ве́лїѧ бы́сть въ пеще́рѣ сꙋ́щымъ, сꙋе́тъ мі́ра и҆збѣ́гшымъ ст҃ы̑мъ. ты̀, ѽ мт҃и дв҃о, нбⷭ҇нꙋю тишинꙋ̀ низпослѝ и҆ на́мъ, чⷭ҇таѧ, тебѐ велича́ющымъ.

Свѣти́ленъ:

Сщ҃е́нствомъ досто́йнѡ ѡ҆блече́нъ, ᲂу҆добре́нъ же ѕѣлѡ̀ прпⷣбїемъ, бцⷣы до́мъ ᲂу҆краси́въ и҆ просла́вивъ, ꙗ҆зы́цы ко хрⷭ҇тꙋ̀ приве́лъ є҆сѝ, ᲂу҆сѣче́нїемъ же ме́чнымъ сѣдина̀ твоѧ̀ ѡ҆багри́сѧ кро́вїю, корни́лїе, и҆ ны́нѣ со ст҃ы́ми хрⷭ҇тꙋ̀ предстоѧ̀, молѝ почита́ющымъ па́мѧть твою̀ земно́е ше́ствїе въ ми́рѣ прейтѝ и҆ ѡ҆деснꙋ́ю сꙋдїѝ предста́ти.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: По ᲂу҆спе́нїи твое́мъ мі́ра не ѡ҆ста́вила є҆сѝ, бцⷣе, но и҆ въ де́бри зе́мной прославлѧ́еши и҆́мѧ ст҃о́е своѐ чꙋдеса́ми ѿ і҆кѡ́ны твоеѧ̀ ст҃ы́ѧ и҆ гро́ба прпⷣбномч҃ника, съ ни́мже молѝ сн҃а и҆ бг҃а твоего̀ ѡ҆ на́съ, недосто́йныхъ, тѧ̀ при́снѡ бл҃жа́щихъ.

Пре­по­доб­но­му­че­ник Кор­ни­лий Пско­во-Пе­чер­ский (1501–1570) ро­дил­ся в Пско­ве в бо­яр­ской се­мье. Ро­ди­те­ли его, Сте­фан и Ма­рия, вос­пи­ты­ва­ли сы­на в бла­го­че­стии и стра­хе Бо­жи­ем. Уже в ран­нем воз­расте мать за­ме­ти­ла у от­ро­ка Кор­ни­лия осо­бен­ную склон­ность к ду­хов­ной жиз­ни, на­учи­ла его мо­лит­ве и при­ви­ла лю­бовь к стран­ни­кам. Чтобы дать сы­ну об­ра­зо­ва­ние, ро­ди­те­ли от­да­ли его в Псков­ский Ми­рож­ский мо­на­стырь. В мо­на­стыр­ских сте­нах от­ро­ков вос­пи­ты­ва­ли в по­слу­ша­нии, обу­ча­ли чте­нию и пись­му, ис­кус­ству кни­го­пи­са­ния и пи­са­нию икон. В мо­на­сты­ре со­став­ля­лись и пе­ре­пи­сы­ва­лись ле­то­пи­си, жи­тия свя­тых, бо­го­слу­жеб­ные кни­ги. В Ми­рож­ской оби­те­ли юный Кор­ни­лий под­ви­за­ет­ся под на­ча­лом стар­ца, со­вер­шая по­дви­ги мо­лит­вы и тру­да, де­лал све­чи. С осо­бен­ным тща­ни­ем при­го­тов­лял­ся он к пи­са­нию икон, со­блю­дая пе­ред этим пост, мо­лил­ся Пре­свя­той Вла­ды­чи­це о бла­го­сло­вении его на труд. Во вре­мя ра­бо­ты над ико­ной хра­нил соб­ствен­ную чи­сто­ту, тво­ря в ду­ше непре­стан­ную мо­лит­ву.

За­кон­чив обу­че­ние, свя­той Кор­ни­лий вер­нул­ся в ро­ди­тель­ский дом. Пре­бы­ва­ние в свя­той оби­те­ли еще бо­лее утвер­ди­ло его при­зва­ние к ино­че­ской жиз­ни.

Од­на­жды го­су­да­рев дьяк Ми­сюрь Му­не­хин, че­ло­век про­све­щен­ный и бла­го­че­сти­вый, друг се­мьи свя­то­го Кор­ни­лия, со­брал­ся ехать в за­те­рян­ную сре­ди ле­сов ма­лень­кую Пе­чер­скую оби­тель и взял с со­бою юно­го Кор­ни­лия. Кра­со­та при­ро­ды, ти­хая мо­на­стыр­ская служ­ба в пе­щер­ной церк­ви пре­ис­пол­ни­ли серд­це юно­ши ду­хов­ной ра­до­сти и бла­го­го­ве­ни­ем. Ни­ко­гда и ни­где еще он так го­ря­чо не мо­лил­ся. Эта по­езд­ка ока­за­ла боль­шое воз­дей­ствие на его по­сле­ду­ю­щую жизнь.

Вско­ре он на­все­гда ушел из ро­ди­тель­ско­го до­ма и при­нял по­стриг в Пско­во-Пе­чер­ском мо­на­сты­ре. Там пре­по­доб­ный Кор­ни­лий вел стро­гую жизнь: в убо­гой ке­ллии спал на дос­ках, все свое вре­мя по­свя­щал по­лез­но­му тру­ду и мо­лит­ве.

В 1529 го­ду пре­по­доб­ный Кор­ни­лий, слу­жив­ший об­раз­цом бо­го­угод­ной жиз­ни, был из­бран игу­ме­ном. В его на­сто­я­тель­ство чис­ло бра­тии уве­ли­чи­лось от 15 до 200 че­ло­век, и это ко­ли­че­ство на­сель­ни­ков не бы­ло пре­вы­ше­но ни при од­ном из по­сле­ду­ю­щих на­сто­я­те­лей. Вста­вая с вос­хо­дом солн­ца, пре­по­доб­ный Кор­ни­лий сам пра­вил служ­бу, и от­да­вал все си­лы тру­дам, во­оду­шев­лял бра­тию к вы­пол­не­нию уста­ва, стро­го­му по­сту, мо­лит­ве, на­по­ми­ная о по­дви­ге пер­вых хри­сти­ан. По сво­е­му сми­ре­нию пре­по­доб­ный Кор­ни­лий по­чи­тал се­бя пер­вым сре­ди рав­ных лишь по из­бра­нию.

Де­я­тель­ность пре­по­доб­но­го Кор­ни­лия рас­про­стра­ня­лась да­ле­ко за пре­де­лы оби­те­ли. Его жизнь бы­ла об­раз­цом де­я­тель­ной люб­ви к Бо­гу и че­ло­ве­ку. Он рас­про­стра­нял пра­во­сла­вие сре­ди жи­те­лей окрест­ных мест – эс­тов и сэту, мно­гие из ко­то­рых кре­сти­лись в мо­на­сты­ре. Пре­по­доб­ный Кор­ни­лий, все­гда крот­кий и при­вет­ли­вый, мол­ча вы­слу­ши­вал лю­дей, да­вал на­став­ле­ния, а по­том бла­го­слов­лял с мо­лит­вой и лю­бо­вью. При зву­ке его го­ло­са от­кры­ва­лось серд­це, стыд от­бе­гал. По­сле по­ка­я­ния лю­ди пла­ка­ли об­лег­ча­ю­щи­ми ду­шу сле­за­ми.

Од­на­жды на Псков­щине бы­ло мо­ро­вое по­вет­рие. Лю­ди бе­жа­ли из се­ле­ний в ле­са, под­сту­пы к го­ро­дам за­кры­ва­лись, чтобы убе­речь жи­те­лей от мо­ро­вой яз­вы. Мно­гие уми­ра­ли не толь­ко от за­ра­зы, но и от го­ло­да. По бла­го­сло­ве­нию пре­по­доб­но­го Кор­ни­лия в то страш­ное вре­мя ино­ки мо­на­сты­ря вы­хо­ди­ли к го­лод­ным, чтобы раз­да­вать им ва­ре­ную рожь.

По вре­мя Ли­вон­ской вой­ны пре­по­доб­ный Кор­ни­лий про­по­ве­до­вал хри­сти­ан­ство в от­во­е­ван­ных го­ро­дах, стро­ил там хра­мы, по­мо­гал по­стра­дав­шим, за­бо­тил­ся о ра­не­ных. В оби­те­ли по­гре­ба­ли уби­тых и за­пи­сы­ва­ли их в си­но­ди­ки для по­ми­но­ве­ния.

В 1560 го­ду, в празд­ник Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, пре­по­доб­ный Кор­ни­лий по­слал в бла­го­сло­ве­ние рус­ским вой­скам, оса­ждав­шим го­род Фел­лин, просфо­ру и свя­тую во­ду. В тот же день нем­цы сда­ли го­род.

Пре­по­доб­ный Кор­ни­лий очень лю­бил и хо­ро­шо знал кни­ги – он со­здал в мо­на­сты­ре боль­шую по то­му вре­ме­ни биб­лио­те­ку. В се­ре­дине XVI ве­ка Пско­во-Пе­чер­ский мо­на­стырь пе­ре­нял от Спа­со-Ели­за­ров­ско­го мо­на­сты­ря тра­ди­цию ле­то­пи­са­ния. Кро­ме то­го, свя­той игу­мен Кор­ни­лий за­вел боль­шой мо­на­стыр­ский си­но­дик для по­ми­но­ве­ния усоп­ших бра­тии и бла­го­тво­ри­те­лей оби­те­ли, на­чал ве­сти «Кор­мо­вую кни­гу». В этом тру­де он оста­вил по­сле­ду­ю­щим по­ко­ле­ни­ям ис­то­ри­че­скую ха­рак­те­ри­сти­ку сво­е­го вре­ме­ни, со­ста­вил «Опи­са­ние мо­на­сты­ря» и «Опи­са­ние чу­дес Пе­чер­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри».

Пре­по­доб­ный Кор­ни­лий рас­ши­рил и укра­сил свой мо­на­стырь, про­ко­пал да­лее мо­на­стыр­ские пе­ще­ры, пе­ре­нес де­ре­вян­ную цер­ковь во имя Со­ро­ка му­че­ни­ков Се­ва­стий­ских за мо­на­стыр­скую огра­ду, на при­ез­жий мо­на­стыр­ский двор, на ее ме­сте в 1541 го­ду по­ста­вил цер­ковь в честь Бла­го­ве­ще­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы и в 1559 го­ду по­стро­ил храм По­кро­ва Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. В 1558–1565 го­дах пре­по­доб­ный Кор­ни­лий воз­двиг во­круг мо­на­сты­ря на­деж­ную ка­мен­ную сте­ну, а над свя­ты­ми вра­та­ми по сво­е­му за­мыс­лу по­стро­ил ка­мен­ную цер­ковь во имя свя­ти­те­ля и чу­до­твор­ца Ни­ко­лая (1565). Тем са­мым он по­ру­чил это­му ис­тин­но­му за­щит­ни­ку чи­сто­ты пра­во­слав­ной ве­ры по­кро­ви­тель­ство свя­той оби­те­ли на гра­ни­це с непра­во­слав­ны­ми на­ро­да­ми.

Так оби­тель, воз­ник­шая на гра­ни­це Рус­ско­го го­су­дар­ства, ста­ла не толь­ко све­то­чем пра­во­сла­вия, но и кре­по­стью про­тив внеш­них вра­гов Рос­сии.

Дру­гим де­лом пре­по­доб­но­го Кор­ни­лия бы­ло ос­но­ва­ние в 1538 го­ду во Пско­ве по­дво­рья мо­на­сты­ря с ка­мен­ной цер­ко­вью в честь ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри «Оди­гит­рии».

Во вре­мя сво­е­го управ­ле­ния мо­на­сты­рем пре­по­доб­ный Кор­ни­лий учре­дил при оби­те­ли ико­но­пис­ную ма­стер­скую. Тру­див­ши­е­ся в ней мо­на­хи учи­лись ис­кус­ству ико­но­пи­си в Ми­рож­ском мо­на­сты­ре и по воз­вра­ще­нии в свою оби­тель пи­са­ли ико­ны и по­мо­га­ли пре­по­доб­но­му Кор­ни­лию укра­шать хра­мы и обу­чать дру­гих ино­ков. В мо­на­сты­ре бы­ли так­же сто­ляр­ная, куз­неч­ная, ке­ра­ми­че­ская и дру­гие хо­зяй­ствен­ные ма­стер­ские.

О му­че­ни­че­ской кон­чине пре­по­доб­но­го Кор­ни­лия на­пи­са­но в древ­ней ру­ко­пи­си Тро­и­це-Сер­ги­е­вой Лав­ры. Ко­гда пре­по­доб­ный игу­мен Кор­ни­лий вы­шел с кре­стом на мо­на­стыр­ские во­ро­та на­встре­чу ца­рю Иоан­ну Гроз­но­му, раз­гне­ван­ный лож­ным на­ве­том на свя­то­го игу­ме­на царь сво­ей ру­кой от­сек ему го­ло­ву, но тот­час рас­ка­ял­ся и, под­няв те­ло его, на ру­ках по­нес в мо­на­стырь. Обаг­рен­ная кро­вью пре­по­доб­но­го Кор­ни­лия до­рож­ка, по ко­то­рой царь нес его те­ло к церк­ви Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, на­зва­на «кро­ва­вым пу­тем».

Рас­ка­яв­шись, царь по­жерт­во­вал Пско­во-Пе­чер­ско­му мо­на­сты­рю мно­же­ство дра­го­цен­ных вкла­дов, впи­сал имя пре­по­доб­но­го игу­ме­на в свой си­но­дик, но па­мять о со­де­ян­ном пре­сле­до­ва­ла его всю жизнь.

Те­ло пре­по­доб­но­му­че­ни­ка Кор­ни­лия бы­ло по­ло­же­но в стене «Бо­гом здан­ной пе­ще­ры», где невре­ди­мо пре­бы­ва­ло 120 лет. В 1690 го­ду мит­ро­по­лит Псков­ский и Из­бор­ский Мар­келл пе­ре­нес его мо­щи, про­сла­вив­ши­е­ся ис­це­ле­ни­я­ми боль­ных, из пе­ще­ры в со­бор­ный храм Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы и по­ло­жил в но­вом гро­бе в стене.

17 де­каб­ря 1872 го­да мо­щи пре­по­доб­но­го Кор­ни­лия бы­ли пе­ре­ло­же­ны в мед­но-по­се­реб­рен­ную ра­ку, а в 1892 го­ду – в но­вую ра­ку. По­ла­га­ют, что служ­ба пре­по­доб­но­му­че­ни­ку бы­ла со­став­ле­на ко дню от­кры­тия мо­щей в 1690 го­ду.

См. также: