Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Воспои́м све́тло и восхва́лим пе́сньми честну́ю па́мять святи́теля Христо́ва, возлюби́в бо Па́стыря овца́м — вели́каго Христа́, не убоя́ся разбо́йник, но ду́шу за о́вцы своя́ положи́.

Егда́ разбо́йницы и престу́пницы вступи́ша во гра́д А́страхань, тогда́ злоде́йства и у́жасы ве́лии соверша́хуся. Ты́ же, архипа́стырю до́брый, укры́л еси́ ми́рныя лю́ди в до́ме твое́м.

К жи́зни нестаре́ющей и присносу́щней преста́вился еси́, богому́дре святи́телю Ио́сифе, ея́же и на́с, моля́щихся тебе́, твои́ми моли́твами сподо́би.

Богоро́дичен: Наде́жда, и предста́тельство, и покро́в бу́ди, Де́во, рабо́м Твои́м, да, Тобо́ю изба́вленнии от бе́д, возвели́чим Тя́ све́тло, я́ко И́стинную Ма́терь И́стиннаго Све́та.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

До́бр во́ин Христо́в яви́лся еси́, святи́телю: взе́м бо ме́ч духо́вный — сло́во Бо́жие, мяте́жники от Боже́ственнаго Писа́ния увещева́л еси́, привести́ хотя́ и́х ко Христу́ Бо́гу.

Утвержде́н на ка́мени за́поведей Христо́вых, святи́телю, разбо́йником и мяте́жником дерзнове́нно веща́л еси́: преста́ните от зо́л ва́ших и покори́теся Бо́гу и вла́сти зако́нней, да обря́щете проще́ние, и ми́лость, и поко́й душа́м ва́шим.

Лю́дие беззако́ннии и жесто́кии се́рдцем не послу́шаша слове́с любве́ твоея́ и на му́ки огня́ осуди́ша тя́, зло́бою горя́ще: не лю́бит бо законопресту́пник облича́ющих его́.

Богоро́дичен: Не́бо небе́с и Свято́е святы́х яви́лася еси́, Присноде́во: Творе́ц бо и Вседержи́тель небесе́ и земли́ в Тебе́ та́инственно всели́ся.

Седа́лен, гла́с 1:

Ио́сифе священному́чениче, от мяте́жник убие́нный, в ми́ре и поко́и пра́ведных ны́не пребыва́еши, я́коже пи́сано е́сть: пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией и не прико́снется и́х му́ка. Да́руй ми́р и на́шим душа́м, страсте́й возста́ние укроти́в, да в присносу́щный дости́гнем поко́й моли́твами твои́ми.

Сла́ва, и ны́не: Чу́до чуде́с, Благода́тная, в Тебе́ зря́щи, тва́рь ра́дуется: зачала́ бо еси́ безсе́менно и родила́ еси́ неизрече́нно, Его́же чинонача́лия а́нгелов ви́дети не мо́гут; Того́ моли́ о душа́х на́ших.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Егда́ сверго́ша тя́ со сте́н гра́да, шу́м бы́сть ве́лий, и злоде́и от стра́ха омертве́ша; на ме́сте же, иде́же пове́ржено бы́сть те́ло твое́, ви́деша мно́зи три́ свещи́ горя́щия: преста́вился бо еси́ от сме́рти к жи́зни, иде́же сия́ет незаходи́мый све́т Святы́я Тро́ицы.

Препоя́сався си́лою свы́ше, священному́чениче, по́двигом до́брым подвиза́лся еси́, блаже́нне, оби́димых защища́я, печа́льных утеша́я, упо́рных же и злы́х с кро́тостию облича́я и вразумля́я. И ны́не ра́дуешися све́тло, иде́же пра́вда и ми́р и ра́дость о Го́споде на́шем.

Красу́йся све́тло и лику́й, гра́де А́страхань, име́я небе́снаго засту́пника и покрови́теля, святи́теля Ио́сифа, во сла́ве небе́сней предстоя́ща вели́кому Царю́ и моля́щася, да чту́щие па́мять его́, избе́гше грехо́вныя тмы́, сы́нове Све́та бу́дут.

Богоро́дичен: Жили́ще Све́та яви́ла еси́, Богома́ти: Со́лнце бо сла́вы — Госпо́дь из Тебе́ возсия́ и на́м отве́рзе врата́ к Незаходи́мому Све́ту.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Приско́рбна бы́сть душа́ твоя́, священному́чениче, егда́ прии́де ча́с тво́й взя́ту тебе́ бы́ти мяте́жники, но, моли́твою во хра́ме укрепи́вся, му́жественно к ни́м изше́л еси́.

В ри́зах святи́тельских и со святы́м кресто́м безбоя́зненно вше́д в собо́рище мяте́жников, дерзнове́нно, я́ко проро́к Бо́жий, глаго́лал еси́: почто́ зва́сте мене́, та́тие и клятвопресту́пницы? Оста́вите упо́рство ва́ше и зло́бу, поми́лует вы́ благове́рный ца́рь, и́стину глаго́лю, на мя́ положи́теся.

Я́ко а́спиды глуси́и, слове́с твои́х не слу́шаша врази́ твои́, святи́телю Ио́сифе, и, е́мше тя́, огне́м пыта́ху и вся́кими муче́нии и с высоты́ сверго́ша тя́. Ты́ же, к высоте́ небе́сней возше́д, в вы́шний гра́д святы́х направля́еши все́х, чту́щих тя́, священному́чениче.

Богоро́дичен: Всесвята́я Де́во, Ма́ти все́х Царя́, Жи́знь и Воскресе́ние все́х из Тебе́ возсия́, да, сме́ртную си́лу сокруши́в, спасе́т я́ко Бо́г пою́щия Тя́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Исцели́ неду́ги и боле́зни на́ша, Спа́се, моли́твами святи́теля Твоего́, Тобо́ю бо просла́влен бы́в, все́м исцеле́ния подае́т возложе́нием честны́я власяни́цы его́.

Чудотворе́ния да́р подаде́ тебе́ Христо́с, святи́телю; те́мже немо́му уста́ си́лою Госпо́дней отве́рзл еси́, и то́й просла́ви тя́ и возблагодари́ Го́спода, да́вшаго такову́ю вла́сть избра́нником Свои́м.

Жена́ кровоточи́ва, вотще́ ижди́вшая име́ние свое́ на врачева́ние земно́е, косну́вся кра́я ри́з Госпо́дних, исцеле́ние прия́т. И в тебе́, священному́чениче, всели́ся си́ла Христо́ва: власяни́ца бо твоя́ честна́я, с моли́твою на боля́щия возлага́емая, ско́рое исцеле́ние подае́т.

Богоро́дичен: Спасе́ние упова́ющим на Тя́ бу́ди, Пречи́стая Де́во. Мно́го бо мо́жет моли́тва Твоя́, о Ма́ти Милосе́рдая. Ты́ бо избавля́еши от бе́д и страсте́й ду́ши на́ша.

Конда́к, гла́с 2:

Я́ко звезда́ пресве́тлая, возсия́л еси́, святи́телю Ио́сифе, во А́страхани, иде́же роди́лся и воспита́лся еси́, и за ве́рность Бо́гу и власте́м зако́нным му́ченическую сме́рть прия́л еси́. Мы́ же, чту́ще страда́ния твоя́, зове́м ти́: святи́телю Ио́сифе, от мяте́жников убие́нный, моли́ Христа́ Бо́га о душа́х на́ших.

И́кос:

Возлюби́в, святи́телю, Христо́вы Боже́ственныя за́поведи и возненави́дев ми́ра сего́ наслажде́ние, прише́л еси́ усе́рдно к Тому́ и бы́л еси́ свети́льник, просвеща́яй вся́ Пово́лжския страны́ блиста́нием духо́вным. Те́м, припа́дая, мо́лим тя́: просвети́ на́ша о́чи душе́вныя воспе́ти твоя́ по́двиги, поще́ние, и бде́ние, и му́ченическую кончи́ну, и́хже ра́ди блаже́нныя жи́зни ны́не наслажда́ешися; мы́ же, чту́ще тя́, вопие́м: святи́телю Ио́сифе, от мяте́жников убие́нный, моли́ Христа́ Бо́га о душа́х на́ших.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

О́троцы, огня́ изба́вленнии, ра́достно воспева́ху Спа́са и Изба́вителя; ты́ же, священному́чениче, опале́нный огне́м веще́ственным, пла́мене ве́чнаго изба́вился еси́, вопия́: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

У́м и се́рдце твое́, святи́телю, посреде́ о́гненнаго муче́ния ко Го́споду устремля́л еси́, я́ко трие́ о́троцы, взыва́я: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Со о́троки и все́ми святы́ми лику́еши, блаже́нне, во Ца́рствии небе́снем и ра́достно пое́ши Невече́рнему Све́ту: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Благослове́нна и препросла́влена еси́ во ве́ки, похвало́ христиа́н, весе́лие все́х и ра́дость, Мари́е Богоневе́сто, ра́дость бо источа́еши все́м, к Сы́ну Твоему́ вопию́щим: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ра́дости неизрече́нныя прича́стник яви́лся еси́, священному́чениче, при́сно в Бо́зе пребыва́я и в ча́с муче́ния из глубины́ души́ твоея́ вопия́ ко Го́споду: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Егда́ ведо́ша тя́ беззако́ннии на сте́ну гра́да, я́ко подража́тель Христу́, возве́д о́чи на не́бо, моли́лся еси́ о оби́дящих тя́, блаже́нне: Го́споди, не помяни́ и́м греха́ сего́! Свяще́нницы же гра́дстии, к нога́м твои́м со слеза́ми припа́дающе, да́ша ти́ после́днее целова́ние, отходи́л бо еси́ ко Го́споду, вопия́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

А́нгельски на земли́ пожи́л еси́, Ио́сифе, и по преставле́нии твое́м вку́пе со а́нгельскими ли́ки во оби́тели небе́сныя водвори́лся еси́, вопия́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Три́ о́троки от пещи́ свободи́вый, все́х от пещи́ напа́стей избавля́ет хода́тайством Твои́м, Пречи́стая, Сы́н Тво́й и Бо́г на́ш, Ему́же вопие́м: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Пи́щи нетле́нныя, све́та боже́ственнаго и сла́вы присносу́щныя ны́не наслажда́ешися, священному́чениче, вку́пе со а́нгельскими чинонача́лии и все́ми святы́ми Го́спода велича́я.

Я́ко церко́вное свети́ло, святи́телю, в пе́снех и пе́ниих почита́ем тя́ вси́, досто́йно велича́юще.

Предстоя́ во сла́ве Царю́ и Бо́гу, священному́чениче Ио́сифе, храни́ держа́ву Росси́йскую и гра́д на́ш от все́х бе́д моли́твами твои́ми.

Богоро́дичен: Сла́ва Тебе́, Преблагослове́нная Мари́е, Ма́ти Го́спода на́шего и Творца́. Да сподо́бимся и мы́ моли́твами Твои́ми ве́чныя сла́вы Его́.

Свети́лен:

Свети́льниче Це́ркви Астраха́нския, святи́телю Ио́сифе, предстоя́ ны́не Преве́чному Све́ту, и на́с наста́ви во све́те за́поведей Бо́жиих ходи́ти, да прии́дем и мы́ в оби́тели све́та.

Сла́ва, и ны́не: Пречи́стая Де́во, ро́ждшая Све́т Непристу́пный, озари́ на́с све́том боже́ственнаго ли́ка Твоего́, да возра́дуемся о Тебе́, Ра́досте на́ша.