Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Каноны святому преподобному Феодосию, игумену Киево-Печерскому

Память: 16 (3) мая, 27 (14) августа, 15 (2) сентября

Глас 8.

Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Богоуго́дный по́двиг стяжа́в, о́тче Феодо́сие, богови́дец яви́лся еси́. Те́мже моли́ся Бо́гу, Ему́же угоди́л еси́, отгна́ти мра́к неве́дения моего́, сло́во же блаже́нное вдохну́ти, воспе́ти тя́.

От ма́терня чре́ва прилепи́лся еси́ Бо́гу, преподо́бне, я́ко прему́дрый Па́вел и проро́к же дре́вле Иереми́я. Те́мже тя́ Боже́ственная благода́ть устна́ми, Феодо́сие, Бо́жия слугу́ нарече́.

Спаси́теля за́поведи послу́шав от ю́ности, му́дре, жи́знь сию́ нивочто́же положи́в, кре́ст жела́я носи́ти на ра́менах твои́х, вся́ земна́я возненави́дел еси́, на небе́сная взира́я, Феодо́сие.

Богоро́дичен: Вопло́щся от пречи́стых Твои́х ложе́сн, Де́во Пресвята́я, Бо́жие Сло́во все́м просвети́ богоразу́мия любо́вь и челове́ков торжество́ ли́ку А́нгельскому сподо́би, на Небе́сная возведе́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Нетле́нными да́ры и духо́вными, свя́те, Боже́ственная твоя́ и блаже́нная обогаще́на душа́, ви́дети возжеле́л еси́ гро́б Госпо́день, но свы́ше бы́л еси́ возбране́н Бо́жиим смотре́нием.

Же́ртва соверше́нна, и́стинна и непоро́чна восхоте́в бы́ти А́гнца, взе́млющаго, блаже́нне, пречи́стою кро́вию грехи́ всего́ ми́ра, безкро́вную же́ртву приноси́л еси́ Ему́.

Уста́вов ты́ стяжа́тель от версты́ ю́ностныя, о́тче, бы́в и самоде́ржец ума́, мирски́я пучи́ны избежа́в, наставле́ние прия́л еси́ от Боже́ственнаго Ду́ха.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, ро́ждшая Еди́на все́х Го́спода; ра́дуйся, челове́ком ра́дость провозвести́вши; ра́дуйся, Ски́ние и Несеко́мая Горо́, ве́рных утвержде́ние, Еди́на Препе́тая.

И́н.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Ева́нгельскаго послу́ша гла́са Феодо́сий, в це́рковь прири́ща, возжеле́в взя́ти кре́ст Госпо́день на ра́мо свое́, ми́ра всего́ оста́вль пристра́стия, Тому́ после́дова.

Испыта́вши тебе́, ро́ждшая тя́ ма́ти повелева́ет ри́зу твою́ совлещи́ и ви́де ужа́сное виде́ние: чре́сла твоя́, источа́ющая кро́вь, желе́зным препоя́санием.

Зело́ гро́б Госпо́день вожделе́в ви́дети, блаже́нне Феодо́сие, но, удержа́н бы́в смотре́нием Влады́чним, Анто́нию бы́л еси́ собесе́дник преподо́бному.

Богоро́дичен: Па́че ума́ Ты́ зачала́ еси́, Препе́тая Де́ва, еди́на бо от ве́ка все́х Творца́, и Бо́га, и Соде́теля, Бо́жие Сло́во ро́ждшая.

Седа́лен, гла́с 4:

Па́че ума́ челове́ча яви́лся еси́, преподо́бне, на земли́, Бо́жий са́д свяще́нный, посреде́ до́му Госпо́дня стоя́, подае́ши пло́д боле́зней твои́х ученико́м твои́м: от у́ст бо твои́х благода́ть Ду́ха возрасти́л еси́, о́браз бы́в подвиго́в и уста́в лю́бящих Го́спода. Его́же ны́не моли́ти не преста́й спасти́ся пою́щим тя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Благода́ть Ду́ха возрасте́ в тебе́, о́тче, егда́ ро́ждшую тя́ ви́дел еси́, пла́чущуся и рыда́ющу кре́пце, ты́, предстоя́в струя́ми сле́зы точа́щей, непоколеби́мь сто́лп и неподви́жимь пребы́л еси́.

Лю́тыми челове́ки вра́г вселука́вый тща́шеся отто́ргнути тебе́, Феодо́сие, от гнезда́ преукраше́нна, жела́ема тобо́ю, но ты́ сего́ нивочто́же вмени́л еси́, полки́ сего́ отгоня́ моли́твами твои́ми и поя́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Окропля́я себе́ дожде́м духо́вным, и живо́тным исто́чником напоя́яся, и язы́ком наста́вника Анто́ния, кла́с боже́ственный прозя́бл еси́ и пита́еши мно́жества, неистощи́мая вои́стинну Ио́сифова жи́тница бы́в.

Богоро́дичен: Кто́ изрещи́ досто́йно возмо́жет чуде́с Твои́х, Чи́стая, глубину́? Тобо́ю бо ве́сь ми́р, хвалу́ Ти́ принося́, поми́лован бу́дет и избавля́ется от бе́д лю́тых и разли́чных зо́л, вра́г же и напа́стей.

И́н.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Уве́давши ма́ти твоя́, му́дре, живу́ща тя́ со Анто́нием блаже́нным в пеще́ре, ю́же, прише́дшу и пла́чущуся, уте́шив, мирски́я зло́бы увеща́л еси́ ю́ убежа́ти.

Ты́ иере́й Бо́жий беззло́бный бы́л еси́, я́ко вои́стинну, о́тче, безкро́вныя же́ртвы принося́, свяще́нне, и воспева́я се́рдцем чи́стым ко Го́споду, пра́зднуя при́сно.

Грехо́в на́м избавле́ние испроси́, Бо́жий слуго́ и предста́телю, ста́до твое́, вопие́м ти́, и от собла́зн вра́жиих пою́щия тя́ сохрани́.

Богоро́дичен: Твою́ пречи́стую утро́бу освяти́ от Отца́ просия́вшее Сло́во Бо́жие и мно́гия ра́ди бла́гости изба́ви челове́ческий ро́д от дре́вния кля́твы.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Доброде́тельными по́двиги возсия́ исправле́ние твое́, о́тче: жили́ще бо, бы́вшее дре́вле ху́до, простра́нно сотвори́л еси́, мно́ги приве́д покло́нники Бо́гу, подаю́щему си́м вся́к дово́л твои́ми моли́твами.

Све́тлыми заря́ми подвиго́в твои́х отгони́мо быва́ше мно́жество бесо́в от твоего́ жили́ща, сше́ствоваше бо ти́ все́х Творца́ благода́ть Ду́ха и сла́вна тя́ яви́, Феодо́сие.

Спа́са Ще́драго посреде́ це́ркве воспе́л еси́, те́мже щедро́ты Своя́ бога́тыя посла́ тебе́, оскуде́ния разреша́я печа́ль, приснотеку́щия же да́ры источа́я ста́ду твоему́.

Богоро́дичен: Превы́шши бы́сть вы́шних си́л, Богоблагода́тная, заче́ншая Сло́во, вся́ческая сло́вом сотво́ршее, и ро́ждшая от Отца́ пре́жде ве́к неизрече́нно ро́ждшееся.

И́н.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Чи́стый сосу́д, цве́ты доброде́тельными украша́емь, о́тче Феодо́сие, из него́же источа́еши исто́чник ста́ду поуче́ния, па́че ме́да и со́та сладча́йша.

Естество́ плотско́е умертви́л еси́ доброде́тельными по́двиги, о́тче му́дре Феодо́сие, те́мже тя́ па́стыря Христо́с показа́, иде́же па́жить пре́жде избра́ Чи́стей Де́ве.

И́же мона́хом бы́л еси́ наста́вник и па́стырь овца́м, пасо́мым на па́жити Бо́жия Ма́тере, сего́ ра́ди Бо́г сугу́бу ра́дость подае́т ти́, Феодо́сие, моли́твами Чи́стыя Богома́тере.

Богоро́дичен: Обре́т Тя́ свяще́нный до́м, Живы́й на небесе́х во́лею в Твою́ утро́бу всели́ся. Те́м благода́рными гла́сы пое́м пречи́стое Твое́ рождество́ при́сно, в дому́ Твое́м стоя́ще.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Моли́твами, и бде́нием, и псало́мскими пе́нии непреста́нно, твою́ ду́шу ра́й Боже́ственный сотвори́л еси́, живоно́сное возрасти́в дре́во честно́е я́ве, Спа́са и Го́спода.

Изво́лил еси́ та́йное смире́ние, Влады́чне нищете́ подо́бяся, блаже́нне: во́лею твое́ю пу́ть ше́ствуя, повеле́нием лени́ваго раба́ везти́ воз к Боже́ственному ме́сту прия́л еси́, иде́же покланя́емь от срета́ющих позна́лся еси́.

Подо́бяся но́ги Умы́вшему Свои́м ученико́м, богому́дре, во́ду че́рпати и на ра́му носи́ти изво́лил еси́ и древа́ свои́ма рука́ма принося́ и сеча́ нача́льника трудо́в себе́ мона́хом показа́л еси́.

Богоро́дичен: Умерщвле́н бы́сть, Богоро́дице, Тобо́ю многоко́зненный вра́г, всю́ тва́рь пре́жде тле́ю погуби́вый, ме́ртвии же Тобо́ю к жи́зни взыдо́хом, и́бо родила́ еси́ вои́стинну жи́знь все́х, Го́спода.

И́н.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

И́стинную воздви́г це́рковь Бо́жия Ма́тере, в не́йже мно́жества мона́шествующих собра́л еси́ ли́к, любо́вию пою́щих честну́ю твою́ па́мять.

Прибега́ющим к кро́ву твоему́ с ве́рою, исто́чник исцеле́ний источа́еши все́м, и святы́ню излива́еши, преподо́бне, и просвеща́еши сердца́, бесо́вския ле́сти прогоня́я.

Ко Христу́ Бо́гу воздви́гни твои́ ру́це, преподо́бне, и твое́ ста́до соблюди́, о́тче, е́же собра́л еси́ Ду́хом, све́тло, моли́твами твои́ми, пою́щих твою́ па́мять.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Препе́тая, препе́таго Бо́га все́х поро́ждшая, пою́щия Тя́ прича́стники яви́ све́ту, Чи́стая, и огня́ ве́чнаго изба́ви.

Конда́к, гла́с 3.

Звезду́ Росси́йскую дне́сь почти́м, от восто́ка возсия́вшую и на за́пад прише́дшую, всю́ бо страну́ сию́ чудесы́ и добро́тою обогати́вшу и вся́ ны́ соде́янием и благода́тию мона́шескаго уста́ва, блаже́ннаго Феодо́сия.

И́кос:

Кто́ изрещи́ возмо́жет по́двиги твоя́, о́тче? Или́ кто́ изочте́т мно́жества трудо́в твои́х и чуде́с ди́вных? Еще́ бо в пло́ти сы́й, Безпло́тнаго ви́дел еси́, в пло́тяне о́бразе бесе́дующа к тебе́ и да́р принося́ща тебе́, Бо́гом по́сланное зла́то. Па́че челове́ка ты́ яви́лся еси́ смире́нием и кро́тким нра́вом и духо́вныя му́дрости испо́лнен. Те́м, Ду́ха в себе́ прие́мь, во све́те ви́ден бы́л еси́, я́ко со́лнце, сия́я. И мене́, тебе́ пою́ща, просвети́ сия́нием твои́м, преподо́бне, мона́шескаго уста́ва, боже́ственный Феодо́сие.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

К моли́твам твои́м, блаже́нне, вся́к прибега́я ве́рою, никогда́ постыди́тся: прие́м благода́ть проше́ния, о́тче, и возврати́вся, лику́ет, поя́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Ты́ оте́ц яви́вся и засту́пник си́рым, и вдови́цам наде́жда, и боля́щим, о́тче, воста́ние все́м бы́л еси́. Те́мже пое́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Удобре́ние мона́хом и пу́ть спасе́ния челове́ком ты́ бы́л еси́: обога́щ бо вся́ твои́ми глаго́лы боже́ственных та́ин, учи́л еси́ глаго́лати: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Из деви́ческия утро́бы вопло́щся, Христе́, яви́лся еси́ на спасе́ние на́ше. Те́м, Твою́ Ма́терь ве́дуще Богоро́дицу, благода́рственно пое́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

И́н.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́же ду́хом осени́вшая тя́ Бо́жия благода́ть, возрасте́ в тебе́, просвеща́ющи, о́тче, твое́ се́рдце, е́юже учи́л еси́ воспева́ти: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Извеще́ния глаго́л твои́х изыдо́ша во вся́ страны́ смотре́ния та́ин при́сно пою́щим: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Многоразли́чна благода́ть Ду́ха на тебе́, о́тче, почи́ и пресла́вная чудеса́ показа́ пою́щим: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Под кро́в Тво́й, Влады́чице, прибега́юще, избавля́емся от лю́т, наде́жду бо иму́ще, ве́рнии вси́, мо́лим: Твоя́ рабы́ не пре́зри, Богоро́дице Де́во.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́коже проро́к Боже́ственный, прови́дя, Феодо́сие, явля́ешися, преблаже́нне, и́бо повелева́еши ду́хом прине́сшему к тебе́ Ева́нгельское писа́ние изнести́, и вопия́ше ти́, испове́дая чи́стым смы́слом же́ртву Пречи́стой Богоро́дице.

К твоему́ жили́щу прири́ща, я́ко еле́нь ко исто́чнику, приснотеку́щия нетле́нныя пи́щи получи́ти благочести́вый кня́зь, и́же зе́млю сию́ содержа́й. Хотя́ у́бо свечеря́ти ему́, блаже́нне, но оскуде́нием строи́телю вопию́щу, повеле́нием же твои́м напо́лнися ме́да ве́сь сосу́д тво́й.

Твоя́ по́двиги воспе́ша А́нгельския си́лы, Феодо́сие, и твое́ житие́ ли́к преподо́бных похвали́, све́тлое и украше́нное мона́хов ра́дование. Те́м и ны́не, сра́дуяся Ему́ весели́шися, поя́ согла́сно: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Тя́, Пречи́стая Богоро́дице, жи́зни моея́ предлага́ю Храни́тельницу и Засту́пницу непобеди́му, Помо́щница ми́ бу́ди от бе́д и скорбе́й, избавля́ющи Твоего́ недосто́йнаго раба́, любо́вию пою́ща: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Чи́стую во ве́ки.

И́н.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Христа́ воспева́ет ли́к твои́х учени́к, с наста́вником о́крест стоя́ ра́ки твоея́, прие́мший твоя́ труды́, досто́йныя Бо́гу, Его́же превозно́сим во ве́ки.

Ра́дуяся, после́довал еси́ распя́тому Христу́ Бо́гу, мно́гими труды́ и боле́зньми те́ло умертви́в, ве́ру и́стинную и любо́вь стяжа́л еси́, ми́ра отве́ргся и Христа́ еди́наго возлюби́в.

Источа́ет здра́вие Боже́ственною си́лою ра́ка моще́й твои́х, о́тче Феодо́сие, и стра́сти душе́вныя и плотски́я исцеля́ет, те́м воспева́ем досто́йно па́мять твою́.

Богоро́дичен: Гаврии́лов Ти́ гла́с ны́не восклица́ем: ра́дуйся, Преблагослове́нная Влады́чице Богоблагода́тная, Ея́же ра́ди кля́твы дре́вния избы́хом, Ты́ бо Хода́таица все́х спасе́ния.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Па́мять твоя́ дне́сь на́м, я́ко со́лнце, возсия́, преподо́бне: ра́дуемся, целу́юще ра́ку твою́ и, о́крест обстоя́ще, я́ко Боже́ственный киво́т, ве́рно пое́м твое́ успе́ние с Вы́шними чи́нми, Феодо́сие.

Ра́дуйся, земле́ Ро́сская, прие́мши сокро́вище некра́домо от Го́спода, помо́щника вели́ка богоблаже́ннаго и засту́пника те́пла Феодо́сия, и с ли́ком по́стническим весели́ся и ты́, нача́ло гра́де Ро́сский.

Собра́ся торжество́ ны́не в па́мяти твое́й воспева́ти Го́спода, тебе́ пода́вша до́брыя по́двиги, я́же ты́ претерпе́л еси́. Те́мже моли́ся Ему́, свя́те, изба́витися ста́ду твоему́ от собла́зн вра́жиих, е́же ты́ стяжа́л еси́, му́дре, моли́твами твои́ми.

Спаси́ мя́, еди́не Изба́вителю, блудни́цы и блу́днаго прие́мый те́плое покая́ние и мытаре́во, Спа́се, воздыха́ние, и бу́ди ми́лостив, Христе́, мне́, блу́дному, моли́твами Твоего́ уго́дника, отгоня́я грехо́в мои́х мно́жество.

Богоро́дичен: Пощади́ мя́, Спа́се рожде́йся, сохрани́в Ро́ждшую Тя́ без тли́ по рождестве́, егда́ ся́деши суди́ти дела́ моя́, грехи́ моя́ презре́в и беззако́ния, Безгре́шен сы́й и Ми́лостив, я́ко Человеколю́бец.

И́н.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

О́тче, ве́рою ча́да, я́же совокупи́л еси́, доброде́тельми сия́ просвети́ти сподо́би, па́стырем досто́ин па́стырь; оставле́ние же грехо́в и жития́ исправле́ние, преподо́бне, дарова́ти на́м моли́ся.

Ра́вно пожи́в со святы́ми отцы́, Пречи́стыя Де́вы слуга́ бы́л еси́, блаже́нне, и па́стырь мона́хов изря́ден, я́ко вои́стинну сто́лп правове́рия, ве́рных наде́жда и упова́ние пою́щих в дому́ Бо́жия Ма́тере.

Освяща́емъ си́лою Вседержи́телевою, ко́зни вра́жия победи́л еси́ и си́х полки́ прогна́л еси́, боля́щим здра́вие по́дал еси́, те́м, веселя́щеся, при́сно чти́м твою́ па́мять.

Богоро́дичен: Возсия́вшаго от Отца́ без ма́тере, неизрече́нно заче́нши, родила́ еси́, Богома́ти препе́тая, Де́во Чи́стая. Моли́, Пресвята́я, за рабы́ Твоя́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего.

Свети́лен.

Све́т Единосу́щныя Тро́ицы восприи́м в се́рдце твое́м, Феодо́сие, отце́м о́тче, благочести́выя просвети́л еси́, в пеще́ре укре́плься с вели́ким Анто́нием, А́нгелом единокро́вне. С ни́миже помина́й тебе́ ве́рою воспева́ющих.

Yandex Metrika