Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

Слуга́ Бо́жий бы́в, о́тче Кири́лле, сохрани́л еси́ я́ко свяще́нник спаси́тельная повеле́ния, мирско́е смуще́ние оста́вил еси́ и, кре́ст сво́й взе́м, живоно́сным стопа́м, всеблаже́нне, после́довал еси́.

Спасе́нию Хода́тая све́дый, ра́зум Богодохнове́нный и все́ Писа́ние благоче́стно проше́л еси́, о́тче преподо́бне Кири́лле, свяще́нства отону́ду прие́м сано́вное.

От ю́ности твоея́, о́тче, у́м к Бо́гу впери́в, тле́нными нетле́нная, я́ко до́брый купе́ц, искупи́л еси́. Те́мже, ны́не соше́дшеся, па́мять твою́ почита́ем.

Богоро́дичен: Возсия́в, я́ко со́лнце, из Тебе́, Ма́ти Присноде́во, И́же от Отца́ пре́жде ве́к неви́димый, И́мже пресла́вно те́лом опису́емь, благоче́стия заре́ю челове́ки просвети́л е́сть.

И́н. гла́с 2-й.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петский, я́ко просла́вися.

Песносло́вити достохва́льную па́мять твою́ усе́рдно, преподо́бне, благода́ть дана́ ти́, Кири́лле. Моли́ о на́с и о все́х, согреши́вших, о оставле́нии.

И́ноческий сво́й кре́ст взе́м, преподо́бне, после́довал еси́ Христу́ Вседержи́телю и, умертви́в пло́ть, жи́зни ве́чныя сподо́бился еси́, преподо́бне.

Зако́ну Бо́жию повину́яся, досточу́дне, страстна́я взыгра́ния увяди́л еси́ воздержа́ния по́двигом и безстра́стия благода́тию обогати́лся еси́.

Богоро́дичен: И́же Тебе́ ра́ди нетле́нием обога́щшеся, Богороди́тельнице Пречи́стая, ра́дуйся, Обра́дованная, вопие́м Ти́, преподо́бных и пра́ведных украше́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́ бо ся́ ду́х мо́й внегда́ пе́ти: не́сть Свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

От на́с ны́не сло́во похвале́ния плето́мо прие́мля, Богоно́се, весели́ся, твои́ми боле́зньми наслажда́лся, зовы́й, преподо́бне: Ты́ еси́ Бо́г на́ш.

Словеса́ услы́шав Влады́чня, оста́вил еси́ ми́р и я́же в не́м, приве́л еси́ се́мя твое́ Го́сподеви, зовы́й: Ты́ еси́ Бо́г на́ш.

Ра́йскую жи́знь и та́мо святы́х весе́лие всегда́ во уме́ твое́м помина́я, преподо́бне, те́мже и во слеза́х, и в воздыха́ниих всю́ свою́ жи́знь, о́тче Кири́лле, проше́л еси́ и сего́ ра́ди и по сме́рти от Христа́ чудесы́ просла́вился еси́.

Богоро́дичен: Ты́ Еди́на па́че все́х, я́же от ве́ка вели́ких, сподо́билася еси́ и вы́ше естества́, Бо́га бо, Невмести́маго все́ю тва́рию, во утро́бе Твое́й понесла́ и воплоти́ла еси́. Те́м Тя́, Богоро́дицу, вси́ велича́ем.

И́н.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, Дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Во́д живо́тных испо́лншися Боже́ственнаго Ду́ха, Богоно́се, душа́ твоя́ ре́ки чуде́с то́чит, неду́жным исцеле́ние подая́.

К широте́ рáйстей всели́лся еси́, всеблаже́нне Кири́лле, те́сную ше́ствовав стезю́, и бесо́в кова́рствия, и ше́ствия безчи́сленная утесни́л еси́.

Тече́нием твои́х сле́з напая́емь, я́ко дре́во плодоно́сно, Кири́лле, благопло́дне поле́зныя прине́сл еси́ доброде́тели, чуде́с Боже́ственную благода́ть прие́мь.

Богоро́дичен: Еди́н Благи́й про́йде утро́бу, воплоща́емь, и Челове́к ви́ден бы́сть соверше́н, Его́же моли́ спасти́ пою́щия Тя́.

Седа́лен, гла́с 1:

Мона́шествовав Богоуго́дне и доброде́тельно пожи́в, благода́ть исцеле́ния прия́л еси́, блаже́нне Кири́лле, зна́мения соверши́в стра́шна; оби́тель же совокупи́в свяще́нную, приве́л еси́ мно́жество спаса́емых Го́сподеви, пребога́те. Сла́ва Бо́гу, просвети́вшему тя́, сла́ва венча́вшему тя́, сла́ва святу́ю твою́ па́мять просла́вльшему.

Богоро́дичен: Ру́це Твои́ Боже́ственнеи, и́маже Созда́теля понесла́ еси́, Де́во Пречи́стая, вопло́щшагося благосты́нею, просте́рши, умоли́ Его́ изба́вити на́с от искуше́ний, и страсте́й, и бе́д, хва́лящих тя́ любо́вию и вопию́щих: сла́ва все́льшемуся в Тя́, сла́ва проше́дшему из Тебе́, сла́ва изба́вльшему на́с Рождество́м Твои́м.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щься, и спа́сл еси́ всего́ мя́, челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Отве́рзл еси́, Кири́лле, две́ри своя́, Авраа́му уподо́блься, все́м тре́бующим, преподо́бне Кири́лле, те́м Христо́с отверза́ет ти́ Небе́сная врата́, преблаже́нне.

Во всечестны́й и во свяще́ннический са́н украси́лся еси́, Кири́лле блаже́нне, и и́ноческому три́знищу, ра́дуяся, прите́кл еси́, все́м до́мом, преблаже́нне, приво́дим.

Посто́м и моли́твами те́ло твое́, о́тче Кири́лле, изнури́л еси́ и сего́ ра́ди сподо́бился еси́ ви́дети неизрече́нная блага́я, я́же святы́м угото́ванная, с ни́миже, о́тче Кири́лле, о на́с моли́.

Богоро́дичен: Исцеля́я Е́вино дре́внее преступле́ние, в Тебе́, Пренепоро́чную и Пречи́стую, всели́ся и всего́ мя́, челове́ка, вообрази́в па́дшаго, Пребоже́ственный.

И́н.

Ирмо́с: Пою́ Тя́, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Распе́н себе́ сама́го страсте́м и ми́рови, Богому́дре о́тче, на Кресте́ распросте́ршу дла́ни Христу́ угоди́л еси́, Кири́лле: Его́же моли́ спасти́ ду́ши на́ша.

По́двигом страда́ния плотски́я умертви́л еси́ у́ды, ме́ртвыя же моли́твою возста́вил еси́, и приходя́щия усе́рдно ве́рою чу́дно оправда́л еси́, и вся́к неду́г, о́тче, исцели́л еси́.

Ду́ха Свята́го присво́ил еси́ твое́й души́ и́скренно, И́мже па́стырь избра́н показа́лся еси́, о́тче Богому́дре, и и́нокующим украше́ние прекра́сное.

Богоро́дичен: Я́ко до́ждь на руно́, Чи́стая, в честно́е чре́во Твое́ Сло́во сни́де воплоща́емо, и погуби́ многобо́жия одожде́нием, Всенепоро́чная, и го́рькую зи́му разори́л е́сть.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м: ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.

Христокра́сному одержа́лся еси́ житию́, Кири́лле блаже́нне, все́м че́стен яви́вся. Ве́сть бо вои́стинну доброде́тель, сла́вне, соверша́ти сию́ иму́щих, яви́л бо ся́ еси́ свяще́нник Христо́в достоприя́тен.

Си́лою Боже́ственною укрепля́емь, блаже́нне Кири́лле, мирску́ю любо́вь кре́пко отве́ргл еси́, и Влады́це, ра́дуяся, прише́л еси́ во́льным твои́м нра́вом, и сохрани́в ве́ру невреди́му, и вене́ц сла́вы, Богому́дре, прия́л еси́.

Дне́сь воспева́ема свяще́нная па́мять твоя́, преподо́бне Кири́лле, весели́т ученики́ твоя́ и, честно́е твое́ успе́ние сла́вяще, глаго́лют: моли́твами твои́ми, о́тче, соблюди́ воспева́ющих тя́.

Богоро́дичен: Еди́ну на́м во двою́ существу́ ви́диму Ипоста́сь Еди́на Благослове́нная ражда́еши неизрече́нно, Бо́жие Сло́во, воплоти́вшееся за ми́лость неизрече́нную, Того́ моли́ сохрани́тися пою́щим Тя́.

И́н.

Ирмо́с: Све́та пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо, Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

И́же в ми́лость Бо́га моля́, о́тче преподо́бне Кири́лле, напо́лнил еси́, я́коже Илия́ чва́нец, еле́я, сосу́д вели́к, от зря́щих удивля́емь ве́рно.

Я́ко чи́ст душе́ю, ты́, во изступле́нии бы́в, ви́дел еси́ всю́ зе́млю, я́ко под заре́ю сия́ющу, Еди́наго Бо́га почита́ющу, всеблаже́нне Кири́лле.

Чудоде́йствуя о Христе́, воде́ истещи́ моли́твою, преподо́бне Кири́лле, мо́лиши Подвигополо́жника, я́же, пребыва́ющи, пропове́дает чудеса́.

Богоро́дичен: Живы́й на Небесе́х восхоте́ всели́тися в ложесна́ Твоя́, Чи́стая, я́ко да на́с хра́мы Тро́ице сотвори́т, Тя́, Богоро́дицу, пропове́дающих.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Жите́йских веще́й, о́тче Кири́лле, нестоя́щее све́дый, сие́ оста́вил еси́ и к воздая́нию потща́ся Го́рняго жре́бия, пребога́те.

Благоче́стно и́нок мно́жество пита́ти не оста́вил еси́, о́тче блаже́нне Кири́лле, те́м пи́щи бо́льшия во оби́телех Небе́сных сподо́бился еси́.

Ме́сто, е́же сподо́бися прия́ти честны́я мо́щи твоя́, преподо́бне, освяти́ся и по мно́гим стра́нам прославля́емо е́сть, я́ко в себе́ мо́щи твоя́ име́ет.

Богоро́дичен: Неискусому́жная Пречи́стая, родила́ еси́ и пребыва́вши Де́вою, явля́ющи Божества́ и́стиннаго Сы́на и Бо́га Твоего́ о́бразы.

И́н.

Ирмо́с: Во глубине́ грехо́вней содержи́мь е́сть, Спа́се, и в пучи́не жите́йстей обурева́емь, но, я́коже Ио́ну от зве́ря, и мене́ от страсте́й возведи́ и спаси́ мя́.

Светосия́нии просвеща́емь Свята́го Ду́ха, чудотво́рче Кири́лле, и́нокующим свети́льник све́тел яви́лся еси́.

Я́ко пресла́вно житие́ твое́, и́мже ста́до и́нок приве́л еси́ к ра́зуму спаси́тельному.

Жи́тель бы́в Ца́рства Небе́снаго, богому́дре Кири́лле, сего́ улучи́ти моли́ ве́рою тя́ при́сно ублажа́ющим.

Богоро́дичен: Из утро́бы Твое́й, Чи́стая, возсия́в пра́вды Невече́рнее Со́лнце и ве́рных просвети́, Богоро́дице, Де́во Всепе́тая.

Конда́к, гла́с 8:

Взбра́нному и кре́пкому адама́нту, прогони́телю бесо́в, но́вому чудотво́рцу победи́тельная, страсте́й злы́х свободи́вшеся, благода́рственная воспису́ем ти́, о́тче на́ш Кири́лле. Но я́ко име́я дерзнове́ние у престо́ла Христо́ва, ве́рою чту́щих тя́, гра́д же и лю́ди, моли́твою твое́ю сохраня́й, ты́ бо еси́ ста́ду твоему́ похвала́ и утвержде́ние.

И́кос:

Услы́шав Христо́в глаго́л и оста́вив плотска́я мудрова́ния, бога́тство и сла́ву, я́ко пра́х, вмени́в и на стра́сти, я́ко безпло́тен, подвиза́вся, и безпло́тных ликостоя́нию чистото́ю уподо́бися, ра́зума дарова́ния прия́л еси́. Те́м в пе́снех си́це ти́ вопие́м, реку́ще: ра́дуйся, Кири́лле преподо́бне и Богоно́се, Небе́сный челове́че, земны́й А́нгеле. Ра́дуйся, кро́ме ми́ра су́етнаго пусты́ню соде́лавый в Кра́снем о́строве и в не́м оби́тель соста́вив. Ра́дуйся, я́ко в не́й и́нок мно́жество собра́л еси́ и от ни́х слы́шиши си́це реку́щих: ра́дуйся, и́нокующим о спасе́нии хода́тай. Ра́дуйся, уныва́ющим о́браз утеше́ния. Ра́дуйся, и́ноком от наве́т вра́жиих изба́вителю. Ра́дуйся, ско́рбем губи́телю на́шего естества́, я́ко отгоня́я по́мыслы зло́бныя. Ра́дуйся, скорбя́щим душе́ю сла́дкое утеше́ние и ра́дости Боже́ственныя пода́телю. Ра́дуйся, на́ш предста́телю и изба́вителю. Ра́дуйся, преподо́бне о́тче Кири́лле, и́ноком удобре́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть; Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́н благослове́н и препросла́влен.

Избра́нием суда́ украси́лся еси́, свяще́нник бы́в, Кири́лле, о́тче преподо́бне. Те́м вше́л еси́ вну́трь вы́шняго хра́ма незаходи́мыя зари́, своего́ священнотворе́ния плодо́в наслажда́яся, поя́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Оте́ческая возлюби́л еси́ ликостоя́ния, и в ли́цех оте́ц ра́достно просла́вился и, Христу́ предстоя́, всеблаже́нне преподо́бне Кири́лле, прие́млеши своего́ служе́ния всего́ воздая́ния, воспева́я: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Источа́ет чудеса́ честна́я ра́ка твоя́, преподо́бне, преизоби́лующи благода́тию, и ве́рою приходя́щим здра́вие подае́т, Христу́ от души́ вопию́щим: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Из утро́бы Ты́, Де́во, Пра́вды Со́лнце породила́ еси́, Христа́, дебельство́м пло́ти приобщи́вшася челове́ком, и Де́вою пребыла́ еси́, Те́м воспева́ем: благослове́н, Пречи́стая, пло́д Твоего́ чре́ва.

И́н.

Ирмо́с: Вети́и яви́шася о́троцы любому́дрейшии дре́вле, от Богоприя́тныя бо души́ Богосло́вяще устна́ми, поя́ху: Пребоже́ственный отце́в и на́ш Бо́же, благослове́н еси́.

Ме́ртвость живоно́сную стяжа́в сласте́й отложе́нием, те́мже больны́я исцеля́ти сподо́бился еси́, Кири́лле, Пребоже́ственный отце́в, вопия́, Бо́же, благослове́н еси́.

Непщева́вше умори́ти без ума́ чародея́ньми, о́тче, лука́выми тебе́, блюдо́маго Боже́ственною все́х Зижди́теля дла́нию, несмы́сленно постыде́вшеся, обличе́ни бы́ша су́щим в тебе́ проразуме́нием.

Богоро́дичен: Исцели́ души́ моея́ стра́сти, безстра́стия исто́чник ро́ждшая несказа́нно, и умиле́ния ту́чу пода́ждь ми́, хода́тайствуя мне́ утеше́ния, свята́я Богоро́дице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Соверше́нною чистото́ю, и любо́вию Христа́ возжеле́л еси́, священнотаи́нниче о́тче, непреста́нными гла́сы вопия́: по́йте Го́спода, вся́ дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Мирску́ю красоту́ оста́вив во́лею, Христу́, блаже́нне, прише́л еси́, благоле́пия Того́ жела́я зре́ти, и во оби́тели святы́я всели́лся еси́, по́йте Го́спода, вопия́, вся́ дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ны́не пусты́ня весе́лием, о́тче, красу́ется, име́я мо́щи твоя́, Кири́лле преподо́бне; ученицы́ же, твоему́ житию́ ревну́юще и о твое́й па́мяти ра́дующеся, Творцу́ вопию́т: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Свяще́нными Тя́ гла́сы Бо́жий проро́цы, Чи́стая, быва́ющу Ма́терь провозгласи́ша я́сно все́ми владе́ющаго, Пречи́стая, Его́же превозно́сим Го́спода во ве́ки.

И́н.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рный же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Над страстьми́ тлетво́рными ца́рствовав о Христе́, богому́дре о́тче, в Ца́рствии Небе́снем сподо́бился еси́ жи́ти со все́ми святы́ми, до́бре пожи́в и Всеви́дца Бо́га возлюби́в.

Твоя́ святы́я моли́твы прие́мля, Бо́г су́щим во оскуде́нии с тобо́ю подава́ше я́же к животу́ вы́ну, вельми́ на земли́ прославля́я тя́, чудоде́йственный Кири́лле всеблаже́нне.

Укра́шся добро́тами Боже́ственными, ко кра́сным черто́гом преста́вился еси́, с Бо́гом, о́тче, пребыва́я, и Сего́ Боже́ственныя красоты́ в непроходи́мыя ве́ки наслажда́ешися.

Богоро́дичен: Живы́й исто́чник, я́ко во́ду жи́зни поро́ждши, ду́шу мою́, иста́явшую грехо́вным пла́менем, Богоро́дице Де́во, напо́й, да Тя́ сла́влю во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Ду́хом, о́тче, обнища́в, Небе́сное Ца́рство восприя́л еси́ со все́ми избра́нными, сла́вы неизрече́нныя исполня́емь, боле́зней по́честь прие́мля, блаже́нне Кири́лле, воздая́ния, сего́ ра́ди тя́ ве́рою и любо́вию ублажа́ем.

Моще́й твои́х ра́ка ве́рно приступа́ющим источа́ет исцеле́ний ре́ки, стра́сти ду́ш потопля́ющи и теле́с боле́зни отъе́млющи, блаже́нне Кири́лле, моли́твенниче ве́рою при́сно блажа́щих тя́.

Совокупля́яся с преподо́бными све́тлыми ста́ды, сия́нием невече́рним мы́сленно, о́тче Кири́лле, озаря́емь, Боже́ственную твою́ па́мять творя́щия просвети́ ве́рныя и улучи́ти спасе́ние моли́твами твои́ми сподо́би.

Богоро́дичен: Облиста́еши все́х чуде́с заря́ми Твои́ми, Богоблагода́тная Чи́стая, страсте́й и скорбе́й отъе́млющи мглу́ и све́т весе́лия мы́сленный простира́ющи. Ма́терь Бо́гу, Тя́ велича́ем.

И́н.

Ирмо́с: Я́же пре́жде со́лнца свети́льника Бо́га возсия́вшаго, пло́тски к на́м прише́дшаго из боку́ Деви́чу, неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная, Всечи́стая, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Ми́лостивно вмести́лся еси́, о́тче, вся́ческих Благода́телю, незло́бия добро́тою украша́емь и кро́тостию и красото́ю доброде́телей сия́я, те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.

Пе́снь Бо́гу возсыла́ти с безпло́тными сподо́бися, я́ко соблю́д о́нех жития́ чистоту́, терпе́нием сла́ву восприя́л еси́.

Приими́ от на́с, Богоно́се, приноси́мое ти́ моле́ние от чи́ста се́рдца и возда́ждь мольба́ми твои́ми согреше́ний оставле́ние и спасе́ние, всече́стне.

Богоро́дичен: Я́ко ко́рень су́щим вои́стинну, нетле́нная Де́во, вси́ ве́рнии, наде́ющеся, хвала́ми почита́ем.

Свети́лен.

А́нгельскаго жития́ жела́я, удали́лся еси́, Кири́лле, в пусты́ню и стра́сти плотски́я покори́л еси́, равноа́нгелен яви́лся еси́, о́тче на́ш Кири́лле Богоно́се.

Богоро́дичен: Держа́ва на́ша, Чи́стая, Твоя́ рабы́ сохрани́ вся́ невре́дны, Тя́ бо стяжа́хом Еди́ну прибе́жище душа́м на́шим.