Каноны святым преподобным Антонию и Феодосию Печерским
Память: 16 (3) мая, 27 (14) августа, 15 (2) сентября, 23 (10) июля, 15 (2) сентября
Глас 4.
Припев: Преподо́бнии отцы́ Анто́ние и Феодо́сие, моли́те Бо́га о на́с
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Я́ко грубосло́вен и косноязы́чен, недоуме́я ва́м, преподо́бнии отцы́, хвале́ние принести́, молю́ся: да́рствуйте моли́тву о мне́, е́же да́тися отсвы́ше да́ру воспе́ти па́мять ва́шу, сла́вна бо е́сть ми́ру и сла́вно просла́вися.
От млады́х ногте́й в да́р принесо́сте себе́ Бо́гови, о преблаже́ннии отцы́, те́мже, прие́м ва́ше благо́е предприя́тие, благода́тию Ду́ха наста́вил вы́ е́сть на пу́ть пра́вый.
За́поведей спасе́нных послу́шавше, жи́знь вре́менную преоби́десте и, Кре́ст Госпо́день на ра́мо взе́мше, мра́чный ми́р непреткнове́нно преидо́сте, Небе́сным жела́нием води́ми.
Оте́чество, роди́тели, дру́ги и бога́тство, а́ки пре́лесть, отве́ргше, го́рний Иерусали́м Бо́га же Отца́, не стыдя́щагося ва́с бра́тию нарица́ти, Христа́, еди́н би́сер взыска́ти те́сным путе́м изво́листе, Анто́ние свободоимени́те и Феодо́сия богодарова́нне.
Я́ко пустыннолю́бныя го́рлицы, го́р Пече́рских дости́гше, богоно́снии отцы́, во подзе́мная места́ всели́стеся и, на тве́рдом духо́внаго жела́ния основа́нии гнездо́ свое́ поло́жше, богопе́снивыя породи́сте птенцы́, и́ночествующих ли́ки.
Тро́ичен: Сла́ва Ти́, сла́ва, Тро́ице Пресвята́я, тихообра́зно подаю́щая благода́ть в сердца́ ве́рных, да сконча́ем хвале́ния святы́х де́ло и возвесели́мся зело́, честни́и дру́зи Твои́, Го́споди.
Богоро́дичен: Упра́ви у́м мо́й, Пречи́стая, во хвале́нии преподо́бных Твои́х, да не укло́нься в неподо́бная, плени́тся в рабо́ту лука́вства, и бу́ду ра́дование чужде́му.
И́н. Гла́с 2.
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Во́ды мирска́го мяте́жа, а́ки Моисе́й с Ааро́ном Чермно́е мо́ре, преподо́бный Анто́ний с Феодо́сием блаже́нным немо́кренно преидо́ста и, без вре́да приста́нища Небе́снаго дости́гше, ра́достно возгласи́ста: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Волна́ми жите́йскими вла́яйся а́з, окая́нный, и, да не погря́зну фараони́тски в глубине́ зо́л, боя́ся, к ва́м вопию́: о отцы́ преподо́бнии, Изба́вителю и Бо́гу на́шему о мне́ помоли́теся.
Вода́ми сле́з твои́х фарао́на мы́сленнаго потопи́л еси́, Анто́ние, во умерщвле́нном же телесы́, а́ки в тимпа́не, побе́дная воспе́л еси́, Феодо́сие, о́ба же о ны́ моле́ние Изба́вителю и Бо́гу на́шему принеси́те.
Богоро́дичен: Во́ды страсте́й мои́х изсуши́, ро́ждшая Незаходи́мое Со́лнце, Христа́, и на су́х пу́ть безстра́стия наста́ви мя́, до́брая Путеводи́тельнице, да благода́рственная Изба́вителю Бо́гу на́шему и Тебе́ воспою́ во ве́ки.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.
Я́ко еле́нь, возжа́ждав духо́внаго пития́, о́тче Анто́ние, от Пече́рския горы́ на Афо́нскую го́ру, скача́, прише́д, обре́те струи́ ангелови́дных оте́ц жития́, и си́м поревнова́в, от пото́ка уче́ния и́х испи́в, и утверди́ся.
Втора́го тя́ Моисе́я, Анто́ние, скрижа́ли доброде́телей на Пече́рскую го́ру прине́сшаго, слы́шав, Феодо́сий, прите́к, глаго́ля: вчини́ мя́ в си́х любо́вь, утверди́ мя́ в ни́х, а́ки в ми́рех, уя́звен бо е́смь любо́вию сопосле́довати христоподража́нному житию́ твоему́.
Любо́вию и жела́нием ко Бо́гу единоу́мне сопря́гшеся, отцы́ преподо́бнии, на колесни́цу смире́ния, нищеты́, терпе́ния и чистоты́ вседо́сте и превысо́ких достиго́сте святы́х селе́ний.
Кто́ не удиви́тся ва́шему житию́, о преблаже́ннии отцы́? Кто́ не почуди́тся ре́вности по Бо́зе? я́ко во пло́ти су́ще, А́нгелом весьма́ уподо́бистеся, и́хже и сожи́телие су́ще ны́не, не забу́дите и на́с, пе́сньми ва́с ублажа́ющих.
Тро́ичен: Непостижи́мая бла́гость и де́йство Твое́, во Тро́ице Еди́ный Бо́же: я́ко бре́нных воскриля́еши горе́ и от миродержа́вныя но́щи вы́спре ко све́ту возвыша́еши, приводи́мый и устроя́еши, Бо́г бо еси́ и твори́ши, ели́ка хо́щеши.
Богоро́дичен: По вели́чию Твоему́, Пречи́стая, блажа́т Тя́ вси́ ро́ди, и мы́ с ни́ми блажи́м пе́сньми, чту́ще Тя́ раболе́пным поклоне́нием, и велича́ем.
И́н.
Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний Кра́ю, ве́рных Утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.
Небе́сное житие́ в пеще́рах земны́х показа́сте, отцы́ преподо́бнии, утвержда́ющеся же в любви́ Бо́жией, жела́емаго го́рняго кра́я достиго́сте и зре́ти сподо́бистеся Еди́наго Человеколю́бца.
На Небе́сный кру́г восте́кл еси́, свя́те Анто́ние, к Небе́сным оби́телем преста́вился еси́, преподо́бне Феодо́сие: та́мо о́ба мольбу́ о на́с, гре́шных, принеси́те к Еди́ному Человеколю́бцу.
Небе́сных бла́г лиши́вся а́з, окая́нный, к ва́м притека́ю, о Небе́снии гра́ждане: да не в коне́ц отчужде́н бу́ду ча́сти спаса́емых, умоли́те о мне́ Еди́наго Человеколю́бца.
Богоро́дичен: Небе́с простра́ннейшая Богороди́тельнице, Невмести́маго вмести́вшая в пречи́стых ложесна́х Твои́х, сподо́би мя́, гре́шнаго, получи́ти ме́сто в селе́ниих пра́ведных и с те́ми наслажда́тися лицезре́ния Еди́наго рожде́ннаго от Тебе́ Человеколю́бца.
Ин конда́к, гла́с 2:
Тве́рдыя столпы́ благоче́стия, недви́жимая и́ноческих законоположе́ний основа́ния и необори́мыя сте́ны Росси́йския восхва́лим: Анто́ния, возлю́бльшаго Бо́га, и Феодо́сия, возлю́бленнаго Бо́гом: труды́ бо о́нех и по́стническия по́двиги прия́т па́че вся́каго всепло́дия Еди́н во святы́х прославля́емый.
Седа́лен, гла́с 4:
Небе́сное бога́тство и присносу́щную сла́ву тща́щеся восприя́ти, нищету́ и смире́ние смири́вшагося Влады́ки восприя́сте и ми́ру себе́ распя́сте со похотьми́ и страстьми́, те́м, блажа́ще па́мять ва́шу, преподо́бнии отцы́ на́ши Анто́ние и Феодо́сие, мо́лим: моли́те Христа́ Бо́га дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
Ин седа́лен, гла́с 2:
Моле́ние твое́ те́плое, Анто́ние преблаже́нне, о́гнь с небесе́ сведе́ на ме́сто, иде́же ны́не основа́ся Богоро́дична це́рковь, твоя́ же приле́жная мольба́, богоно́се Феодо́сие, на то́ же ме́сто благода́ть Бо́жию о́бразом дуги́ от ве́тхия це́ркве преведе́: о́ба бы́сте чудотво́рцы, о́ба те́плии к Бо́гу моле́бницы, о́ба вели́цыи Того́ уго́дницы; и ны́не моли́твами ва́шими попали́те хвра́стие грехо́в на́ших, и благода́ти Бо́жией приобщи́те ны́, и от бе́д избавля́йте на́с, вско́ре предста́тельствующе.
Богоро́дичен: Небе́сных и земны́х Цари́ца су́щи, не забу́ди ни́щих на́с рабо́в Твои́х, но, я́ко всемогу́щая, от Свои́х сокро́вищ пода́ждь ми́лостию проще́ние грехо́м на́шим, я́ко человеколюби́вая Человеколю́бца Ма́ти.
Ин богоро́дичен: Моле́ние те́плое и стена́ необори́мая, ми́лости исто́чниче, ми́рови прибе́жище, приле́жно вопие́м Ти́: Богоро́дице Влады́чице, предвари́ и от бе́д изба́ви на́с, еди́на вско́ре предста́тельствующая.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Самовла́стная ума́, о́тче Анто́ние, оста́вль, под и́го Влады́чне преклони́лся еси́, ему́же и до́блественный Феодо́сий припря́гся: плени́стеся в послуша́ние Христо́во и бы́сте до́брии де́лателие, единонра́вны се́рдцем и ду́хом.
Не устраши́ша ва́с в те́мных пеще́рах де́монская страхова́ния, доблему́дреннии во́ини, преподо́бнии отцы́, но паде́ся ра́туяй ва́с под нога́ми ва́шими, низве́ржен ору́жием: те́плыя ко Бо́гу моли́твы.
Тве́рдое ва́ше и жесто́кое житие́ ви́дев, Всеблаги́й Бо́г от те́мных ме́ст просвети́ ва́с дарова́нием чуде́с и сла́вны сотвори́ ми́ру, и́хже недосто́ин бе́ ми́р, в гора́х и верте́пах кры́ющихся толи́ких свети́л.
Я́ко пресве́тлая свети́ла поста́ви ва́с Бо́г, преподо́бнии отцы́, на све́щницы с под спу́да, и просвети́сте жития́ доброде́тельми и́ночествующих ли́ки, и́же, со́брани, до́бре пожи́ша ва́шим наставле́нием.
Тро́ичен: Царю́ царе́м, Всемогу́щая Тро́ице, бре́ния не́мощию обложе́нным на́м, рабо́м Твои́м, да́ждь благода́ть я́сно пе́ти па́мять преподо́бных Твои́х, в ни́хже удиви́л еси́ вся́ хоте́ния Своя́, Бо́же.
Богоро́дичен: Всеси́льная Влады́чице, на́с, немощны́х, препоя́ши си́лою на сопроти́вных, подаю́щи немощне́й пло́ти кре́пость: о Тебе́ бо и немощни́и кре́пкия враги́ побежда́ют и победи́тельная в пе́снех дароно́сят.
И́н.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.
Услы́шав гла́с Госпо́день в Афо́не к игу́мену, глаго́лющ: посли́ Ми́ Анто́ния в Росси́ю, я́ко та́мо его́ тре́бую, и прии́де Анто́ний в новопросвеще́нную страну́ повеле́нием Го́спода своего́, и просла́ви Того́ Божество́.
Услы́шав Феодо́сий гла́с Христа́, во Ева́нгелии глаго́люща: гряди́те по Мне́ и возьми́те и́го Мое́ на себе́, а́бие, вся́ я́ко уме́ты вмени́в, во сле́д Его́ пойде́ и просла́ви Того́ Божество́.
Услы́шавше равноа́нгельное двою́ тою́ отцу́ в пеще́рах пребыва́ние, мно́зи стеко́шася к ни́ма подража́ти по́стнических по́двигов и, о́бразом доброде́тельнаго ею́ жития́ наста́вльшеся угожда́ти Бо́гу, просла́виша Того́ Божество́.
Богоро́дичен: Услы́ши, Влады́чице, стена́ние и мольбы́ христоимени́тых люде́й, при́зри на озлобле́ние и го́ресть утесня́емых отвсю́ду, ви́ждь сле́зы и рыда́ния су́щих в беда́х и ско́рбех и умилосе́рдися на рабы́ Твоя́, да Тя́, Богоро́дицу, прославля́ем.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.
Уче́нием и творе́нием бы́сте о́браз и́ночествующим, отцы́ треблаже́ннии, и ва́шим наставле́нием мно́зи успе́ша в за́поведи Госпо́дни и си́х исполне́нием ко го́рнему ше́ствию благи́й пу́ть улучи́ша.
Проро́ческим сподо́бльшеся да́ром, достохва́льнии отцы́, о́в бо о́гнь указа́тельный на ме́сто с небеси́ упа́сти сотвори́, о́в же ску́дную жи́тницу моли́твою муки́ испо́лни, от те́х даро́в крупи́цами насы́тити ду́ши на́ша мо́лимся.
Я́ко законода́вцы, по́стническим лико́м предтеко́сте: ты́, о́тче Анто́ние, скрижа́ли дея́ния и виде́ния предлага́я, богода́нный же Феодо́сий жезло́м правле́ния мо́ре страсте́й пресе́к, предхожде́ние те́м показу́я во обетова́нную зе́млю.
Упова́нием бу́дущих бла́г себе́ вооружи́вше и Креста́ ме́ч в рука́х иму́ще, победи́сте мы́сленнаго Амали́ка, и на́ша враги́ пособи́те победи́ти, я́ко предводи́телей на́ших, мо́лим вы́, отцы́ преподо́бнии.
Тро́ичен: Мирода́тельная Тро́ице, Единоче́стный Бо́же, ми́р огради́, правосла́вный лю́ди, предстоя́щий в честне́м хра́ме преподо́бных Твои́х, хра́м Себе́ сотворя́я сердца́ принося́щих Ти́ пе́снь хвале́ния.
Богоро́дичен: Мирополо́жнице и ски́ние Пресвята́я Бо́га Сло́ва, на́м сло́во да́ждь и мы́сль упра́ви, во е́же пе́ти Тя́, я́ко Благу́ю Благо́му Роди́тельницу.
И́н.
Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.
Просвети́шася, я́ко небеса́ двема́ свети́лами, го́ры Ки́евския двема́ нача́льнейшими отцы́ преподо́бными, Анто́нием, а́ки со́лнцем, Феодо́сием, а́ки луно́ю, и све́т святы́ни и́х во тьме́ пеще́рной светя́ше, и тьма́ не объя́т и́х: лю́дие же, на све́т до́брых де́л ею́ взира́юще, прославля́ху Отца́ Небе́снаго.
Просвети́ся вся́ Росси́я луча́ми чуде́с ва́ю, сы́нове немерца́ющаго Све́та, отцы́ преподо́бнии, а́ще и под спу́дом пеще́рным скры́стеся: твори́мая бо ва́ми богоугожде́ния вта́йне показа́ Бо́г Я́ве и просла́ви прославля́ющих Его́.
Просвеща́етеся ны́не, а́ки со́лнце, во Ца́рствии Небе́снем, о богоблаже́ннии: просвети́те помраче́нную мою́ ду́шу и на све́тлую за́поведей Бо́жиих стезю́ наста́вите мя́.
Богоро́дичен: Просвети́ лице́ Твое́ на рабы́ Твоя́, Христе́, Све́те и́стинный, и, отгна́в тьму́ прегреше́ний на́ших, све́та присносу́щнаго о́бщники сотвори́ ны́, ра́ди Ро́ждшия Тя́ и преподо́бных Твои́х, Человеколю́бче.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Вы́шше естества́ челове́ческаго подви́гшеся, преподо́бнии, уподо́бистеся безпло́тных чино́м, те́мже и по́честь си́х улучи́сте; сея́ богодароова́нныя ва́м благода́ти и на́с, ча́да ва́ша, не лиши́те хода́тайством свои́м ко Бо́гу, мо́лимся.
Ва́м, а́ки неусы́пным стра́жем, Де́ва и Богома́ти вве́ри до́м Сво́й, его́же пасо́сте, от волко́в мы́сленных стрегу́ще в не́м собра́нное ва́ми ста́до, о преблаже́ннии.
Всегда́шним я́же к Бо́гу ума́ воскри́лием и воздея́нием ру́к, преподо́бнии отцы́, ста́вше, Ду́ху Пресвято́му селе́ние себе́ сотвори́сте, те́мже ва́с, а́ки до́м Бо́жий преукра́шен, хвала́ми украша́ем.
Сия́ еста́ преудобре́нная отца́, а́ки Херуви́ми, осеня́ющии до́м Богома́тере, и а́ки прему́дрии вожди́ и́ноческому ли́ку, и́хже не удали́стеся заступа́ти во вся́ких ну́ждах и ско́рбех.
Тро́ичен: Тро́ице Пресвята́я, жела́тельное достоя́ние да́вшая во ски́ниях святы́х богоно́сным первонача́льником на́шим, си́х ра́ди и на́с того́ сподо́би, в жи́зни се́й сохраня́ющей от язы́ческих нахожде́ний.
Богоро́дичен: Тя́, Засту́пницу ми́ра и Богома́терь, всего́ живота́ моего́ спасе́ние предлага́ю, Ты́ бо, Бо́га ро́ждши, спасти́ мо́жеши пою́щия Тя́ и в заступле́ние кро́ва Твоего́ прибега́ющии.
И́н.
Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.
Моли́тву излия́л еси́ ко Го́споду, преподо́бне Анто́ние: да бу́дет по все́й земли́ роса́, на ме́сте же име́вшия бы́ти це́ркве су́ша; и па́ки: по все́й земли́ су́ша, на ме́сте же святе́м роса́, и услы́шан бы́л еси́ вско́ре, Молю́, и о мне́ помоли́ся, да вла́ги моя́ изсуши́т стра́стныя, изсо́хшее же се́рдце мое́ росо́ю благода́ти да ороси́т и от тли́ да возведе́т мя́ Бо́г мо́й.
Моли́твами твои́ми, преподо́бне Феодо́сие, оби́тель твоя́ во оскуде́ниих наполня́шеся земны́х бла́г; душе́ мое́й ску́дной, не иму́щей до́брых де́л, исхода́тайствуй спаси́тельная блага́я, и от тли́ да возведе́т мя́ Бо́г мо́й.
Моли́твами преподо́бных Твои́х уго́дников, Анто́ния и Феодо́сия Пече́рских, излия́вших пред Тобо́ю сердца́ своя́ и моля́щихся к Тебе́ о все́м ми́ре вы́ну, от тли́, Бо́же мо́й, возведи́ мя́.
Богоро́дичен: Моли́тву мою́ по Го́споде Бо́зе к Тебе́, Госпоже́ Богоро́дице, пролива́ю и возвеща́ю моя́ душе́вныя печа́ли: я́ко злы́ми мои́ми де́лы в поги́бель влеко́м е́смь и не исправля́юся, грехо́вным ору́жием уязвля́ем е́смь и не чу́вствую, ки́т преиспо́дняго а́да пожре́ти мя́ хо́щет, и не бежу́ от него́; оба́че к Твоему́ милосе́рдию вопию́: от тли́, Влады́чице моя́, возведи́ мя́.
Конда́к, гла́с 8:
Дво́ицу вели́ких оте́ц и пра́вило и́ноков све́тлое, у́мныя зари́, онебе́сившия Росси́йскую Це́рковь, кто́ по достоя́нию хвала́ми воспое́т? Ти́и бо Престо́лу Бо́жию предстоя́т. Но, я́ко иму́щии дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице, Анто́ние преблаже́нне и Феодо́сие приснопа́мятне, моли́теся о моле́бная ва́м принося́щих и любо́вию пе́сньми ва́с ублажа́ющих.
И́кос:
В присносу́щнем Пресвяты́я Тро́ицы Боже́ственнем све́те да восприи́мете селе́ние, преподо́бнии отцы́, вся́ ле́та жи́зни сея́ в те́сной пеще́ре пожи́вшии; те́мже и, преста́вльшеся от вре́менных, вели́ким чуде́с дарова́нием от Го́спода сподо́бистеся: боле́зни исцеля́ти, бе́сы от челове́к прогоня́ти и без вре́да оби́тель свою́ сохраня́ти, заступа́юще в ско́рбех; моли́теся о моле́бная к ва́м принося́щих и пе́сньми любо́вию ва́с ублажа́ющих.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г благослове́н еси́.
Благу́ю жи́знь зде́ пожи́вше, блаже́нныя кончи́ны сподо́бистеся, отцы́ святи́и, преста́висте бо ся́ от вре́менных к ве́чным честно́ю сме́ртию, я́же быва́ет честна́ преподо́бных Твои́х, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Ра́вными труды́ ни́ву ду́ш ва́ших возде́лавше, преподо́бнии, ра́вная семена́ доброде́телей посе́ясте и по кончи́не ра́вных воздая́ний пожина́ете радостотво́рныя рукоя́ти, пою́ще: Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
На воде́ поко́йне при исто́чнице во́д пресла́дких, на ло́жах преподо́бных упокоя́ющеся, преблаже́ннии отцы́, от пото́ка сла́достнаго поне́ ка́плею ва́шея благода́ти ча́да ва́ша обда́рствите, пою́щия в де́нь па́мяти ва́шея: Бо́же оте́ц на́ших.
Тро́ичен: Тро́ическое неразде́льне, разде́льне же Ли́цы, оба́че Еди́но чте́м Божество́, Безнача́льна Отца́, Собезнача́льна Сы́на и Преблагослове́ннаго, от Отца́ исходя́щаго Ду́ха.
Богоро́дичен: По Боже́ственному существу́ Отцу́ Своему́ Единосу́щественный Бо́г Сло́во от Де́вы единоесте́ствен челове́ком яви́ся, пло́ть прие́м из пречестны́х крове́й и благослове́нную наре́к Свою́ Ма́терь.
И́н.
Ирмо́с: И́рмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
От горы́ Афо́нския блаже́нный Анто́ний в Росси́ю прише́д и, да бу́дет на ме́сте се́м Святы́я Горы́ благослове́ние, ре́к, поя́ше: Оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
От до́му роди́тельню преподо́бный Феодо́сий к Иерусали́му тещи́ жела́я, на го́ры Ки́евския прии́де и сотвори́ я́ свое́ю святы́нею, я́ко Сио́на; труды́ же свои́ми распространи́в оби́тель, я́ко Иерусали́ма, поя́ше: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
От мирски́х любосла́стных страсте́й, а́ки от вавило́нскаго пла́мене, неопа́льни соблю́дшеся, отцы́ святи́и ны́не в Це́ркви торжеству́ющих с ра́достию вопию́т: Еди́ный в Тро́ице Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: От Христа́ Бо́га посыла́хуся на про́поведь два́ два́, а́може Са́м идти́ хотя́ше; Пречи́стая же Де́ва Богоро́дица, хотя́щи Сама́ новопросве́щенныя лю́ди росси́йския посети́ти и сотвори́ти Себе́ посреди́ и́х селе́ние, посла́ в Росси́ю, а́ки апо́стольскую дво́ицу, сия́ два́ избра́нныя рабы́ Своя́, Анто́ния и Феодо́сия, пою́щия: воплоще́нный от Де́вы Христе́ Бо́же, со Отце́м и Ду́хом благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Гра́ды и оте́чества своя́, я́коже Авраа́м, оста́висте, вы́шняго гра́да со Авраа́мом жи́телие ны́не, богоно́снии отцы́, су́ще, отту́ду посети́те на́с в де́нь па́мяти ва́шея и умоли́те Христа́ с ва́ми на́м пе́ти во ве́ки.
И́же ва́ше торжество́ пра́зднующим дне́сь, о святи́и уго́дницы, моли́теся изба́витися вся́каго вра́жия наве́та, от ва́рварских нахожде́ний, на сопроти́вных возвыша́юще ро́г христиа́н правосла́вных, пою́щих Го́спода во ве́ки.
Ми́лостивно о на́с простира́йте ру́це свои́ ко Влады́це, святи́и первонача́льницы на́ши, и неотлу́чно назира́йте ста́до ва́ше, я́коже обеща́стеся, сохраня́юще то́ от волко́в мы́сленных, сподо́бите же с ва́ма пе́ти Го́спода во ве́ки.
Сла́вити ва́шу па́мять кто́ не восхо́щет, то́й да не улучи́т ве́чныя сла́вы, на́м же, сла́вящим, умоли́те Го́спода, иде́же ли́цы святы́х, иде́же собо́р преподо́бных со А́нгелы, пе́сньми превозноси́ти Го́спода во ве́ки.
Тро́ичен: я́ко на превознесе́нную возше́дше го́ру, прииди́те, лю́дие, ста́нем во хра́ме преподо́бных первонача́льников Пече́рских и просла́вим Тро́ицу Пресвяту́ю, я́же на́с собра́ во дне́шний де́нь просла́вити па́мять святы́х Свои́х.
Богоро́дичен: Святу́ю го́ру Бо́жию и селе́ние Вы́шняго му́дрствующе Тя́, Де́во Чи́стая, зове́м: сла́ва Ти́, ма́терем и де́вам сла́во и похвало́ челове́ческаго ро́да.
И́н.
Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Царя́ Небе́снаго в а́нгельском чину́ просла́вити хотя́, пеще́ру житие́м твои́м равноа́нгельным соде́лал еси́ а́ки Не́бо, Анто́ние свя́те, и, земны́х А́нгелов ли́к собра́в, глаго́лал еси́ к ни́м: Его́же пою́т на Небеси́ во́и а́нгельстии, Того́ мы́ на земли́ хва́лим и превозно́сим вы́ну.
Царю́ Небе́сному вво́инитися хотя́, желе́зом прикова́лся еси́, а́ки во́инским по́ясом препоясу́яся, Феодо́сие терпеливоду́шне, и подвиза́лся еси́, я́ко до́бр во́ин Иису́с Христо́в, до́ндеже, ми́р и пло́ть одоле́в, врага́ диа́вола победи́л еси́, торже́ственно хваля́ и превознося́ укрепля́вшаго тя́ Го́спода.
Царю́ Небе́сному с во́и а́нгельскими ны́не на Небеси́ предстоя́ще, не забу́дите на́с, притека́ющих к ва́м, о отцы́ преблаже́ннии, да и мы́ сподо́бимся с ва́ми в бу́дущей жи́зни хвали́ти и превозноси́ти Христа́ во ве́ки.
Богоро́дичен: Царя́ Небе́снаго ро́ждшая, Богоневе́сто Влады́чице, сподо́би ны́ ча́сти пра́ведных, да с ни́ми ку́пно восхва́лим ро́ждшагося от Тебе́ Влады́ку и просла́вим во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́ем, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
И́же ве́рою приходя́щим ко хра́му ва́шему, святи́и отцы́, утеше́ние подава́йте в ско́рбех, сохраня́юще си́х разли́чных озлобле́ний, я́ко да ва́с, засту́пников на́ших, при́сно велича́ем.
А́ки десятистру́нная гу́сль и велегла́сная труба́, Пече́рская ва́ми согражде́нная Ла́вра пропове́дует ва́шу па́мять, Анто́ние богому́дре и Феодо́сие достохва́льне, созыва́ющи лю́ди на хвалу́ и по́честь, и́хже и мы́ велича́ем.
Принесе́нное в да́р благода́рственное на́ше пе́ние на́зрите, преподо́бнии отцы́, и тихосмотри́тельным о́ком и́же грубогранесло́вное испра́вите, прие́млюще не я́ко в да́р, но я́ко во серде́ц на́ших к ва́м раче́ние, и́мже ва́с дне́сь велича́ем.
Влады́чней подо́бящеся бла́гости, а́ки две́ ле́пте, пе́ние и де́лание сие́ от на́с прие́мше, треблаже́ннии отцы́, испроси́те грехо́м оставле́ние, в ча́с же коне́чный предста́ните на́м, обнаде́ждующе упова́нием доити́, иде́же святи́и Христа́ Царя́ велича́ют.
Ели́ко духо́вную благода́ть Пресвята́го Ду́ха во гру́бый ра́зум, толи́ко воспе́ти дерзну́х па́мять ва́шу, Анто́ние свя́те и Феодо́сие блаже́нне, си́м наверша́я: даю́щему моли́тву моля́щемуся и пе́ние хотя́щему Бо́гу Еди́ному сла́ва бу́ди, бу́ди.
Богоро́дичен: Хоте́нием смотре́ния Своего́ вся́ сотвори́вый, Пречи́стая, из Тебе́ воплоти́выйся Бо́г И́стинный и Челове́к Соверше́нный.
И́н.
Ирмо́с: Вои́стину Богоро́дицу Тя́ испове́дуем, спасе́ниии Тобо́ю Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.
Вои́стину ме́ртвы показа́стеся ми́рови, пре́жде погребе́ния в пеще́ры, не́дра земна́я, а́ки во гро́б, все́льшеся, но Бо́гови жи́вы бе́сте, богомы́сленными ва́шими умы́ к Небеси́ паря́ще и со безпло́тными ли́ки Того́ и ку́пно Ро́ждшую Его́ велича́юще.
Вои́стину житие́ ва́ше а́нгельско бы́сть: во пло́ти бо су́ще, неради́сте о пло́ти, но, а́ки пле́нника, ту́, умерщвле́ньми смири́вше, покори́сте ду́хови и безпло́тных подража́сте, неусы́пно Го́спода и Госпожу́ Богоро́дицу велича́юще.
Вои́стину насле́дницы Ца́рствия Небе́снаго сотвори́стеся, земна́я насле́дия презре́вше и отчужди́вшеся су́етнаго ми́ра, присво́истеся Бо́гови и, разре́шшеся сою́зов пло́ти, со Христо́м ны́не жи́тельствуете, со безпло́тными ли́ки Тому́ и Пренепоро́чней Того́ Ма́тери предстоя́ще и о на́с моля́щеся.
Богоро́дичен: Вои́стину Тобо́ю челове́ческий ро́д получи́ спасе́ние, о Пренепоро́чная Де́во Мари́е. Ты́ бо соедини́ла еси́ с челове́ком Бо́га, в пречи́стей Твое́й утро́бе воплоти́вши неизрече́нное о́тчее Сло́во, Ты́ и на́с, гре́шных, удали́вшихся от Го́спода, па́ки к Го́споду прибли́жи, и примири́, и присоедини́ Ему́, да со безпло́тными ли́ки, ку́пно и с те́ми, и́же во пло́ти а́нгельски пожи́ша, и Тебе́, и ро́ждшагося от Тебе́ Христа́ Влады́ку велича́ем во ве́ки.
Свети́лен:
Све́та су́ще вы́шняго ближа́йшии гра́ждане и прекра́снаго Иерусали́ма насе́льницы святи́и, ни́жних, вы́ну ра́туемых, посети́те и подава́йте по́мощь ва́шу честну́ю па́мять ны́не восхваля́ющим.
Богоро́дичен: Све́та Тричи́сленнаго Де́ва су́щи и Ма́ти, во све́те вчини́ жи́ти вы́шнем пою́щих нетле́нное Рождество́ Твое́, Обра́дованная.