Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон апостолу и евангелисту Иоанну Богослову (иной)

Память: 21 (8) мая

Глас 8.

Припев: Святы́й апо́столе и евангели́сте Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Я́ко чи́ст и возлю́блен бы́л еси́ нетле́нному Све́ту, и на пе́рсех Сего́ возле́г, упоко́ився, дерзнове́нною душе́ю, из бе́здны прему́дрости Све́т ра́зума извле́кл еси́, блаже́нне Иоа́нне апо́столе.

Преесте́ственне богосло́вя, возгреме́л еси́, возлю́бленне, Христу́: в нача́ле бе́ Сло́во, жи́во и воипоста́сно ко Своему́ Роди́телю, и Бо́г бе́ Сло́во, и пло́ть Сло́во бы́сть, и Бо́г пребы́сть непрело́жен.

Богоро́дичен: Под Кро́в Тво́й, Чи́стая, прибега́юще, огреба́емся напа́стей вся́ких находя́щих, Пречи́стая, те́м и ны́не мо́лим: па́дшия из глубины́ прегреше́ний возведи́ Боже́ственными Твои́ми, Чи́стая, мольба́ми.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.

От ры́барей лове́ц челове́ков и богосло́в бы́л еси́, му́дре Иоа́нне, пренебре́г оте́ческую и мирску́ю любо́вь и Влады́це Сло́ву жела́нием Боже́ственным после́дуя.

Очище́н душе́вным о́ком, о Богосло́ве, узре́л еси́ неизрече́нную сла́ву, от Отца́ единоро́днаго Сло́ва и Сы́на Бо́жия, И́мже му́дре вся́ Боже́ственным бы́ша Ду́хом.

Богоро́дичен: Под Твое́ спаси́тельное прибе́жище притека́ем, Богоро́дице Де́во, и спаса́емся наве́та вра́жия моли́твами Твои́ми и бу́дущаго, Чи́стая, избавля́емся муче́ния.

Седа́лен, гла́с 8.

Прему́дрости на пе́рси возле́г и ра́зума су́щих навы́к, боже́ственно возгреме́л еси́: в нача́ле бе́ Сло́во. До́бре написа́в пе́рвее безнача́льное рождество́, пропове́дал еси́ все́м Сло́ва воплоще́ние. Те́мже и язы́ком, я́ко мре́жею, улови́в язы́ки, по благода́ти Ду́ха изуча́еши концы́, и просвеща́еши чудесы́, Богосло́ве апо́столе, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Тя́ гро́мова сы́на Госпо́дь нарече́, тя́ греме́ти Ду́хом сподо́би Своего́ от Отца́ Боже́ственнаго и непостижи́маго рожде́ния неизрече́нное. Те́м твою́, Богосло́ве, всепра́зднственную па́мять пе́сньми досто́йно сла́вим.

Ты́ доброде́тельми возше́л еси́, апо́столе, на высоту́, ты́ узре́л еси́ сла́вою блиста́ющее единоро́дное Сло́во во пло́ти, во Оте́ческих безнача́льно не́дрех седя́щее, гла́са же услы́шати Оте́ческаго сподо́бился еси́, свиде́тельствующа Того́ Сыновство́.

Богоро́дичен: Под Твое́ ны́не прибега́я заступле́ние, непотре́бный ра́б Тво́й, Всенепоро́чная, да не постыжу́ся: Тя́ бо к Бо́гу и́мам Предста́тельницу и сте́ну нера́тну, о Тебе́ и бу́дущия да наслажду́ся тишины́ и Боже́ственныя жи́зни, молю́ся.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Во тме́ ми́ра просия́вший, ви́дев Све́т Пречи́ст, раствори́лся еси́ любо́вию и, свети́льник благоче́стия бы́в, многосе́менных ро́ды язы́к богосло́вия, Иоа́нне, све́том осия́л еси́.

Уве́дев, я́ко зако́н Моисе́ом се́нный да́н бы́сть, Боже́ственная же благода́ть Христо́м Бо́гом на́шим бы́сть, богосло́вным язы́ком, сы́не гро́мов возлю́бленне, благовести́л еси́ Его́ Божество́.

Богоро́дичен: Ты́ ми́ покро́в и держа́ва, Пречи́стая, и утвержде́ние, и стена́ неруши́ма, и Тя́ призыва́ю: в нощи́ и во дни́ мя́ соблюда́й от вся́каго вре́да велиа́ра находя́щаго, да ве́рою и любо́вию сла́влю Тя́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя́ смуща́ет и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя́ отча́яния, но Твою́ кре́пкую ру́ку мне́ простри́, я́ко Петро́ви, о Упра́вителю! и спаси́.

У́гль Боже́ственнаго огня́ прови́де обра́зно Иса́ия, очи́стив устне́, проро́чества сподо́бися; воплоти́вшагося же Бо́га Сло́ва, блаже́нне Иоа́нне, ты́ яви́лся еси́ напе́рсник.

Сло́во Сы́й единоро́дное, Е́же в не́дрех Оте́ческих седя́щее, воплоще́нно узре́ся, Иоа́нне блаже́нне, и я́ко таи́ннику возлю́бленну тебе́ сказа́, безпло́тне Бо́га никому́же ви́дети когда́.

Богоро́дичен: Просвети́ мою́ ду́шу, ро́ждшая озаре́ние сла́вы О́тчи, Де́во Богоро́дице Всепе́тая, Твою́ бо и́стинную благода́ть иму́ще, бесе́ды языковре́дия возбраня́емся.

Конда́к, гла́с 2:

Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто́ пове́сть? То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, и мо́лишися о душа́х на́ших, я́ко Богосло́в и дру́г Христо́в.

И́кос:

Высоты́ небе́сныя уве́дети и мо́ря глубины́ испыта́ти де́рзостно е́сть и непостижи́мо. Я́коже бо зве́зды исчести́ и морски́й песо́к невозмо́жно отню́д, си́це и Богосло́ва исправле́ния изрещи́ недово́льно е́сть. Толи́цеми того́ венцы́ Христо́с, Его́же возлюби́, венча́, Ему́же и на пе́рси возле́г, и на та́йней ве́чери с Ни́м яде́, я́ко Богосло́в и дру́г Христо́в.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Усе́рдно изше́л еси́ у́з ве́щи, о всеблаже́нне, я́ко Бо́жий предста́тель, и, богодухнове́ннаго бы́в ве́стник богосло́вия, вопи́ти научи́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ко траву́ вмени́л еси́ зла́то и бога́тство, о всеблаже́нне, и се́но, я́ко зла́то, тебе́ де́йством Боже́ственным бы́сть, богосло́вящу Соде́теля и Го́спода: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ду́х Святы́й, от Отца́ Безнача́льнаго исходя́щ и от Тебе́ неразде́льне прие́млем, Сло́ве Единоро́дне Бо́жий, апо́столом зва́ти возвести́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Хра́м и пала́та Царя́ Христа́ была́ еси́ и о́др еди́на Соломо́нов, Его́же, я́коже рече́ Писа́ние, окружа́ют си́льнии шестьдеся́т, с Тобо́ю ны́не, Де́во, зову́т и пою́т: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́ко благоле́пна и благознамени́та пресла́вная па́мять твоя́, благове́стниче Иису́сова Божества́, боже́ственная, благоуха́ющи, Це́ркви возсия́. Те́м, ра́дующеся, ве́рнии, пое́м: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богосло́ва иму́ще ли́ку чинонача́льника, Тя́ от него́, Христе́, богосло́вима, Бо́га возвеща́ем со Отце́м и Ду́хом и, единонача́льственне песносло́вяще, вопие́м: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Воплоще́ннаго родила́ еси́ Бо́га Сло́ва, Всенепоро́чная, Сего́ умоли́ огня́ мя́ изба́вити: се́ бо житие́ мое́ все́ отягчи́ся, все́ порабо́тися лю́тыми греха́ми. Те́м к Тебе́, Де́во, прибега́ю и Тя́ призыва́ю, Обра́дованную.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Кресту́ Влады́чню предстоя́й, Де́ве же и Богоро́дице Чи́стей, учени́к возлю́бленный, чи́стый богосло́вия орга́н, я́коже де́вственник вруче́ние прия́т и, храни́тель Непоро́чныя бы́в Богоро́дицы, ны́не досто́йно ублажа́ется.

Досто́йно возлю́бль Пречи́стый честно́е и непоро́чное житие́ твое́, а́нгельски пожи́вша на земли́, тя́ в бра́та ме́сто прия́т, блаже́нне Иоа́нне, Свое́й сы́на тя́ возвести́ Ма́тери Богоро́дице, с Не́юже тя́ вси́ ублажа́ем.

Богоро́дичен: Спаси́тельный бу́ди ми́ сто́лп, Чи́стая, де́монов безде́льны сотвори́ полки́, искуше́ний молву́ и бе́д отрева́ющи, и страсте́й нахо́ды дале́че отгоня́ющи, и чи́стое даю́щи свобожде́ние, и Боже́ственная дарова́ния незави́стне мне́ преподаю́щи.

Свети́лен.

Гро́мов сы́н бы́в, к челове́ком богосло́вил еси́, е́же, — в нача́ле бе́ Сло́во, — апо́столе Иоа́нне, возлеги́й бо на пе́рси ве́рно Влады́ки твоего́ и отту́ду поче́рп богосло́вия струи́, тва́рь всю́ напоя́еши.

Yandex Metrika