Пе́снь 1.

Ирмо́с: Непроходи́мое волня́щееся мо́ре Бо́жиим Свои́м веле́нием изсуши́вшему и пешеше́ствовати сквозе́ е́ изра́ильтеския лю́ди наста́вльшему, Го́сподеви пои́м: сла́вно бо просла́вися.

Погружа́ема мя́ страсте́й бу́рею, Предте́че, моли́твами твои́ми предвари́в, спаси́: безстра́стия бо са́м бы́л еси́ прия́телище честно́е и чисте́йшее, Го́споду свы́ше от младе́нства возложе́н.

Ра́дуяся, Бо́гу предстоя́й а́нгел равноа́нгельнаго благовести́ Заха́рии честно́му, твоему́ свяще́нствующу отцу́, тя́, всеблаже́нне, Госпо́дня Предте́чу и дру́га бы́вша.

Испо́лнен бы́л еси́ Всесвята́го Ду́ха, еще́ во чре́ве твоея́ ма́тере вну́трь носи́мь, и взыгра́нием кра́сным Де́вственный Пло́д, ра́дуяся, возвести́л еси́, и поклони́лся еси́, проро́че всече́стне.

Непрохо́дный все́м челове́ком пе́рвее стра́нный пу́ть жития́ просе́кшаго и крести́вшаго Христа́ во Иорда́нских струя́х, восхва́лим Госпо́дня Предте́чу, боже́ственнаго и богому́драго.

Богоро́дичен: Всеосвяще́нный Де́вства хра́м, во чре́ве Бо́га Сло́ва чревоноси́вшая, притека́ющия к Тебе́ и призыва́ющия, Чи́стая, спаси́ моли́твами Твои́ми, бе́д разруша́ющи нахожде́ние, Всенепоро́чная.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Непло́дствия поноше́ние разреши́л еси́, позна́в Де́вы Боже́ственное Рождество́, взыгра́л еси́, ра́дуяся во чре́ве ма́терни, всехва́льне, а́нгелов сожи́телю, Госпо́день Предте́че блаже́ннейший.

Стези́ предугото́вив Госпо́дни, ше́ствовал еси́ пред лице́м Его́, проро́че, я́ко свети́льник бо, все́м явля́яй сла́вы О́тчее сия́ние, я́вльшееся пло́тию на́с ра́ди, показа́лся еси́ все́х изя́щнейший.

Возсия́л еси́, я́ко у́тро, пра́вды Со́лнце возвеща́я су́щим во тме́: все́х бо спасе́ния ты́ бы́л еси́ пропове́дник и Предте́ча и все́м глаго́лал еси́: ко Христу́ приступи́те ве́рою и спасе́теся.

Богоро́дичен: Ра́дость неизглаго́ланную прие́мши, зачала́ еси́ безсе́менно Твоего́ Влады́ку, всю́, Богома́ти, вселе́нную призва́вшаго. Ему́же и взыва́ем: я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя́, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Оскверне́нныя омы́ти водо́ю посла́лся еси́, от Влады́ки уготовля́я прия́ти взе́млющаго гре́х Христа́ и ле́сть отгоня́ща богоразу́мия заре́ю, всече́стне.

Я́да мя́ змии́на угрызе́ния исцели́ти, блаже́нне, моли́, и́же Христа́ вода́ми крести́в Иорда́нскими, в ни́хже змие́в вогнезди́вшуюся зло́бу Спа́с сокруши́.

Му́дростию Бо́жиею укра́шен, прише́л еси́ христопропове́дник: Вопию́щаго бо бы́л еси́ зову́щий, — пока́йтеся! — гла́с, я́ко проро́к, провозгласи́, Су́щаго па́че все́х челове́к Тя́ показу́я на́м.

Стра́нное и челове́ки нетре́нное живы́й житие́, предста́л еси́ вода́м, всеизря́днейше, Иорда́нским, гла́с О́тчий слы́шав и прише́ствие Ду́ха узре́в.

Богоро́дичен: И́же вся́ созда́вый Госпо́дь, по на́м Са́м зи́ждется, всели́вся, Всечи́стая, во утро́бу Твою́ всесвяту́ю, во о́браз челове́чь оде́яся и Сво́й о́браз спасе́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Преесте́ственныя доброде́тели светлостьми́ озаре́н, я́ко от небе́снаго тайновожде́ния вода́м предста́л еси́ Иорда́нским, креща́я и очища́я водо́ю, Предте́че, ве́рою душе́вною приступа́ющия тебе́.

Чи́стый и Нетле́нный Све́т хотя́ крести́ти, сосу́д чисте́йший показа́лся еси́, Иоа́нне: бо́лий бо все́х от Него́ предъизбра́лся еси́, проро́ков же честне́йший, Проро́чествованнаго бо сподо́бился еси́ ви́дети.

По́слан бы́в пред лице́м Госпо́дним, всего́ все́м стези́ челове́ком показу́я, прикаса́ется, трепе́ща, верху́ Влады́чню и креща́ет, глаго́ля, Предте́ча: ино́го, ра́зве Тебе́, Бо́га не ве́м.

Кто́ ви́де, или́ кто́ слы́ша, когда́ Безскве́рнаго созда́нию ве́рх преклоня́юща, руко́ю вся́ Содержа́щаго? Те́м тре́петно Крести́тель вопия́ше: ино́го, па́че Тебе́, Бо́га не ве́м.

Богоро́дичен: Сы́н Бо́жий, Сы́н Тво́й, Де́во, я́ве показа́ся, дела́ я́ко Бо́г соверша́я во́лею еди́ною. Те́мже Тя́ вси́, и́стинно Богоро́дицу, и госпо́дьственно имену́ем: ины́я бо Ма́тере Бо́жия не ве́мы.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Ты́ Сло́ва гла́с предше́ствовал еси́ и, я́ко светоно́сная звезда́, возсия́л еси́, провозвеща́я, Предте́че, ты́ пра́вды Со́лнца.

Земны́х попече́ний не уве́дел еси́ и небе́сными наде́ждами обогати́лся еси́: на земли́, я́ко а́нгел, жи́знь соверши́л еси́, всеблаже́нне.

Проро́ков тя́ печа́ть зна́ем, я́ко ве́тхаго и но́ваго хода́тая, и Крести́теля, и Предте́чу Спа́са Христа́ предвозвеща́ем.

Богоро́дичен: Несказа́нно вои́стинну зача́тие, неизрече́нно Рождество́ Твое́ и непостижи́мо все́м ве́рным познава́ется и ве́руется, Еди́на Богоневе́сто.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Купина́ в горе́ огненеопа́льная и росоно́сная пе́щь халде́йская, я́ве предписа́ Тя́, Богоневе́сто, Боже́ственный бо невеще́ственный в веще́ственнем чре́ве, О́гнь неопа́льно прия́ла еси́. Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Священноде́йствовав креще́ние и соверши́в, Предте́че, я́же от Бо́га я́ве да́нныя тебе́ та́йны, я́ко а́гнец незло́бив священноде́йствуемый, прине́слся еси́ же́ртва. Те́мже с тобо́ю согла́сно пое́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Но́вый Илия́ ты́ бы́л еси́, со дерзнове́нием, Предте́че, и царя́ облича́я беззако́нновавша, и житие́ невеще́ственно показу́я на́м, я́коже о́н, треблаже́нне. Те́мже с тобо́ю, проро́че, пое́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

И́же проро́ков бо́льший и апо́столов, Предте́че, Христо́вых боже́ственную че́сть насле́довав, ты́ зако́на исполне́ние и нача́ло я́ве но́выя благода́ти яви́лся еси́. Те́мже с тобо́ю, треблаже́нне, пое́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Песнослове́ньми Всечи́стую и Богоприя́тную Влады́чицу, благочести́вии, досто́йно вси́ воспои́м, я́ко Бо́га ро́ждшую Единоро́днаго, на́м челове́ком я́вльшася. К Нему́же, ве́рнии, согла́сно пое́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Тя́, и́же на земли́ равноа́нгельна я́вльшася премене́нным житие́м и все́х вы́шша, Иоа́нне всеблаже́нне, ра́достно почита́ем, зову́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Еди́но в Тре́х Божества́ Существо́ Единосу́щными Ипоста́сьми, проро́че, научи́л еси́: гла́сом бо Роди́теля и прише́ствием Ду́ха позна́л еси́ Креща́емаго, Сло́ва Бо́жия Присносу́щнаго.

У́тро мы́сленное, Со́лнце возвеща́я, е́же из Де́вы возсия́вшее, из непло́дныя предте́кл еси́, Иоа́нне всече́стне, и А́гнца пропове́дал еси́, ми́ра гре́х человеколю́бием взе́млющаго.

Свы́ше на́с ны́не назира́я, блаже́нне, твои́ми моли́твами сохрани́, боже́ственному пропове́данию после́дующия твоему́, всеблаже́нне, и во уче́ниих пребыва́юще, Предте́че, боже́ственных и спаси́тельных твои́х догма́тов.

Богоро́дичен: Сла́вы О́тчия зачала́ еси́ несказа́нно Преве́чное Осия́ние и Сло́во Безнача́льное, в нача́ле су́щее разумева́емое, и ны́не из Тебе́ перворожде́нна, Всечи́стая, бы́вша неизме́нно тва́ри.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Я́же пре́жде со́лнца Свети́льника Бо́га возсия́вшаго, пло́тски к на́м прише́дшаго, из боку́ Деви́чу неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная Всечи́стая, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, [и́же] во проро́цех вели́каго Предте́чу.

Из пусты́ни Предте́ча гла́с Сло́во показу́ет, пло́тски к на́м прише́дшее, и прису́щее прера́достно крести́ти гото́вится, ду́ши очища́ющее от греха́ ве́ры ра́ди.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, [и́же] во проро́цех вели́каго Предте́чу.

Благода́ть же и зако́н хода́тая тя́ че́стна я́ве предлага́ют: о́в у́бо запеча́тствующаго, о́вая же начина́ющаго, все́х проро́ков Сло́вом предпочте́ннаго, па́че ви́димых пожи́вша, всече́стне.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, [и́же] во проро́цех вели́каго Предте́чу.

Безтеле́сным подо́бное житие́ показа́в, со а́нгельскими ли́ки весели́тся и, престо́лу предстоя́ Влады́чню, ра́дуется, восхваля́ющим оставле́ние и спасе́ние испроша́я.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, Честне́йшую го́рних во́инств, Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу.

Богоро́дичен: За благоутро́бие все́х Изба́витель Челове́к быва́ет и плотско́е рожде́ние прие́млет, человеколю́бно па́че челове́ков сы́й Человеколю́бец, из де́вственнаго ложесна́ Твоего́, Богороди́тельнице Всеблаже́нная.

Свети́лен.

Стези́ предугото́вал еси́ чу́дно Го́сподеви: гла́с бо бы́л еси́ Того́ прише́ствия и пропове́дник и́стиннейший, проро́ков превы́шший, блаже́нне Иоа́нне: ты́ Све́т ви́дел еси́, я́ко неизглаго́ланное Его́ сконча́в смотре́ние.