Канон священномученику Иерофею Афинскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Небе́снаго ученика́, тайноводи́теля, богоприя́тне, Па́вла, мирска́го ловца́, учи́теля име́я, виде́ния го́рнейшаго учени́к бы́л еси́.

Духодви́жный я́вственно Па́влов тя́ язы́к, веща́ющ Бо́жия та́йны, блаже́нне, объя́ше, и боговеща́теля соде́я.

Унзе́н любо́вию духо́вною и боже́ственными словесы́ в ра́зуме бесе́дуя все́х Влады́це, всесвяще́нне, свяще́нная словеса́ возложи́л еси́.

Богоро́дичен: Све́та присносу́щнаго прия́телище боголе́пное бы́вши, Де́во Чи́стая, скве́рн мя́ вся́каго греха́ и тиме́ний измы́й, Влады́чице.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Я́ко священносло́вяща свяще́нная пи́смена и благоче́стия сло́во пропове́дающа, вси́ почита́ем тя́, ве́село соше́дшеся, и твою́ свяще́нную па́мять сла́вим.

Кре́постию, и ма́нием, и боже́ственным раче́нием к Благоде́телю все́х возпростира́яся, у́м тво́й озари́л еси́ луча́ми та́мошними и ду́шу просвети́л еси́, преблаже́нне.

Тезоиме́нне наре́клся еси́ свяще́нное Боже́ственное и свято́е богому́дрое яви́лся еси́ возложе́ние Вседержи́телю и Творцу́ веко́в, и хра́м украси́л еси́ небе́сный.

Богоро́дичен: Не́бо простры́й и земны́й, Чи́стая, содержа́й кру́г, и по всему́ естество́м Божества́ во объя́тиих Твои́х пло́тски содержа́ся, и ве́рным Тя́ утвержде́ние все́м показа́.

Конда́к, гла́с 8.

Священнонача́льника Афи́нскаго восхваля́ем тя́, я́ко тайноучи́вшеся тобо́ю стра́нным и неизрече́нным: яви́лся бо еси́ богоприя́тный песносло́вец. Но моли́, всеблаже́нне Иерофе́е, от вся́ких на́м грехопаде́ний изба́витися, да зове́м: ра́дуйся, о́тче богому́дре.

Седа́лен, гла́с 5.

Апо́стольским веща́нием огласи́в тво́й у́м и упа́с, преподо́бне, ве́рных составле́ния, же́ртву чи́сту прине́сл еси́ Царю́ и Творцу́, вопло́щшемуся за ны́ от Де́вы Богоро́дицы и воскре́сша со сла́вою, испове́дав Его́, Иерофе́е.

Богоро́дичен: Те́плая предста́тельнице и непобеди́мая, упова́ние изве́стное и непосты́дное, стено́, и покро́ве, и приста́нище прибега́ющим к Тебе́, Присноде́во Чи́стая, Сы́на Твоего́ и Бо́га моли́ со а́нгелы, умире́ние да́ти ми́ру, и спасе́ние, и ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: На Кресте́ зря́щи Тя́, Христе́, Ма́ти Твоя́, во́лею посреде́ разбо́йников ви́сяща, растерза́ющися утро́бою ма́терски, глаго́лаше: Безгре́шный Сы́не, ка́ко непра́ведно на Кресте́, я́коже злоде́й, пригвожде́н еси́, челове́ческий ро́д хотя́ оживи́ти, я́ко Благоутро́бен?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Вити́йскими боговеща́ньми украси́л еси́ ликостоя́ния, блаже́нне Иерофе́е, ве́рных и свяще́нный собо́р, богому́дре, возвесели́л еси́ апо́стольский, удивле́нием боже́ственным де́йствуя, и поя́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ве́сь Бо́гу освяще́н бы́л еси́ всеобра́зно, блаже́нне, изступа́я к Нему́ богосло́вными священносло́вии, священноявле́н, богоприя́тне, и боже́ствен песносло́вец, и му́др боговеща́тель, прису́щим смы́сленно суди́мь.

Ны́не ви́дя, о́тче, боже́ственная ясне́йше мимоше́дших все́х свяще́ннейше гада́ний и се́ний, су́щих на земли́, и́стиннейшая боговиде́ния сия́ний, моли́ спасти́ся ве́рно пою́щим: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Богоро́дичен: Ты́ Бо́га невмести́маго, вме́щшагося во чре́во Твое́, Пречи́стая, родила́ еси́, я́ко Чи́стая де́вственными укра́шена светлостьми́, Всеблаже́нная. Те́м Тя́, Богоро́дицу, и́стинно благохва́лим и Рождество́ Твое́ вси́ сла́вим.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Купножи́тель, о́тче, апо́стольскому сы́й собра́нию, с ни́миже предста́л еси́ на Успе́ние боже́ственное, богогла́се, Жизнода́вца пло́тию на́м ро́ждшия, Пресвяты́я и Чи́стыя Богома́тере.

Преесте́ственно разуме́в и ста́рчески, я́же па́че словесе́, виде́ния, испове́да все́м прие́млющим ве́рно сия́ние и твоя́, всеблаже́нне, созри́тельная богосло́вия, разуме́ти лю́бящим, вседо́блественнейше.

Пребога́тными луча́ми па́че естества́ светозаре́нием светя́ся, извествова́нием боже́ственных открове́ний и чистото́ю, мно́гих одержа́л еси́ вре́менным испыта́нием, и виде́нием, мудре́йшая боже́ственная науча́емь.

Богоро́дичен: Неискусому́жно, Де́во, непреде́льнаго естество́м Божества́, вмужи́вшагося Сло́ва на́с ра́ди, челове́ков, зачала́ еси́ от крове́й, Отрокови́це, де́вственных, воображе́на па́че сло́ва, и зако́на, и естества́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Навыче́нием боголе́пным боже́ственному зна́нию науча́емь, словеса́, о́тче, твоя́, я́ко втора́я словеса́ оста́вил еси́ я́ве священнозна́ния, ду́ши на́ша просвеща́ющая.

Блаже́н и́стинно бы́л еси́, богоблаже́нне, очище́нною душе́ю и су́щее блаже́нство, и еди́но жела́емое возлюби́л еси́, добро́ты Спа́совы, Иерофе́е.

На пречи́стыя лучи́ взира́я, богоприя́тне, разу́мными блиста́ньми Боже́ственных све́тлостей, те́х наслажде́ния и светодая́ния о́бщник яви́лся еси́, блаже́нне.

Богоро́дичен: Госпо́дьственно и и́стинно Тя́, Богоро́дице, сла́вим, су́що бо Су́щаго Бо́га неизрече́нно родила́ еси́, пло́тию по Ипоста́си совоку́пльшася, Пресвята́я Ма́ти Де́во.

Конда́к, гла́с 4.

Я́коже сто́лп непоколеби́мь, Иерофе́е, преще́ния враго́в не устраши́ся, но пре́лести разруши́л еси́ тверды́ню, я́ко ка́мень че́стен валя́яся, о́тче. Те́м Влады́ка тя́, хра́брствовавша, венча́ет живонача́льною и Боже́ственною десни́цею. Его́же о все́х на́с умоли́.

И́кос:

Зако́ну покаря́ющеся Твоему́, Христе́, ученицы́ Твои́ и и́же от язы́к все́м пропове́дающе сло́во Боже́ственнаго Твоего́ прише́ствия, Це́рквам все́м рукополага́ют ве́рныя, па́стыри же и пропове́датели. Па́стыря у́бо и сего́ положи́ша, его́же избра́л еси́ от младе́нства, и просвети́в, я́ко непоро́чна, Тебе́, и произво́ли на сие́ того́ возве́д, и ста́до Твое́ вручи́в, свиде́теля яви́л еси́ Твоего́ Ца́рствия, моля́щася о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снисхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Святы́х свята́я тща́ся ви́дети, богоблаже́нне, чистото́ю жития́ и зре́ния Боже́ственнаго высо́кое, му́дре, стяжа́л еси́, и, поя́, взыва́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Глаго́л веща́ние твои́х и списа́ний доброслове́сие возвеселя́ет любо́вию честву́ющия и поуща́ет к песнопе́нию, зва́ти науча́я: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Еди́ницу, Божество́м зна́емую, благосло́вил еси́, в Ли́цех Тро́ицу и пое́му во Ипоста́сех Тре́х, богому́дре, и, поя́, взыва́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Зако́нных есте́ств, Де́во Ма́ти, кроме́ родила́ еси́ Влады́чествующаго все́ми ви́димыми и разу́мными, Чи́стая, Его́же пое́м, согла́сно зову́ще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Всеси́льное Ду́ха Свята́го де́йство в чисте́йшую твою́ ду́шу все́льшися, богоприя́тна пропове́дника и богоглаго́льника показа́, священноле́пно Изба́вителя пою́ща и ве́рою хва́ляща: свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

С благоче́стным взыска́нием испыта́в неизрече́нная строе́ния Христо́вых та́ин, я́сно изъяви́л еси́, высокослове́сием де́йствуя и сладча́йшим твои́х веща́ний сложе́нием, вопия́ непреста́нно: свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Всебога́тая тя́ благода́ть Боже́ственнейшим вдохнове́нием и богосло́вием испы́тным испо́лнила е́сть: отсю́ду источи́л еси́, я́ко ре́ки, уче́ния, апо́стольская возвеселя́ща ликостоя́ния, с ни́миже ны́не воспева́еши: свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Умерщвле́ну, Пречи́стая, ду́шу мою́ грехми́, и озло́блену ядови́тым угрызе́нием, Бо́га, могу́щаго животвори́ти вся́ческая, неискусобра́чно па́че естества́ ро́ждши, возста́ви вопию́щую: де́ти благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Му́дрости прему́драго я́ко рачи́тель бы́в, благода́тный вене́ц благоле́пный, ра́дуяся, прия́л еси́ ны́не от нея́; и лико́вник небе́сный у вся́ческих Соде́теля бы́в, моли́ спасти́ся от бе́д хва́лящим тя́, Иерофе́е.

Всели́лся еси́ в вы́шния Боже́ственныя дворы́, и оби́тели ве́чныя насле́див, с во́инствы а́нгельскими ны́не пра́зднуеши и с апо́стольскими чи́нми, и́мже свесели́шися ра́достне, с ни́миже и соводворя́яся, ве́рою честву́ющим тя́ Боже́ственнаго ми́ра проси́.

Изве́стная воздая́ния восприе́м, и́же на земли́ явле́ния стяжа́л еси́, при́сною любо́вию взира́я к Бо́гу, ны́не приле́жно моли́, о́тче Иерофе́е, ми́лость и очище́ние пода́ти ве́рою па́мять твою́ соверша́ющим, светоно́сную и всесвяще́нную.

Богоро́дичен: Я́ко Ма́ти все́х Соде́теля, ма́терним Твои́м дерзнове́нием умоли́ Твоего́ Сы́на спасти́ от наси́лия мучи́тельскаго плене́нныя рабы́ Твоя́, и клеветы́ челове́к лука́вых упраздни́ти, ми́р же пода́ти и спасе́ние пою́щим Тя́.

Свети́лен.

Ху́ждшее покори́л еси́ лу́чшему, богоприя́тне, у́м страсте́й вожда́ предвчини́в всему́дро, отвсю́ду, Иерофе́е, богосло́вия бы́л еси́ орга́н и апо́стол Христо́в, му́дре иера́рше, о ми́ре моли́ся.

Богоро́дичен: Успе́нию Твоему́ пречи́стому прише́д Иерофе́й с про́чими апо́столы, пе́снь пое́т Тебе́, Отрокови́це, стра́нную и неизрече́нную, боже́ственно изступа́я, я́ко и́стинно богоприя́тен; ему́же подо́бники и на́с покажи́, Богома́ти Деви́це.