Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святителю Иоанну Златоустому (третий)

Память: 9 февраля (27 января), 27 (14) сентября, 26 (13) ноября

Глас 2.

Припев: Святи́телю о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ды дре́вле, ма́нием Боже́ственным, во еди́но со́нмище совокупи́вый, и раздели́вый мо́ре Изра́ильтеским лю́дем, Се́й Бо́г на́ш, препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Боговеща́нная уста́, златогла́сный орга́не, све́тлостию слове́с мо́й просвети́ мольба́ми твои́ми у́м, я́ко да воспою́ возвраще́ния твоего́ па́мять, Иоа́нне, благода́ти Боже́ственныя тезоиме́нне.

Я́ко звезда́ светоно́сна, я́ко просвеща́ющее челове́ки со́лнце, я́ко свети́ло благоче́стия, под зе́млю заше́д, преподо́бне, зако́ны есте́ственными, па́ки возсия́л еси́ на́м, ча́дом твои́м, посыла́я чуде́с оби́льная озаре́ния.

Златоглаго́ливым твои́м язы́ком уче́ний испо́лнил еси́ всю́ подсо́лнечную и златы́ми у́ды исцеле́ний зари́ все́м облиста́л еси́, страда́ний тме́ исче́знути творя́, преподо́бне, возвраще́нием твои́м.

Богоро́дичен: Вити́йствуя Боже́ственная, еди́нственную Ипоста́сь сказа́л еси́, Сло́во, а́ще и сугу́б бе́, из Пречи́стыя проше́дый, пло́ть прие́м, Ю́же благослови́м непреста́нно и ве́рно сла́вим, боже́ственный Златоу́сте.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: И́же от не су́щих вся́ приведы́й, Сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

В заточе́ния тя́ сокры́ верте́пех, свети́льника всесве́тлаго, цари́ца осле́пшая; Христо́с же на высоча́йшем тя́ све́щнице, и па́ки возвра́щь, поставля́ет.

Иска́пая струи́ чуде́с и ре́ки пролива́я врачева́ний, возврати́лся еси́, Златоу́сте, ве́рно честву́ющим возвраще́ния твоего́ па́мять, Иоа́нне.

Златоте́чный Ни́л наводня́яй в словесе́х же и чудесе́х возврати́ся; да стеце́мся и ве́рно почерпе́м оби́льно вси́, во все́х да насы́тимся.

Богоро́дичен: Земно́е естество́ не мо́жет Тя́ воспе́ти, Ю́же а́нгели пою́т, я́ко Бо́га пло́тию роди́вшую: оба́че ве́рно, раби́ Твои́, дерза́ем пе́ти Тя́ и сла́вити.

Седа́лен, гла́с 8.

Ю́же с высоты́ му́дрость уве́дев и благода́ть слове́с от Бо́га, все́м просия́л еси́, я́ко зла́то в горни́ле, и Святу́ю Тро́ицу во Еди́нстве пропове́дал еси́, сребролю́бную ле́сть устрели́в словесы́ твои́ми. Те́мже и ре́вностию цари́цу обличи́в, А́риево посрами́л еси́ иноплеме́нное мудрова́ние. Иоа́нне Златоу́сте, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: От Тро́ицы Еди́наго преесте́ственно заче́нши, Де́во, и чу́дно Сего́ породила́ еси́ па́че сло́ва и мы́сли, и о́бщно Боже́ственнаго естества́ устро́ила еси́ челове́ческое естество́, дре́вле изгна́нное. Те́мже, соше́дшеся, Рождество́м Твои́м вси́ спа́сшиися, Всенепоро́чная, Твои́м словесе́м после́дующе, до́лжно Тя́ ублажа́ем, моля́ще Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти ве́рою Тя́ сла́вящим, Ма́терь Его́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь, Го́споди: Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м, благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Слове́с рачи́телие, слове́с вели́каго украси́теля словесы́ свяще́нными, ра́достне па́ки возвраща́ющася, прииди́те, да почита́ем, словеса́ суему́дренная прему́дростию слове́с буесло́вившей обличи́вшаго.

Обогати́вый на́с уче́ний бога́тством, Златоу́сте, ру́ку же востяга́еши, тя́жестно лихоима́ния бога́тством отягча́вшую, облича́яй явле́ннейше и со еди́нем то́кмо бога́тством Боже́ственныя благода́ти.

Лу́к си́льных лю́тости мучи́тельския сокруши́ся, ты́ же, в не́мощи пло́ти а́нгельски пожи́в, превозмо́гл еси́, моле́бники, Златоу́сте, су́щия пре́жде гони́тели, име́яй, свяще́ннейше.

Богоро́дичен: Чи́ни у́мнии песнопе́нии Тя́ хва́лят, Отрокови́це: Его́же бо не мо́гут зре́ти, из чи́стыя утро́бы Твоея́ породила́ еси́, пло́ть восприе́мша неизме́нно, Всечи́стая Богоневе́сто.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: К Тебе́ у́тренюю, все́х Творцу́, преиму́щему вся́к у́м ми́рови: зане́ све́т повеле́ния Твоя́, в ни́хже наста́ви мя́.

Я́коже весна́, яви́лся еси́, благоуха́я та́инственне цве́ты благода́тей ве́рных мно́жества, разреша́я злы́х зи́му, о́тче, в возвраще́нии твое́м.

Боже́ственная струя́, исто́чник дарова́ний возврати́ся: жа́ждущии, прии́дите, во́ду жи́зни почерпи́те ве́рою, боже́ственне веселя́щеся.

Заше́д, сокры́лся еси́, увы́ мне́! добро́та моя́, но возврати́лся еси́ мне́, вожделе́нне, во вре́мя свое́, — Христо́ва Це́рковь вопие́т ти́ возврати́вшемуся.

Богоро́дичен: Ми́лостива мне́ сотвори́ проше́дшаго из Твоея́ утро́бы, Всенепоро́чная, Плотоно́сца Сло́ва, Его́же в хра́ме Симео́н на руку́ держа́, я́ко Созда́теля велича́ше.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и исчеза́ет ду́х мо́й, но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́, мя, Упра́вителю, спаси́.

Отсека́ет тя́ от Це́ркве Христо́вы безу́мная цари́ца, свире́по облича́ющая, но а́бие сама́ отсека́ется, ты́ же облича́еши ю́ и по сме́рти, чуде́сное пресече́ние соде́лавый.

Орга́н показа́лся еси́ Вседе́тельнаго, Златоу́сте, Ду́ха, зело́ благосли́чнейше глася́щий; глуха́ же быва́ет мучи́тельница, я́коже а́спида проте́к обава́нием, и зело́ окая́нною возмеря́ется е́й сме́ртию.

Ме́ртвости, а́ще и у́мре, не пострада́ти ему́ я́ве научи́ цари́ Златоу́стый. Те́х бо повеле́нием не повину́вся пре́жде, на моле́ния же те́х возврати́ся пото́м.

Богоро́дичен: Еди́наго Тя́, су́щаго от Де́вы, помышля́я, а́ще и пло́ть прия́л еси́, и сугу́б бы́л еси́, дале́че отрази́ и сече́ние, и сли́тие Златоу́стый Иоа́нн, Богочелове́че Иису́се.

Конда́к, гла́с 1.

Возвесели́ся та́инственно честна́я Це́рковь возвраще́нием честны́х твои́х моще́й, и, сия́ сокры́вши, я́ко зла́то многоце́нное, пою́щим тя́ неоску́дно подава́ет моли́твами твои́ми исцеле́ний благода́ть, Иоа́нне Златоу́сте.

И́кос:

Свеща́ де́л мои́х дряхла́ бы́сть, Иоа́нне Златоу́сте, и ужаса́юся к сре́тению свяще́нных твои́х моще́й, но ты́ са́м наста́ви мя́ и стези́ моя́ испра́ви, покая́ния подая́ ми́ вре́мя, всесвя́те, я́ко Того́ еси́ пропове́дник Боже́ственный, и страсте́й мои́х многови́дных ути́ши бу́рю и, от се́тей велиа́ровых исхи́тив мя́, в коне́ц спаси́ мя́, я́ко да пою́ твое́ досто́йне сла́вное возвраще́ние, я́ко пре́жде и успе́ние дерзну́в просла́вих, Иоа́нне Златоу́сте.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Я́коже дре́вле благочести́выя три́ о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и на́с озари́, — благослове́н еси́, — взыва́ющия, — Бо́же оте́ц на́ших.

Чу́жду сотвори́ти вдови́цу, прему́дре, непроще́нну бы́ти пове́дающа от свои́х е́й, чу́жда тя́ твори́т от ца́рствующаго гра́да вседе́рзая жена́, чу́жда быва́ет и сама́ Боже́ственныя благода́ти, отчужди́вшая себе́ от прему́дрых уче́ний твои́х.

Но возврати́лся еси́ сла́достен, я́коже со́лнце, о́блаки покры́то бы́вшее, зело́ велича́йший свети́льниче, светоно́сных та́йным светозаре́нием златы́х уче́ний твои́х просвети́вшимся все́м, Иоа́нне Златоу́сте.

Простира́ю ти́ дла́ни моя́, Златоу́сте, вну́трь огра́д мои́х тя́ прия́ти, невестово́дца, возвраща́ющася све́тле, зело́ любе́зна, я́ко ле́ты закосне́вшаго, — Це́рковь вопие́т ти́, пра́зднующи дне́сь.

Богоро́дичен: Я́ко та́йная клеща́ не́кая, Угль нося́щая мы́сленный, гряде́ши ко хра́му, Его́же, Симео́н просвети́ся, на ру́це, Пречи́стая, прие́м, и о зна́мениих стра́сти Его́ проро́чествовати и́мать зело́ ясне́йше.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, богоче́стия предстоя́ще, ю́ноши, пла́менем же неврежде́ни, Боже́ственную пе́снь поя́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сосца́ми благоче́стия, о́тче преподо́бне, воспита́вшую тя́ пита́еши Це́рковь, отдая́ седмокра́тным хле́бом Боже́ственныя благода́ти, твою́, пита́телю, сла́дость пролива́я, я́ко питие́ же врачева́ний, всеблаже́нне Златоу́сте.

Во всю́ зе́млю произы́де, о́тче, веща́ние твои́х догма́тов, безу́мная же цари́ца тя́ изгна́ти ме́стне повеле́, но солга́ся: ты́ бо, я́ко исполи́н высокоте́чен, везде́ осиява́еши слове́с твои́х луча́ми.

Да просвети́тся дне́сь сосло́вие ве́рных, с весе́лием срета́юще преизря́днейшаго учи́телей: прии́де бо и теле́сне настои́т, раздая́ все́м благода́ть оби́льную, ея́же да наслади́мся, ра́дующеся бога́тно.

Богоро́дичен: Зрю́ Тя на рука́х Ма́терских, ве́м же Тя́ непристу́пна Божества́ естество́м. Ка́ко у́бо, Сло́ве, рука́ми держи́мь еси́, И́же в руце́ всю́ тва́рь и́маши? — рече́ Симео́н, Богочелове́че, неизрече́нную Твою́ сла́вя си́лу.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Но́вое чу́до и боголе́пное! Деви́ческую бо две́рь затворе́нную я́ве прохо́дит Госпо́дь, на́г во вхо́де, и Плотоно́сец яви́ся во исхо́де Бо́г, и пребыва́ет две́рь затворе́на. Сию́ неизрече́нно я́ко Богома́терь велича́ем.

Во́инство а́нгелов, собо́р проро́ков, апо́столов же и му́чеников боже́ственный ли́к с на́ми веселя́тся све́тло, сообща́ющеся пра́зднику, всеблаже́нне, и пе́ний твои́х свою́ непщу́юще благода́ть: все́х бо име́л еси́ в себе́, житие́ изобража́я.

Се́ ми́ра возсия́ све́т, превысо́кая яви́ся в не́м Боже́ственная свеща́, сладкотво́рная пучи́на Боже́ственных даро́в. Да напита́емся, прииди́те, све́та, бра́тие, да согре́емся, да почерпе́м, от се́рдца пе́сньми вси́ златоглаго́ливаго велича́юще.

Я́ко две́ ца́те, тебе́ пе́ние сие́ от недосто́йныя и окая́нныя души́ моея́, от вся́ких у́бо благи́х окая́нне вдо́вствующия, от усе́рдия же Боже́ственнаго бога́тства принося́щия сие́, бла́гости подража́нием Боже́ственныя приими́, благода́ть проти́ву воздая́ ми богатода́рную.

Богоро́дичен: Ступа́я, трясу́ся, — рече́ Симео́н, — колеба́тися же Творя́щаго свы́ше призира́нием то́кмо все́й земли́, держа́ на руку́, укрепля́емь е́смь, Твое́ рожде́ние, Де́во, от трясу́щияся уже́ пло́ти отпуща́емь, извеще́нию хотя́щих ми́ бы́ти уже́ сбыва́ющуся, ра́дуяся, ношу́, и су́щим во а́де избавле́ние благовеству́я.

Свети́лен.

Ра́дуйся, гра́де градо́в все́х Ца́рствующий, я́ко до́браго твоего́ па́стыря и пастыренача́льника те́ло восприе́мый дне́сь, тя́ и ми́р ве́сь пра́вяща и спаса́юща медото́чными Златоу́стаго, и восплеща́й пе́сньми.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Бо́жия пала́то, ра́дуйся, горо́ присе́нная; ра́дуйся, неопали́мая купино́, ра́дуйся, престо́ле сла́вы; ра́дуйся, Боже́ственная трапе́зо, ра́дуйся, ста́мно всезлата́я; ра́дуйся, свети́льниче всесве́тлый, ра́дуйся, ле́гкий о́блаче, Де́во Ма́ти Мари́е.

Yandex Metrika