Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Украси́в ду́шу доброде́телей ви́ды, благода́тей прия́тельну Ду́ха сию́ Свята́го соверши́л еси́, отню́дуже бе́здну прему́дрости отры́гнул еси́, ересе́й пучи́ны изсуша́ющу, Кири́лле.

Превы́шший у́м ве́щных соде́лал еси́, невеще́ственных служи́телей соо́бщник показа́вся, огне́м же слове́с твои́х всю́ попали́л еси́ ве́щь ересе́й, Кири́лле, церко́вное свети́ло неусыпа́ющее.

Глаго́л твои́х воня́ми сладкодыха́тельными неи́стовства тезоимени́тнаго, прему́дре, ересе́й все́х нестерпи́мый ка́л отгна́в, дале́че сотвори́л еси́, я́ко па́стырь и́стиннейший, я́ко Христо́во благово́ние бы́в.

Богоро́дичен: От тиме́ния страсте́й, помышле́ний треволне́ния, от стре́л лука́ваго, от вся́каго прило́га сопроти́внаго спаси́, Чи́стая Богороди́тельнице, ду́ши воспева́ющих Твое́ несказа́нное рождество́, Всенепоро́чная.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Я́ко непло́ды роди́ от язы́к Це́рковь, и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м: Свя́т еси́, Го́споди.

Сия́я светлостьми́ духо́вныя прему́дрости, трисия́нное Божество́ Тро́ицы, о́тче, све́тло су́щим на земли́ уясни́л еси́, и́мже тмы́ пре́лести изба́вихомся.

Цевни́ца яви́лся еси́ Всесвята́го Ду́ха, богому́дре, возглаша́ющи пе́снь явле́ния Христо́ва, Его́же во дву́ естества́х пропове́дал еси́, услажда́я ду́ши на́ша.

До́м святы́ни твоя́ душа́ показа́ся, в него́же Оте́ц, и Сы́н, и Ду́х Живонача́льный преесте́ственно всели́ся, Ему́же пое́м: Свя́т еси́, Го́споди.

Богоро́дичен: Ниже́ у́м небе́сный па́че ума́ рождества́ Твоего́ мо́жет сказа́ти, Отрокови́це, Ума́ бо Пе́рваго во утро́бе Сло́во, Чи́стая, зачала́ еси́, вся́ческая сло́вом соста́вльшаго.

Седа́лен, гла́с 8.

Прему́дростию Сло́ва обогате́в, отры́гнул еси́ уче́ний ре́ки живо́тныя, и вся́ку напои́л еси́ благочести́вых мы́сль, и па́лицею боже́ственною упа́сл еси́ ста́до на зла́це, боже́ственнаго напита́л еси́ ра́зума. Те́мже я́ко па́стыря и учи́теля вели́ка и ве́рных засту́пника восхваля́ем тя́, Кири́лле святи́телю, зову́ще: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Я́ко де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца дои́ши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, а́нгельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щым Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Небеса́ доброде́тель Твоя́ покры́ла е́сть, и земля́ испо́лнися сла́вы Твоея́, Христе́. Те́мже ве́рно вопие́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Преми́рныя му́дрости струю́, преподо́бне, твое́ се́рдце прие́мше, отры́гну уче́ния бе́здну, умы́ нече́ствующих погружа́ющую.

Еди́ну кре́пость, еди́но существо́, еди́ну во́лю Триипоста́снаго Божества́ пропове́дал еси́ и многобо́жия, Кири́лле, пре́лести пото́к изсуши́л еси́.

У́м ка́льный и пребезу́мный Ма́нентов, я́ко у́м имы́й и богонауче́н, блаже́нне, блиста́нии слове́с твои́х попали́в, я́ве обличи́л еси́.

Богоро́дичен: Я́ко вы́шши все́х тва́рей, Чи́стая, Творца́ тва́ри зачала́ еси́ и па́че естества́ ро́ждши, естество́ на́ше обно́вльшаго.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Жезло́м честны́я, святи́телю, прему́дрости твоея́ упа́сл еси́ на воде́ правосла́внаго служе́ния па́ству твою́, блаже́нне.

Сло́во твое́ све́том Боже́ственным облиста́емо, о Кири́лле! просвеще́нных во Иерусали́ме мглу́ неразу́мия разруши́л еси́.

Богоро́дичен: Но́щь, Пречи́стая, страсте́й и злы́х очерне́ния покрыва́ет ду́шу мою́, Светода́вца ро́ждшая, озари́ мя, молю́ся.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Река́ ты́ я́ко, из ино́го Еде́ма изше́л еси́, жизното́чных испо́лнена во́д Ду́ха, и церко́вныя, святи́телю, напоя́еши бразды́.

Глаго́л твои́х луче́м, я́ко от бу́ри морски́я нече́стия спаса́еши лю́ди, освяще́ннейше, к ти́хому приста́нищу правосла́вия те́х призыва́я.

Богоро́дичен: Онебеси́ла еси́ озе́мльствованное естество́, Всенепоро́чная, челове́ческое и истле́вшее сие́ новосоде́лала еси́, сего́ ра́ди, Отрокови́це, вси́ немо́лчными гла́сы Тя́ сла́вим.

Конда́к, гла́с 4:

Язы́ком твои́м, му́дре, Боже́ственными вдохнове́ньми просвети́л еси́ твоя́ лю́ди еди́ну чести́ Тро́ицу, Естество́м неразде́льну, разделя́ему же Ли́цы. Те́мже, ра́дующеся, всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднуем, и́же к Бо́гу моли́твенника тя́ предлага́ющии.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Ю́ноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, посреде́ пла́мене вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Име́я о́гнь во уме́, о́тче, стра́ха Бо́жия, ве́щь испепели́л еси́ сласте́й, воспева́я: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Слеза́ми страсте́й пла́мень погаси́в, блаже́нне, све́тлость сохрани́л еси́ неугаси́му твоея́ души́, взыва́я: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Струю́ живу́ю име́я лия́нием Ду́ха, в души́, богому́дре, источи́л еси́, о́тче, ре́ки уче́ний, Це́рковь напоя́ющия, благоче́стно тя́ честву́ющую.

Богоро́дичен: Всю́ Тя́ освяща́ет Святы́й, от Твоея́ пло́ти заи́мствовавый пло́ть Себе́, Богоро́дице, во святы́х Госпо́дь живы́й, Бо́г на́ш.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Дрема́ние небреже́ния, блаже́нне, от ве́ждей душе́вных отри́нув, пра́ведным прили́чным ны́не усну́л еси́ сно́м, и ко дню́ невече́рняго Све́та преше́л еси́.

Мо́лниями слове́с твои́х попали́л еси́ хвра́стную е́ресь, приснопа́мятне, и ве́рныя просвети́л еси́ еди́ну чести́ Тро́ицу начерта́ньми, во Еди́нице су́щую Естества́.

Освяти́в себе́ поще́ньми, ме́ртву тебе́ ра́ди Бы́вшу, ты́ безкро́вно же́ртвовал еси́, я́ко святи́тель Боже́ственный, я́ко та́ин неизрече́нных служи́тель, Кири́лле.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся кля́твы прама́терния Тобо́ю, Чи́стая Богома́ти, Благослове́нная Влады́чице, благослови́м, Деви́це препросла́вленная, пресвято́е Рождество́ Твое́, Всечи́стая.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Ви́дети жела́я Христо́ву неизрече́нную, святи́телю, сла́ву, потща́лся еси́ стра́сти умертви́ти душетле́нныя, прия́телище се́рдце сотвори́ти прему́дрости бо́льшия и лу́чшия. Те́мже тя́ ве́рою ублажа́ем.

Звезду́ многосве́тлую, Христо́с Со́лнце, на церко́вней высоте́ положи́ тя, Кири́лле, луча́ми уче́ний свяще́нных озаря́юща сердца́ ве́рно соверша́ющих твою́ светоно́сную па́мять, преподо́бне.

Собесе́дник и сослужи́тель бы́л еси́ а́нгелом, я́ко бо безпло́тен, о́тче, на земли́ пожи́в, преподо́бным яви́лся еси́ соприча́стник и святи́телем равностоя́тель; с ни́миже лику́я, на́с помина́й.

Богоро́дичен: Непло́дствующее Боже́ственных доброде́телей, Пречи́стая Богоро́дице, се́рдце мое́ покажи́, Де́во, плодоно́сно, я́же от непло́дове ро́ждшаяся во́лею вся́ Претворя́ющаго манове́нием, да Тя́ пою́, Всепе́тую.