Канон святителю Мелетию Антиохийскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Светода́вцу предстоя́ ве́сь све́тел, све́том ра́зума омраче́нное о́ко души́ моея́ просвети́ и мглу́ отжени́ страсте́й твои́ми моли́твами, я́ко святи́тель бо, преподо́бне, и́маши дерзнове́ние, Меле́тие.

В не́дрех Отца́ седя́й, Соприсносу́щное и Соесте́ственное Сло́во ро́ждшему, пропове́дника Своего́ Божества́ поставля́ет еди́н, я́ко апо́столом единонра́вна тя́ ны́не, о богоявле́нне Меле́тие!

Боже́ственным просвети́вся сия́нием, от Безнача́льнаго Отца́ единоро́дна Сло́ва, несозда́нна, ве́чна, богосло́вил еси́, преподо́бне, А́риевы же побо́рники единомы́сленныя разгна́л еси́, боже́ственным всеору́жием огражда́емь.

Богоро́дичен: Воплоще́ннаго, Пресвята́я, родила́ еси́, пре́жде безпло́тнаго, Богонача́льнаго Сло́ва: Еди́на бо от ве́ка луча́ми чистоты́, де́вства же добро́тою и всенепоро́чными дарова́нии была́ еси́ досто́йна, Всенепоро́чная.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Тверде́йшу ду́шу адама́нта име́я, гнило́е ересе́й мне́ние ты́, уче́ньми благоче́стия просве́щься, всеблаже́нне, оплева́л еси́. Те́мже, ве́рнии, тя́ вси́ пе́сньми, богому́дре, почита́ем.

Уподо́бився доброде́тельми Христо́вым апо́столом, о́нех вла́сть и престо́л насле́довал еси́ я́вственно, Меле́тие всесла́вне, правосла́вия сто́лп и благоче́стия побо́рниче бы́в.

Всыновле́н Бо́гу, и́же от Бо́га Бо́га Сло́ва не низве́л еси́ в тва́рь безу́мно, но просла́вил еси́, Отцу́ Собезнача́льна и Сопресто́льна, Соде́теля и Зижди́теля все́х веко́в, богоприя́тне.

Богоро́дичен: В Твою́ святу́ю Бо́г утро́бу всели́вся, воплоти́ся, я́коже ве́сть, Богома́ти, и спасе́ на́с живоно́сными Свои́ми страстьми́, те́мже Тя́ спасе́ния две́рь, Де́во, зна́ем.

Седа́лен, гла́с 8.

Поучи́вся де́нь же и но́щь в зако́не Госпо́дни, о́тче му́дре, я́ко дре́во плодови́то, на вода́х духо́вных насажде́но, яви́лся еси́, те́мже, свяще́нствовав Бо́гу непоро́чно, А́риева хуле́ния и Саве́ллиева злосла́внаго нра́ва я́ве возгнуша́вся, правосла́вною мы́слию, святи́телю Меле́тие, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Плотски́м неду́гом многови́дным и душе́вным страсте́м многообра́зным исцеле́ние обре́т Тобо́ю, Пренепоро́чная, печа́лем же разреше́ние, беда́м и ско́рбем премене́ние гото́во и ско́ро избавле́ние, ве́рою несомне́нною и те́плым се́рдцем испове́даю Твоя́ ми́лости, Влады́чице, сыно́м же челове́ческим мно́гая Твоя́ чудеса́, и молю́ся, кро́вом кри́л Твои́х при́сно соблюсти́ и сохрани́ти мя́ всегда́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Я́вственно, священнотаи́нниче, преизя́ществовав, Петра́ престо́л насле́довал еси́ верхо́внаго, от Христа́ рукоположе́ннаго, его́же и нра́ву поревнова́в, Сы́на Бо́га жива́го Спа́са просла́вил еси́, уче́нием о́наго после́дуя.

Всеразли́чными укра́шен дарова́ньми, единонача́лия пропове́дник бы́л еси́, во Отце́ и Единоро́днем Сло́ве познава́емаго и Боже́ственнем Ду́се, всему́дре, Еди́ницу у́бо Существо́м, в Тре́х Ли́цех су́щу, научи́л еси́, преподо́бне.

Воспита́вся добро́тами, богоуче́нне, и заре́ю тоя́ вообража́емь, и просвети́вся Боже́ственными блиста́ньми по прича́стию, Це́ркви све́т вторы́й бы́л еси́, богоявле́нне, просвеще́ние благоче́стия явля́я ве́рою притека́ющим.

Богоро́дичен: Да о́браз, погребе́нный страстьми́, взы́щеши бога́тством бла́гости, в Деви́ческую всели́лся еси́ утро́бу и из нея́же Ты́, Прему́дрость Бо́жия, хра́м созда́л еси́, и́мже по́жил еси́ с челове́ки, Ще́дре, и спа́сл еси́ ми́ра концы́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Жиру́ющей безме́стно вся́кой е́реси, злоде́монстей, превше́л еси́, о́тче, благоро́дием души́, и све́тлостию, и всесвяты́м нра́вом, и тве́рдым благоче́стием, богоявле́нне преблаже́нне Меле́тие.

Вся́ким усе́рдием А́риевы единому́дренники отвраща́я, правосла́вною ве́рою, богоно́се, держа́ву утверди́л еси́ в Тро́ице Еди́наго Бо́га на́м пропове́дуя, всеблаже́нне о́тче Меле́тие.

Пребоже́ственныя Тро́ицы таи́нник бы́л еси́ всеи́стиннейший, Отцу́ Сло́во Единосу́щно честву́я и сопресто́льно и Боже́ственный Ду́х, единоесте́ствен Отцу́ и Сло́ву, всечестны́й о́тче Меле́тие.

Богоро́дичен: Во́инства вы́шних, Всечи́стая, си́л Тя́ ублажа́ют, ро́дове же вси́ челове́честии досто́йно сла́вят, Тебе́ бо ра́ди еди́ныя, су́щи на земли́, с небе́сными совоку́пльшеся, пою́т, Де́во, Рождество́ Твое́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Изсуши́л еси́ пото́ки, богому́дре, ерети́ческия, отве́рзл же еси́ исто́чники догма́тов пра́вости, непобеди́мь побо́рник правосла́вия бы́в, богоблаже́нне.

Изсуши́в му́тный А́риев то́к и безбо́жный, напои́л еси́ бога́тно благода́тными вода́ми ве́рных собо́ры и церко́вное благоле́пие украси́л еси́.

Живы́й подо́бно боже́ственными начина́ньми, бы́л еси́ пресве́тел, о́тче, де́латель, неукло́нно забра́ло благоче́стия и па́стырей наста́вник.

Богоро́дичен: Просвеща́ют ду́ши правосла́вно пою́щих Тя́ рече́ния проро́ческая, Твое́ провозвеща́юще пречи́стое зача́тие и е́же вы́ше сло́ва, Богоневе́сто, Твое́ Рождество́.

Конда́к, гла́с 6:

Духо́внаго твоего́ дерзнове́ния убоя́вся, отсту́пник бе́гает Македо́ний, моли́твенное же служе́ние соверша́юще, твои́ раби́, любо́вию притека́ем, а́нгелом собесе́дниче, Меле́тие, о́гненный мечу́ Христа́ Бо́га на́шего, вся́ безбо́жныя закала́яй: воспева́ем тя́, свети́льника, просвети́вшаго вся́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Святы́й тя́ собо́р первостоя́теля имя́ше, богоприя́тне, его́же Святы́й Ду́х от коне́ц во еди́но собра́, песносло́вящия Того́ Божество́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Равноче́стно получи́л еси́ председа́тельство апо́столов Христо́вых, и боже́ственное си́х уче́ние насле́довал еси́ и, житию́ подо́бяся, пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

У́м име́я остре́йш, к боговиде́нию просте́рт, ерети́чествующих тупозре́нию поруга́лся еси́, благочести́выя же уча́, взыва́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Я́ко зерца́ло чи́сто, Твоея́ чистоты́ блиста́ющася благода́тию, Светороди́тельница Де́во, и Богоро́дица Всечи́стая была́ еси́. Те́мже согла́сно Рождеству́ Твоему́ пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно разжже́; си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пресве́тло научи́л еси́ Еди́но чти́ти Божество́, е́же во Отце́, и Сы́не, и Ду́се, и си́лу безме́рну, и ца́рство еди́но я́ве сво́йством, кре́пко соблюда́емым ко́ейждо Ипоста́си. Ему́же и поя́, вопия́л еси́: лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Святы́ни хра́м, святи́телю, бы́в, вся́ освяща́еши, твое́ и́мя нарица́ти тща́щияся, и о́браз, о́тче, тво́й, любо́вию я́же к тебе́ напису́ющия, блаже́нне, и ве́рою пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Тайнонаставле́ньми изря́днейшее твое́ ста́до просвети́л еси́, ны́не же перворо́дных Це́рковь возрасти́л еси́, приложе́ние бы́в от ве́ка просия́вшим святи́тельскими и та́йными слу́жбами. С ни́миже вопие́ши непреста́нно: свяще́ннии, по́йте, лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Богоро́дичен: Науча́еми, Всечи́стая, е́же на Тебе́ та́инством и бы́вшее Тобо́ю пожина́юще душа́м избавле́ние и спасе́ние, зове́м со арха́нгелом Гаврии́лом Тебе́, — ра́дуйся, — вопию́ще, — Богоро́дице, — и ве́рно песнопою́ще Тя́, и превознося́ще, Чи́стая, во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Невеще́ственно невеще́ственному предстоя́, Его́же, и Зижди́теля все́х и Го́спода, и О́тчее Сло́во, и Му́дрость, су́щественне и соесте́ственне су́ща, ты́ богосло́вил еси́ све́тло, моля́, не преста́й спасти́ и́же ве́рою тя́, богоглаго́ливе, хва́лящия.

Труды́ потя́щася духо́вными и усе́рдно еще́ борю́щася за него́ с духобо́рцы, тя́ зря́ Благи́й и Святы́й Ду́х, венча́в я́ко победи́теля, прия́т досто́йно, и с вы́шними, всеблаже́нне, ликостоя́нии счисли́ тя́.

По́двиг соверши́в благочести́вый, и тече́ние сконча́в добре́йшее, и пра́вей ве́ре научи́в всеблагоче́стно, пра́ведный вене́ц от все́х Соде́теля прия́л еси́, богоглаго́ливе, собо́ра учи́телей пе́снь от пе́сней предпосыла́я.

Богоро́дичен: Удо́бно, Богоро́дице, преити́ жития́ пода́ждь ми́ бу́рю, напа́стей настоя́ния и страсте́й, я́ко бла́га укротя́щи и наставля́ющи к доброде́тели и стези́ пра́вости, да я́ко Благоде́тельницу непреста́нно велича́ю Тя́.