Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святителю Парфению Лампсакийскому (первый)

Память: 20 (7) февраля

Глас 4.

Припев: Святи́телю, о́тче Парфéние, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Уясня́ют доброде́телей благода́тию дне́сь все́х на́с, в све́тлое торжество́ му́драго святи́теля, я́коже зарю́, испуща́я светоно́сная чуде́с сия́ния.

На го́ру безстра́стия, преподо́бне, возне́сл еси́ у́м и, во мра́к писа́ний вше́д, невеще́ственнаго, Парфе́ние, све́та, преподо́бне, испо́лнен яви́лся еси́, сла́вне.

Ору́жие, я́ко вои́стинну извле́к, и́же е́сть глаго́л Бо́жий, вра́жию уязви́л еси́ кре́пость, святи́телю Парфе́ние, те́мже победи́тельная на де́моны ты́ прия́л еси́.

Богоро́дичен: Роди́тель в раи́ бы́сть за́висть сме́рти челове́ком, его́же, ро́ждься, Де́во, из Тебе́ Сы́н Бо́жий Оте́чь с шу́мом потреби́, безсме́ртие пода́в ро́ду на́шему.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Я́коже фи́никс цветоно́сен, доброде́тели на земли́, преподо́бне, безсме́ртия плоды́ на небесе́х скры́л еси́.

Хра́м тя́ все́х Бо́гу живу́щая в тебе́ показа́ благода́ть себе́, преподо́бне, ея́же ра́ди просла́вился еси́, Парфе́ние.

Пречестны́м от Бо́га архиере́йства укра́шься, сла́вне, одея́нием, священноде́йственник досто́ин Того́ яви́лся еси́ благосты́ни.

Богоро́дичен: Разруши́ся кля́твы на́шея средогра́дие, Чи́стая Влады́чице, па́че ума́ Рождество́м Твои́м, и Боже́ственному естеству́ совокупи́хомся.

Седа́лен, гла́с 3.

Испо́лнь Ду́ха Боже́ственнаго сы́й, де́лы просия́ благоче́стия, свяще́нне чудотво́рче Парфе́ние, от ле́сти челове́ки обрати́л еси́, боля́щих стра́сти исцеля́я. О́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Богоро́дичен: Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго Све́та свети́льниче златокова́нный, нескве́рная, небла́зная, всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся, и оскверне́нное ми́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми, и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х, да любо́вию зову́ Ти: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́: Тебе́ бо име́ю наде́жду, ра́б Тво́й.

Крестобогоро́дичен: А́гнца и Па́стыря, и Изба́вителя, А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Та́ин неизглаго́ланных насла́ждься Бо́жиих, треблаже́нне, науча́яся боже́ственно Того́ сокрове́нным, те́мже и ра́зума ре́ки, Парфе́ние, источи́л еси́.

Ве́сь взе́мся, богоно́се, мы́слию к небеси́ боже́ственне, сла́ву ви́дел еси́ мы́сленно неизрече́нную, те́мже и равноа́нгелен на земли́ яви́лся еси́, Парфе́ние.

Весели́тся со а́нгелы вся́ тва́рь, я́же па́че ума́ зря́щи соверша́ема, о́тче, тобо́ю зна́мения, те́мже и вино́внаго си́м воспева́ет, я́ко Бо́га си́льна.

Богоро́дичен: Я́ко пресла́вна и неизглаго́ланна, Богоро́дице, но́ваго Твоего́ Рождества́ и́стинно су́ть, Чи́стая, та́инства стра́шна и ужа́сна, в ни́хже мы́сль и у́м побежда́ется, Пречи́стая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Пома́зался еси́ вои́стинну еле́ем Ду́ха, Парфе́ние, по достоя́нию служи́ти Го́споду, сла́вою тя́ украси́вшему.

Глубину́ испыта́я писа́ния, пресла́вне, многоце́нный би́сер — Христа́ — избра́в, Его́же ста́ду разда́л еси́.

Я́ко име́я от Бо́га неистощи́му благода́ть, му́дре, пресла́вна источа́еши чудеса́ все́м, чудотво́рче Парфе́ние.

Богоро́дичен: Да кропи́т не́бо весе́лие и благода́ть на земли́, воздаде́ бо Ей ны́не весе́лие в высоту́, Еди́ну Богороди́тельницу.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Тру́бит вселе́нней все́й, Парфе́ние, богоно́сное твое́ житие́, кра́сных чуде́с дарова́нии, пресла́вне, веща́нием Ду́ха.

Кропи́л еси́ сыноположе́ния во́ду ста́ду твоему́, нече́стия скве́рну омыва́я уче́нии твои́ми, Парфе́ние, и просвеща́я све́том благода́ти.

Богоро́дичен: Ра́зума нетле́ннаго пло́д прозябла́ еси́, Богороди́тельнице, ми́ру, при́сно живы́й Хода́тай нетле́ния явля́емь ве́рою и любо́вию чту́щим Тя́.

Конда́к, гла́с 3:

Чуде́с прия́л еси́ Боже́ственную благода́ть, богому́дре свяще́нне Парфе́ние, чудотво́рче богоно́се, вся́ ве́рных стра́сти очища́я, ду́хи лука́вства, о́тче, изгоня́я, сего́ ра́ди тя́ воспева́ем, я́ко ве́лия таи́нника Бо́жия благода́ти.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Ду́ха в тебе́ все́льшаяся Боже́ственная благода́ть, му́дре, хра́м и це́рковь тя́ сла́вы я́ко вои́стинну устро́и, Парфе́ние: в ню́же Оте́ц, и Сы́н, и Са́м Уте́шитель всели́ся.

Огне́м Боже́ственным нече́стия попали́л еси́, преподо́бне, всю́ терно́вную ле́сть на земли́ и все́ял еси́ ста́ду твоему́ Боже́ственная уче́ния, присноживо́тны плоды́ принося́щая.

У́дицею язы́ка из глубины́ пре́лести, Парфе́ние, дре́вле твое́ ста́до извле́кл еси́ к жи́зни; ны́не же, о́тче, моли́твами твои́ми уловля́еши от вся́каго ро́да ры́бна благода́тию.

Богоро́дичен: Ви́деша а́нгели, Богороди́тельнице, стра́нно Рождество́м Твои́м естество́ тле́нное ро́да пе́рстнаго, к нетле́нному па́ки прите́кшее житию́ и сла́ве небе́сней.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Жезло́м ве́ры, му́дре, е́ллинския хра́мы разори́л еси́ и хра́мы воздви́гл еси́, преподо́бне, Спа́су и Бо́гу на́шему, в ни́хже же́ртвы чи́сты прине́сл еси́, поя́ Ему́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Заколе́ние благово́нно са́м себе́ прине́сл еси́, му́дре, воздержа́ния огне́м уха́ние возпосла́л еси́ непоро́чно в Боже́ственный и непристу́пный же́ртвенник Бо́жий, поя́, Парфе́ние: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Име́я Боже́ственную благода́ть от Бо́га, о́тче Парфе́ние, источа́еши исцеле́ния приступа́ющим к тебе́, преподо́бне, очища́я неду́ги и отгоня́ кре́пко де́монов полки́, вино́внаго си́м пе́ти я́ко Бо́га, науча́я при́сно.

Богоро́дичен: И́же естество́м Непристу́пный везде́, Сы́н и Сло́во Бо́жие, в Тя́ все́лься, Чи́стая, и оде́явся, Пресвята́я, в на́ш о́браз, я́ко Милосе́рд, яви́ся, благопристу́пен пло́тию, и поживе́ с на́ми. Сего́ ра́ди любо́вию Тя́ чту́, и пою́, и хвалю́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Тиме́ние оттря́с и́стинно плотски́х страсте́й, треблаже́нне, всего́ себе́ к Боже́ственней пресели́ жи́зни и наслажде́нию невеще́ственному, иде́же, лику́я, назира́еши ны́.

Цве́ты мы́сленныя, богоно́сне, я́ко в наслажде́нии нетле́нне во святе́й твое́й па́мяти, чуде́с добро́ту пожина́юще, разли́чно исплете́н вене́ц, де́йствия обно́сим.

Ты́, прете́к, я́же в ми́ре, и с небе́сными, о богоно́сне, безпло́тными ли́ки лику́я, о́тче Парфе́ние, о на́с моли́ся, творя́щих твою́ па́мять ве́рно.

Богоро́дичен: Пою́ Твою́ благода́ть, Де́во, и велича́ю Твою́ сла́ву, Ты́ бо просвеще́ние души́ мое́й еси́ вои́стинну и утеше́ние, ско́рая по́мощь, и спасе́ние, и заступле́ние.

Yandex Metrika