Канон святой мученице Иулиании Никомидийской
Память: 3 января (21 декабря)
Глас 4.
Припев: Свята́я му́ченице Иулиани́е, моли́ Бо́га о на́с.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Му́ченическою я́ве све́тлостию облиста́ющи, о Бо́зе лику́еши, свяще́нно обожа́ема, всехва́льная, и просвеще́ние моли́твами твои́ми подава́еши пою́щим тя́.
Уязви́лася еси́ сладча́йшим раче́нием Христо́вым, всехва́льная, и, плотски́я оста́вльши сла́сти и обру́чника тле́ннаго, обручи́лася еси́, непоро́чная чи́стая де́во, Сотво́ршему.
Осия́в светлоявле́нными добро́тами твою́ мы́сль, Созда́тель все́х и Бо́г Небе́сных тя́ черто́гов, де́вственно лику́ющую, му́ченице Богому́драя, удосто́и.
Богоро́дичен: Де́ва Созда́теля естества́ роди́ти и́дет в верте́пе, пло́ть из Нея́ по ипоста́си несказа́нно преесте́ственне поне́сшаго, я́ко да обожи́т челове́чество.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Соверши́ла еси́ ду́шу хра́м Бо́жий пресвя́т, сла́вная, Боже́ственным храмо́м вы́ну пе́сньми и моли́твами приседя́щи.
Велича́йших улучи́ти жела́ющи дарова́ний, всечестна́я, боле́зни плотски́я терпе́ла еси́ я́ко в чужде́м телеси́.
Крове́й твои́х ка́плями безбо́жия о́гнь погаси́ла еси́ и ве́рных напои́ла еси́, Иулиани́е, ра́зумы.
Богоро́дичен: Избавля́яй челове́ки Изба́витель от Чи́стыя ражда́ется в Вифлее́ме, пелены́ я́коже Младе́нец прие́м.
Седа́лен, гла́с 4.
Жениха́ возлюби́вши Творца́ и Бо́га, жениха́ тле́ннаго оста́вила еси́, му́ченице честна́я, и, ра́дующися, претерпе́ла еси́ му́ки и терза́ния и о́гненное томле́ние. Те́мже, венцено́сица, к Боже́ственному черто́гу возшла́ еси́, испроша́ющи все́м прегреше́ний проще́ние.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Просте́рту мы́сль стяжа́вши ко все́х Го́споду, пло́тию просте́рта и ураня́ема лю́то, ника́коже брегла́ еси́, Иулиани́е, до́брая де́во.
Превозмого́ша раче́ния Влады́чняя пло́ти, всехва́льная му́ченице, омрачи́ти, те́мже пренебрегла́ еси́ и бога́тство, и обру́чника, и многообра́зныя му́ки.
Тя́, нескве́рную а́гницу, я́коже во́лцы, мучи́телие терза́юще, му́ченице, ра́нами, непоро́чное це́лое Бо́жие соверши́ша Боже́ственное овча́ и заколе́ние.
Богоро́дичен: Де́вство по Рождестве́ запеча́тано, Богоро́дице, ви́дящи, у́жасом одержи́ма бы́вши. Ча́до, взыва́ше, ка́ко ны́не повию́ Тя́, песко́м повива́ющаго мо́ре?
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Струю́, му́ченице, злочести́ваго безбо́жия изсуши́ла еси́ тече́ньми крове́й, непра́ведно пролива́емыми, и о́гнь пре́лести погаси́ла еси́.
Всеце́лу тебе́ саму́ю Бо́гу принесла́ еси́, че́рвлень де́вства багре́нии крове́й твои́х светле́йшу соверши́вши.
Твое́ю добро́тою ду́шу уязви́вши, претече́, о Влады́ко, де́ва ви́димыя добро́ты, страда́нием сия́ющи.
Богоро́дичен: Чу́до новоле́пно: Де́ва и́дет Пречи́стая в верте́п Вифлее́мский роди́ти Бо́га вочелове́чшася.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.
Жела́нием уя́звлена бы́вши Боже́ственным, взыва́ла еси́: Христа́ иду́ дости́гнути кра́снаго добро́тою, те́мже му́ки терплю́, неукло́нным ра́дующися ра́зумом.
Протяза́ти неми́лостивно и же́злием сокруша́ти Госпо́дню а́гницу лука́вый гони́тель повелева́ше, просте́рту ко Христу́ мы́сль иму́щую.
У́треневала еси́ ко Христу́, Невече́рнему Со́лнцу, и Того́ светлостьми́ ду́шу, Богому́драя, и се́рдце озари́ла еси́ и к Све́ту преложи́лася еси́ присносу́щному.
Богоро́дичен: Мо́ре пови́вый мгло́ю, во́лею ражда́ется Зижди́тель из Де́вы Отрокови́цы и пелены́ я́ко Младе́нец прие́млет, ми́р избавля́яй.
Конда́к, гла́с 3.
Де́вства добро́тами преочище́на, деви́це, и муче́ния венцы́, Иулиани́е, ны́не венча́вшися, дае́ши су́щим в ну́ждах и неду́зех исцеле́ние и спасе́ние, приступа́ющим к ра́це твое́й: Боже́ственную бо благода́ть Христо́с источа́ет и жи́знь ве́чную.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Безу́мием в разжже́нный коно́б, му́ченице, судия́ тя́ вмета́ет неми́лостивно; А́нгелом же Тя́ Госпо́дь невре́дну спасе́, Сего́ почита́ющу.
Не ужаса́ющися мужему́дренно, па́че же, всечестна́я му́ченице, ко огню́ гряде́ши, восхлажде́ние чу́вствующи и вопию́щи: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Ты́ Жениху́, я́коже ве́но, принесла́ еси́ наро́д и лю́ди, ве́ровавшии в Того́, и ле́сти омраче́ние светоно́сными твои́ми чудотворе́ньми отрази́ла еси́.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, село́ Невмести́маго, Ма́ти Де́во: Сего́ бо Плотоно́сца хотя́щи на́с ра́ди в верте́пе роди́ти, Пречи́стая, исправля́юща Свои́х ру́к созда́ние.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Горе́ твое́ о́ко и у́м к могу́щему спасти́ иму́щи Бо́гу, коно́бная вре́ния благода́тию Боже́ственнаго Ду́ха угаси́ла еси́, воспева́ющи пе́снь о́троческую, му́ченице, ве́рою: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Глаго́лу мучи́теля злочести́ваго служа́ще, огня́ досто́йнии суему́дреннии жи́ву тя́, му́ченице, во о́гнь вложи́ша; но неопале́на была́ еси́ огне́м, Женихо́вою любо́вию, Богоно́сная, ороша́ема, Сего́ почита́ющи.
Стоя́ла еси́ пред суди́щем, Христа́ пропове́дающи, Бо́га Безсме́ртнаго, претерпе́вшаго распя́тие, и пре́лесть умертви́вшаго, и безсме́ртную жи́знь ве́рным подаю́щаго, вопию́щим: вся́ дела́, по́йте Го́спода.
Богоро́дичен: О́блаки восхожде́ние свое́ полага́я, Госпо́дь о́блаком на́м Де́вою роди́тися гряде́т, я́ко да разори́т ду́ш на́ших греха́ мра́чный о́блак, вопию́щих Ему́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Иулиани́и Богоно́сныя су́щим о ве́ре подвиго́м А́нгели удиви́шася: ка́ко же́нским естество́м посрами́ тоя́ прама́терь в раи́ умори́вшаго.
Я́ко преудобре́нная страстоно́сица и преизря́дная де́ва, вене́ц восприя́ла еси́ зако́нно пра́вды, попра́вши с пло́тию безпло́тнаго и победоно́сица бы́вши.
Тя́, разу́мную ла́стовицу, и нерастле́нную го́рлицу, и голуби́цу, свиде́тельством позлаще́нна иму́щу кри́ла, и к Бо́гу полете́вшую, и почи́вшую, почита́ем.
Процвела́ еси́ во удо́лех му́ченических, я́ко кри́н, страстоно́сице Иулиани́е, и, я́ко ши́пок благово́нен, де́вством была́ еси́, и кра́сному Жениху́ твоему́ Боже́ственное обоня́ние бы́вши.
Богоро́дичен: Нося́щи нося́щаго вся́, к Вифлее́му гряде́т Де́ва Того́ и роди́ти, и во я́слех восклони́ти я́ко Младе́нца, челове́ков воззва́ние изря́дно соде́ловающаго.