Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Бога́тно пода́ждь ми́ все́льшуюся в тя́ благода́ть, Матфе́е всесла́вне и слуго́ Христо́в, да вопию́, све́тло пропове́дая, и воспою́, ра́дуяся, твоя́ чудеса́.

Весьма́ оста́вил еси́ земны́х смуще́ние, Сло́ва бо я́ко услы́шав вопло́щшагося гла́с, и благода́ти яви́лся еси́ строи́тель и пропове́датель богоприя́тен, богоблаже́нне.

Самови́дец бы́в и слуга́ возсия́вшаго Сло́ва, апо́столе, Преве́чнаго Отца́, и проте́кл еси́, Того́ прише́ствие благовеству́я все́м язы́ком.

Богоро́дичен: Сме́рти потребле́ние и тли́ разруше́ние, Жи́зни же явле́ние благовести́л еси́, му́дре, Де́ва бо во утро́бе заче́нши Непости́жнаго и ми́р обнови́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Твоя́ апо́столы, Сло́ве Бо́жий, свети́льники показа́л еси́ жи́зни, мра́к отгоня́ющия безбо́жия, Влады́ко, и Боже́ственною Твое́ю сла́вою ми́р ве́сь просвеща́ющия.

Твои́м вооружи́в всеору́жием Матфе́я хра́брейшаго, Спа́се, мучи́телей крепча́йша сего́ соде́ял еси́, Влады́ко, и потреби́теля показа́л еси́ и́дольския ле́сти, Человеколю́бче.

Язы́ка твоего́ о́гненнаго веща́ние де́монская пожже́ ка́пища, Матфе́е богодохнове́нне, Паракли́тов орга́не, чрез Его́же Христо́с пропове́дается, все́х Жи́знь Ипоста́сная.

Богоро́дичен: Труба́ богосло́вная, веща́ющая кре́пко, просвети́ лю́ди, Матфе́я богому́драго, Тро́ицы сия́ние, па́че ума́ же воплоще́ние Сло́ва из Тебе́, Пречи́стая.

Седа́лен, гла́с 8.

Во вся́ концы́ протече́ му́дрых твои́х глаго́л я́ко вои́стинну веща́ние, всехва́льне Госпо́день апо́столе, боговиде́ние все́м я́сно пропове́дал еси́ и язы́ков неразу́мие в ра́зум приве́л еси́. Те́мже, и́дольское омраче́ние отгна́в, све́т зна́ния во тме́ су́щим возсия́л еси́, Матфе́е всехва́льне, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва: Я́ко свети́льника Све́та и ученика́, я́ко самови́дца Сло́ва боже́ственнаго вси́ хва́лим тя́, Госпо́день апо́столе, и́бо, благода́тныя твоя́ мре́жи простира́я, слове́сныя ры́бы уловля́еши повеле́нием. Те́мже и язы́цы уловля́хуся си́лою Ду́ха, наставля́еми ве́рою, неботаи́нниче всехва́льне, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не: Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творца́, я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Препе́тая, беззако́нию мя́ су́ща скве́рное оби́телище и де́моном игра́лище в ра́зуме бы́вша, потщи́ся от те́х злоде́йства мя́ изба́вити и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, Светоно́сная Нетле́нная, отжени́ о́блак страсте́й и вы́шняго прича́стия сподо́би и Све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ипоста́сному Твоему́ Сло́ву, Бо́же, науче́н, мирску́ю му́дрость разруши́ богови́дец учени́к, велегла́сно зовя́ Тебе́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ублаже́нному от Христа́, ко́е благохвале́ние принесе́м тебе́, богоглаго́ливе? не мо́жет бо челове́к цветя́щия на тебе́ благода́ти сло́вом изрещи́, досточу́дне.

Нескве́рный тво́й и чи́стый у́м ви́дев Высоча́йший, я́коже свещу́ на све́щник высо́кий, су́щим во тме́ светя́щую, все́м, богоявле́нне, предложи́.

Богоро́дичен: Умерщвле́нное естество́ челове́ческое, Благослове́нная, возвы́сила еси́, я́ко Высоча́йшаго ро́ждшая кре́пость па́че естества́, всепе́тая Отрокови́це, я́коже Матфе́й научи́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Благода́ть прие́м Всесвята́го Ду́ха, Боже́ственное оби́телище показа́лся еси́; боже́ственно научи́в богозна́ния све́ту, вве́рен бы́л догма́ты Христо́вы писме́ны изложи́ти, я́ко самови́дец богоизбра́нный.

Язы́к тво́й тро́сть Паракли́та бы́сть, ско́рое избавле́ние даю́щаго позна́вшим влады́чество Его́ и му́дрых вды́шущаго душа́м ра́зум небе́сный, о Матфе́е всече́стне.

Сия́юща чудесы́ и исцеле́ний благода́тьми, тя́ Христо́с посла́ ми́ру, де́монскую попира́юща кре́пость и ду́ши просвеща́юща ве́рных, все́х пою́щих тя́, ми́ра пропове́дника.

Богоро́дичен: Де́ва родила́ еси́ Сы́на Преве́чнаго, в естество́ обле́кшася челове́ческое, я́коже науча́я, богоглаго́ливый рече́, и спа́сшаго сие́ от тли́ коне́чною благосты́нею, и Де́ва пребыла́ еси́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Евангели́ст от мы́тарства я́ко после́дова Тебе́, претвори́ся богоглаго́ливый всеси́льною Твое́ю, Вседе́телю, кре́постию, Матфе́й всеизря́днейший.

Управля́ется твоего́ благове́стия душепита́тельными словесы́ язы́ков мно́жество, возвыша́емо к доброде́телей высо́кому верху́, о Матфе́е всеблаже́нне.

Матфе́я уловля́ются богоплете́нными ученика́ мре́жами собо́ры ве́рующих всегда́, к Твоему́ позна́нию, Благоде́телю, наставля́еми.

Богоро́дичен: Де́ву ро́ждшую воспису́я, благовеству́ет Тя́, вся́ческая Сотво́ршаго, без се́мене и тли́, Всенепоро́чная, Матфе́й всеизя́щнейший.

Конда́к, гла́с 4.

Мыта́рства и́го отве́рг, пра́вды и́гу припря́глся еси́ и яви́лся еси́ купе́ц всеизря́днейший, бога́тство прине́с ю́же с высоты́ прему́дрость. Отону́дуже пропове́дал еси́ и́стины сло́во и уны́лых воздви́гл еси́ ду́ши, написа́в ча́с су́дный.

И́кос:

Вра́жие мучи́тельство ну́дит мя́ несы́тно и души́ моея́ все́ се́мя восхища́ет, Матфе́е, дру́же Христо́в. Но са́м, се́мя моли́тв твои́х да́в, уплоди́ к твоему́ служе́нию и покажи́ мя́ песнопе́вца твоего́ мале́йшаго и сказа́теля мно́гих твои́х и вели́ких исправле́ний; и ко Христо́ве любви́ ка́ко, вся́ а́бие оста́вив, после́довал еси́ те́пле Зва́вшему, пе́рвый бы́в благове́стник в ми́ре, написа́в ча́с су́дный.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Бы́л еси́ пе́рваго осия́ния боже́ственное изображе́ние, я́ко учени́к Того́ светлостьми́ распаля́емь, Ему́же, поя́, глаго́лал еси́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Я́ко слуга́ Сло́ва, всеблаже́нне, в Боже́ственныя оби́тели, иде́же Христо́с обита́ет, ты́ всели́лся еси́, я́коже тебе́ обеща́ пребоже́ственный отце́в Госпо́дь и Бо́г еди́н все́х.

Неду́зи, Матфе́е, отго́нятся, и отбега́ет мно́жество де́монов су́щими в тебе́ дарова́ньми Боже́ственнаго Ду́ха, в ни́хже пе́л еси́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Всепе́тую Де́ву написа́л еси́ боже́ственными твои́ми словесы́, Творца́ все́х ро́ждшую, апо́столе, Ему́же вси́ пое́м: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Манове́ньми, я́же в Тебе́ неосла́бными, Матфе́й свяще́ннейший обожа́емь, положе́нием же бы́в, естество́м е́же бы́л еси́, вселе́нную, Влады́ко, привлече́ пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́коже мо́лнию вселе́нней, Сло́во богосло́ва посла́, мра́к у́бо отгоня́ща, язы́ки же просвеща́юща богосло́вия догма́ты. Те́мже и поя́ше: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Сло́вом чи́стым и умо́м Бо́г с тобо́ю бесе́довал е́сть, ти́ну бо я́ко изсе́кл еси́, Тому́ прибли́жился еси́ и примеси́лся еси́, сла́вне. Те́мже и пое́ши: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: На благодея́ние челове́ков Сло́во воплоти́тися изво́ли: две́рь бо де́вства про́йде Госпо́дь и Богоро́дицу показа́. Те́мже зове́м: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Добро́ты у́мныя прия́л еси́ диади́му боже́ственную, апо́столе, и Ца́рствия же благоле́пнейшим венце́м украси́лся еси́ десни́цею Вседержи́телевою, и све́тишися, му́дре, со а́нгелы престо́лу предстоя́ Влады́ки Христа́, всеблаже́нне.

Дре́ва жи́зни досто́йно получи́л еси́, пропове́дник Жива́го Бо́га, благовествова́в жи́знь ми́ру Боже́ственное посеще́ние: са́дом бо зна́ния не растли́л еси́ у́м, пребы́в незы́блен и неколе́блен Це́ркве степе́нь, всеблаже́нне.

Неве́сту Христо́ву боже́ственно украси́л еси́ Ева́нгелием твои́м, я́ко диади́мою, Це́рковь, богоблаже́нне, и ны́не боже́ственную твою́ па́мять торжеству́ет све́тло, ю́же изба́вити вся́каго обстоя́ния и бе́д лю́тых моли́, Матфе́е апо́столе.

Богоро́дичен: Не́др не отступи́в Безнача́льнаго Роди́теля, Сло́во Безнача́льное, я́коже благовеству́ет Матфе́й, пиша́, Бо́г воплоти́ся из Тебе́, Чи́стая, Всепе́тая, в челове́чь о́браз всеобра́зно ве́сь оде́явся и того́ прие́м сво́йства.

Свети́лен.

Сказа́ на́м Боже́ственная чудодея́ния, сла́вный Христо́ва Ева́нгелия списа́тель, Матфе́й богоприя́тный, его́же, любо́вию чту́ще, благосочета́нно воспои́м.

Сла́ва: Мыта́рства и́го отве́рг разу́мно, Христу́ после́довал еси́, о Матфе́е богому́дре! Следо́м же Того́ чу́дно после́дуя, в прича́стии бы́л еси́ Того́ Ца́рствия и сла́вы о́бщник, и таи́нник неизрече́нных.

И ны́не: Всесвяты́я ру́ки Твоя́, Богоро́дице Де́во, и́миже Зижди́теля носи́ла еси́, поднеси́ в моли́тву о на́с к Нему́, я́ко да изба́вит ны́ вся́ких искуше́ний диа́вольских и получи́ти бу́дущих о́ных бла́г сподо́бит, Всепе́тая.