Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Пе́сньми твое́ светоно́сное пою́щу, Матфи́е, ны́не торжество́, с небесе́ ми зарю́ спасе́ния да́ти, моли́ся.

Ве́лие со́лнце яви́лся еси́ све́та вели́каго, досточу́дне, с на́ми бо бы́вшу, бесе́довал еси́, нехода́тайственне, апо́столе.

Зако́ном Влады́ки, блаже́нне, повину́яся, мре́жею уловля́еши твоего́ язы́ка, из глубины́ неве́дения концы́.

Богоро́дичен: Всего́ мя спаса́ет, Сло́во Пребоже́ственное бла́гостию, восхоте́в из утро́бы Твоея́ воплоти́тися, Чи́стая Ма́ти Де́во.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Возмо́гл еси́, укрепля́емь живонача́льным, му́дре, манове́нием, кре́пкаго коры́сти восхи́тити и порабо́тити благода́тию.

Любя́ Учи́теля, служа́ Того́ манове́нием вседе́йственным, от пре́лести спаса́еши челове́ки, досточу́дне.

Тя́ двоенадеся́тному числу́ ученико́в ли́ка свята́го, вседе́йственный Ду́х исполня́юща, богоглаго́ливе, избира́ет.

Богоро́дичен: Име́я Тя́ по́мощь, злы́х враго́в стремле́ния, Чи́стая, не ужаса́юся, име́я Тя́ предста́тельницу, те́х побежда́ю полки́.

Седа́лен, гла́с 8.

Мо́лниями твои́х слове́с боже́ственных, попали́л еси́ пре́лесть лука́вую, ве́рныя просвети́л еси́, воспева́ти е́же во пло́ти прише́ствие, блаже́нне, все́ми Влады́чествующаго, и Того́ стра́сти Боже́ственней поревнова́л еси́. Отону́дуже соше́дшеся, святу́ю твою́ па́мять соверша́ем, веселя́щеся, и согла́сно вопие́м ти́: Матфи́е апо́столе, моли́ Христа́ Бо́га, согреше́ний оставле́ние дарова́ти, чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Сокрове́нную мо́лнию под пло́тию существа́ Твоего́, Христе́, и Боже́ственнаго благоле́пия на святе́й показа́л еси́ горе́, Благоде́телю, просия́в су́щим с Тобо́ю ученико́м, и, разуме́вше нестерпи́му су́щу сла́ву Твою́, — Свя́т еси́, — возопи́ша, я́ко непристу́пен Сы́й, ви́ден бы́л еси́ пло́тию ми́рови, еди́не Человеколю́бче.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Еди́но естество́ Божества́, еди́но ца́рство и госпо́дьство возвеща́я, преблаже́нне, язы́ков стада́ улови́л еси́.

Наведе́ тя Госпо́дь на мо́ре жития́, прему́дре, я́коже коня́, смуща́юща многобо́жия го́рькия во́ды.

Сло́вом боже́ственным обнови́л еси́ олядене́вшая сердца́, сла́вне, все́яв благоче́стие, и́стины позна́ние.

Богоро́дичен: Де́вства сосу́де и невмести́маго естества́ селе́ние, ду́шу мою́ просвети́, омраче́нную мно́гими страстьми́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Я́ко многопло́дну ло́зу, и́стинный тя́ простре́ виногра́д, де́лающа гро́зд, пролива́юща вино́ спаси́тельное, его́же пи́вше, блаже́нне, одержи́мии неразу́мием, пре́лести пия́нство отверго́ша.

Ученико́в двоенадеся́тых яви́лся еси́, исполня́я ли́к блаже́нный, из него́же преда́тель себе́ отве́рг, приобре́те го́рькое удавле́ние, на Христа́ воздви́г пя́ту, тайновеща́телю Матфи́е чу́дне.

Со́ль Боже́ственна, вве́рглся еси́, блаже́нне, в ми́р, Матфи́е апо́столе, гно́й пре́лести очища́я сла́дкими уче́нии, отгоня́ боле́зни и отъе́мля я́звы ду́ш и теле́с, прехва́льне.

Богоро́дичен: Безобра́зных ри́з и дре́вняго совлече́ся умерщвле́ния Ада́м, Де́во, пречи́стым Твои́м Рождество́м Богоневе́сто, и во оде́жду свя́ту и и́стинну облече́ся, ника́коже оскверне́ну страстьми́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Бо́г бы́л еси́ положе́н, едине́нием Боже́ственным обожа́емь, и перводе́лательны от Бо́га лучи́ прии́м, ве́рныя просвети́л еси́, и зе́млю от мглы́ и́дольския очи́стил еси́.

Се́ тебе́ вмеща́ется, ученику́, вся́ко прорече́ние свяще́нных проро́к: самови́дец бо бы́в, Его́же дре́вле провозвести́ша, служи́телю Матфи́е, подо́бник же и апо́стол.

Богоро́дичен: Свяще́ние у́мное и неприкоснове́нно очисти́лище, све́щник зла́т, и трапе́зу одушевле́ну, Хле́б носи́вшую живота́, Де́во, ве́рнии, Тя́ имену́ем.

Конда́к, гла́с 4.

Светоза́рное, я́ко со́лнце, во ве́сь ми́р изше́дшее, веща́ние твое́ просвеща́ет язы́ческую Це́рковь благода́тию, чудоно́сче Матфи́е апо́столе.

И́кос:

Струю́ сло́ва пода́ждь ми́, Го́споди, водно́е естество́ соде́явый, и се́рдце мое́ укрепи́, Благоутро́бне, И́же зе́млю утверди́вый сло́вом Твои́м, и просвети́ мое́ помышле́ние, све́том, я́ко ри́зою, одева́яйся, да глаго́лю и пою́ подо́бная: досто́йно почести́, Многоми́лостиве, Твоего́ Матфи́я апо́стола.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

То́к изсуши́л еси́ пре́лести наводне́нием твоея́ боже́ственныя му́дрости, и пото́ком пи́щи напои́л еси́ ве́рою вопию́щия, сла́вне: Бо́же, благослове́н еси́.

Си́лою Бо́га Всеси́льнаго изнемого́ша вра́жия кова́рства пред лице́м твоего́, апо́столе, ше́ствия и сокруши́шася го́ры же и хо́лми безбо́жия.

Богоро́дичен: Се́, Ю́же рече́ Де́ву ду́хом вели́кий Иса́ия, во чре́ве Бо́га зача́т и ражда́ет, Ему́же пое́м: Го́споди Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею, спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Уста́ Бо́жия бы́в, из горта́ни восхи́тил еси́ человекоуби́йцы, и́хже лю́те пожре́, и сне́дь соде́ла свое́й зло́бе, му́дре, и ба́нею пакибытия́ си́х приве́л еси́ Го́сподеви, пою́щих непреста́нно: лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пре́лести меча́, зло́бы ору́жия, ору́жие бы́в Бо́жия Сло́ва, сла́вне, до конца́ истни́л еси́ и́дольския тре́бы, столпы́ же и хра́мы Боже́ственною си́лою низложи́л еси́, хра́мы же вопию́щия Тро́ицы соде́лал еси́: лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Слове́сное яви́ся не́бо, пове́дуя Единоро́днаго сла́ву Бо́жию неизглаго́ланную, Матфи́й всему́дрый, мо́лния благода́ти, лове́ц заблу́ждших, све́щник боже́ственнаго светозаре́ния, неизрече́нных таи́нник, того́ с весе́лием воспое́м согла́сно.

Богоро́дичен: Па́че естества́ зачала́ еси́, па́че сло́ва родила́ еси́ Соде́теля челове́ческаго естества́, бы́вша Челове́ка, Отцу́ неразлу́чна, Влады́чице Чи́стая. Его́же пое́т вся́ тва́рь: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Дру́га тя́ рече́ Спа́с, Того́ служа́ща повеле́нием, блаже́нне апо́столе, и насле́дника Ца́рствия Своего́, в бу́дущий стра́шный де́нь соседа́теля, Матфи́е прему́дре, двоенадеся́тых учени́к исполне́ние.

Ве́трилом, блаже́нне, Креста́ преше́д волну́ющееся мо́ре жития́, дости́гл еси́ ко приста́нищу поко́я и кра́йнему жела́нию, ра́дуяся, ны́не предстои́ши со апо́стольским ли́ком, моля́ о на́с Человеколю́бца.

Све́щник вои́стинну златоза́рен, свети́ло Ду́ха сия́ющее, яви́ся язы́к тво́й, попаля́ющь иноплеме́нная уче́ния, погаша́ющь о́гнь, му́дре, чужди́й, све́т облиста́ющь во тме́ неразу́мия спя́щим.

Богоро́дичен: Уста́вила еси́ еди́на в жена́х кля́тву первозда́нных, Богоневе́сто, Неопи́саннаго пло́тию ро́ждши опису́ема, обнови́ла еси́ преде́лы естества́, Нескве́рная, разстоя́щая пе́рвее пресла́вным хода́тайством Твои́м соедини́ла еси́.

Свети́лен.

Тече́ние кра́сных твои́х но́г, Матфи́е апо́столе, возврати́в к ше́ствию небе́сному, возше́л еси́, ра́дуяся, и, Тро́ице предста́в, во Отце́ ви́диши Сы́на и Ду́ха Боже́ственнаго. Сего́ ра́ди ве́рою пресвяще́нную твою́ и боже́ственную пра́зднуем па́мять.

Сла́ва, и ны́не: Све́те неизме́нный Сло́ве, Све́та Отца́ нерожде́нна, в явле́ннем све́те Твое́м, дне́сь на Фаво́ре Све́т ви́дехом Отца́, Све́т и Ду́ха, Све́том наставля́юща всю́ тва́рь.