Канон святому апостолу от 70-ти Анании Дамасскому
Память: 14 (1) октября
Глас 8.
Припев: Святы́й апо́столе Анáние, моли́ Бо́га о на́с
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Отве́рзем уста́ похва́льная, уясни́м язы́к в па́мяти, вси́ ве́рнии, началопа́стыря Ана́нии и с ни́м Бо́гу на́шему воспои́м.
Жениху́ Пречи́стому невестово́дит нескве́рную неве́сту Ана́ния пресла́вный, Христу́ су́щую зде́ Це́рковь, с не́юже я́сно Бо́гу на́шему воспои́м.
Пе́рвый бы́л еси́ учени́к, но́вому дае́ши прозре́ние ученику́, дре́вле гони́телю, Ана́ние, и песнопое́ши: воспои́м Бо́гу на́шему.
Богоро́дичен: Чи́ни Тя́ а́нгельстии и земны́х ро́ди, Безневе́стная Ма́ти, непреста́нно хва́лят: Зижди́теля бо и́х, я́коже Младе́нца, на объя́тиих Твои́х носи́ла еси́.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.
Повеле́нию после́дуя Учи́теля твоего́, бы́л еси́ архиере́й, страстоте́рпческое же приноше́ние, апо́столе.
Ми́лостива моли́твами твои́ми богоуве́тливыми соде́лай Изба́вителя тебе́ пою́щим, Ана́ние апо́столе.
Все́ тебе́ связа́ зве́ря стремле́ние, Госпо́дь яви́вся, све́том неизрече́нным омрачи́в лице́.
Богоро́дичен: Тя́ вси́ стяжа́хом, прибе́жище и сте́ну на́шу, христиа́не, и Тя́ славосло́вим немо́лчно, Безневе́стная.
Седа́лен, гла́с 8:
Просвеще́н позна́нием боже́ственным, свяще́нник же, и му́ченик Иису́сов, и боже́ственный апо́стол, Ана́ние, бы́л еси́. И иногда́ гони́теля Са́вла нарица́ема, ослепле́на манове́нием вы́шним, сла́вне, в воде́ погрузи́в, богосоде́тельным науче́нием лу́чша его́ показа́л еси́, просвети́теля душа́м на́шим. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Богоро́дичен: Те́плая предста́тельнице и непобеди́мая, упова́ние изве́стное и непосты́дное, стено́, и покро́ве, и приста́нище прибега́ющим к Тебе́, Присноде́во Чи́стая, Сы́на Твоего́ и Бо́га моли́ со а́нгелы умире́ние да́ти ми́ру, и спасе́ние, и ве́лию ми́лость.
Крестобогоро́дичен: На Кресте́ зря́щи Тя́, Христе́, Ма́ти Твоя́, во́льно посреде́ разбо́йников ви́сяща, растерза́ющися утро́бою, ма́терски глаго́лаше: безгре́шный Сы́не, ка́ко непра́ведно на Кресте́, я́коже злоде́й, пригвожде́н еси́, челове́ческий ро́д хотя́ оживи́ти, я́ко Благоутро́бен?
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.
Тобо́ю, Христе́, наказу́емь, страда́льчески побежда́ет сме́рть Ана́ния приснопа́мятный, от Тебе́ по́чести восприима́я.
Учени́к бы́л еси́ гони́маго Сло́ва, приснопа́мятне Ана́ние, и учи́тель богоче́стия гоня́щему.
Яви́ тя́ Госпо́дь Са́влу безоче́сну кры́ющася, и показа́ тя́ хода́тая, Ана́ние, того́ исцеле́ния.
Богоро́дичен: Бо́га, Его́же родила́ еси́, Пречи́стая Де́во, Того́ моли́ от вся́каго обстоя́ния изба́вити вся́ пою́щия Тя́.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
В бу́ри су́щим приста́нище боже́ственное приснотеку́щий Исто́чник показа́ тя́; во тме́ же су́щим зарю́ непристу́пный Све́т соде́ла тя́, Ана́ние блаже́нне, и я́ко ученика́ достоявле́нна, ми́лостивно в тебе́ Воспочива́яй.
Ви́дяй сокрове́нная и пре́жде бытия́ Ве́дый вся́ческая, тебе́, тая́щемуся, тая́щагося со́лнца яви́, иногда́ гони́теля, не по мно́зе вре́мени, разоря́емыя от него́ И́стины, апо́стола.
Постиже́ния коне́ц неизсле́димый Твоего́ строе́ния: те́м бо, Спа́се, стра́шная изничто́жися сме́рть. Сего́ ра́ди Ана́ния я́ко победи́тель и иера́рх за Тя́, ра́дуяся, закала́ется.
Богоро́дичен: Ма́тернее дерзнове́ние е́же к Сы́ну Твоему́ иму́щи, Пречи́стая, сро́днаго промышле́ния е́же о на́с не пре́зри, мо́лимся: я́ко Тебе́ и еди́ну христиа́не ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
Служи́ти навы́к Бо́гу Жи́ву свяще́ннейше, разруши́л еси́ многоча́стное безу́мных злонра́вие, Еди́ному науча́я, Ана́ние, покланя́тися Триипоста́сному Божеству́.
Прие́м в ру́це твои́ церко́вная корми́ла, к Ко́рмчию Христу́ прише́л еси́, апо́столе, и сию́ Ду́хом, я́ко кора́бль боже́ственный, Ана́ние, упра́вил еси́.
Созда́вый пра́вый пу́ть, правоше́ствующему посыла́ему бы́ти сла́вному Твоему́ ученику́ повеле́л еси́, Влады́ко, пра́веднейшаго Твоего́ избра́ния сосу́д открыва́я, моля́щася.
Богоро́дичен: Да изба́вимся от лю́тых прегреше́ний мольба́ми Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая, и да улучи́м, Пречи́стая, Боже́ственное сия́ние из Тебе́ неизрече́нно Воплоще́ннаго Сы́на Бо́жия.
Конда́к, гла́с 2.
В моли́твах тепле́йший засту́пниче и прося́щим скоре́йший послу́шателю, приими́ моле́ние, Ана́ние, на́ше и Христа́ моли́ поми́ловати ны́, Еди́наго во святы́х Почива́ющаго.
И́кос:
Просвеще́нием сия́ния Твоего́ просвети́в, Христе́ мо́й, мра́к моего́ се́рдца и слепоту́, да́ждь ми́ сло́во похвали́ти чи́стым смы́слом апо́стола богоза́рныя доброде́тели и стра́сти блаже́ннаго: Исто́чник бо Ты́ еси́ му́дрости и Пода́тель благи́х, Многоблагоутро́бне. Те́м, уясни́в язы́к мо́й, пе́сненное приими́ похвале́ние, Еди́не во святы́х почива́яй.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Да востру́бит му́дренно богоизбра́нное ста́до благогла́сною трубо́ю страда́ния па́стыря Ана́нии, вопия́ своему́ началопа́стырю Христу́: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Да сла́вит тя́, ученика́ Бо́жия, Ана́ние, и иера́рха ве́рна, и свиде́теля Боже́ственных страда́ний, возглаша́ющи, честна́я Це́рковь Христо́ва: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Не сме́рти боя́знию, но любо́вию па́ствы скрыва́яся, во́лка, я́коже а́гнца, зря́ укроти́вшася, Ана́ния зовя́ше: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: От де́вственных ложе́сн вопло́щся, яви́лся еси́, Христе́, на спасе́ние на́ше. Те́мже Твою́ Ма́терь ве́дяще Богоро́дицу, правосла́вно зове́м: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Стра́нно слы́шати, мня́ше Ана́ния сла́вный, от восхити́тельныя губи́теля ста́да Твоего́ си́лы, Влады́ко, па́че сло́ва премене́ние к па́стырскому чи́ну. Те́м игра́я, вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Да ра́дуется дне́сь и да игра́ет ду́хом всесла́вный и блаже́нный гра́д тво́й, твоего́ благополучи́в заступле́ния, сла́вне, и, благодаря́ Спа́са, да вопие́т: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Животворя́щим повеле́нием, Ана́ние прече́стне, светотвори́вую Ви́деннаго си́лу Са́влу пропове́дал еси́ и отрази́л еси́ ослепле́ние, враче́вственныя твоя́ возложи́в дла́ни, стре́лы змии́ныя исто́ргл еси́, я́ко чешуи́, вопия́: превозноси́те Христа́ во ве́ки.
Тро́ичен: Трисве́тлое Божество́, Еди́нственную сия́ющую Зарю́, от Еди́наго Триипоста́снаго Естества́, Роди́теля Безнача́льна, Единоесте́ственно же Сло́во О́тчее и сца́рствующаго Единосу́щнаго Ду́ха, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: В ну́ждах спаса́ющая и те́пле предста́тельствующая все́м су́щим в печа́ли, Всесвята́я Влады́чице, умилосе́рдися, спаси́ мя́ и лю́те па́дша воздви́гни, ру́ку по́мощи пре́жде конца́ подаю́щи, да не но́щь мя́ сме́ртная обы́мет спя́ща; да Тя́ по до́лгу сла́влю во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Тя́, Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, Тя́, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, вы́шшую пречи́стых си́л, немо́лчными славословле́нии велича́ем.
Разруши́л еси́, всехва́льне, тму́ неве́дения; Све́т же и́стинный возсия́л еси́ Дама́ску Триипоста́сный: но я́ко чадолюби́вый оте́ц и любо́вный пастыренача́льник в правосла́вней ве́ре того́ сохрани́.
Сие́ ле́тное соверша́юще торжество́, прииди́те светоза́рно сия́юще душе́вным досто́инством: Тро́ицы служи́теля же и пропове́дника Ана́нии трисия́нную доброде́тель воспои́м.
О, па́че челове́ча досто́инства твоего́, блаже́нне Ана́ние! Я́ко учени́к бо возлю́блен бы́л еси́, я́ко па́стырь почи́л еси́, и я́ко страда́лец Христу́ спросла́вился еси́, венцы́ му́ченически украша́емь.
Богоро́дичен: Пречи́стая, Всенепоро́чная, сосу́де благово́ния, испроси́ у Христа́, Его́же родила́ еси́, дарова́ти во́инству на́шему на враги́ побе́ду и от рабо́тнаго и́га да́ти осла́бу лю́дем Твои́м: Тя́ бо непреста́нно велича́ем.
Свети́лен.
Дама́ск, апо́столе, ны́не о тебе́ хва́лится, ему́же упространи́л еси́ кре́пость муче́нием, Ана́ние, учи́тель бы́в Христа́ гоня́щему, я́ко учени́к наро́чит Христа́ гони́маго, к Нему́же о на́с моли́ся.
Богоро́дичен: О, та́инств Твои́х! О, чуде́с Твои́х! Ка́ко по рождестве́ Де́ва пребыла́ еси́, я́коже пре́жде рождества́? Ка́ко Бо́га вмести́ла еси́, нигде́же Вмести́маго? Но вои́стинну несказа́нна Твоя́ су́ть вся́, Благослове́нная Де́во Ма́ти, Мари́е.