Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святому преподобному Арсению Великому

Память: 21 (8) мая

Глас 8.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Арсéние, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Влады́чнему повину́яся, Арсе́ние, Боже́ственному повеле́нию, ца́рскаго бога́тства сла́ву оста́вил еси́, я́коже Моисе́й законода́вец, и, бе́гая от челове́к, а́нгелом сожи́тель бы́л еси́, вку́пе с ни́ми веселя́ся.

Ты́, мяте́жей убега́я, Арсе́ние, я́коже грехо́вных исто́чников, безмо́лвием язы́к обузда́л еси́. Те́мже немяте́жен у́м в молча́нии соблю́л еси́, Боже́ственнаго Ду́ха бы́в достоле́пнейший до́м поко́ища.

Богоро́дичен: Пресла́вная, возглаго́лашася о Тебе́ в ро́дех родо́в, Бо́га Сло́ва во чре́ве вме́щшая, Чи́ста же пребы́вши, Богоро́дице Мари́е. Те́мже Тя́ вси́ почита́ем, су́щее по Бо́зе заступле́ние на́ше.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.

О́тче Арсе́ние, твоея́ христоподража́тельныя нищеты́ о́строе и зело́ ху́ждшее ру́бище пресла́вное пе́рвыя ри́зы покры́ло е́сть, неизрече́нныя сла́вы одея́ние тебе́ снабдева́ющее.

Претыка́ния вра́жия и велехва́льных духо́в, от Бо́га сокруше́нием се́рдца прие́мый по́мощь, Арсе́ние, низве́ргл еси́, победоно́сец, о́тче, смире́нием бы́в.

Богоро́дичен: Херуви́мов и Серафи́мов превы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице: Ты́ бо еди́на прия́ла еси́ Невмести́маго Бо́га в Твое́м чре́ве, Нескве́рная. Те́мже Тя́, ве́рнии вси́, пе́сньми, Чи́стая, ублажа́ем.

Седа́лен, гла́с 8.

Мо́лв жите́йских убежа́в и безмо́лвне житие́ соверша́я, стра́сти умертви́л еси́, и у́м впери́л еси́ к Бо́гу, и сто́лп о́гненный показа́лся еси́, и свети́льник все́х ве́рных, чту́щих тя́, ту́чами же сле́з напая́емь, яви́лся еси́, я́ко дре́во плодови́то, богоно́се Арсе́ние. Моли́ся Христу́ Бо́гу согреше́ний оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ты́ нуди́тель естества́ яви́лся еси́, Арсе́ние, ты́ стра́сти, о́тче, покори́л еси́ у́мному влады́честву, я́коже рабу́, сну́ повелева́я. Те́мже и во всено́щных бде́ниих вопия́л еси́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ты́ Бо́га, преподо́бне, жела́тельне взыска́л еси́, ты́ я́вльшагося мно́жае возжела́л еси́ и, чистото́ю богови́ден ве́сь бы́в, к жела́емому бесе́довал еси́, разуме́в соедине́нием вы́шшаго вся́каго постиже́ния, о́тче Арсе́ние.

Богоро́дичен: Ты́ ве́рных похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты́ Предста́тельница, Ты́ и прибе́жище христиа́н, стена́ и приста́нище: к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная, и спаса́еши от бе́д ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тебе́ зна́ющия.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Хода́тая пе́рвому, о́тче, преступле́нию первозда́ннаго Ада́ма благоче́стно отри́нул еси́, вра́жия до́бре ви́дя кова́рствия, те́мже, в непоро́чном ликовству́я пи́щном приста́нищи, Влады́ку Христа́ моли́.

Себе́ сама́го отве́ргся, вся́каго сладостра́стия отве́рглся еси́ и, на ра́му кре́ст тво́й нося́, Арсе́ние, и Христа́ жела́я, на небесе́х снасле́дник досто́йне Сего́ показа́лся еси́.

Богоро́дичен: Ма́тернее дерзнове́ние к Сы́ну Твоему́ иму́щи, Всечи́стая, сро́днаго промышле́ния о на́с не пре́зри, мо́лимся, я́ко Тебе́ и еди́ну, христиа́не, ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя́ смуща́ет и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя́ отча́яния, но Твою́ кре́пкую ру́ку мне́ простри́, я́ко Петро́ви, о Упра́вителю! и спаси́.

Му́дрость плотску́ю благоче́стно безстра́стием умертви́л еси́, не возлюби́в насле́дия земна́го, преподо́бне, от Христа́ жела́я, о́тче Арсе́ние, в вы́шних насле́дие восприя́ти.

Со́лнце я́вльшееся всено́щное твое́ разреши́ стоя́ние, мы́сленнаго со́лнца несравне́нное сия́ние, по е́же в нощи́ жития́ трудо́в твои́х, просвеща́я осия́ти тебе́, Арсе́ние.

Богоро́дичен: Иму́щи сострада́тельное, я́ко ро́ждши человеколю́бное Сло́во, спаси́ на́с го́рькия и лю́тыя напа́сти, Тя́ бо еди́ну, ве́рнии, Пречи́стая Влады́чице, заступле́ние необори́мое стяжа́хом.

Конда́к, гла́с 3.

От Ри́ма возсия́л еси́, я́коже со́лнце вели́кое, и к Ца́рскому гра́ду дости́гл еси́, преблаже́нне, словесы́ твои́ми просвеща́я сего́ и де́лы, вся́ку неразу́мия мглу́ отгоня́. Сего́ ра́ди тя́ почита́ем, отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне.

И́кос:

Услы́шав гла́с Госпо́день, преподо́бне, мирски́я красоты́ оста́вль, мона́шествовал еси́, а́нгельскому житию́ поревнова́в, богому́дре. Те́мже и яви́лся еси́, ве́сь преложе́н, в телеси́ а́нгел, Христу́ принося́ поще́ние и сле́зы, непоро́чну моли́тву и стоя́ние всено́щное. Те́мже бы́л еси́ хра́м Тро́ицы, о́браз же мона́хов, и наста́вник доброде́тели, и чту́щих тя́ всегда́ моли́твенник те́пл. Сего́ ра́ди тя́ чти́м, отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Па́губу возмни́в дре́вних ми́ров, о́тче Арсе́ние, злово́ние терпя́, и, благово́ние Христо́во бы́в прича́стием благода́ти, глаго́лал еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В Боже́ственный в телеси́ мра́к вше́д, о́тче Арсе́ние, во Христе́ же поучи́вся позна́ти Отца́ Безнача́льна и Ду́ха, И́же в Тро́ице Еди́ницу воспе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Тро́ичен: Все́х у́бо Го́спода, Еди́наго же еди́ному Единоро́дному Сы́ну, правосла́вно Отца́ богосло́вяще, Тя́ возвеща́ем, и еди́наго ве́дяще Твоего́ исходя́ща Ду́ха пра́ваго, Соесте́ственна и Соприсносу́щна.

Богоро́дичен: В ле́то Безле́тнаго неискусобра́чно, Чи́стая, родила́ еси́, пре́жде Безпло́тное Сло́во пло́ти прия́тием, Де́во, породила́ еси́, Ему́же пое́м, согла́сно зову́ще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

По́хотей, Арсе́ние, душегу́бных разжже́ния, мучи́тельныя же гее́нны распале́ние благоразу́мно сле́зными исто́чники погаси́л еси́, но и на́с от обою́ исхити́ти, не преста́й моля́ Спа́са ми́ра Христа́, Его́же благослови́м во вся́ ве́ки.

Се́дмь седми́цею, преподо́бне, умиле́ния пе́щь вавило́нскую себе́ разже́гл еси́, в не́йже ороша́емь просвеще́нием благода́ти, Соде́телю и Спа́су вопия́л еси́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Тро́ичен: Трисве́тлое Божество́, еди́ну сия́ющее зарю́, от еди́наго Триипоста́снаго естества́, Роди́теля Безнача́льна, единоесте́ственно же Сло́во Отцу́ и сца́рствующаго Единосу́щнаго Ду́ха, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Моисе́й удиви́ся, сподо́блься ви́дети Де́выя рождество́ обра́зне, купину́, образова́нную огнезра́чно; ты́ же, Боже́ственному Ду́ху ве́сь изступле́нием соедини́вся, огнезра́чен ви́ден бы́л еси́. Те́мже и досто́йно ублажа́ем тя́, Арсе́ние.

Возсия́ тебе́ Христо́с, Све́т незаходи́мый, ра́дость же тя́ подъя́т на небе́сная, па́мятию бо о сме́рти всегда́шнею прине́сл еси́ житие́ нескве́рное приле́жно. Те́мже и досто́йно восприя́л еси́ плоды́ трудо́в, всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́, о Де́во, Ма́ти Бо́жия, па́че естества́, ро́ждши пло́тию Бо́га Сло́ва, Его́же Оте́ц отры́гну от се́рдца Своего́ пре́жде все́х ве́к, я́ко Бла́г. Его́же ны́не и теле́с превы́шша разуме́ем, а́ще и в те́ло облече́ся.

Свети́лен.

Мирска́го пристра́стия, я́ко от скве́рны, уклони́лся еси́, и, неяде́нием пло́ть увяди́в, обнови́л еси́ души́ кре́пость, преподо́бне, и сла́вою обогати́лся еси́ небе́сною, Арсе́ние, те́мже моли́тися не преста́й о на́с Го́сподеви.

Yandex Metrika