Канон святому преподобному Евфимию Великому (первый)
Память: 2 февраля (20 января)
Глас 4.
Припев: Преподо́бне о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Не́сть Тебе́ подо́бен, препросла́вленный Го́споди, руко́ю бо кре́пкою изба́вил еси́ лю́ди, я́же стяжа́л еси́, Человеколю́бче.
Разреша́еши се́тование пресла́вно ро́ждшим тя́, от Бо́га обеща́н бы́в, и пре́жде рожде́ния твоего́ да́р, благоду́шия тезоимени́т.
Сла́ва, и ны́не: Вопие́т благода́рственное Це́рковь, преподо́бне, прие́мши тя́ прозябе́ние от Бо́га, ми́рнаго благоду́шия предвозвести́тельное.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Тя́ ро́ждшая, А́нне поревнова́вши, преподо́бнаго я́ко дре́вле Самуи́ла, же́ртву жи́ву приведе́ Бо́гу, просла́вившему и пре́жде зача́тия.
Сла́ва, и ны́не: Бога́тою к Бо́гу любо́вию воспаля́емь, по́мыслом всеблагочести́вым стра́сти удержа́л еси́, преподо́бне, те́мже Боже́ственная благода́ть на тебе́ воспочи́ла е́сть.
Седа́лен, гла́с 8.
Воздержа́ния еле́ем душе́вную испо́лнил еси́ лампа́ду духо́вне, жела́я присносве́тлое Жениха́ твоего́ прише́ствие, моли́твами бо́дренными соблю́л еси́, преподо́бне, и в черто́зе Сего́ весели́шися, блаже́нне. Те́мже досто́йно сла́дость прия́л еси́, и́стинно присноживо́тное чуде́с де́йствие, богоно́се Евфи́мие. Моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Богоро́дичен: Благода́рственное похвале́ние до́лжне, я́коже вдова́ о́ная два́ ле́пта, приношу́ Тебе́, Влады́чице, о все́х дарова́ниих Твои́х: Ты́ бо яви́лася еси́ покро́в ку́пно и по́мощь, напа́стей и скорбе́й при́сно мя́ изъе́млющи. Те́мже, я́ко от среды́ горя́щия пе́щи, изба́вився оскорбля́ющих мя́, от се́рдца взыва́ю Тебе́: Богоро́дице, помози́ ми, моля́щи Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние да́ти мне́, Тя́ бо име́ю наде́жду, ра́б Тво́й.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Приклони́л еси́, Христе́, низхожде́нием Твои́м небеса́ в ра́зуме и яви́лся еси́ воплоще́н на земли́. Те́м вси́ вопие́м: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Сохрани́в у́м непрело́жен, от пеле́н житие́м восхожде́ние показа́л еси́ к Бо́гу, Ему́же приближа́яся, взима́лся еси́ от си́лы, о́тче, в си́лу.
Вожделе́л еси́ Христо́ва смире́ния, пресе́льник отсю́ду ко гра́ду богоприе́мному бы́в, сраспя́тися ра́зумом Кресто́м Тебе́ ра́ди Пострада́вшему.
Сла́ва, и ны́не: Зако́нне пострада́ти произволя́я, совле́клся еси́ жития́: на́г же, противобо́рцу сопле́тся Христо́вым подо́бием, в пусты́ни одоле́ние воздви́гл еси́.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.
Себе́ покори́л еси́ зако́ну Бо́жию, те́ло бо твое́ я́ко душе́вный, богоно́се, орга́н, порабо́тил еси́, пло́ти мудрова́ние повину́в Ду́ху.
Сла́ва, и ны́не: Веселя́ся, соверши́л еси́ стезю́ жи́зни и, Бо́жий стра́х в себе́ заче́н, спасе́ние роди́л еси́ заблужда́емым, возсия́вый, я́ко со́лнце, пусты́нею покрыва́емь.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Я́коже дре́вле отро́ды рабы́нины, пакибытия́ ба́нею и ны́не, сыноположи́в, твои́ми моли́твами, богоно́се, сокруши́ и́го рабо́ты на́шея.
Сла́ва, и ны́не: Положи́ тя прему́дра строи́теля и наказа́теля безу́мным, лука́вых же духо́в прогони́теля Бо́жия, богоно́се, благода́ть, де́йственне в тя́ все́льшаяся.
Конда́к, гла́с 8.
В честне́м рождестве́ твое́м ра́дость тва́рь обре́те и в боже́ственней па́мяти твое́й, преподо́бне, благоду́шие прия́т мно́гих твои́х чуде́с, от ни́хже пода́ждь бога́тно в ду́ши на́ша и очи́сти грехо́в скве́рны, я́ко да пое́м: Аллилу́ия.
И́кос:
От ле́ностнаго се́рдца хвале́ние ка́ко принесу́, окая́нный, — ужаса́юся, — и воспою́ вели́каго Евфи́мия? Но, сего́ наде́явся мольба́м, благоду́шием и тща́нием мно́зем пе́снь начну́, и все́м изреку́ того́ житие́ и рожде́ние, и ка́ко сего́ роди́телие поя́ху Бо́гу: Аллилу́ия.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Ю́ноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, посреде́ пла́мене вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Ви́делся еси́ вну́трь о́блака, о́тче, преесте́ственным огне́м покрыва́емь, я́ко боже́ствен, вопия́, небеснотаи́нник: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Подае́т тебе́ преесте́ственная, о́тче, Соде́тель незави́стне естества́, ду́ш же зало́ги проявля́яй причаща́ющихся, преподо́бне, пло́ти Го́спода твоего́.
Сла́ва, и ны́не: Еди́наго и по Боже́ственном воплоще́нии Единоро́днаго, во двою́ естеству́, Евфи́мие, честву́я, вопия́л еси́: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Бо́гу себе́ освяти́в и вже́г со́вести пе́щь, всего́ тя́, Евфи́мие, ра́дуяся, всежже́гл еси́, я́ко же́ртву непоро́чну, житие́, поя́ Христу́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Сла́ва, и ны́не: Сыноположе́н бы́в благода́тию Боже́ственною, я́ко насле́дие бу́дущих ве́дение прия́л еси́: естества́ бо удержа́в, естество́ превозше́л еси́, прозна́тельне к сбы́тию тща́ся, Евфи́мие. Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: По Рождестве́ Тя́, Чи́стая, и пре́жде Рождества́, и в Рождестве́, Пречи́стая, вся́ тва́рь пропове́дающи, я́ко Богоро́дицу и́стинную велича́ем.
Исцеле́ний тя́ исто́чника и пре́жде сме́рти, и в ра́це, преподо́бне, у́спша, це́ла обре́тше, я́ко победоно́сца страда́льца блажи́м.
Сла́ва, и ны́не: Земно́му царю́ И́же в вы́шних помо́щника соде́ла тя́ на ва́рвары и па́стве твое́й на разли́чныя искуше́ния, о́тче преподо́бне.
Свети́лен.
Из ложе́сн освяти́ тя Бо́г, о́тче преподо́бне, я́ко Иереми́ю дре́вле и Самуи́ла, богоно́се, проро́ка боже́ственнаго показа́в тя́, чудоде́йственне Евфи́мие, а́нгелов единосе́льниче, с ни́миже помина́й вся́, тя́ ве́рно воспева́ющия.
Богоро́дичен: Госпо́дьственно Богоро́дицу Тя́ испове́дуем, Влады́чице, Тебе́ ра́ди спа́сшиися, и́бо Бо́га неизрече́нно родила́ еси́, разори́вшаго Кресто́м сме́рть и к Себе́ привле́кша преподо́бных собо́ры, с ни́миже Тя́ восхваля́ем, Де́во.