Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святому преподобному Илариону Великому

Память: 3 ноября (21 октября)

Глас 2.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Иларио́не, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Светоно́сное и светови́дное житие́ твое́, блаже́нне, прера́достно благохвали́ти усе́рдствующа, твоея́ све́тлости ти́хостию просвети́ мя́, молю́ся, и греха́, о́тче, уны́ние отжени́.

Всенра́вно, блаже́нне, к Бо́гу, ра́дуяся, приступи́л еси́, вне́ пло́ти и ми́ра бы́в, и у́м нему́тен, утвержде́н воздержа́нием, соблю́л еси́, боже́ственным безстра́стием отсю́ду присвоя́яся.

Све́тлыми ты́ заря́ми просвеща́емь безнача́льнаго и несозда́ннаго Божества́, о́тча небре́гл еси́ злове́рия и многомяте́жнаго неве́жества того́ отврати́вся, Еди́ней Тро́ице сочета́лся еси́.

Богоро́дичен: Возсия́вый Со́лнце из Тебе́, Ма́ти Присноде́во, из Отца́ пре́жде ве́к Неви́димый, и ви́димым же пресла́вно опису́емь те́лом, благоче́стия све́том челове́ки просвети́л е́сть.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Ядови́тых страсте́й воста́ния, лечбо́ю по́стничества обложе́н, изсуши́л еси́, приснопа́мятне, взыва́я: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Ко́жныя ме́ртвенныя ри́зы острога́в ноже́м воздержа́ния, истка́л еси́ ри́зу спасе́ния, вопия́ Творцу́ твоему́: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́т па́че Тебе́, Го́споди.

Укрепля́емь наде́ждею ве́чных, и Бо́гу приводи́мь, богоно́се, дла́ньми богому́драго Анто́ния, его́же подража́я, свети́льник бы́л еси́, пресла́вными чудесы́ светя́ся, преподо́бне.

Богоро́дичен: И́же вся́ вообрази́вый хоте́нием Боже́ственным, в челове́ка вообрази́тися сподо́бися, созида́яся во утро́бе Твое́й, Богоро́дице. Ему́же ны́не зове́м: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Седа́лен, гла́с 8.

Анто́ния боже́ственнаго духо́вне доброде́тельному житию́ поревнова́в, на ра́мена твоя́ взя́л еси́ кре́ст Го́спода твоего́, оста́вив жития́ все́ попече́ние и стра́сти умертви́в, ду́хом пожи́л еси́. Те́м и тва́рь пресла́вными испо́лнил еси́ чудесы́, преподо́бне, Ду́ха благода́тию, Иларио́не, о́тче на́ш, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́. [Два́жды.]

Богоро́дичен: Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х Тя́, без се́мене Ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем ро́ди челове́честии, о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода. Те́м а́нгельский и челове́ческий ро́д досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га, прегреше́ний оставле́ние дарова́ти, покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи и го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя́, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Умертви́в пло́ти мудрова́ние, пото́к беззако́ния мяте́жи, преподо́бне, и де́монских ко́зней избежа́в, к ти́хости Боже́ственнаго Ду́ха с пра́ведными, о́тче, воспочи́л еси́.

Водны́ми сле́з тече́нии напая́емь, преподо́бне, душе́вную ни́ву многопло́дну де́ланием я́ве Спа́совым, о́тче, показа́л еси́, по́стников умно́жив составле́ния.

Прича́стием Свята́го Ду́ха укрепля́емь, богоно́се, лука́вствия ду́хи низложи́л еси́ и си́лою Христо́вою немощны́я исцеля́еши, проро́ческою обогати́вся чистото́ю.

Богоро́дичен: Хра́м Тя́ и черто́г одушевле́нный, и мы́сленную трапе́зу, и свети́льник, Богома́ти благослове́нная, разуме́ем, из Нея́же су́щим во тме́ Све́т возсия́, О́тча существа́ Сия́ние.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Я́ко мо́лния, чистото́ю жития́ и жи́тельством безпло́тным подо́бяся, просия́в в ми́ре, тмы́ предста́теля отго́ниши, богоблаже́нне, благоче́стия све́том просвеща́емь.

Вся́ческими светя́ся, богому́дре, чудоде́йствы и благода́тию Боже́ственною озаре́н, все́м позна́лся еси́ сокро́вище исцеле́ний лю́бящим, о́тче богоприя́тне, я́ко други́й не́кий проро́к Бо́жий познава́емь.

Све́тлостию твои́х, о́тче, кро́тких исправле́ний мра́чныя вра́жия си́лы прогна́л еси́, и от те́х я́рости исхити́в к тебе́ прибега́ющия, боже́ственными твои́ми уче́нии к ве́ре просвети́л еси́.

Богоро́дичен: Еди́ну на́м во дву́ существу́ ви́димую ипоста́сь, еди́на Благослове́нная, родила́ еси́ неизрече́нно Бо́жия Бо́га Сло́ва, вопло́щшася за ми́лость неизглаго́ланную. Сего́ у́бо моли́ сохрани́ти пою́щия Тя́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Единонача́лию служа́ Божества́ безнача́льнаго, многонача́лие обличи́л еси́, и́дольское нече́стие упраздни́в, богому́дре, благода́тию.

Прозя́б, о́тче, я́ко фи́никс процве́л еси́ в Це́ркви, всеблаже́нне богому́дре, плодо́в сла́достию ве́рных возвеселя́я исполне́ние.

Низложи́тель яви́лся еси́ непобеди́мь лука́вых духо́в, всесла́вне, богатотво́рная дарова́ния от Христа́ получи́в, блаже́нне.

Богоро́дичен: Неискусому́жно, Де́во, родила́ еси́ и ве́чнуеши Де́ва, явля́ющи и́стиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́, о́бразы.

Конда́к, гла́с 3.

Я́ко свети́льника незаходи́маго у́мнаго тя́ Со́лнца, соше́дшеся дне́сь, восхваля́ем в пе́снех, возсия́л бо еси́ су́щим во тме́ неве́дения, вся́ возводя́ к Боже́ственней высоте́, Иларио́не. Те́мже вопие́м: ра́дуйся, о́тче, все́х по́стников основа́ние.

И́кос.

Возлюби́в Христо́вы Боже́ственныя за́поведи и возненави́дев всего́ ми́ра наслажде́ние, прише́л еси́ усе́рдно к Тому́ и бы́л еси́ свети́льник, просвеща́я вся́ концы́ блиста́нием Ду́ха. Те́м, припа́дая, молю́ тя́: просвети́ и моя́ о́чи душе́вныя, воспе́ти твоя́ по́двиги, я́же показа́л еси́ на земли́ ра́ди бу́дущия жи́зни. Ея́же ны́не наслажда́яся, помина́й вопию́щих ти́: ра́дуйся, о́тче, все́х по́стников основа́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Глаго́л веща́ние твое́ и чуде́с благода́ть Боже́ственная во всю́ изы́де зе́млю, всеблаже́нне, богоче́стия заре́ю все́м сия́я ве́рно исцеле́ний тишину́.

Кресто́м огражда́емь Спа́совым, неврежде́н пребы́л еси́, безу́мно окуси́вшуся де́монскому свире́пству о тебе́, всему́дре, ве́сть бо Вы́шний Бо́г соблюда́ти Своя́ уго́дники.

Я́ко сто́лп непоколе́блен небесовысо́кий, я́ко стена́ неподви́жима, яви́лся еси́ посто́м, просвеща́я чудесы́ и дая́ исцеле́ния, и источа́я Боже́ственныя догма́ты от исто́чника приснотеку́ща Богодухнове́нных Писа́ний.

Богоро́дичен: О́блак Де́ва Тя́, пра́вды Со́лнце, роди́ и Де́ва пребы́вши, дебельству́ пло́ти приобщи́вшася, Челове́ка бы́вша за благоутро́бие и снизхожде́ние: Его́же воспева́ем, я́ко препросла́влена.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Престо́л и́стинно чу́вствия бы́л еси́, Боже́ственным ра́зумом просвеща́емь и Бо́жиим повеле́нием богому́дренно наставля́емь, и доброде́телию светя́ся, зовы́й: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Колесни́ца та́инственная, нося́щая и́мя Госпо́дне, яви́лся еси́, преподо́бне, све́тлостию де́л и чуде́с явле́нием, и чистото́ю жития́, взыва́я: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Сыноположе́н Боже́ственною благода́тию, снасле́дник Христо́в бы́л еси́ и бога́тство небе́сное, и Ца́рство непрее́мное прия́л еси́, богоглаго́ливе, зовя́: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Богоро́дичен: Ми́ро у́мное истоще́нное, Де́во, имену́ема Сы́на чревоноси́ла еси́, куре́нием Божества́ земны́я благово́нствующа и от тли́ избавля́ющаго взыва́ющия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Святы́х жили́ща проходи́ти сподо́бился еси́, житие́ соверши́в свя́то, преподо́бне, и, я́ко су́щу пра́ведну, тебе́ Трисве́тлый возсия́ Све́т, и Того́ сопру́г весе́лие прия́ше.

Трудо́в воздая́ние от Христа́ прие́м и жи́зни ве́чныя я́ве причасти́вся, и па́че ума́ благоле́пия добро́тами, о́тче, преизя́ществован, о пою́щих тя́ ко Влады́це моли́ся.

Я́ко ке́др высокове́рхий доброде́телию возвыша́емь, во дво́рех, богоно́се, Бо́жиих насажде́н бы́л еси́, и я́ко заключе́н огра́д, я́ко благоцветы́й ра́й яви́лся еси́, и я́ко исто́чник кипя́щий исцеле́ний дарова́ния.

Богоро́дичен: Черто́г была́ еси́ па́че ума́ Воплоти́вшагося Сло́ва, Де́во Богороди́тельнице, оде́яна сла́вою доброде́телей и укра́шена, те́м Тя́, Всенепоро́чная, Богоро́дицу возвеща́ем.

Свети́лен.

Мирска́го пристра́стия, я́ко стра́стна, уклони́лся еси́, и безпи́щием пло́ть увяди́в, обновля́еши брозды́ держа́щих и сла́вою обогати́лся еси́, чудоде́йствуя изря́дная, пастыренача́льников ве́рх, богоприя́тне Иларио́не.

Yandex Metrika