Канон святому преподобному Иоанну Рыльскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.

Плести́ пе́ние сие́ ма́лое моще́й возвраще́нию Твоего́ уго́дника, Христе́, во отверзе́ние у́ст мои́х сло́во ми́ да́руй по достоя́нию сего́ воспе́ти, Человеколю́бче.

Озари́ мя́ ра́зумом к пе́нию сему́ моли́твами твои́ми, о́тче Иоа́нне, свя́тости твое́й веща́ти словеса́ похвале́ния, я́ко жи́ву ти́ су́щу, жи́ви бо Бо́гови пра́веднии вси́.

Хвалю́ твое́ в пусты́ни пребыва́ние, ублажа́ю я́же в не́й по́двиги, прославля́ю ангелоподо́бное воздержа́ние, почита́ю па́мять твою́, воспева́ю и честны́х моще́й твои́х возвраще́ние.

Богоро́дичен: Вся́к у́м досто́йно похвали́ти Тя́ не мо́жет а́нгельский и челове́ческий, Де́во, Бо́га бо па́че ума́ и сло́ва родила́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Анто́ния Вели́каго и други́х, дре́вле просия́вших оте́ц, житию́ поревнова́в, о́тче, си́х и чуде́с де́латель Боже́ственною благода́тию бы́л еси́, преподо́бне, те́мже тя́ по до́лгу ублажа́ем.

Лука́вых бесо́в мно́гая в пусты́ни нападе́ния нивочто́же вмени́в, блаже́нне, доброде́тельми на Небеса́, я́коже ле́ствицею, к вожделе́нному Христу́, Влады́це твоему́, возше́л еси́.

Удали́вся челове́к, Бо́гу прибли́зился еси́; тле́нное оста́вив житие́, нетле́нное стяжа́л еси́; зде́ у́бо Бо́г тя́ просла́ви чудесы́, та́мо же Ца́рствием тя́ обогати́ Небе́сным.

Богоро́дичен: Тя́, ро́ди родо́в, по до́лгу восхваля́ем, по достоя́нию не возмога́юще, Влады́чице: Еди́на бо Невмести́маго вмести́ла еси́ Го́спода и о́гнь Божества́ во чре́ве Твое́м неопа́льно понесла́ еси́.

И́н. конда́к, гла́с 6.

Благода́тию Бо́жиею на́с обогати́л еси́ и де́лы благи́ми извести́л еси́, зва́нием яви́ся, Иоа́нне, уго́дник Христа́ Бо́га. В моли́твах и посте́х дарова́ний Бо́жия Ду́ха испо́лнися и бы́сть неду́гом прогони́тель и засту́пник душа́м на́шим.

Седа́лен, гла́с 8.

Прему́дрости на пе́рсех возле́гшему и в рожде́нных жена́ми бо́льшему тезоимени́тством обога́щся, житию́ те́х поревнова́л еси́ чистото́ю серде́чною, и пусты́нным пребыва́нием, и вышеесте́ственным воздержа́нием. Те́м жили́ще Свята́го Ду́ха яви́лся еси́ и чуде́с де́йствы просла́вился еси́. Иоа́нне преподо́бне, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию честну́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Прему́дрость ро́ждши и Сло́во, Христа́ Бо́га на́шего, Еди́на Всенепоро́чная Богоневе́сто, кри́н яви́лася еси́ благово́нный, от удо́лий смире́ния челове́ческаго произрасты́й, и о́блак солнцезра́чный, све́т Боже́ственный на земли́ откры́вый. Те́м в воню́ ми́ра духо́внаго приими́ во́пль се́рдца моего́: моли́, Его́же родила́ еси́, грехо́в оставле́ние пода́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во, спасе́ние на́ше и обновле́ние.

И́ноков сосло́вие и вси́ ны́нешняго ро́да правосла́внии, сте́кшеся усе́рдно, к ра́це припаде́м ди́внаго Иоа́нна, да ки́йждо да́р ра́вен усе́рдию своему́ прии́мет.

Оте́чество свое́, я́коже со́лнце, осия́в, и в иноплеме́нных чудесы́ просия́л еси́, Сре́дец же и Те́рнов благоде́тельствовав, в пусты́ню па́ки возврати́лся еси́, иде́же Влады́це своему́ угоди́л еси́.

Твоя́ оби́тель, ви́девши тя́ дне́сь, я́ко жи́ва, к не́й возвраща́ющася, возра́довася неизрече́нно и с любо́вию прия́ тя́ мно́гою, я́коже отца́ своего́ и те́плаго засту́пника.

Богоро́дичен: Чи́стая Благослове́нная, Я́же еди́на кля́твы все́х свободи́вшая, Девома́ти Мари́е, со апо́столы, и му́ченики, и проро́ки моли́ из чре́ва Твоего́ Проше́дшаго спасти́ ду́ши пою́щих Тя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ Богоразу́мия правосла́вно пою́щих Тя́.

Еди́н Еди́ному собесе́довати жела́я, я́коже Моисе́й на горе́, удали́лся еси́ в пусты́нях и, ве́сь у́м тво́й углуби́в в богомы́слии, просия́л еси́ чуде́с светлостьми́ и мно́гою сла́вою.

Иоа́нне всече́стне, А́нгелов равностоя́телю, твои́х моще́й возвраще́ние чту́ще, я́коже Дави́д пред се́нным дре́вле ковче́гом, ска́чуще ду́хом, с ве́рою игра́ем, веселя́щеся.

О, вели́каго жела́ния твоего́ пусты́ни Ры́льския, о́тче, е́же ны́не я́ве сотвори́л еси́, к не́й возвра́щся многострада́льным и честны́м те́лом твои́м, Богоблаже́нне.

Богоро́дичен: Авваку́м Тя́ дре́вле го́ру мы́сленную и се́нь доброде́телей проро́ческим ду́хом ви́дев, Пречи́стая, пропове́даше, я́ко от ю́га прише́дшаго Сло́ва и от Тебе́ пло́ть прие́мшаго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

На стра́сти му́жески подвиза́вся, о́тче, бесо́м сопроти́вился еси́ до́блественно и, пло́ть покори́в ду́ху, хле́б а́нгельский, по пи́санному, я́л еси́, блаже́нство дости́г ве́чнующее.

Не́мощь естества́ вышеесте́ственным жела́нием и к Бо́гу любо́вию укрепи́в, о́тче, же́стокий жи́тель пусты́ни бы́л еси́ и оте́честву твоему́ моли́твенник богоприя́тен показа́лся еси́.

Е́же от Те́рнова моще́й твои́х возвраще́ние дне́сь пра́зднующе, любо́вь изря́дную, я́же к тебе́, показу́ем и, пе́сньми похва́льными усе́рдно тя́ ублажа́юще, ми́лости Бо́жия про́сим получи́ти моли́твами твои́ми.

Богоро́дичен: Покры́й ста́до Сы́на Твоего́ кро́вом Своея́ бла́гости, Влады́чице, вся́каго гне́ва избавля́ющи. и зла́го обстоя́ния, и му́ки ве́чныя предста́тельством Твои́м.

Конда́к, гла́с 2.

Тве́рдым умо́м и непреста́нными моли́твами бори́теля врага́ си́лу всегуби́тельную до конца́ побори́в, досто́йно от Христа́ просла́вился еси́, Иоа́нне всеблаже́нне. Те́м твои́х дне́сь моще́й возвраще́ния све́тлый соверша́юще пра́здник в весе́лии, согла́сно вопие́м ти́: ста́ду и лю́дем твои́м ты́ еси́ с Бо́гом, о́тче преподо́бне, похвала́ и утвержде́ние.

И́кос:

Сего́ преподо́бнаго Иоа́нна пе́сньми почита́юще и того́ к на́м честны́х моще́й возвраще́ние све́тло пра́зднующе, си́це к нему́ возопии́м: блаже́н еси́, о́тче, от младе́нства Го́сподеви порабо́тав и ничесо́же Того́ любви́ предпоче́т, но вся́ уме́ты вмени́в, да Христа́ приобря́щеши, И́же тя́ несе́янным се́менем и хле́бом а́нгельским препита́, и чуде́с дарова́ньми оби́льне обогати́, и царя́ жела́нника виде́ния твоего́ показа́, по сме́рти же те́ло твое́ нетле́нием просла́ви, и от ме́ста на ме́сто пренесе́ньми почте́, и повсю́ду свети́льник, чудесы́ сия́ющий, сотвори́, последи́ же в оби́тель твою́ па́ки возврати́, я́ко вои́стинну ста́ду и лю́дем твои́м похвалу́ и утвержде́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь, разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Любо́вию Боже́ственною разжига́емь, любве́ мирски́я отре́клся еси́ и, кре́ст на ра́мо взе́м, Христу́ после́довал еси́, зовы́й: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Его́же от ю́ности все́м се́рдцем возлюби́л еси́, Бо́га, Тому́ во все́й жи́зни усе́рдно порабо́тал еси́, преподо́бне о́тче, зовя́ к Нему́ при́сно: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Твои́х честны́х моще́й к на́м возвраще́ние на́с к любви́ твое́й подви́же, преподо́бне о́тче, и к пе́нию все́х на́с возста́ви, и зва́ти научи́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: У́мнии Тя́ горе́ сла́вят чи́нове, Де́во Чи́стая, до́ле же на земли́ челове́честии ублажа́ют ро́ди, при́сно зову́ще Сы́ну Твоему́ ра́достно: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Доброде́тели твоя́, я́ко кади́ло благово́нное, к Бо́гу взыдо́ша, те́мже твое́ нетле́нное те́ло благоуха́нием почте́ся, его́же возвраще́ние ны́не пра́зднующе, зове́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

И́же зе́млю и мо́ре потреби́ти хваля́йся, тебе́ прирази́вся, посра́млен бы́сть, преподо́бне о́тче, и до конца́ низложе́н, те́м, ду́хом веселя́ся, взыва́л еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Мо́ре су́етнаго жития́ до́бре преплы́в корабле́м воздержа́ния, ве́рою окормля́емь и я́дрилом любве́ Христо́вы носи́мь, в приста́нище дости́гл еси́, зовя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: И́же от де́л свои́х наде́жды спасе́ния не иму́ще, к Твое́й прибега́ем ми́лости, Влады́чице, и мо́лимся грехо́в проще́ние Тобо́ю улучи́ти, зову́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная. И ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти мо́лимся пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Тя́ Христо́с чуде́сными дарова́ньми просла́ви, еще́ на земли́ живу́щаго, о́тче, и неде́ланною препита́ пи́щею, и нетле́нно те́ло твое́ по сме́рти соблюде́, его́же возвраще́ние по си́ле дне́сь любо́вию восхваля́ем.

Ра́ди мно́жества грехо́в мои́х и дерзну́тия к похвале́ твое́й да не отри́неши мене́ же и пе́ния сего́ ма́лаго, но, я́ко блага́го Влады́ки учени́к, ма́лый се́й тру́д показа́вшему благода́ть пода́ждь, ели́ко во́лиши.

Иоа́нне всече́стне, це́рковь и су́щая в не́й ча́да твоя́ от вра́г ви́димых и неви́димых сохраня́й, окормля́я ко спасе́нию, в стра́шный же Де́нь суда́ в своя́ с собо́ю Небе́сная селе́ния прие́мля.

Богоро́дичен: И́ноцы Тя́ во все́м ми́ре, в гора́х и пусты́нях пожи́вшии, наде́жду правосла́вно стяжа́ша и Хода́таицу спасе́ния, горо́ Бо́жия одушевле́нная, ве́рных похвало́ и непогреши́тельное упова́ние, Пренепоро́чная Влады́чице.

Свети́лен, гла́с 3.

Посети́л ны́ е́сть ми́лостию Спа́с на́ш честны́х моще́й твои́х возвраще́нием, Иоа́нне всеблаже́нне. Те́м, соше́дшеся дне́сь, мо́лим тя́: моли́ся Христу́ Бо́гу о все́х на́с.

Богоро́дичен: Све́т прие́мшая во утро́бе Боже́ственный и Преве́чный, просвети́ рабы́ Твоя́, Пречи́стая Богоро́дице, из Тебе́ бо роди́ся Еди́н те́мныя просвеща́яй Бо́г.