Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Наде́явся бла́гости твои́х нра́вов, усе́рдно тебе́ пе́снь ра́бски возглаша́ю, но мо́й, богогла́се, у́м светолу́чными сия́ньми, твои́ми мольба́ми просвети́, Пахо́мие преизря́дне.

Безстра́стия жела́нием те́плым, о́тче, одержи́мь, ве́щныя увяди́л еси́ страсте́й во́лны, Пахо́мие, и дости́гл еси́, любо́вию вперя́емь, сего́ теку́щаго сия́ния, преблаже́нне, Божества́.

Ра́дости испо́лнил еси́, му́дре, небе́сныя чи́ны, Творца́ позна́в всея́ тва́ри: во храни́лищи бо навы́кл еси́ иму́щаго неизрече́нную си́лу, Сего́, богоно́се, ве́рно уче́ньми наказу́емь.

Богоро́дичен: Превы́шши была́ еси́, Чи́стая, всея́ неви́димыя и ви́димыя, Присноде́во, тва́ри: Зижди́теля бо родила́ еси́, я́коже благоизво́ли воплоти́тися во утро́бе Твое́й. Его́же со дерзнове́нием моли́ спасти́ ду́ши на́ша.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая, Це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Я́коже еле́нь прите́кл еси́ к воде́, преподо́бне, и, окропле́н бы́в креще́нием святы́м, ро́су прия́л еси́, е́юже услади́ся се́рдце твое́.

Не терпя́ще тве́рдости зре́ти твоея́, преподо́бне, де́монстии полцы́, богоно́се, воздержа́тельныя искуше́ния тебе́ разли́чная простро́ша.

Я́ко свяще́нное стяжа́в житие́, бы́л еси́ по́стником, Пахо́мие, законополо́жник и пе́рвый во́ждь, Христу́ сия́ приве́л еси́, сла́вне, в Не́мже утверди́ся твое́ се́рдце.

Богоро́дичен: Чи́ни удиви́шася А́нгельстии, Пречи́стая, и челове́ческая устраши́шася сердца́ о рождестве́ Твое́м, те́мже Тя́, Богоро́дице, ве́рою почита́ем.

Седа́лен, гла́с 8.

Сле́з ту́чами твою́ ду́шу напои́в бога́тно, о́тче му́дре, многопло́дный доброде́телей твои́х пожа́л еси́ кла́с и, па́стырь овца́м преподо́бным бы́в, на зла́це сия́ воздержа́ния воспита́л еси́. Те́мже разре́шся от жития́ сла́вно, оте́ческим, Пахо́мие, лико́м сочета́лся еси́. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго Све́та свети́льниче златокова́нный, Нескве́рная, Небла́зная, Всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й, безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся, и оскверне́нное мое́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х, да любо́вию зову́ Ти́: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́, Тебе́ бо име́ю наде́жду, ра́б Тво́й.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя, А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́, челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Я́ко изря́ден прави́тель бы́л еси́, Пахо́мие, мона́шеских собо́ров: виде́нием бо, прему́дре о́тче, извести́лся еси́, доброде́тели воздви́гнути попече́ние.

Ду́ха Свята́го зарю́ прие́м, звезда́ пресве́тлая, сия́ющая благода́тию, бы́л еси́ все́м, и́хже наста́вил еси́ ко спасе́ния приста́нищу твои́ми уче́ньми.

Житие́ твое́, богоно́се, преблаже́нне Пахо́мие, пра́вило изве́стно мона́шествующих бы́сть, и́мже ны́не живу́т твои́м после́дующии, о́тче, боже́ственным уче́нием.

Уязвля́емь Влады́чнею любо́вию, погаси́л еси́ пло́ти пристра́стие воздержа́нием, Пахо́мие, все́ житие́ твое́, я́ко благово́нну же́ртву, освяти́л еси́.

Богоро́дичен: Тя́ приста́нище спасе́ния и сте́ну недви́жиму, Богоро́дице Влады́чице, вси́ ве́мы, ве́рнии: Ты́ бо моли́твами Твои́ми от бе́д избавля́еши ду́ши на́ша.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.

Любо́вию Бо́жиею, уче́нием бесе́довал еси́ Ду́ха, из ни́хже просвеща́емь, доброде́тели соверше́ние прия́л еси́, от страсте́й измени́в душе́вное устрое́ние.

Моли́твенника Твоего́, по́стника приво́дим Тебе́, Влады́ко, того́ ра́ди прося́ще просвеще́нием благода́ти просвети́тися и Твои́м всеору́жием всегда́ сохрани́тися.

Укрепи́в у́м за́поведей соблюде́ньми, Пахо́мие, пло́ти взыгра́ние твои́м воздержа́нием увяди́л еси́ и па́стырь показа́лся еси́ боголюбе́знаго со́нма.

Богоро́дичен: Моли́ Твоего́ Сы́на и Го́спода, Де́во Чи́стая, пле́нным избавле́ние от проти́внаго обстоя́ния, и на Тя́ упова́ющим умире́ние дарова́ти.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Всегуби́тельная де́монская попра́л еси́, о́тче, кова́рства, Влады́ки твоего́ оде́ян си́лою и кресто́м честны́м огражда́емь.

У́мно па́че вре́менных проразсуди́в ве́чнующая, боле́зни воздержа́ния претерпе́л еси́, преподо́бне, и душа́м строи́тель бы́л еси́.

Во́льне обнища́в ду́хом, о́тче, безсме́ртное и непрее́мное на небесе́х наслажде́ние и несказа́нное бога́тство восприя́л еси́.

Богоро́дичен: Неискусому́жно, Де́во, родила́ еси́ и ве́чнуеши Де́ва, явля́ющи и́стиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́, о́бразы.

Конда́к, гла́с 2.

Свети́льник све́тел показа́лся еси́ в конце́х, пусты́ню же гра́ды сотвори́л еси́ мно́жествы мона́шескими, са́м себе́ распе́н, кре́ст тво́й на ра́мо взе́м, и воздержа́нием те́ло изнури́л еси́, моля́ непреста́нно о все́х на́с.

И́кос:

Пресве́тлая блаже́ннаго па́мять, други́й яви́ся де́нь спасе́ния на́м, све́тлостию воздержа́ния, но́щь глубоку́ страсте́й отгоня́щи и вседоброде́тельным дея́нием све́тло облиста́ющи, в не́йже я́сна звезда́ и светла́ яви́ся. Ве́рно пе́сни с весе́лием Пахо́мию боже́ственному принесе́м: с высоты́ бо зря́, просвеща́ет на́с и дае́т ми́р неоску́ден, моля́ непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть, Христо́с же простре́ богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Кре́постию оде́явся Влады́чнею, я́ко пра́х, сладостра́стия жития́ попра́л еси́, любо́вию побежда́емь нетле́нныя жи́зни, е́йже ны́не и причасти́лся еси́, с ли́ки А́нгел, о́тче, водворя́яся.

Се́рдце стяжа́в чи́сто, ви́дети сподо́бился еси́ все́ми Неви́димаго, отсю́ду я́коже блаже́н служи́тель, о́тче, бы́л еси́, поя́ Благоде́теля и Препросла́вленнаго.

Правосла́вную му́дрость ты́ стяжа́в, Еди́ницу Тричи́сленную, Тро́ицу Единосу́щную, преблаже́нне, пропове́дал еси́ и Сло́ва стра́шное воплоще́ние, научи́л еси́ пе́ти Благоде́теля, я́ко препросла́вленна во ве́ки.

Богоро́дичен: Святы́х Святе́йшую Тя́ разуме́ем, я́ко еди́ну, ро́ждшую Бо́га непреме́ннаго, Де́во Нескве́рная, Ма́ти Безневе́стная, все́м бо источи́ла еси́ ве́рным нетле́ние Боже́ственным рождество́м Твои́м.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

По́стных я́ве воображе́ния от А́нгела научи́вся, му́дре, от Боже́ственнаго повеле́ния. И́миже ны́не пита́еми, благоче́стия пито́мцы, пе́сньми зову́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Я́коже мо́лния, вели́кими блиста́нии житие́ сия́ющее все́м возсия́ воздержа́ния твоего́, всему́дре, благоче́стно Зижди́телю зову́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Тя́, па́че ума́ из нерожде́нна Отца́, пре́жде ве́к рожде́нна, Христе́, сла́вя, пропове́да Пахо́мий сла́вный и Ду́ха Всесвята́го, еди́но Тро́ицы естество́ ве́дый и Божество́.

Богоро́дичен: Две́рь Тя́ Све́та, Де́во Богома́ти, благоче́ствующе, имену́ем, О́тчее бо сия́ние, соеди́ншееся пло́ти дебельству́, па́че естества́ родила́ еси́, Пречи́стая. Его́же пое́м, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Луча́ми благода́ти озари́вся, Пахо́мие, я́ко ве́рен служи́тель Бо́гу предстои́ши и наслади́тися сла́вы сподо́блься неразруши́мыя. Те́мже честны́й пра́здник тво́й велича́ем.

Исплете́ся тебе́ вене́ц, я́ко победи́телю, Пахо́мие, десни́цею живоно́сною и вседержи́тельною, и ны́не пою́щия твою́ па́мять сла́вную сподо́би, блаже́нне, улучи́ти оставле́ние согреше́ний, всеприснопа́мятне.

Плоды́ ны́не объе́м боле́зней твои́х, Пахо́мие, ра́дости наслажда́ешися, я́же па́че ума́, но хода́тайствуя изба́вити твоя́ ученики́, Христа́ умоли́, тя́ ны́не сла́вящия и чту́щия, достосла́вне.

Богоро́дичен: Я́ко руно́, Пренепоро́чная, до́ждь небе́сный во утро́бе прие́мши, на́м родила́ еси́ пи́щу даю́щаго, благоче́стно Того́ воспева́ющим и Тя́, Всепе́тую Богоро́дицу, испове́дающим.

Свети́лен.

А́нгельскаго жития́ жела́я, удали́л еси́ себе́ в пусты́нях и стра́сти покори́л еси́ плотски́я, равноа́нгелен показа́вся, Пахо́мие богоно́се.