Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святому преподобномученику Дометию Персиянину

Память: 20 (7) августа

Глас 6.

Припев: Преподобному́чениче Домети́е, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

К Бо́гу отше́д, му́ченическою сия́я благода́тию, пою́щим тя́ ве́рно светоно́сную вдохни́ зарю́, моля́ Христа́, богоблаже́нне.

Расто́рг мре́жи пре́лести, и́стинно Христу́ прите́кл еси́, мы́слию чи́стою пе́рсская служе́ния оста́вль и волше́бнаго избе́г безбо́жия.

Хи́тре усмотри́л еси́, я́ко не Бо́г, я́ко созда́нное со́лнце, но ни еди́наго от ви́димых над неви́димаго Бо́га, наста́влен бы́л еси́, по́мыслом му́дрым объе́мся.

Богоро́дичен: Тя́, Всесвята́я Де́во, Сы́на Бо́жия ро́ждшую, бы́вшаго по на́м ра́ди на́с, пропове́дуем Чи́стую Богома́терь, ве́рнии, и ублажа́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Изве́стною ве́рою утве́рждся, я́коже непрекло́нен сто́лп, непрело́жен яви́лся еси́, ни словесы́ волше́бными, ни ра́зумом пе́рсскаго бая́ния прельще́н.

Я́да душегу́бнаго бежа́л еси́, е́же тва́ри служи́ти и со́лнце почита́ти, су́щаго же вои́стинну Бо́га, я́ко все́х Зижди́теля, благоче́стия любо́вию взыска́л еси́.

Вода́м боже́ственным прича́щся пакибытия́, ду́шу озари́л еси́ и бы́л еси́ вои́стинну сы́н благода́ти Бо́жия, насле́дник боже́ственных наслажде́ний.

Богоро́дичен: Прему́дрость хра́м себе́ созда́ боже́ствен па́че ума́ же и сло́ва, все́льшися в чи́стую утро́бу Твою́, ю́же че́стне очи́щши Ду́хом, Всенепоро́чная.

Седа́лен, гла́с 8.

Пе́рсское служе́ние оста́вль, ко Влады́це прише́л еси́, ба́нею креще́ния, сла́вне, просве́щся мы́слию, и, мона́шествовав преподо́бно, посто́м умертви́л еси́ плотски́я стра́сти, богому́дре Домети́е. Те́мже пострада́в и пре́лесть победи́в, сугу́б вене́ц побе́ды восприя́л еси́. Сего́ ра́ди вопие́м тебе́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Сокрове́нную мо́лнию под пло́тию существа́ Твоего́, Христе́, и Боже́ственнаго благоле́пия на святе́й показа́л еси́ горе́, Благоде́телю, просия́в су́щим с Тобо́ю ученико́м и, разуме́вше нестерпи́му су́щу сла́ву Твою́, — Свя́т еси́, — возопи́ша, — я́ко непристу́пен Сы́й, ви́ден бы́л еси́ пло́тию ми́рови, Еди́не Человеколю́бче.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Позна́л еси́, сла́вне, естество́м Неве́домаго, слове́сно взыска́л еси́ и, обре́т Сего́, возжела́в, поклони́лся еси́, ра́дуяся, Того́ вели́чествию.

Ли́ку целому́дрому те́пле прите́кл еси́ мона́шествующих святы́х и, доброде́телей ре́вностию распала́емь, по́жил еси́ чи́сте в посте́х и моли́твах.

Удо́бь разреши́ соу́зы естества́ богому́дренное твое́ жела́ние, о́тче, и страсте́й угаси́ пе́щь росода́тельным просвеще́нием Свята́го Ду́ха.

Богоро́дичен: Кре́пость моя́ е́сть Бо́г и Госпо́дь, Богоро́дице Де́во, вопло́щшееся Сло́во Пребоже́ственно из нетле́ннаго Твоего́ чре́ва и живо́т на́м дарова́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Ра́зумом боже́ственным сия́я, блаже́нне, ви́димых все́х проразсуди́л еси́ неви́димых присносу́ществие, сия́нием чистоты́ просвеща́емь.

Боже́ственныя вкуси́в доброде́тели, безмо́лвия и отше́льствия, утверди́л еси́ мы́сль нему́тну, устрое́ние храня́, о́тче Домети́е.

Я́ко вои́стинну ве́лие и чу́дно, е́же к лу́чшему преложе́ние твое́ и всему́дрый ра́зум, Вы́шняго бо руки́ изме́на и благода́ти Боже́ственныя де́ло бы́сть.

Богоро́дичен: Де́ва пребыла́ еси́ без вре́да и ма́терская показу́еши, Всенепоро́чная Влады́чице: де́вству бо рождество́ счета́ла еси́ и но́сиши обои́х сво́йства.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Тве́рдо наноси́мое врага́ и супоста́та искуше́ние претерпе́л еси́ и, разли́чно, преблаже́нне, искуше́н бы́в, за́вистию бори́мь, победи́тель яви́лся еси́, достосла́вне.

Житие́ твое́ боже́ственное, жи́знь богови́дна и светоно́сна бы́сть: ми́ра бо кра́сная оста́вль, боже́ственное благоле́пие уплоди́л еси́, богому́дре, и красоту́.

Зна́мения и чудеса́ сподо́бился еси́ соверша́ти па́че естества́, сла́вне, си́лою Боже́ственною воору́жся, имы́й свы́ше споспешеству́ющую тебе́ благода́ть, достосла́вне.

Богоро́дичен: Све́та жили́ще, и черто́г боголе́пен па́че ума́ воплоще́ния все́х, Де́во, Соде́теля: Ты́ бо еди́на яви́лася еси́ достоблаже́нное Тому́ поко́ище.

Конда́к, гла́с 6:

Я́ко преоби́дев тле́нная и до́лу влеку́щая мудрова́ния, преподобному́чениче Домети́е, вели́к наста́вник мона́хом показа́лся еси́, не устраши́вся я́рости царя́, не хотя́ща чти́ти Христа́, и́стиннаго Бо́га. Сего́ ра́ди и сконча́лся еси́, воспева́я пе́снь: Бо́г е́сть со мно́ю, и никто́же на мя́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

На тебе́, о́тче, пресве́тлая Ду́ха благода́ть почи́ и де́йствия пресла́вна показа́ тебе́, вопию́щему и пою́щему ве́рно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Тве́рдым умо́м проше́л еси́ стезю́ поще́ния и при кончи́не подвиго́в му́ченик и́стинен бы́л еси́, зовы́й Христу́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ко ро́ждшеся моли́твами твои́ми, де́ти тебе́, отцу́, сподвиза́шася и, в пеще́ре терпя́ще, страда́ша с тобо́ю, согла́сно зову́ще Христу́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Спасе́ния приста́нище Тя́ стяжа́вше, от бу́ри спаса́емся и, наде́жду, ю́же к Тебе́, я́ко основа́ние ду́ш держа́ще, зове́м Христу́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Снеда́емь любо́вию, о́тче, Зижди́теля, зда́ний отри́нул еси́ вся́кое пристра́стие, Ду́хом Бо́жиим я́ве направля́емь, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Земна́я попече́ния оттря́с, небе́сными наде́ждами, о́тче, обогати́лся еси́ и е́же о Христе́ блаже́нством, Его́же ны́не наслажда́ешися во вся́ ве́ки.

Светолу́чныя зари́, о́тче, прие́м, Свята́го и Боже́ственнаго, прему́дре, Ду́ха, очи́ма я́ве Сего́, блаже́нне, ви́дел еси́, Боже́ственных та́ин стра́шно науча́юща тя́.

Богоро́дичен: Боговеща́нная цевни́ца Твоего́ пра́отца ковче́г Тя́ свя́т прообрази́, нося́щ Бо́га, в пло́ть обле́кшася, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Све́том невеще́ственным озаря́емь, светови́ден досто́йно, богоно́се, бы́л еси́, житие́ непоро́чно стяжа́в, о́тче, и всесвя́то, ны́не же предстои́ши моли́твенник Влады́це и Бо́гу о ста́де твое́м.

Твои́ по́двизи воздержа́ния му́ченическими по́двиги по достоя́нию венча́шася, и сугу́бо страда́ние показа́л еси́ благому́жеством, и́хже прия́л еси́, и ве́чных бла́г обре́л еси́ наслажде́ние.

Укре́плься си́лою Боже́ственною и благода́тию, я́влься все́м благоче́стия учи́тель, показа́лся еси́, чудесы́ украша́емь, вся́ утвержда́я, вся́ исцеля́я, приходя́щия к тебе́ ве́рно, богоблаже́нне.

Богоро́дичен: В Тебе́ соде́яся вы́ше челове́ка, па́че естества́, Де́во Богоро́дице, та́инство: Бо́жия бо была́ еси́ Роди́тельница, нося́щи на объя́тиих и пита́ющи небе́сными во́инствы песносло́вимаго.

Yandex Metrika