Канон святому пророку Божию Самуилу, судии Израильскому
Память: 2 сентября (20 августа)
Глас 4.
Припев: Святы́й проро́че Бо́жий Самýиле, моли́ Бо́га о на́с.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.
Непло́дней мое́й души́ доброде́телей благопло́дие израсти́ти, твои́ми моли́твами сподо́би, му́дре, непло́дныя прозябе́ние, я́ко да твое́ восхвалю́ светоно́сное торжество́ свяще́нными, Самуи́ле, пе́сньми.
Разве́рзый дре́вле ложесна́ Са́рры, и А́ннину моли́тву исполня́ет проявле́нно, и непло́дную плодови́ту благода́тию сотвори́, Самуи́ле, я́ко звезду́ тя́, из нея́ возсия́ти благоизво́ли.
Боже́ственную свяще́нно омочи́в, преблаже́нне, оде́жду, ду́шу же заря́ми та́йными просвети́л еси́ Ду́ха, вся́кой та́йне, богому́дре, научи́вся, и я́ко а́нгел, служи́в Бо́гу Вседержи́телю.
Богоро́дичен: Сы́й со Отце́м, я́ко Сы́н преве́чен, в после́дняя вопло́щся, Сы́н Тво́й и́стинно бы́сть, Чи́стая, все́х же сыноположи́в Бо́гу ве́ры ра́ди, рабо́тавшия лю́тому бори́телю.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Высоча́йший Бо́гу прилепи́вся, сла́вне, возлю́блен бы́л еси́ от Него́, му́дростию боже́ственною украша́емь и це́лостию удобря́емь.
Житие́ а́нгельское на земли́, Самуи́ле, показу́я, собесе́дующия я́ве а́нгелы име́л еси́, блаже́нне, и я́же па́че ума́ науча́ющия тя́.
Све́тло о́ко душе́вное стяжа́в, зри́ши вои́стинну да́льная, я́ко настоя́щая, благода́тию, проро́к показу́яся Вседержи́теля.
Богоро́дичен: Из Тебе́ про́йде Иису́с Христо́с воплоща́емь и обожи́ на́с пло́ти прия́тием, Всенепоро́чная, те́мже я́ко Ма́терь Тя́ Сего́ почита́ем.
Седа́лен, гла́с 3.
Зако́на судьба́ми воспита́н, пома́зание че́стно яви́лся еси́, я́коже Ааро́н, свяще́нствовав, и просвети́в се́рдце Ду́хом, я́ко настоя́щая, да́льная прови́дел еси́, проро́че честны́й. Христа́ Бо́га моли́, дарова́ти душа́м на́шим ми́р и ве́лию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не: В рождестве́ Твое́м зача́тие безсе́менное, во успе́нии Твое́м ме́ртвость нетле́нная, чу́до в чудеси́ сугу́бо стече́ся Богоро́дице: ка́ко бо Неискусому́жная, Младопита́тельница чиста́ су́щи? Ка́ко же Ма́ти Бо́гу мертвоно́сна мироуха́ющи? Те́мже со а́нгелом вопие́м Ти́: ра́дуйся, Благода́тная.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Изря́дным житие́м священноукраша́емь, Бо́жия зако́ны спаси́тельныя вве́рени тебе́ бы́ша, Изра́илю возвеща́ти преступа́ющу и Милосе́рдаго всегда́ прогне́вающу.
Или́й жре́ц, беззако́ннующим сыно́м, осужда́ется, и пра́ведным судо́м Боже́ственныя слу́жбы отлуча́ется, свяще́нный же Самуи́л, я́ко послу́шник Зову́щаго, неле́стною душе́ю вво́дится.
Зако́нным оправда́нием предстоя́ изря́дно, я́коже Ааро́н дре́вле, Всецарю́ служи́л еси́ и зако́нныя же́ртвы приноси́л еси́, прообразу́ющия Христо́во заколе́ние спаси́тельное.
Безу́мным лю́дем твои́м, Самуи́ле, не пребыва́ющим все́х Царя́ в Боже́ственных повеле́ниих, помазу́еши манове́нием богоде́льным царя́, я́коже проси́ша, рогопосека́юща те́х кре́пость безу́мную.
Богоро́дичен: Не́др не истощи́в О́тчих, в не́дрех Твои́х я́коже но́в Младе́нец восклони́тися благоволи́, на воззва́ние, Де́во, ду́ш на́ших, Ему́же зове́м: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.
Умудри́вся Ду́хом Боже́ственным, из младе́нства служи́тель бы́л еси́ Бо́гу, еле́ем, сла́вне, пома́зания цари́ благода́тию помазу́я, Боже́ственными манове́ньми.
Непоко́рно пребыва́ющу предре́кл еси́ Сау́лу, безчи́нная преложе́ния, Самуи́ле блаже́нне, Боже́ственное хоте́ние и оставле́ние я́ве Боже́ственнаго Ду́ха.
Беззло́бием всегда́ со изра́ильтяны живы́й, зло́е преложе́ние я́ве облича́ше, исправля́я, я́ко свяще́нник Боже́ствен, я́ко проро́к и́стиннейший.
Богоро́дичен: С на́ми бы́в за милосе́рдие, Спа́с от крове́й Твои́х свяще́нных па́че ума́, Всенепоро́чная, воплоща́ется и Бо́г и Челове́к, Человеколю́бец познава́ется.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.
Сло́во твое́, сло́во обожа́емо благода́тию, проявля́ше да́льная, я́ко бли́з су́ща, Самуи́ле проро́че, сосу́де Боже́ственнаго Ду́ха.
Возвыша́емь высо́кими виде́нии и дея́нми, я́ко проро́к и Бо́жий свяще́нник Вседержи́теля, зако́нными служе́нии очища́еши лю́ди, досточу́дне.
Непотре́бствовася Сау́л, престу́пник бы́в, и Бо́г тебе́ вме́сто о́наго Дави́да кро́ткаго, Самуи́ле богому́дре, повелева́ет пома́зати ма́стию.
Богоро́дичен: Изба́вися от боле́зней Е́ва, Пренепоро́чная, без боле́зни бо Ты́ родила́ еси́ Христа́ Бо́га на́шего, стра́сти все́х и боле́зни я́ве исцели́вшаго.
Конда́к, гла́с 8:
Я́ко многоче́стный да́р, пре́жде зача́тия вда́н Бо́гу, и из мла́да Тому́, я́ко а́нгел, послужи́л еси́, всеблаже́нне, и сподо́бился еси́ предбу́дущая веща́ти. Те́мже вопие́м ти́: ра́дуйся, проро́че Бо́жий Самуи́ле, архиере́ю вели́кий.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Ю́ноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, посреде́ пла́мене вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Вели́к тя́ ро́ждшая да́р все́х Царю́ приво́дит, блаже́нне, моли́тву свяще́нну соверши́вши и пою́щи: Го́споди Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Вну́трь су́ща хра́ма тя́, и по чи́ну Ааро́ню служа́ща Небе́сному Влады́це, Боже́ственная благода́ть, сла́вне Самуи́ле, просвети́.
Сло́вом Боже́ственным су́диши, блаже́нне, лю́дем Изра́илевым, си́м оправда́ние всегда́ Бо́жие возвеща́я и отвраща́я вся́к вре́д враго́в моли́твою приле́жною.
Вся́ку ве́щь упраздни́в, сла́вне, твоего́ ума́, зерца́ло Ду́ха показа́лся еси́, вопия́ немо́лчно: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Яви́лася еси́ неопа́льно ро́ждши, Пречи́стая, я́ко вои́стинну О́гнь Божества́. Те́мже, ве́щныя моя́ стра́сти, Богороди́тельнице, попали́, я́ко ми́лостива и благолюби́ва.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Украси́вся Ааро́нею оде́ждою, во святы́х Свята́я вше́л еси́, же́ртвами, преблаже́нне, Изра́иля очища́я, провозвеща́ющими закла́ние А́гнца спаси́тельное.
По́мыслом чи́стым прие́м зарю́, Самуи́ле, Ду́ха, я́коже проро́к Боже́ствен, провозвеща́еши да́льная, я́ко настоя́щая, сего́ ра́ди ве́рно восхваля́ем тя́.
Избра́н Дави́д бы́сть в сыне́х Иессе́евых, я́коже яви́л еси́, помазу́я того́ ма́стию, Самуи́ле, свято́ю и взыва́я: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
И́же твое́ соверша́юще торжество́, Самуи́ле, пра́ведным собесе́дниче, твои́ми моли́твами да улучи́м Ца́рство вы́шнее, вопию́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: Милосе́рдия Твоего́ мя сподо́би, ми́лостивая и благолюби́вая Влады́чице, и гее́нны изба́ви мя́ и тмы́ о́ноя кроме́шния, да ве́рою и любо́вию почита́ю Тя́.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.
Стоя́ я́ко служи́тель пред лице́м Влады́ки и Бо́га на́шего, блаже́нне, непоро́чным житие́м укра́шен, Тому́ служи́л еси́, Боже́ственныя лучи́ прие́мля, и проро́чествуя явле́ннее.
Яви́лся еси́ от утро́бы ма́терни, сла́вне, Свята́го Ду́ха сосу́д: свяще́нною же просия́в оде́ждою, Бо́гу угоди́л еси́ кро́тостию се́рдца, пребога́те, и по́мысла красото́ю.
Дне́сь па́мять твоя́ на́м, я́ко со́лнце, богоно́се, возсия́ лучи́ бога́тых дарова́ний, просвеща́ющи ду́ши чту́щих тя́, мглу́ же лю́тых отгоня́щи. Те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.
Взя́тся ко оби́телем светови́дным и просия́л еси́ со́лнца светле́йше, ви́диши, я́же ви́дят проро́цы и апо́столи, и вси́ пра́веднии, обожа́емь прича́стием, богодохнове́нне. Те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.
Богоро́дичен: Тле́ния не позна́вши му́жеска, Нетле́ннаго во утро́бе прия́ла еси́ Сло́ва, на́с, истле́вшия, избавля́ющаго мно́гими грехи́, стра́стию нетле́нныя пло́ти Его́, нетле́нная еди́на, Всенепоро́чная.
Свети́лен.
Самуи́л пе́т бу́ди, пре́жде зача́тия да́нный да́р Бо́гу Вы́шнему, от ма́тере всеблагосла́вныя, и цари́ помазу́яй се́й, я́ко иере́й и проро́к.
Сла́ва, и ны́не: Апо́столи от коне́ц совоку́пльшеся зде́, в Гефсимани́йстей ве́си погреби́те те́ло Мое́, и Ты́, Сы́не и Бо́же Мо́й, приими́ ду́х Мо́й.