Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Да́р благоприя́тен и Влады́це возлю́блен, му́чеником украше́ние яви́лся еси́, Фео́доре, сего́ ра́ди тебе́, я́ко да́р, приношу́ пе́ние, пода́ждь ми́ твою́ по́мощь.

Красе́н те́лом, удобре́н же Ду́хом сы́й, отлучи́лся еси́ к боре́нием льсти́ваго и, сего́ разрази́в, побе́ды вене́ц прия́л еси́.

Глаго́лы преоби́дел еси́ злочести́ваго, Фео́доре, себе́ же уго́дника Госпо́дня и́скрення, и во́ина Христа́ Царя́, и соверше́нна му́ченика я́ве показа́л еси́.

Богоро́дичен: Всели́ся во чре́во Твое́ естество́м Непристу́пный, жи́тели показа́ на́с, Пренепоро́чная, рая́ неизрече́нным милосе́рдием, от Него́же изгна́ни бы́хом за́вистию змии́ною.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Хра́м бы́в Ду́ха Боже́ственнаго, хра́мы же истука́нныя, му́дре, па́губныя потреби́л еси́ и словесы́ обличи́л еси́ ме́рзкая приноше́ния беззако́ннующих, Фео́доре.

Я́ростию и гне́вным произволе́нием бия́ше тя́ беззако́нный судия́, зако́ны Бо́га на́шего утвержда́юща, Фео́доре, Его́же зря́ пред собо́ю, непоколеби́мь пребы́л еси́.

Положи́лся еси́ усе́рдно на сковраде́ разжже́нне, страда́льче, ре́вностию разгара́емь Бо́га Вседержи́теля и Того́ распаля́емь Боже́ственною любо́вию, Фео́доре.

Богоро́дичен: Безле́тный естество́м под ле́том из Тебе́ ви́ден бы́сть, роди́ся подо́бием пло́ти, ле́тняя моя́ прегреше́ния за милосе́рдие неизрече́нное презря́, Всенепоро́чная.

Седа́лен, гла́с 4.

Свяще́ния оде́жду обагри́в крове́й твои́х омоче́нии, светле́йшу я́ве показа́л еси́, уго́дниче Христо́в. Те́мже вше́л еси́ во оби́тели ве́чныя, источа́я чту́щим тя́ исцеле́ний пучи́ну и моля́ всегда́ Бо́га все́м да́ти прегреше́ний проще́ние.

Сла́ва: Спаси́тельных даро́в тезоимени́таго и насле́дника того́ блаже́нства, я́ко подо́бника и му́ченика Христа́ Бо́га, прииди́те, восхва́лим, честну́ю его́ па́мять ны́не торжеству́юще и к нему́ вопию́ще: великому́чениче, моли́ся, согреше́ний дарова́ти на́м оставле́ние.

И ны́не: По Бо́зе во Тво́й, Богоро́дице, прибега́ю смире́нный покро́в боже́ственный, припа́дая, молю́ся: поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́, и бою́ся, Влады́чице, му́ки, и трепе́щу. Моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от си́х изба́вити мя́.

Крестобогоро́дичен: И́же от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща, зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се, — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́, распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Возле́зша на сковраду́, небе́сный а́нгел, предста́в, ороша́ет, неопа́льно соблюда́я тя́, Фео́доре, ре́чных во́д потече́нии, и тру́сом, и шу́мом, стра́шными показа́нии.

Тебе́, ве́рно чудоде́йствующу, пре́лести прилежа́й, к ве́ре внеза́пу, му́чениче, я́коже ка́мень, валя́ется, и к ли́ку му́ченик устроя́ется Диоско́р, огне́м скончава́емь.

Во блюсти́тельнице поло́жся я́ко храни́тель Зижди́теля повеле́нием, ю́же от младе́нства име́л еси́ ве́ру, Бо́гу сохрани́л еси́ и сию́ неблюду́щих я́ко безу́мных гнуша́лся еси́ соверше́нным ра́зумом, пресла́вне.

Многоболе́зненных му́к искуше́ния претерпе́л еси́ и мно́гих боле́зней, му́чениче, цели́ти сподо́бился еси́, неболе́зненных жили́щ насле́дник бы́в и безпеча́льныя вои́стинну жи́зни и наслажде́ния.

Богоро́дичен: Без боле́зни родила́ еси́ Бо́га Безпло́тнаго, боле́зни, Отрокови́це, Е́вы прама́тере реша́ща и боле́зни а́довы избавля́юща боле́зненну иму́щих жи́знь согреша́ющих.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Вельми́ безбо́жную пре́лесть обличи́л еси́, те́мже к колесни́це привяза́лся еси́, пребыва́еши же це́л, ко́нем о́гненным, тя́ подъе́мшим, пла́менныя колесни́цы, Фео́доре, я́коже Илию́ сла́внаго.

Разгне́вався беззако́нный, в пе́щь горя́щую тя́ вку́пе с Сокра́том и боже́ственным Диони́сием вве́рже; с ни́миже проро́ческую свяще́нную пе́л еси́ пе́снь, доблему́дренне Фео́доре.

Да похва́лится в пе́снех боже́ственный Диони́сий вку́пе с Сокра́том до́блим, посреде́ пе́щи копие́м уя́звени бы́вше; му́ченицы бы́ша кре́пцы, боже́ственным наказа́нием Фео́дора повину́вшеся.

Богоро́дичен: Вои́стинну су́щи и вресноту́, Пренепоро́чная еди́на Богоро́дице, облада́ти мне́ порабо́щшими мя́ страстьми́ укрепи́, я́ко да свобо́дным по́мыслом, ра́дуяся, ублажа́ю Тя́, ве́рных спасе́ние.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

А́нгела боже́ственным прише́ствием о́гнь у́бо пе́щи угаса́ше; се́рдце же твое́, преблаже́нне, дерзнове́ния исполня́шеся, е́же к Зижди́телю, манове́нием прохлажда́ющеся.

Глаго́лы святы́я я́ко услы́ша тебе́ ро́ждшия мучи́тель, му́чениче Фео́доре, сию́ мечу́ предаде́, му́ченически боже́ственне тече́ние сконча́вшу.

Вожделе́вши, я́ко ю́ница, Фили́ппа с сы́ном умре́ти, с спе́хом прии́де, посреде́ суди́лища самозва́нна, му́ченик сла́ву прие́млющи.

Богоро́дичен: Се́ гора́ свята́я, се́ мирополо́жница Ду́ха, мо́ст, к Бо́гу все́х преводя́й, Богоро́дица Де́ва, Ю́же ублажа́ем.

Конда́к, гла́с 3:

Свяще́ния пома́занием и муче́ния кро́вию украси́стеся, сла́вне Ианнуа́рие и Фео́доре, и сия́ете всю́ду, в вы́шних лику́юще, и на́с назира́йте, в хра́м ва́ш прише́дшия и в не́м непреста́нно зову́щия: все́х на́с соблюди́те, моля́ще Человеколю́бца Бо́га.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Соблюда́емь росо́ю Ду́ха, я́коже о́троцы трие́, неопали́мь посреди́ огня́, богому́дре Фео́доре, с си́ми пе́л еси́: препе́тый оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Е́ллинскую пре́лесть обличи́л еси́, му́чениче Фео́доре, сло́вом благода́ти, бога́тно истека́ющим от усте́н твои́х, и взыва́л еси́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Уве́да твое́ прозва́ние и страда́ние тебе́ ро́ждшая, и пре́жде зача́тия, Фео́доре вели́кий, му́чениче многострада́льне, вопию́щи: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Очище́ние ми́ бу́ди, Всенепоро́чная, к ро́ждшемуся из Тебе́ отсече́ния лю́тых долго́в хода́тайствующи ми́, и Ца́рствия Бо́жия боже́ственный вхо́д, и пи́щи наслажде́ние, и све́та прича́стие.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

На кре́ст вознесе́н бы́в, три́ дни́ сотвори́л еси́, на се́м пове́шен бы́в, Фео́доре, стра́сть Влады́ки твоего́, при́сно по́мнимую, треми́ часы́ бы́вшую, изобража́я я́ве: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Положе́н бы́л еси́ на дре́во, боле́знены прие́мля я́звы, уязви́л еси́ зми́я борца́, вкуше́нием дре́ва сме́рть боле́зненну, Фео́доре, соде́лавша Ада́му и того́ вну́ком. Те́мже тя́ чти́м во вся́ ве́ки.

Вопие́т Перги́я твоя́ по́двиги, боле́зни, страда́ние, ра́ны, стра́сть блаже́нную, сме́рть честну́ю, ея́же ра́ди к безсме́ртней жи́зни, Фео́доре, преше́л еси́: благослови́те, — зовы́й, — вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: О, глубина́ неизрече́ннаго та́инства! Созда́вый руко́ю дре́вле челове́ка зи́ждется, воплоща́емь, во утро́бу Присноде́вы вше́д, и спаса́ет мя́, со стра́хом зову́ща: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Стопа́м Христо́вым после́дуя, прему́дре, пе́рваго му́ченика распя́тие претерпе́л еси́, у́зы и я́звы гвозди́нныя прие́м, и от земли́ восте́кл еси́ к небе́сным, венцено́сец по́честь прие́м, Ца́рство Бо́жие непрее́мное.

Яви́лся еси́, я́ко зла́то, Фео́доре, светосия́нно, посреде́ стоя́ огня́, соше́ствием честна́го а́нгела, распала́емь Влады́ки жела́нием, неопали́мь, пребы́л еси́, с ни́мже пе́снь спасе́нную поя́, свяще́нно ра́дуяся.

Ста́нем благоче́стно в дому́ Бо́га на́шего, страда́льца Его́ ве́рою блажа́ще, му́жеским умо́м подви́гшагося, и вра́жие шата́ние победи́вша, и побе́ды свы́ше вене́ц из руки́ Христо́вы прие́мшаго.

Взя́тся ко оби́телем вы́шним, ра́дуяся, му́чениче Фео́доре, дости́гл еси́ безпло́тных чи́ны, с те́лом безпло́тныя де́моны кре́пко побе́ждь, и мо́лишися ве́рою о чту́щих тя́ долго́в прия́ти избавле́ние.

Богоро́дичен: Просвети́, Чи́стая, души́ моея́ о́чи, Богороди́тельнице, да не пости́гнет мене́ грехо́вная тма́ тя́жкая, ниже́ глубина́ покры́ет мя́ отча́яния, но Сама́ мя́ спаси́ и упра́ви, Предста́тельнице ве́рных непосты́дная.