Канон святому священномученику Клименту, папе Римскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

От Петра́ боже́ственнаго научи́вся, апо́столов верхо́внаго, и от него́ навы́к Боже́ственное зна́ние, о́тче, и́дольскую ле́сть обличи́л еси́.

Ло́зу богонасажде́ну на земли́, плоды́ доброде́тельныя уче́ний всеблагочести́вых Христо́с тя́ предлага́ет, и́стинно су́щий цвету́щь виногра́д.

Во вся́ концы́ протече́ вои́стинну Боже́ственных повеле́ний твое́ веща́ние, Кли́менте му́дре, и вся́ просвети́ Тро́ицу богосло́вити во еди́нстве Божества́.

Богоро́дичен: Се́ прорече́ния проро́ческая о Тебе́ прия́ша коне́ц вои́стинну, Сло́во бо без се́мене заче́нши, Богороди́тельнице, пло́тию родила́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Стра́х Тво́й, Го́споди, всади́ в сердца́ ра́б Твои́х и бу́ди на́м утвержде́ние, Тя́ во и́стине призыва́ющих.

Бога́тно излия́ся Ду́ха благода́ть в твоя́ устна́, му́дре, е́юже вся́ просвети́л еси́ боже́ственными твои́ми уче́нии и Христу́ приве́л еси́.

Огне́м воздержа́ния ты́ попали́л еси́ страсте́й огнепа́льная стремле́ния и хра́м себе́ соверши́в Ду́ха Боже́ственнаго, доблему́дренне о́тче.

На го́ру боже́ственных доброде́телей возше́д и мра́ком покры́вся разу́мным, узре́л еси́ неизрече́нную в чи́стей души́ твое́й духо́вную зарю́.

Богоро́дичен: Неизрече́нно зачала́ еси́, Пречи́стая, Спа́са и Го́спода, изба́вльшаго на́с от лю́тых, Тя́ во и́стине призыва́ющих.

Седа́лен, гла́с 4.

Возсия́в, я́коже со́лнца заря́, и блиста́еши, преподо́бне, всему́ ми́ру све́тло уче́нии твои́ми, богогла́се Кли́менте светоно́сне, му́чеников похвало́.

Сла́ва: Я́ко многопло́дна лоза́, на земли́ простре́н мук пресече́нием, кра́сныя возрасти́л еси́, досточу́дне, гро́зны, спасе́ныя сла́дости принесе́, иска́плюща и сердца́ всех ве́рных веселя́ща. Тем, соше́дшеся, святу́ю твою́ па́мять твори́м, ра́дующеся, и Христа́ велича́ем: святи́телю многостра́стне, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не: Непоро́чная А́гница и нескве́рный черто́г, в дом Бо́жий Богоро́дица Мариа́м с весе́лием вво́дится пресла́вно, Ю́же а́нгели Бо́жии дорино́сят ве́рно, и вси́ ве́рнии блажа́т при́сно и благода́рственно пою́т Ей непреста́нно ве́лиим гла́сом: на́ша сла́ва и спасе́ние Ты́ еси́, Всенепоро́чная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

От за́пада прише́д, блаже́нне, к восто́ку, Петру́ примеси́лся еси́ апо́столу: и того́ боже́ственными светлостьми́ и уче́нии просвеща́емь, с ни́м возвеща́я спаси́тельное Сло́во, за́падную всю́ проте́кл еси́ страну́.

Други́й Моисе́й, Кли́менте му́дре, бы́л еси́, зако́ны Боже́ственныя все́м излага́я и свяще́нная пиша́ уче́ния, и церко́вное все́ вчиня́еши исполне́ние. Отсю́ду законополо́жника тя́ и учи́теля вси́ иму́ще, ве́рою чти́м.

По́стническими по́ты очи́стився, священнонача́льник, блаже́нне, яви́лся еси́, к благочести́вей ве́ре Христо́вей вся́ возводя́ боже́ственными твои́ми сказа́нии, пострада́в же зако́нно, подо́бне боле́зни сплете́ вене́ц, приснопа́мятне.

Богоро́дичен: С Бо́гом Тя́ засту́пницу стяжа́хом, Ты́ бо Ма́ти Бо́жия была́ еси́ Творца́ и Соде́теля, на́ш о́браз прие́мша, Пренепоро́чная, и Того́ спа́сша от тли́ и сме́рти и сла́вою Боже́ственною просла́вльшаго.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Во све́те за́поведей ходя́ Госпо́дних, ча́до вои́стинну яви́лся еси́ Того́, блаже́нне, нело́жное.

Всего́ на земли́ ты́ отре́клся еси́ пристра́стия, священнонача́льниче, да бу́дущее благосла́вие получи́ши и све́тлости сла́вы Христо́вы.

Му́ченическими укра́шен светлостьми́, со а́нгелы ны́не предстои́ши Влады́це, о пою́щих моли́ся.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, ве́рою Тя́ пою́щия от бе́д изба́ви моли́твами Твои́ми, Де́во, я́ко Тя́ предста́тельницу ве́мы, Чи́стая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Ре́вностию разжже́н Госпо́дни любве́, му́дре, и́дольскую ле́сть обличи́л еси́ кре́пко слове́сными противле́нии и чуде́сными явле́нии, всехва́льне.

Недрема́нно соблю́л еси́ о́ко се́рдца твоего́, на зло́бу ника́коже воздрема́в, сла́вне, Боже́ственными восхожде́нии вчиня́я доброде́телей к верхо́вному.

Я́ко иера́рх че́стен, вяза́ти и реши́ти прегреше́ния вла́сть прии́м от Спа́са Христа́, мно́гих мои́х прегреше́ний до́лг разреши́, возводя́ к покая́нию.

Богоро́дичен: Твои́ми мольба́ми, Чи́стая, бе́д и напа́стей исхи́ти мя́ лю́тых и изба́ви мя́, молю́ся, Ты́ бо стена́ еси́ неразруши́ма, и приста́нище, и покро́в, и необори́мое утвержде́ние.

Конда́к, гла́с 2.

Боже́ственнаго виногра́да священнооде́янна все́м лоза́ яви́ся, ка́плющи сла́дость прему́дрости, моли́твами твои́ми, всече́стне, да тебе́ истка́ну, я́ко багряни́цу, пе́снь мы́сленную принесе́м, Кли́менте свя́те, спаси́ рабы́ твоя́.

И́кос:

Ка́ко возмогу́ а́з, стра́нный, воспе́ти и глаго́лати по́двиги ны́не Боже́ственнаго священному́ченика? ка́ко в мо́ре вве́ржен бы́сть и глубине́ пре́дан бы́сть морсте́й, но Христо́с Бо́г, Его́же возлюби́ вельми́, да́ст и па́ки возлюби́вшим, я́ко да́р многоце́нный, и отроча́ да́ст роди́телема, све́тло игра́юще, и спаси́ ско́ро рабы́ твоя́

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы благочести́вии в Вавило́не, о́бразу злато́му не поклони́шася, но посреде́ пе́щи о́гненныя, ороша́еми, пе́снь воспева́ху, глаго́люще: превозноси́мый отце́в и на́с Бо́же, благослове́н еси́.

Я́коже у́тро, возсия́л еси́, просвеща́я земли́ вся́ концы́ и но́щь преле́стную отгоня́, богогла́се, и́дольскаго безбо́жия, — благослове́н еси́, — вопия́, — Бо́же оте́ц на́ших.

Вся́ спасти́ хотя́ Бо́г твои́ми моли́твами, прозре́ние дарова́ Сиси́нию, и души́, и телеси́ очеса́ отве́рз, о́тче, отту́ду просвеща́ется Боже́ственною ба́нею.

Струи́ исцеле́ний то́чиши от боже́ственныя твоея́ ра́ки, Кли́менте сла́вне, страсте́й мно́гих избавля́еши всегда́ притека́ющия к тебе́ и пою́щия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Подоба́ше без се́мене воплоща́емому из Тебе́ проити́, Де́во Пречи́стая, Ты́ бо возрасла́ еси́ все́х, Чи́стая, пребо́льши. Те́мже Ти́ непреста́нно зове́м: благослове́н Пло́д чре́ва Твоего́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Мусики́йским орга́ном согласу́ющим и лю́дем безчи́сленным, покланя́ющимся о́бразу в Деи́ре, три́ о́троцы не повину́вшеся, Го́спода воспева́ху и славосло́вяху во вся́ ве́ки.

Учени́к бы́в Петро́в, Боже́ственныя нра́вы того́ подража́я, Кли́менте страда́льче, те́мже и престо́ла прее́мник и́стинно показа́лся еси́, просвеща́я всю́ тва́рь.

Та́йно очервлени́в твоя́ устна́ ча́шею му́дрости, Кли́менте, изры́гнул еси́ Боже́ственных уче́ний пучи́ну, потопля́ющую демоностра́шие, душа́м же челове́ческим источа́ющую спасе́ние.

Я́ко пречестну́ю у́тварь, Це́рковь, стяжа́вши твоя́ Боже́ственная законоположе́ния, о тебе́ хва́лится и вся́ подвиза́ет твою́ па́мять ве́рою почита́ти во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Мари́е Де́во Богоро́дице, Бо́га Спа́са челове́ком ро́ждшая пло́тию, спаси́ ве́рою пою́щия Твое́ Рождество́ и превознося́щия во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Тече́ние твое́ соверши́в мно́гими по́двиги и несомне́нно соблю́д ве́ру Христо́ву, пра́ведным венце́м украси́лся еси́.

Я́ко спа́сл еси́ о́трока дре́вле, удержа́на в мо́ри ле́тным обхожде́нием, му́чениче Христо́в, си́це глубины́ грехо́вныя и мене́ спаси́.

Любо́вию тя́ чту́щия, Кли́менте страстоте́рпче, от напа́стей, и бе́д, и скорбе́й спаси́, моля́ Зижди́теля Христа́.

Богоро́дичен: Ра́дости мое́ се́рдце испо́лни, Де́во, Яже ра́дости прие́мшая исполне́ние, грехо́вную печа́ль потребля́ющи.

Свети́лен.

Ны́не благонаро́чит яви́ся на́м де́нь, иму́щи свяще́нных прее́мник, свяще́нных апо́стол, Петра́ ку́пно и Кли́мента, пропове́дники ве́ры и непобеди́мыя му́ченики, и́хже ле́тнюю па́мять ве́рно соверша́ем вси́.

Сла́ва, и ны́не: Ю́же дре́вле предвозвести́ проро́ческое сосло́вие, ста́мну, и же́зл, и скрижа́ль, и несеко́мую го́ру, Мари́ю Богоотрокови́цу ве́рно да восхва́лим: дне́сь бо вво́дится во свята́я святы́х воспита́тися Го́сподеви.