Пе́снь 1.

Ирмо́с: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е сокруша́яй бра́ни, мы́шцею высо́кою, Христо́с истрясе́, Изра́иля же спасе́, побе́дную пе́снь пою́ща.

Сие́ твое́ светоно́сное и боже́ственное успе́ние, и пресве́тлую па́мять, и свяще́нное торжество́ торжеству́ющия, моли́твами твои́ми просвети́, иера́рше богоблаже́нне.

Яви́лся еси́ и пре́жде соверше́ннаго, му́дре, та́инств навыче́ния ми́лостынями и моли́твами, Корни́лие, упраждня́яся, всеблаже́нне, и все́х Го́спода мы́сли ища́ пра́востию.

Зако́нов спаси́тельных я́ве научи́лся еси́ пло́ти Соедини́вшагося кра́йния ра́ди бла́гости, апо́столов верхо́вному ма́нием Влады́чним, блаже́нне, научи́вшу тя́.

Богоро́дичен: Распаля́еши ве́рных сердца́ при́сно сла́вити Тя́ несы́тною любо́вию, Богороди́тельнице Влады́чице: сла́ва бо еси́ челове́ков, ро́ждшая сла́вы Го́спода, Чи́стая.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м, и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую, на недви́жимем, Христе́, ка́мени за́поведей Твои́х, Це́рковь Твою́ утверди́, Еди́не Бла́же и Человеколю́бче.

Свята́го просвеще́ние прия́л еси́ Ду́ха и Боже́ственную благода́ть от боже́ственных у́ст, всю́ прие́м вседомо́вно боже́ственнаго верхо́внаго апо́стола прише́ствием, возвеща́ющаго спаси́тельная уче́ния.

Возвы́сився доброде́тельми, я́ко ке́др высокора́стный, и плоды́ благово́нны на́м израсти́в, уче́ний пода́ние, благода́ть чуде́с и исцеле́ний де́йство, блаже́нне иера́рше Корни́лие.

Велича́йшаго сподо́бився благосла́вия, Корни́лие, с верхо́вным и ины́ми мно́гими, поте́кл еси́, пропове́дуя всю́ду пропове́дание Боже́ственное, и́мже мы́ просвеща́еми, тмы́ неве́дения изба́вихомся.

Богоро́дичен: Чистоты́ светови́дное была́ еси́ селе́ние, Светода́теля носи́вши воплоща́ема, Челове́ка яви́вшася по на́м за человеколю́бие и тлю́ разори́вша, пречи́стая Де́во Богоневе́сто, нетле́нное челове́ков воззва́ние.

Седа́лен, гла́с 4.

Нача́ток святы́й тя́ Це́рковь от язы́к прия́т, просвеща́ющаго сию́ доброде́тельными твои́ми дея́ньми, священнотаи́нниче богому́дре Корни́лие.

Сла́ва, и ны́не: Просте́р Моисе́й ру́ки к высоте́ небе́сней, прообразова́ше Кре́ст, Боже́ственное ору́жие ве́рных, на не́мже Христо́с грехи́ пригвозди́. Те́м вра́г пла́каше, стражда́ боле́зненно чу́вствы, глаго́лаше: древяно́е мя́ копие́ прободе́ посреде́ се́рдца моего́. Христо́с вся́ от а́дских у́з реши́т.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние прозорли́во, Авваку́м, Христе́, со тре́петом вопия́ше Тебе́: во спасе́ние люде́й Твои́х, спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Ду́ха благода́ть прии́м, я́коже со́лнце светоза́рное, зе́млю проше́л еси́, Корни́лие, отгоня́я тму́ идолонеи́стовства, прехва́льне.

Я́ко вели́ка река́, исходя́, все́ лице́ земли́ напая́еши Боже́ственными уче́нии, и пле́велы подавля́я многобо́жия, Корни́лие.

Ме́ртв всему́ ми́ру бы́в, Умерщвле́ннаго на́с ра́ди Боже́ственное воста́ние все́м страстьми́ уме́ршим возвести́л еси́, Корни́лие всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Му́дрости чи́стое оби́телище О́тчия преесте́ственно, чи́стая Де́во, была́ еси́, Е́юже мы́ зло́бы ны́не хитреца́ изба́вихомся.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Одея́йся све́том, я́ко ри́зою, к Тебе́ у́тренюю и Тебе́ зову́: ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Христе́, я́ко Еди́н Благоутро́бен.

Ве́сь возложи́вся Вседержи́телю, глухи́м куми́ром че́сти не прине́сл еси́, священнотаи́нниче, от скверноуби́йственных челове́к понужда́емь.

Высоча́йшаго неви́димаго Бо́га, Корни́лие, в моли́твах призва́л еси́ и хра́м низложи́л еси́ ме́рзских куми́ров, вельми́ удивля́емь.

Вседержи́теля храня́ повеле́ния, в темни́це у́зы претерпе́л еси́ и у́з отреша́л еси́ злове́рия безу́мныя, богому́дре.

Богоро́дичен: Одожди́ ми, Пречи́стая, грехо́в оставле́ние, посети́ мя, немощству́юща и вла́ема напа́стьми жите́йскими и страстьми́ теле́сными.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною, Влады́ко Христе́, страсте́й мо́ре укроти́ и от тли́ возведи́ мя, я́ко Благоутро́бен.

Чи́сто творя́ моли́твы твоя́, а́нгела Бо́жия я́вственно ви́дел еси́, науча́юща тя́ лу́чшая и спасе́нная иму́щим.

Просвети́вся Ду́хом, светода́тельная показа́лся еси́ звезда́, светоза́рными сия́нии концы́ просвеща́я, священнотаи́нниче Корни́лие.

Позна́в Го́спода сла́вы, и́же ле́стию пре́жде помраче́н, прозира́еши, блаже́нне, моли́твою твое́ю и вседомо́вно прие́млеши боже́ственное очище́ние.

Богоро́дичен: Сла́вы Госпо́дь от крове́й Твои́х де́вственных воплоти́ся, Еди́н, я́ко ве́сть, Всепе́тая, спаса́я ны́ бла́гостию.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь, пла́мень угаси́, о́троки ороси́, согла́сно пою́щия: Бо́же, благослове́н еси́.

Ты́ язы́ков нача́ток бы́л еси́, Корни́лие, пе́рвый бо креще́ние прия́л еси́ свято́е и Ду́ха благода́ть, я́ко пре́жде богоглаго́ливии.

Велича́йшая чудеса́ соверша́я Боже́ственною благода́тию, к ве́ре улови́л еси́ дре́вле злому́дрствующия, науча́я воспева́ти: Бо́же, благослове́н еси́.

В земли́ кры́емь и купино́ю покрове́н, Боже́ственными сказа́ньми, му́дре, яви́лся еси́ чуде́с точа́ благода́ть и неду́ги отгоня́я.

Цевни́це, сладковоспе́вшая уче́ния спаси́тельная и все́х, Корни́лие, ду́ши услажда́ющая, показа́лся еси́, воспева́я: Бо́же, благослове́н еси́.

Тро́ичен: Вси́ Триипоста́сную Еди́ницу да просла́вим: Отца́ пребезнача́льнаго, Сы́на единосу́щнаго и Ду́ха Свята́го, песнопою́ще: Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ челове́ческое смеше́ние обожи́вши боже́ственным Твои́м Рождество́м, Де́во Всенепоро́чная. Те́м Тя́ по до́лгу, ве́рнии, славосло́вим.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Тебе́, Вседе́телю, в пещи́ о́троцы, всеми́рный ли́к спле́тше, поя́ху: дела́ вся́кая, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Еди́наго от души́ на земли́ я́вльшагося Бо́га взыска́л еси́ ума́ пра́востию: те́м бы́л еси́ нача́ток, богоно́сне, язы́ков честны́й и Ду́ха прия́телище.

У́глием твои́х, блаже́нне, о́гненных слове́с вещество́ поже́гл еси́ су́етства: те́м к Све́ту невече́рнему преше́л еси́, вся́ озаря́я любо́вию, тя́ пою́щия.

Жре́бий, и ча́сть, и по́мощь, и Изба́витель, кре́пость же и хвала́, и све́т тебе́ бы́сть Сло́во, вся́ призыва́ющее из не су́щаго, и руковожде́ние, Корни́лие богому́дре.

Тро́ичен: Святы́й О́тче, Святы́й Сло́ве, Всесвяты́й Ду́ше несозда́нне, Тро́ице неразде́льная, спаси́ любо́вию пою́щия Твою́ держа́ву, и ца́рство, и вели́чество.

Богоро́дичен: Изле́й на ны́ Твоя́ ми́лости обы́чно, Отрокови́це, и испроси́ на́м, Чи́стая, проще́ние все́х прегреше́ний, в ве́дении же и неве́дении и от невнима́ния на́м прилу́чшихся.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Иса́ие, лику́й, Де́ва име́ во чре́ве, и роди́ Сы́на Емману́ила, Бо́га же и челове́ка, Восто́к и́мя Ему́: Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Ко свяще́нному торжеству́ Це́рковь вся́ собира́ет в па́мять твою́ честну́ю, пропове́дниче Христо́в: ты́ бо равностоя́тель святы́х яви́лся еси́ ученико́в, Ду́ха Свята́го, я́ко они́, насле́довав.

Украси́лся еси́ догма́ты благоче́стия, я́ко священноде́латель, уподо́бился еси́ Бо́жиим боже́ственным служи́телем: то́чиши же враче́вств всегда́, блаже́нне, ре́ки, отгоня́я неду́ги челове́ков, Корни́лие свяще́ннейший.

Украси́вся ри́зою спаси́тельною, ю́же Христо́с истка́, воплоти́вся, ны́не прера́достно вы́шняя Ца́рства обхо́диши, зря́ чи́сто добро́ту недомы́сленную Женихо́ву, достосла́вне.

Честна́я ра́ка твоя́, я́ко исто́чник, то́чит ве́рным врачевства́ оби́льно, и отгоня́ет, Корни́лие, ду́хи лука́выя, и просвеща́ет все́х очеса́, ве́рою благохва́лящих тя́.

Богоро́дичен: Просвеще́ние ми́ испроси́, ро́ждшая Све́т, от Све́та возсия́вший, омраче́ние дале́че от мене́ отгоня́щи и сласте́й, и искуше́ний, Пречи́стая Влады́чице, предста́тельнице непосты́дная.