Канон святому священномученику Мефодию Патарскому, Олимпийскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Ма́нием Твои́м на земны́й о́браз преложи́ся пре́жде удоборазлива́емое водно́е естество́, Го́споди. Те́мже немо́кренно пешеше́ствовав, Изра́иль пое́т Тебе́ пе́снь побе́дную.

Стези́ ско́рыя, к Бо́гу мя́ нося́щия, показу́я прехо́д, священнотаи́нниче, научи́, я́ко да безконе́чную улучу́ жи́знь моли́твами твои́ми, сла́вне.

Облиста́л еси́ светоно́сно во Христо́ве Це́ркви, сугу́быми сия́я, священноявле́нне, благода́тьми. Те́мже сугу́быми тя́ венцы́ священноле́пно Христо́с венча́.

Венце́м муче́ния, свяще́нства же ма́стию, блаже́нне, украша́емь, обои́ми просия́л еси́. Те́мже и́стинное и богови́дное насле́дие получи́л еси́.

Я́ко непоро́чна же́ртва, и свяще́нна Влады́це, и жива́, и одушевле́нна священноде́йствовася, сла́вне, те́мже же́ртвеннику Небе́сному прия́т бы́л еси́, Мефо́дие.

Богоро́дичен: Изба́вителя челове́ческаго ро́да, и Свободи́теля, и Спа́са Христа́ на́м родила́ еси́, Де́во Ма́ти Чи́стая. Те́мже, я́ве Тя́ ве́дуще Хода́таицу живота́ ве́чнаго, сла́вим.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: В нача́ле небеса́ всеси́льным Сло́вом Твои́м утверже́й, Го́споди Спа́се, и Вседе́тельным и Бо́жиим Ду́хом всю́ си́лу и́х, на недви́жимем мя́ ка́мени испове́дания Твоего́ утверди́.

Распала́ющуся ви́дев Ориге́нову пре́лесть, я́ко сы́й изря́ден па́стырь, Боже́ственным огне́м ско́ро попали́л еси́ всю́ о́наго мглу́, блиста́ющую лучу́ вже́г прему́дрости твоея́, Богоприя́тне.

Де́вство честно́е и чистоты́ добро́ту иску́сом, сла́вне, навы́к, прему́дростию твое́ю и слове́с благода́тию все́х си́х добро́ту показу́еши, Богому́дре, и ве́чнующую све́тлость.

Твои́х слове́с мо́лния, и ра́зума труба́, и уче́ний благонаро́читое веща́ние во всю́ зе́млю изы́де, преподо́бне, вся́ зову́щи ве́рныя к прича́стию, преблаже́нне, Небе́сных наслажде́ний.

Крепча́йшею пи́щею духо́вных напое́ний насы́щшиися, прему́дре, твои́х и́стинною пи́щею о́ною наслажда́ются, пребыва́ющею, приснотеку́щею не мимохо́дно и расту́щею прича́стником.

Богоро́дичен: С Боже́ственным Гаврии́лом, благослове́нная Де́во, Тебе́, ра́дуйся, зове́м при́сно: ра́дости бо на́м вина́ была́ еси́ и весе́лия и́стиннаго, Изба́вителя и Спа́са все́х пло́тию ро́ждши.

Седа́лен, гла́с 4.

Же́ртвенник красе́н се́рдце твое́ сотвори́л еси́, безкро́вны, священноде́йственне, принося́ же́ртвы Бо́гу, пострада́в же кре́пко и поже́рся, прине́слся еси́ же́ртва, Мефо́дие, на́с ра́ди поже́ршемуся. Его́же приле́жно моли́ при́сно вся́ спасти́, любо́вию пою́щия тя́.

Богоро́дичен: Нечи́стых помысло́в мои́х мно́жество и безме́стных мы́слей обурева́ния кто́ изрещи́ мо́жет, Всенепоро́чная? Настоя́ния же безпло́тных вра́г мои́х кто́ испове́сть и си́х зло́бу? Но Твое́ю мольбо́ю, Блага́я, си́х мне́ все́х избавле́ние да́руй.

Крестобогоро́дичен: И́же от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, – увы́ Мне́, любе́знейший, Иису́се, – вопия́ше: ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от А́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: О́тча не́дра не оста́вль и соше́д на зе́млю, Христе́ Бо́же, та́йну услы́шах смотре́ния Твоего́ и просла́вих Тя́, еди́не Человеколю́бче.

К доброде́телей высоте́, му́ченически сконча́вся, восте́кл еси́, великодаро́вное воздая́ние священноде́йствия твоего́ прие́м, преблаже́нне.

Престо́л име́я святи́тельский, свяще́нную же жи́знь стяжа́в, правосла́вную пропове́дал еси́ ве́ру, всече́стне, и научи́л еси́ твое́ ста́до.

Сла́дость душеполе́зная твои́х уче́ний, я́ко исто́чник, происхо́дит, прича́стники веселя́ и услажда́я душе́вная на́ша чу́вства.

Богоро́дичен: Оте́ческих не́др не отсту́пль и от Де́вы вопло́щся, Христе́ Бо́же, сохрани́ ста́до Твое́, строе́ния Твоего́ покланя́ющееся Боже́ственным образо́м.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Го́споди Бо́же мо́й, от но́щи у́треневав, Тебе́ молю́ся: пода́ждь ми́ оставле́ние прегреше́ний мои́х и к све́ту Твои́х повеле́ний пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Ме́ртвостию живоно́сною обле́клся еси́, о́тче, пре́жде сконча́ния твоего́ и, мече́м усе́чен муче́ния твоего́, к жи́зни многосугу́бней преста́вился еси́, сла́вне, лу́чшей.

Таи́нниче неизрече́нных и о́бщниче Вы́шняго ликостоя́ния, любо́вию чту́щия тя́ спаси́, пресла́вне, искуше́ний лю́тых наи́тия разоря́я моли́твами твои́ми.

Име́я ко Влады́це дерзнове́ние, о́тче, Его́же и стра́сти усе́рдно поревнова́л еси́ по́двиги твои́ми, ве́рным Боже́ственный ми́р и тишину́ испроси́, прему́дре.

Пе́рвее священноде́йствовал еси́ А́гнца Бо́жия, грехи́ ми́ра взе́млющаго, последи́ же, закала́емь, слове́сна и жива́ же́ртва Сему́ прине́слся еси́, о́тче Мефо́дие.

Богоро́дичен: Чи́стая Богоро́дице, мою́ ду́шу омраче́нную, прия́телище су́щи неразори́маго Све́та и хра́м Боже́ственныя зари́, све́том Твои́м просвети́, молю́ся.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пла́вающаго в молве́ жите́йских попече́ний, с корабле́м потопля́ема грехи́ и душетле́нному зве́рю примета́ема, я́ко Ио́на, Христе́, вопию́ Ти: из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.

Дрема́ния ве́ждам и очи́ма твои́ма сна́, преблаже́нне, не да́л еси́, до́ндеже все́х страсте́й себе́ свободи́л еси́, и вмести́телен хра́м соде́лал еси́ зарелу́чней мо́лнии Ду́ха.

Ве́сь Боже́ственному и Богови́дному сия́нию, Богому́дре, соединя́яся, Боже́ственнаго свяще́нства пра́вило бы́л еси́ и к Бо́гу хода́тай яви́лся еси́ все́й Це́ркви ве́рных, Мефо́дие.

К све́тлому житию́ све́тлостное совоку́плься су́щих открове́ние, Богоглаго́ливе, све́тлаго свети́льника ми́ру тя́ показа́, ерети́ческое глумле́ние и безбо́жия тьму́ отгоня́ща.

Богоро́дичен: Цари́цу все́х бы́вших Тя́ ве́дяще, Бо́га бо родила́ еси́, Богома́ти, от не су́щих вся́ сотво́ршаго, ра́достное песносло́вие со А́нгелом Гаврии́лом Тебе́ зове́м.

Конда́к, гла́с 4.

Священнотаи́нник Святы́я Тро́ицы, и я́же па́че ума́ повеле́ний Боже́ственных пропове́дник, и правосла́вным утвержде́ние бы́л еси́, Мефо́дие, злосла́вныя обличи́л еси́ смы́слы, правове́рия ра́ди кро́вию твое́ю священному́ченик я́влься, и, Христу́ со А́нгелы предстоя́, моли́ спасти́ся на́м.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную вве́ржени, преподо́бнии о́троцы о́гнь в ро́су преложи́ша, воспева́нием си́це вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Освяще́н, Богому́дре, и му́чеников и́стины све́тло сия́я кро́вию, с ни́ми Влады́це пое́ши непреста́нно: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Утвержде́н ве́рою, и́дольский угаси́л еси́ пла́мень то́ки святы́х крове́й твои́х, му́чениче, си́це взыва́я: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Науче́н Боже́ственным виде́нием превы́шним, у́м прему́дро уясни́л еси́, с ве́рно пою́щими, о́тче, взыва́я: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Песносло́вием сла́вит Твое́ Рождество́ вся́ тва́рь, Бо́га, Де́во, ве́дящи, и, че́стно покланя́ющися, Тому́ зове́т: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Еди́наго Безнача́льнаго Царя́ Сла́вы, Его́же благословя́т Небе́сныя си́лы и трепе́щут чи́ни А́нгельстии, по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Тя́, Неви́димаго, я́ко ви́де, терпя́ше мучи́телей ра́ны Богому́дрый и венце́м увязе́ся, поя́: по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Непрее́млемое Христо́во Ца́рство све́тло жела́я, святи́телю, сие́ тебе́ исхода́тайствовавшу пра́вою стезе́ю, зовы́й Христу́: лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Многосугу́бну Христо́с тебе́ подаде́ твои́м трудо́м мзду́, Богоно́се, мы́сль преходя́щую вся́ку, пою́щу благоче́стно Того́ Ца́рство во вся́ ве́ки.

Уче́ний пучи́ну, и скрижа́ль наказа́ний, и зре́ния высо́каго сокро́вище тя́ зна́ем, и чу́вств престо́л, пою́ще благоче́стно Христа́ Царя́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Ра́бски, Пречи́стая, Тебе́ прихожду́ ве́рою, заче́ншая все́х Влады́ку: ны́не спаси́ мя гоне́ния и бе́д, пою́ща благоче́стно Бо́га, воплоще́ннаго из Тебе́, Богороди́тельнице.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ма́ти Бо́жия и Де́ва, ро́ждшая и де́вствующая па́ки, не естества́ де́ло, но Бо́жия снизхожде́ния, те́м, я́ко Еди́ну, Бо́жиих чуде́с сподо́бльшуюся, Тя́ при́сно велича́ем.

Всегда́ Христа́ моли́, Богоблаже́нне о́тче, ересе́й уста́вити е́же на ны́ кова́рства и ны́нешний мра́к от среды́ отжени́, я́ко бо святи́тель си́лен моли́твенник бы́л еси́.

От земли́ к Небе́сней жи́зни преста́вился еси́, служе́ния твоего́ по́честь прие́м и страда́ния, иде́же жи́зни нетле́нныя прича́стник бы́в, ве́чно бы́ти со Христо́м сподо́бился еси́.

Дре́ва жи́зненнаго пло́д объя́л еси́, безсме́ртныя, преблаже́нне, жи́зни, челове́ком Первонача́льника приобре́т, Его́же ра́дости наслажда́яся бога́тно, о пою́щих тя́ ве́рою моли́ся.

Ве́сь у́м простира́я, преподо́бне, бла́гостию жития́, Христо́ва зре́ния и кра́снаго весе́лия сподо́бился еси́, я́ко священному́ченик и сказа́тель благоче́стия и побо́рник.

Богоро́дичен: Зако́на но́ваго ковче́г нарица́ем Тя́ и Богоначерта́нную скрижа́ль, в не́йже Сло́во написа́ся Бо́жие, Челове́к бы́в, за е́же спасти́ ми́р от ле́сти, обра́дованная Богоро́дице Всепе́тая.