Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Христо́ву Престо́лу ны́не предстоя́, венцено́сец, сла́вне му́чениче Иа́кове, светоно́сную мне́ зарю́ и благода́ть с Небесе́ да́ждь моли́твами твои́ми.

Я́коже у́тро на́м возсия́л еси́ многосве́тлое, от восто́ка исходя́, и просвети́л еси́ Христо́ву Це́рковь све́тлостию страда́ний, му́чениче Иа́кове.

Ю́ношеское сопротивле́ние показа́в, я́ко победи́тель сподо́бился еси́ по́чести, и соверше́ннаго натрижне́ния, и сла́вы ве́чныя, му́чениче Иа́кове.

Богоро́дичен: Проро́ческия Тя́ трубы́ провозвести́ша, е́же о Тебе́ та́инство пропове́дающе, Богоро́дице Де́во, издале́ча зря́ще Твоя́ чудеса́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, Дре́вом умерщве́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Бы́л еси́, я́ко избра́нна Христо́ва лоза́, серпо́м муче́ний очища́ема и мно́г пло́д нося́щая, в точи́лех Спа́совых приноси́мый.

Теку́щих тле́нное и удоборазре́шное презре́л еси́ смы́сленно, венцено́сче, я́ко остроу́мный же предъизбра́л еси́ приснопребыва́ющих незы́бленное.

Венцы́ тебе́ све́тлы, раздробля́емое те́ло, суровство́м мучи́телей исхода́тайствова, Иа́кове, и пи́щи ра́йския наслажде́ние.

Богоро́дичен: Поми́ловано бы́сть я́ве Рождество́м Твои́м Боже́ственным, Де́во, челове́чество, соедини́вшееся по ипоста́си Влады́це все́х, Богоневе́сто.

Седа́лен, гла́с 8.

Из Перси́ды звезду́ новоявле́нную Христо́с возсия́ земны́м Боже́ственнаго Иа́кова и приснопа́мятнаго му́ченика, того́ ра́ди пре́лести мра́к отгна́, и ве́рным благода́ть Ду́ха возсия́. Те́мже па́мять его́ соверша́юще, ве́рно пра́зднуим и возопии́м, глаго́люще: страстоте́рпче многострада́льне, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: В ти́ну впа́д грехо́в, и не́сть мне́ постоя́ния, лю́те потопи́ мя́ бу́ря прегреше́ний, но я́ко ро́ждши Сло́во, еди́наго Человеколю́бца, на мя́, раба́ Твоего́, при́зри и изба́ви мя́ вся́каго греха́, и страсте́й душетле́нных, и вся́каго озлобле́ния лука́ваго уби́йцы, Богоро́дице неискусому́жная, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние да́ти ми́, Тебе́ бо наде́жду и́мам, ра́б Тво́й.

Крестобогоро́дичен: Де́ва и Ма́ти Изба́вителя, Кресту́ предстоя́щи, боле́зненно со слеза́ми рыда́ющи, ма́терски вопия́ше: что́ стра́нное сие́, и пресла́вное, Сы́не? источа́яй все́м челове́ком безстра́стие, посреде́ осужде́ною на Кресте́ распя́лся еси́, в ре́бра пробода́емь и же́лчию напая́емь от ру́к, я́же созда́л еси́? Но воста́ни и да́руй прегреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственная Твоя́ страда́ния.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, Еди́не Человеколю́бче.

Вжиля́емь, сла́вне, от Бо́га да́нным тебе́ всеору́жием, огнеслужи́телей ле́сть всю́ попали́л еси́.

Очище́ние на́м испроси́, честну́ю твою́ па́мять соверша́ющим, дерзнове́ние име́я, му́чениче Иа́кове.

Теку́щия кро́ве то́ки от твои́х уде́с, треблаже́нне, пре́лести пла́мень ве́сь погаси́ша.

Богоро́дичен: Упра́ви моя́ помышле́ния, Пречи́стая, к благоти́хому приста́нищу Твоего́ безстра́стия и чистоты́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Я́коже не́кая земля́ блага́я и добропло́дная, и́стинно бы́л еси́, ра́лом го́рьких му́к раздробля́емь, му́дре, многокла́сное Зижди́телю принося́ земледе́лание.

Стре́лы, всеизя́щне, разжже́нныя вра́жия угаси́л еси́, кро́вию отсече́ных твои́х уде́с теле́сных, треблаже́нне, наде́ждею бо яви́лся еси́ и ве́рою огражда́емь.

Всепло́дно, я́ко овча́, Христу́, прему́дре, твои́м удесе́м, ре́жемым лю́те, побе́дную пе́снь и досто́йную хвалу́ на ки́йждо приноси́л еси́.

Дае́ши очище́ние душе́вных мои́х скве́рн, сла́вне му́чениче Христо́в, твоя́ боле́зни, избавле́ние подава́я крове́й твоя́ то́ки, всехва́льне.

Богоро́дичен: И́стинствующий честно́му и стра́шному рождеству́ Твоему́ гла́с се́рдцем и язы́ком принося́ще я́сно, Тя́ ны́не Богоро́дицу чи́стую имену́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Поуче́ние смы́сленно прие́м бли́жних твои́х, ра́дуяся, устреми́лся еси́ к подвиго́м, сла́вне, и венцы́ побе́ды прия́л еси́.

Я́коже в чужде́м телеси́ стражда́, терпе́л еси́, му́чениче Иа́кове, и, на у́ды раздробля́емь, Влады́це пе́снь возсыла́л еси́.

Спасе́ния в ри́зу я́вственно и весе́лия оде́жду, кро́вию твое́ю обагри́вшуюся, прему́дре, победоно́сец, я́ко му́ченик, обле́клся еси́.

Муче́ния преплы́тие соверши́в, те́мже священнопобе́дный вене́ц прия́л еси́ и ны́не с му́ченическими чи́нми сликовству́еши досто́йно, Иа́кове сла́вне.

Богоро́дичен: Неискусому́жно, Де́во, родила́ еси́ и ве́чнуеши Де́ва, явля́ющи и́стиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́, зна́мения.

Конда́к, гла́с 2.

Уве́рився до́брою сопру́жницею, терпеливоду́шне, и стра́шнаго Суди́ща убоя́вся, Пе́рсское повеле́ние и стра́х, Иа́кове, поплева́л еси́ и яви́лся еси́ му́ченик честны́й, те́лом, я́ко розга́, ре́жемь.

И́кос:

От души́ возстене́м вси́, сле́зы пролива́юще, зря́ще му́ченика, го́рько раздробля́ема, подо́бно псо́м рыка́ющим, соше́дшеся, у́ды растерза́ют чу́днаго и до́бляго в свиде́телех му́ченика, что́ у́бо е́сть да приреку́? а́ще хо́щете, ма́ло пожди́те, и реку́ вся́ со тща́нием: ка́ко во еди́н де́нь бы́сть сме́рть, те́лом Иа́ков, я́ко розга́, ре́жемь.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Кре́постию у́мною, терпе́нием же душе́вным, раздробля́ему, му́чениче, твоему́ те́лу, непрело́жен и непрекло́нен бы́л еси́, ве́рою укрепля́емь Боже́ственною и зовы́й, Иа́кове: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Испра́вив твоя́ помышле́ния к смотре́нию вы́шняго зва́ния и му́ками облива́емь, не потопи́лся еси́, но, терпя́ удо́бно я́звы беззако́нных и разсека́емь, пе́л еси́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Блаже́н еси́, и добро́ тебе́ е́сть ны́не, блаже́ннейше, победи́вшу ти́ неукроти́мое лука́ваго свире́пство и мучи́телеву я́рость, усе́рдно зову́щу ти́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Незаходи́маго Све́та и свещи́ Боже́ственнаго сия́ния яви́лася еси́ све́щник златосия́ющ и ми́р ве́сь озаря́ющ заре́ю честна́го де́вства и пою́щия спаса́еши: Благослове́нная, Я́же Бо́га пло́тию ро́ждшая.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Си́лою Бо́жиею укрепи́вся, лука́вых собо́рища и ополче́ния разори́л еси́, блаже́нне, и, держа́вно отгна́в, побе́ды вене́ц прия́л еси́, зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Отъя́тия уде́с, я́ко приложе́ния благи́х, му́чениче, зре́л еси́, не ны́нешния ви́дя боле́зни, но бу́дущее смотря́я му́чеников кра́сное венча́ние, от пра́веднаго Судии́ угото́ванное.

Терпе́ние преесте́ственное стяжа́в тве́рдо, я́коже сто́лп, пребы́л еси́, блаже́нне, вра́жия стремле́ния безстра́шно и стре́лы прие́мля, зовы́й: благослови́те Христа́ во ве́ки.

Устремле́нием мно́гим тебе́ приложи́вся началозло́бный вра́г и душетле́нный, и мучи́тели подви́гнув низложи́ти души́ твоея́ кре́пость, и не возмо́же, сла́вне: во всеору́жие бо Христо́во оде́ял еси́ себе́.

Богоро́дичен: Безсме́ртия проза́рный ве́мы Тя́ исто́чник, Богоро́дице, я́ко ро́ждшую Сло́во безсме́ртнаго Отца́, вся́ сме́рти изба́вльшаго превознося́щия Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

С му́ченики я́ко му́ченик сликовству́я, треблаже́нне, и Престо́лу предстоя́ Христо́ву, соверша́ющия па́мять твою́ и тво́й светоно́сный с весе́лием дне́сь чту́щия пра́здник лю́тых бе́д твои́ми моли́твами изба́ви.

Иде́же му́чеников собо́ри, иде́же все́х святы́х свято́е упоко́ися мно́жество, иде́же пра́ведных ду́си, иде́же Це́рковь перворожде́нных, ны́не на Небесе́х всели́лся еси́ вои́стинну я́ко му́ченик, о Иа́кове!

Свещено́сец предста́л еси́ Спа́су все́х, за Него́же те́ла твоего́ уде́с отсече́ние претерпе́л еси́ и огня́, и ра́н искуше́ния неради́л еси́ кре́пко. Те́мже тя́ вси́ ве́рою и любо́вию ублажа́ем, Иа́кове.

Испещре́нною багряни́цею, кровьми́ твои́ми очервлене́вшеюся, ны́не оде́ян, со Христо́м ца́рствуеши, Иа́кове, страстьми́ бо безстра́стия обре́л еси́ исто́чник, его́же наслажда́тися ве́чно, всеблаже́нне, сподо́бился еси́.

Богоро́дичен: Я́ко Бо́га заче́ншую и Бо́жию Ма́терь бы́вшую и́стинно чи́стую, Тя́, Богоро́дицу, сла́вим, веще́й естеству́, зва́ние прили́чествующе я́сно, и подо́бно Боже́ственный Тебе́ гла́с принося́ще.

Свети́лен.

Я́ко лозу́, обре́заему мно́гими му́ками, просла́ви Госпо́дь, я́ко виногра́д честны́й, вино́ источа́ющ от исто́чник крове́й твои́х, Иа́кове страстоте́рпче и покрови́телю, любо́вию всесвяще́нную твою́ па́мять досто́йно творя́щих.

Богоро́дичен: Не́сть отню́д во мне́ спасе́ния, Де́во, я́ко зле́ впадо́х во глубину́ грехо́вную и ожида́ю преще́ния, и стра́шнаго муче́ния, и ко́злищ ча́сти, уще́дри мя́ пре́жде Суда́, я́ко су́щи те́плое заступле́ние, Богоро́дице.