Канон святым мученикам Агафоподу диакону, Феодулу и иным
Память: 18 (5) апреля
Глас 4.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Боже́ственным муче́ния венце́м увя́зшеся, просвеще́ни добро́тою мы́сленною, Влады́це предстоите́, о на́с моля́щеся, прекра́снии великому́ченицы.
Красно́ к Бо́гу творя́ще, му́дрии, присвое́ние, безле́потныя зло́бы себе́ благоче́стно удали́сте и с ли́ки, ра́дующеся, страстоте́рпец причто́стеся.
Во́д Животворя́щаго Ду́ха су́ще испо́лнены, неразу́мия дре́вле зно́ем та́ющия напои́сте благодея́нием, святи́и, Боже́ственным повину́ющеся веле́нием.
Богоро́дичен: Спа́са и Вседе́теля Го́спода во чре́ве носи́ла еси́, Его́же Агафопо́д вку́пе со сла́вным Феоду́лом пропове́да, су́ща Бо́га и Челове́ка, Де́во Ма́ти Всенепоро́чная.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Глаго́лы твои́х плени́ц, препе́нся, вра́г паде́ и я́вственно обличи́ся, му́чениче страстоте́рпче Феоду́ле.
Любо́вию су́щею к Бо́гу укрепи́в ду́шу, показа́л еси́ всю́ вра́жию си́лу, му́чениче Агафопо́де, некре́пку.
Исцеле́ния ве́рным от приснотеку́щих пото́ков точа́ще, исто́чник страсте́й, сла́внии, Боже́ственною си́лою изсуша́ете.
Богоро́дичен: Избавля́ющаго челове́ки от плене́ния вра́жия, Чи́стая, Изба́вителя родила́ еси́, пло́тию на́шею обложе́на.
Седа́лен, гла́с 8.
Бра́тия по благода́ти Ду́ха, единонра́внии ве́рою благочести́вою, су́ще святи́и, вои́стинну великоимени́тии, в моли́твах и поще́ниих житие́ проходя́ще, лю́ди привлеко́сте к Боже́ственному позна́нию. Те́мже, до́блии во́ини, пре́лесть му́жески плени́сте и, зако́нно пострада́вше, венцы́ получи́сте. Моли́те Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.
Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Прему́дрость и Сло́во в Твое́м чре́ве заче́нши неопа́льно, Ма́ти Бо́жия, ми́рови родила́ еси́ ми́р Содержа́щаго и во объя́тиих понесла́ еси́ вся́ Нося́щаго, Пита́теля все́х и Творца́ тва́ри. Те́мже молю́ Тя, Всесвята́я Де́во, и ве́рно сла́влю Тя́, изба́витися мне́ от прегреше́ний, и в де́нь Суда́, егда́ предста́ти и́мам пред лице́м Созда́теля моего́, Влады́чице Де́во Чи́стая, Твою́ по́мощь тогда́ пода́ждь ми́: вся́ бо мо́жеши, ели́ка хо́щеши, Всепе́тая.
Крестобогоро́дичен: А́гнца и Па́стыря и Изба́вителя, А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Я́ко свети́льницы возсия́вше пресве́тлии муче́ния светлостьми́, вселе́нныя исполне́ние просвеща́ют сла́внии му́ченицы, пре́лести омрача́юще зломы́слие.
Блаже́нную супру́гу, благоу́мную и прии́мшую вене́ц муче́ния, а́нгели почуди́шася, и челове́цы похвали́ша терпе́ния до́блесть.
Ра́дуяся, Феоду́л вопия́ше: в пу́ть теку́, Го́споди, Твои́х свиде́тельств и наслажда́юся бога́тно Твоего́ сия́ния, ку́пно с тве́рдым Агафопо́дом.
Богоро́дичен: Вити́йствующе воплоще́ние Влады́ки, из Твоея́ возсия́вша утро́бы, Богоро́дице, му́ченицы сла́внии спаси́тельное испи́ша пи́во муче́ния, ра́дующеся.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Но́ги твоя́ я́ве на правоте́ поста́вил еси́, прехва́льне Агафопо́де, честна́го муче́ния, враги́ препина́ющия.
Во́ду жи́зни, страстоно́сцы, теку́щую в се́рдцы стяжа́вше, сла́вный коне́ц водо́ю прия́сте.
Тече́ние и́дольскаго преще́ния изсуши́сте, вве́ржени, страда́льцы, во глубину́ морску́ю и во́лею умерщвле́ни.
Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, души́ моея́ озлобле́ния уврачи́, ро́ждшая Всеблага́го Сло́ва, вся́ ублажа́ющаго.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
Во́д живото́чных су́ще испо́лнени, достохва́льную кончи́ну потопле́нием во́д прия́сте, зло́бы в ни́х предста́теля потопи́вше.
Благода́тию и си́лою Бо́жиею соблюда́еми, не преврати́стеся пожре́ти ме́рзким куми́ром, но же́ртву Влады́це себе́ чи́сту принесо́сте.
Ору́жия вра́жия в ва́с изнемого́ша, изощре́ныя бо стре́лы ва́шего му́жества вонзо́сте, страда́льцы, в се́рдце его́ до́блественно.
Богоро́дичен: Исцели́ души́ моея́ стра́сти, Всенепоро́чная, безстра́стия ро́ждши Исто́чник, и уста́ви томи́тельство непреста́нно смуща́ющих, Чи́стая, се́рдце мое́.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Ра́зумом Боже́ственным в леви́тскую оде́жду оде́ялся еси́, сию́ муче́ния све́тлостию свяще́нно светле́йшу соде́лав, и ны́не предстои́ши, Агафопо́де, Сло́ву ра́дуяся.
Первому́ченика слу́жбою украша́емь, Сло́ву пожре́нному, блаже́нне, служи́ти, Агафопо́де, сподо́бился еси́, благослове́н еси́, — вопия́, — в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Единоу́мием еди́но мы́сляще, досточу́днии, еди́н сме́рти иску́с за Христа́ претерпе́сте, зову́ще: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Богоро́дичен: Преукра́шену доброде́телей, Чи́стая, све́тлостию, Сло́во, доброде́телию покры́вый небеса́, обре́т Тя́, всели́ся в Тя́, Пренепоро́чная, и челове́ческое естество́ онебеси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Словесы́ твои́ми ле́сть помрача́я, му́дре Феоду́ле, му́дростию благода́тною озаря́емь, просия́л еси́, пред суди́щем благоче́стие возглаша́я и злочести́вых загражда́я уста́, зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Скры́ти морска́я глубина́ ва́ша телеса́ ника́коже возмо́же, святи́и, на су́шу бо сия́ издае́т Боже́ственным манове́нием неистле́нна, источа́юща на́м ди́вная чудеса́, вопию́щим: вся́ дела́ благослови́те Госпо́дня Го́спода.
Ве́сь порабо́тився тебе́ ра́ди в ра́бии о́бразе я́вльшемуся, сла́вне, и по сме́рти промышле́ние сирота́м явля́ешися творя́ и вдова́м, Влады́чнее законоположе́ние исполня́я, я́ко благоразу́мен ра́б Госпо́день, преблаже́нне Феоду́ле.
Пелены́ ва́ша, и ра́ны, и боре́ния Фессалоники́я чти́т, того́ бо воспита́ние яви́стеся, и в то́м блаже́нную кончи́ну, я́ко страда́льцы, вои́стинну прия́сте, и Це́рковь перворо́дных че́стно ны́не уясня́ете.
Богоро́дичен: Не премени́в естества́, Христо́с из Тебе́ во всего́ челове́ка облече́ся, Богора́дованная Влады́чице, Его́же стра́сть Феоду́л и Агафопо́д кре́пце изобрази́вше, вопию́т: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Се́ ны́не что́ добро́, — вопия́ху, — или́ что́ красно́, страстоте́рпцы, но е́же жи́ти во гра́де жива́го Бо́га, соблю́дше благоче́стия соу́з, да́же до сме́рти нереши́мь?
Я́ко свиде́тельства тече́ние сконча́вше, страда́льцы, ликостоя́ние вы́шних чино́в ва́с восприя́т, неувяда́ющими, сла́внии, венча́еми венцы́.
Дне́сь све́тло пра́зднует сла́вная Фессалоники́я, вся́к гра́д и страну́ созыва́ющи в па́мять ва́шу с высо́ким пропове́данием, о Агафопо́де и Феоду́ле!
Взя́стеся к неизрече́нней сла́ве светоявле́нно, я́коже страстоте́рпцы, ея́же сподо́битися ве́рою ва́шу соверша́ющим па́мять всегда́, я́ко дерзнове́ние иму́ще, моли́теся, пречестни́и.
Богоро́дичен: Све́том мя́ Твоего́ благоутро́бия, во тме́ неразу́мия лежа́щаго, озари́, еди́на, Светода́вца Ро́ждшая, Изба́вителя и Го́спода, святы́я венча́ющаго.