Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

О Тро́ице Всемилосе́рдая, Бо́же Преблаги́й – О́тче, и Сы́не, и Святы́й Ду́ше – Трисвято́е Естество́, нему́дрых наказа́телю! Пода́ждь просвеще́ние моему́ неразу́мию, пе́снь воспе́ти Твоему́ служи́телю в наставле́нии Боже́ственнаго Твоего́ просвеще́ния.

От ма́терня чре́ва прилепи́лся еси́ к Бо́гу, преподо́бне, сего́ ра́ди жи́знь сию́ в ничто́же вмени́в, кре́ст Госпо́день из ю́ности твоея́ возжеле́л еси́ носи́ти и, вся́ земна́я возненави́дев, в Небе́сная присноблаже́нствия взира́л еси́.

Ди́вно житие́ твое́, блаже́нне, ку́пно же и смире́ние, е́же от ю́ности стяжа́л еси́. И сего́ ра́ди от всего́ ми́ра отлучи́в себе́ и А́нгельским о́бразом обле́кся, бы́л еси́ мона́х преди́вен, цветя́ в доброде́телех.

Богоро́дичен: Вопло́щся из пречи́стых ложе́сн Твои́х, Де́во Всечи́стая, Бо́жие Сло́во все́м изъясни́ Богоразу́мия любо́вь: челове́ческое торжество́ ли́ку А́нгельскому совокупи́в, в Небе́сная возведе́.

И́н, гла́с 8.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́, чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Ве́сь Вседержи́телю Бо́гу возложи́в себе́, Богому́дре, и, к тому́ жела́нием и любо́вию у́м тво́й впери́в, того́ ра́ди безмо́лвная и уедине́нная ме́ста возлюби́л еси́, да, со Христо́м пребыва́я, жи́знь ве́чную насле́диши.

Упова́нием на Бо́га всеблага́го укрепля́емь, блаже́нне Анто́ние, к бу́дущим благи́м простира́лся еси́ и твое́й пло́ти неми́лостив, о́тче, бы́л еси́.

Лука́вый вра́г, опа́сно ве́дый, я́ко хо́щет тобо́ю изгна́н бы́ти от ме́ста сего́ свята́го, сего́ ра́ди непра́ведныя челове́ки воздвиза́ет на тя́; но си́и у́бо, ничто́же сотво́рше, вспя́ть бежа́ша, лука́вый же побежде́н бы́сть ору́жием моли́тв твои́х: Бо́г бо снабдева́ше тя́.

Богоро́дичен: Неискусому́жно Христа́ родила́ еси́, су́ща по на́м на́с ра́ди, непреме́нна естество́м, Пречи́стая, и невра́щна во обои́х пребы́вша. его́же моли́ непреста́нно грехо́в мои́х дарова́ти и напа́стей избавле́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая, Це́рковь прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Вели́ко к Бо́гу дерзнове́ние стяжа́л еси́, преподо́бне, Присносу́щныя Тро́ицы свято́му о́бразу, стяжа́нии трудо́в твои́х благода́ть испроси́ Пресвята́го ду́ха: его́же из пла́мене пресла́вно изы́ти сотвори́л еси́ моли́твами твои́ми.

В нача́ле основа́ние доброде́телей, блаже́нне, положи́л еси́ в души́ твое́й стра́х Бо́жий и на се́м основа́нии назда́л еси́ чи́стыя доброде́тели сохране́нием Бо́жиих за́поведей. И сего́ ра́ди всели́лся еси́ в ве́чная блага́я, я́же угото́ва Бо́г боя́щимся его́.

Вре́менных и до́льных возгнуша́вся, высо́кая при́сно пребыва́ющая возлюби́л еси́, Боже́ственным раче́нием распала́я благолюби́вую твою́ ду́шу, и, того́ сотвори́в живу́щаго Бо́га во́лю, восприя́л еси́ блага́я Небе́сная.

Богоро́дичен: Сказу́я иногда́ сокрове́нное та́инство, Отрокови́це, Тебе́ дре́вле Гаврии́л зовя́ше: ра́дуйся, Бо́жия пала́то, в Ню́же всели́вся, обожи́ вся́ челове́ки я́ко Милосе́рд.

И́н.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Утверди́в твоя́ помышле́ния, блаже́нне, упова́нием на Бо́га, вра́жиих наве́тов ника́коже убоя́ся, но мы́сленных ре́к стремле́ния, к душе́вней твое́й хра́мине приража́ющаяся, возрази́л еси́ о ка́мень терпе́ния.

Жела́я, преподо́бне, насыща́тися приснопребыва́ющия сла́дости, бы́лии самора́сленными триле́тное вре́мя проводи́л еси́ жи́зни твоея́; те́мже и ны́не получи́л еси́ трапе́зу о́ну неги́бнущия я́ди, но при́сно пребыва́ющия в жи́зни ве́чней.

Во у́м прие́м Ца́рствия Небе́снаго ве́чное наслажде́ние, земна́я вся́ пренебре́гл еси́ и сего́ ра́ди ско́рбная наше́ствия мно́га и изгна́ния в жи́зни се́й претерпе́л еси́, но от все́х си́х свободи́ тя́ тебе́ жи́знь ве́чную Дарова́вый.

Богоро́дичен: Твою́ по́мощь пода́ждь ми́, рабу́ Твоему́ недосто́йному, Де́во Влады́чице, и, вразуми́вши Боже́ственное сие́ начина́ние, сотвори́ от недосто́йнаго досто́йная и изба́ви бе́д, и скорбе́й, и прегреше́ний мно́гих, я́ко ро́ждши все́х избавле́ние.

Седа́лен, гла́с 3:

Многомяте́жие ми́ра и непостоя́нную суету́, я́ко пра́х, вмени́в, к преми́рным возве́л еси́ у́м тво́й, затво́ром безмо́лвия воздержа́в теле́сная чу́вства, и, стяжа́в жи́знь а́нгельску, Бо́гу угоди́л еси́, де́монов па́губник, страсте́й искорени́тель, челове́ков спаси́тель нело́жен бы́л еси́. Те́мже и на́с от тлетво́рных страсте́й изба́ви, мо́лимся, твою́ па́мять при́сно в пе́снех почита́ющих, блаже́нне Анто́ние, о́тче на́ш.

Богоро́дичен: Я́ко невозде́ланная, Де́во, лоза́, красне́йший гро́зд прозябла́ еси́, источа́ющ на́м вино́ спасе́ния, все́х веселя́щее ду́ши же и телеса́. Те́мже я́ко вину́ Тя́ до́брых блажа́ще, при́сно со А́нгелом вопие́м Ти́: ра́дуйся, Обра́дованная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя́, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Ко́ль бла́го положи́л еси́ во уме́ твое́м, е́же прилепля́тися Бо́гу на́шему; сего́ ра́ди оста́вив вся́, на земли́ су́щая, у́м тво́й вседу́шно возложи́л еси́ к Небе́сным оби́телем, в безмо́лвии мно́зе препровожда́л жи́знь твою́, да никогда́же отто́ргнешися Сладча́йшаго твоего́ Иису́са.

Сме́рть па́че всего́ жития́ сего́ избра́л еси́, да Христу́ жи́ти бу́деши, сего́ ра́ди в ме́ртвость повседне́вную вдая́лся еси́, труды́ по́стническими умерщвля́л еси́ вся́ у́ды своя́, истни́в пло́ть свою́ посты́ мно́гими.

Помина́я, преподо́бне, после́дний де́нь жи́зни сея́, прише́льца вменя́л еси́ себе́ в ми́ре се́м бы́ти, на вся́к де́нь гото́вился еси́ ко исхожде́нию, благи́ми де́лы украша́я ду́шу твою́, ожида́я прише́ствия Влады́ки твоего́.

Богоро́дичен: Боговиде́нием просве́щся проро́к, явле́нно зри́т го́ру Бо́жию благослове́нную, земны́м украше́ние, Небе́сным славосло́вие Боголе́пное, Еди́ну Всепе́тую.

И́н.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Пото́ки сле́зными пусты́ни напои́л еси́, блаже́нне, се́мя трудо́в твои́х се́я в ни́х. Те́мже и стори́чный пло́д ра́достне пожа́л еси́, вопия́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Стена́нием се́рдца и умиле́нием мно́зем жития́ по́прище преше́д, му́дре, и в страну́ безстра́стия пресели́ себе́, в не́йже Све́т прие́м в се́рдцы твое́м, непреста́нно весели́шися, неизрече́ннаго Све́та – Христа́ наслажда́яся.

Моля́ся не преста́й, о́тче, о ста́де твое́м, его́же мно́гими труды́ и по́ты стяжа́л еси́, избавле́ния прося́ злы́х обстоя́ний и скорбе́й вся́ческих, да тя́ вси́, я́ко отца́ чадолюби́ва, непреста́нно воспева́ем.

Богоро́дичен: Ко́рень из чре́сл ца́рских, Ца́рь все́х, я́ко су́щу возлюби́в, и вы́шшу Херуви́м и Серафи́м показа́, ве́сь, Богоро́дице, всели́ся в Тя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.

Я́ко дре́во благора́сленно, при исхо́дищах мно́гих во́д насажде́н бы́в, о́тче, ве́тви доброде́телей мно́ги израсти́л еси́, под се́нь твою́ вся́ прие́мля, хотя́щия спасе́ния.

Пучи́ною сле́з твои́х мо́ре грехо́вное потопи́л еси́, погружа́я у́м сво́й во глубину́ виде́ний Боже́ственных, иде́же сокрове́нных та́ин я́сно зри́тель бы́в, проре́кл еси́ кому́ждо напосле́док хотя́щая бы́ти и́м.

Моли́твенник я́ко те́пл в жи́зни се́й Пресвяте́й Тро́ице бы́л еси́, блаже́нне, хода́тайствы твои́ми здра́вие все́м подава́я неску́дное. Те́м и ны́не па́че в моли́тву предлага́ем тя́, прося́ще тобо́ю прия́ти ми́лости и грехо́в оставле́ния.

Богоро́дичен: Мои́х прегреше́ний плени́цу, Влады́чице, расто́ргни, Твоего́ Сы́на и Бо́га моля́щи, и томя́щий гре́х, Присноде́во, низложи́, я́ко да пою́ Тя́ всегда́, Всенепоро́чная, Тобо́ю спаса́емь.

И́н.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Пи́щи малоприя́тием ску́дным зело́ жела́ние пло́ти обузда́л еси́, во всено́щных же славосло́виих Боже́ственных слове́с души́ слове́сное непоро́чно Бо́гу соблю́л еси́.

Ца́рство Небе́сное стяжа́в нището́ю самово́льною, отону́дуже источа́еши оби́льная дарова́ния духо́вных исцеле́ний ве́рно почита́ющим всесвяту́ю твою́ па́мять.

Свещу́ твою́ духо́вную, чистоты́ свети́ло вже́гл еси́, блаже́нне, еле́ем ми́лости напоя́я непреста́нно. Те́м дости́гл еси́ Черто́га Небе́снаго, иде́же е́сть Жени́х О́н, его́же измла́да возжеле́л еси́.

Богоро́дичен: Хра́м яви́лася еси́ че́стен, Де́во Ма́ти Мари́е, вся́ческая всеси́льно и прему́дро соста́вльшаго Христа́, и очи́стивша, и нося́ща, его́же на́м ми́лостива сотвори́ ма́терними Твои́ми мольба́ми.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Честно́е те́ло твое́, преподо́бне, мно́га исцеле́ния, я́ко исто́чник при́сно кипя́щь, источа́ет ве́рою приходя́щим к чудотво́рному о́бразу Всесвяты́я Тро́ицы и к цельбоно́сному твоему́ гро́бу.

Непреста́нными твои́ми к Бо́гу, о́тче, моли́твами круго́в Небе́сных дости́гл еси́, иде́же е́сть Све́т неизрече́нный и наслажде́ние пра́ведных, с ни́миже предстои́ши Тро́ице – все́х Бо́гу, отону́дными светлостьми́ просвеща́яся.

Анто́ние преподо́бне, а́ще и напосле́док ле́т от земли́, я́ко со́лнце, возсия́л еси́, но дре́вних оте́ц, пре́жде тебе́ бы́вших, че́сти и да́ра от Бо́га сподо́бился еси́: бу́дут бо,— рече́ Госпо́дь,— после́днии пе́рвии.

Богоро́дичен: Возсия́ из Тебе́ Мы́сленное Со́лнце и све́тлыя лучи́ своего́ Божества́ все́м простре́, Богоро́дице Влады́чице; те́м Тя́ вси́ непреста́нными пе́нии велича́ем.

И́н.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

В пусты́нях, я́ко пти́чищь, возгнезди́лся еси́, преподо́бне, от все́х хотя́ Еди́ному Бо́гу еди́нствовати; но, я́ко на све́щнице, я́ве бы́ша все́м твоя́ исправле́ния, Бо́гу тя́ прославля́ющу.

Но́щь тебе́, я́ко де́нь, блаже́нне, вменя́шеся и де́нь, я́ко но́щь. Не да́л еси́ поко́я телеси́ твоему́, ни сна́ очесе́м, ни ве́ждом дрема́ния, до́ндеже дости́гл еси́ поко́я Небе́снаго.

Со́н и се́нь житие́ сие́, преподо́бне, вмени́л еси́, те́м, и на ничто́же обраща́лся еси́ су́щих в не́м, но все́ твое́ помышле́ние и ду́шу к бу́дущим просте́рл еси́, иде́же с преподо́бными все́ми ны́не весели́шися.

Богоро́дичен: Расто́ргни мои́х прегреше́ний рукописа́ние, одержа́щих мя́ печа́лей и страсте́й разреше́ние да́рующи и соблюда́ющи вы́ну неврежде́на, Влады́чице.

Конда́к, гла́с 8.

От ю́ности, преподо́бне, пло́ть твою́ в посте́х и моли́твах истончи́л еси́ и, кре́ст тво́й взе́м, Христу́ после́довал еси́. Те́мже и к Вы́шним тече́ние ра́достно соверши́л еси́, иде́же со все́ми святы́ми Святе́й Тро́ице предстои́ши; и ны́не, ста́до твое́ посеща́я, помина́й чту́щих пресвяту́ю па́мять твою́, да вси́ благода́рне вопие́м ти́: ра́дуйся, Богому́дре Анто́ние, наста́вниче пусты́нный.

И́кос:

Ева́нгельскаго гла́са ревни́тель блаже́нне, обре́лся еси́, вся́ бо земна́я вмени́в уме́ты, Христо́в после́дователь в жи́зни се́й изя́щен бы́л еси́, от него́же и ра́зумом обогати́вся дарова́ний Боже́ственных, вразуми́ ны́ веща́ти тебе́ сицева́я: ра́дуйся, Богоно́се, Небе́сный челове́че, земны́й А́нгеле; ра́дуйся, чи́стый до́ме Пресвята́го ду́ха; ра́дуйся, я́ко в жи́зни се́й служи́тель Пресвяты́я Тро́ицы бы́л еси́; ра́дуйся, я́ко моли́твами твои́ми оби́тель твою́ изба́вил еси́ невре́дну от о́гненнаго возгоре́ния; ра́дуйся, я́ко пусты́ню слеза́ми напои́в, многопло́дну сотвори́л еси́; ра́дуйся, я́ко всено́щными Боже́ственными песнопе́нии сию́ просвети́л еси́; ра́дуйся, я́ко в не́й се́мя Боже́ственное многотру́дно все́ял еси́, его́же уплоди́ Бо́г во мно́го; ра́дуйся, я́ко в то́й учени́к стада́ собра́в, стра́ху Бо́жию наказа́л еси́; ра́дуйся, я́ко моли́твами твои́ми нечи́стии ду́си от челове́к отгони́ми быва́ют; ра́дуйся, я́ко непреста́нно мо́лишися Пресвяте́й Тро́ице о соверша́ющих благоче́стно па́мять твою́, е́же соблюсти́ся от вра́г ненаве́тным, да зове́м ти́: ра́дуйся, Богому́дре Анто́ние, пусты́нный наста́вниче.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть. Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Смире́н нра́в и обы́чай кро́ток име́в, блаже́нне, Кро́ткому Па́стырю – Христу́, я́ко овча́ незло́биво, усе́рдно после́довал еси́. ему́же непреста́нно пое́ши со избра́нными все́ми: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Жела́я наслади́тися Небе́снаго Хле́ба – Христа́, его́же яды́й никогда́же у́мрет, а́лчбою и жа́ждею томи́л еси́ пло́ть твою́; его́же ны́не, о́тче Анто́ние, насыща́яся, и на́м прича́стником бы́ти О́наго моли́ся.

Свети́ло ми́ра в после́днем ро́де се́м Госпо́дь сотвори́ тя́, о́тче, чу́вственным очесе́м и душе́вным тобо́ю да́рует прозре́ние. того́ моли́ просвети́ти ны́ све́том за́поведей Боже́ственных, пою́щия: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Обветша́вшия ны́ го́рьким дре́вле дре́ва вкуше́нием и па́дшия преступле́нием, Пречи́стая, обнови́ла еси́, Зижди́теля ро́ждши, Сло́во ипоста́сное, Де́во Ма́ти, Влады́чице.

И́н.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Я́ко высо́к у́м, преподо́бне, от земны́х все́х к Бо́гу име́я, высо́к в доброде́телех обре́лся еси́ и, к Вы́шним тече́ние твое́ испра́вив, сла́виши с ни́ми непреста́нными гла́сы Пресвяту́ю Тро́ицу: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ни́щия ми́луя, а́лчущия пита́л еси́, жа́ждущия напая́л еси́. Те́м прия́ тебе́ в ве́чныя кро́вы тебе́ ра́ди в ни́щих Бы́вый. Ему́же пое́ши: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Не устраши́ тебе́, блаже́нне, долгота́ ле́тняя, ни пусты́нное озлобле́ние, ни в потре́бных ску́дость, ни разбо́йник наше́ствие, но еди́но пред очи́ма име́я, е́же Христа́ ра́ди сме́рть прия́ти в пусты́ни се́й, да Христу́ жи́ти бу́деши.

Богоро́дичен: Украси́лася еси́ де́вства добро́тами и Е́вы покры́ла еси́ сту́д злообра́зный, Христа́ Ро́ждшая, одея́ние безсме́ртия да́рующаго Тебе́ чту́щим.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га по́йте, дела́, я́ко Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Светоно́сная благода́ть и исцеле́ний дарова́ния да́шася от Бо́га все́й стране́ на́шей, преподо́бне, чудотво́рный о́браз Единосу́щныя Тро́ицы и твоя́ мо́щи святы́я. ему́же покланя́ющеся, тя́ почита́ем.

Я́ко ши́пок сладкоуха́нный, о́тче Анто́ние, гро́б тво́й ми́ру обре́теся. К нему́же вси́ приходя́щии духо́вное благово́ние в сердца́х свои́х от него́ объе́млют, благопотре́бное зело́.

Все́м вся́к, блаже́нне, благоче́стне предложи́л еси́ себе́: о́вем у́бо избавле́ние подая́ от вся́ких злы́х обстоя́ний, о́вем же от неду́г здра́вие неоску́дное, о́вем же спасе́ние предлага́я, хотя́щим мона́шеское пребыва́ние.

Богоро́дичен: Умертви́, Богоро́дице, многоко́зненнаго врага́, всю́ тва́рь пре́жде тле́ю умертви́вшаго, ны́не же Тобо́ю ме́ртвии на жи́знь взыдо́хом: родила́ бо еси́ вои́стинну Жи́знь – Бо́га все́х.

И́н.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и А́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

А́ще и за́йде под зе́млю те́ло твое́, но, я́ко со́лнце, дне́сь возсия́, вся́ освеща́ющее, хва́лящия Христа́ во ве́ки.

Многосве́тлое жития́ твоего́, Богоблаже́нне Анто́ние, просвеща́ет душе́вныя о́чи и исправля́ет стопы́ к доброде́тели хва́лящих Христа́ во ве́ки.

По сме́рти явле́нием твои́м, я́ко прокаже́ннаго, очи́стил еси́, та́ко, блаже́нне, и мене́, уя́звленна грехо́м, моли́тв твои́х иссо́пом очи́сти, пою́ща Христа́ во ве́ки.

Богоро́дичен: На Тя́ наде́жду возложи́х, Ма́ти Присноде́во, спасе́ния моего́ и Тя́ Предста́тельницу име́ю жи́зни моея́, поя́ Христа́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Те́сным и приско́рбным на земли́ ше́ствовав путе́м, простра́нства Небе́снаго ра́достне дости́гл еси́, иде́же зри́ши я́сне Пресвяту́ю Тро́ицу со А́нгельскими ли́ки.

Я́ко зла́то, искуше́но в горни́ле терпе́ния, яви́лся еси́, блаже́нне, без вся́каго зло́бы приме́са; и того́ ра́ди высоту́ дости́г доброде́телей, восприя́л еси́ Пресвята́го ду́ха озаре́ние.

Честна́ вои́стинну сме́рть твоя́, преподо́бне: а́ще бо и преста́вился еси́ от на́с, но ду́хом неотсту́пно с на́ми пребыва́еши, ве́рно почита́ющими тя́.

Богоро́дичен: Вся́ Сотво́ршаго матероле́пно в Твои́х не́дрех носи́вши, Мари́е Де́во, от руки́ мя́ изба́ви борца́, я́ко да, спаса́емь Тобо́ю, Твоя́ хвалю́ вели́чия.

И́н.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Еди́наго ле́та ко осми́десятим в тече́нии твое́м не досконча́в, блаже́нне, Вы́шнее Ца́рствие восприя́л еси́, со Христо́м ца́рствуя во ве́ки.

Оста́вив земну́ю сла́ву, к Небе́сней взя́лся еси́ любо́вию и, я́ко А́нгел, в жи́зни се́й Бо́гу послужи́в, к преми́рным духово́м преста́вился еси́, Боже́ственным та́мо све́том просвеща́яся.

Ру́ки, Анто́ние свя́те, к Пресвяте́й Тро́ице на мольбу́ простри́, ми́лостивное прося́, и́же с любо́вию пе́ние Ти́ сие́ прине́сшим, и изба́ви все́х напа́стей и бе́д ве́рою соверша́ющих па́мять твою́ святу́ю.

Богоро́дичен: Пе́ние с пе́снию и хвале́ние, исплете́нное от боле́зненны души́, принесо́х со стра́хом Тебе́, ро́ждшей Христа́, естество́м су́ща Бо́га, его́же моля́щи, Богоро́дице, благоприя́тна сотвори́ моле́ния на́ша и моли́твами Твои́ми соблюди́ лю́ди Твоя́.

Свети́лен:

Твое́ успе́ние в пе́снех пра́зднующих посеща́й моли́твами твои́ми, оставле́ние прося́ грехо́вных собла́зн и изба́вити все́х от разли́чных напа́стей, да вси́ тя́ прославля́ем, блаже́нне Анто́ние.

Сла́ва, и ны́не: С Бо́гом упова́ние на Тя́, Пречи́стая, возложи́хом, из Тебе́ проше́дшему распя́тому Христу́, Твои́ми к Нему́ мольба́ми невре́дны да́же до конца́ сохрани́ ны́.