Великий Покаянный канон святого преподобного Андрея Критского — В среду первой седмицы Великого поста

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Помо́щник и Покрови́тель бы́сть мне́ во спасе́ние, Се́й мо́й Бо́г, и просла́влю Его́, Бо́г отца́ моего́, и вознесу́ Его́: сла́вно бо просла́вися.

Припе́в: Поми́луй мя́, Бо́же, поми́луй мя́.

От ю́ности, Христе́, за́поведи Твоя́ преступи́х, всестра́стно небреги́й, уны́нием преидо́х житие́. Те́мже зову́ Ти, Спа́се: поне́ на коне́ц спаси́ мя.

Пове́ржена мя́, Спа́се, пред враты́ Твои́ми, поне́ на ста́рость не отри́ни мене́ во а́д тща́, но пре́жде конца́, я́ко Человеколю́бец, да́ждь ми́ прегреше́ний оставле́ние.

Бога́тство мое́, Спа́се, изнури́в в блуде́, пу́ст е́смь плодо́в благочести́вых, а́лчен же зову́: О́тче щедро́т, предвари́в, Ты́ мя́ уще́дри.

В разбо́йники впады́й а́з е́смь помышле́ньми мои́ми, ве́сь от ни́х уязви́хся ны́не и испо́лнихся ра́н, но Са́м ми́ предста́в, Христе́ Спа́се, исцели́.

Свяще́нник, мя́ предви́дев, ми́мо и́де, и леви́т, ви́дя в лю́тых, на́га, презре́. Но из Мари́и возсия́вый Иису́се, Ты́ предста́в, уще́дри мя́.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о на́с.

Ты́ ми да́ждь светоза́рную благода́ть от Боже́ственнаго свы́ше промышле́ния, избежа́ти страсте́й омраче́ния и пе́ти усе́рдно твоего́, Мари́е, жития́ кра́сная исправле́ния.

Сла́ва, Тро́ичен: Пресу́щная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая, возьми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное и, я́ко благоутро́бна, да́ждь ми́ сле́зы умиле́ния.

И ны́не, Богоро́дичен: Богоро́дице, наде́жде и предста́тельство Тебе́ пою́щих, возьми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное и, я́ко Влады́чица Чи́стая, ка́ющася приими́ мя.

Пе́снь 2.

Ирмо́с: Вонми́, не́бо, и возглаго́лю, и воспою́ Христа́, от Де́вы пло́тию прише́дшаго.

Поползо́хся, я́ко Дави́д, блу́дно и оскверни́хся, но омы́й и мене́, Спа́се, слеза́ми.

Ни сле́з, ниже́ покая́ния и́мам, ниже́ умиле́ния: Са́м ми́ сия́, Спа́се, я́ко Бо́г, да́руй.

Погуби́х первозда́нную добро́ту и благоле́пие мое́, и ны́не лежу́ на́г и стыжду́ся.

Две́рь Твою́ не затвори́ мне́ тогда́, Го́споди, Го́споди, но отве́рзи ми́ сию́, ка́ющемуся Тебе́.

Внуши́ воздыха́ния души́ моея́, и о́чию мое́ю приими́ ка́пли, Спа́се, и спаси́ мя.

Человеколю́бче, хотя́й все́м спасти́ся, Ты́ воззови́ мя, и приими́, я́ко Бла́г, ка́ющагося.

Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице Де́во, еди́на Всепе́тая, моли́ приле́жно, во е́же спасти́ся на́м.

И́н.

Ирмо́с: Ви́дите, ви́дите, я́ко А́з е́смь Бо́г, ма́нну одожди́вый и во́ду из ка́мене источи́вый дре́вле в пусты́ни лю́дем Мои́м десни́цею еди́ною и кре́постию Мое́ю.

Припе́в: Поми́луй мя́, Бо́же, поми́луй мя́.

Ви́дите, ви́дите, я́ко А́з е́смь Бо́г! — Внуша́й, душе́ моя́, Го́спода вопию́ща, и удали́ся пре́ждняго греха́, и бо́йся, я́ко Неумы́тнаго, и я́ко Судии́ и Бо́га.

Кому́ уподо́билася еси́, многогре́шная душе́? То́кмо пе́рвому Ка́ину и Ламе́ху о́ному, каменова́вшая те́ло злоде́йствы и уби́вшая у́м безслове́сными стремле́ньми.

Вся́ пре́жде зако́на прете́кши, о душе́, Си́фу не уподо́билася еси́, ни Ено́са подража́ла еси́, ни Ено́ха преложе́нием, ни Но́я, но яви́лася еси́ убо́га пра́ведных жи́зни.

Еди́на отве́рзла еси́ хля́би гне́ва Бо́га твоего́, душе́ моя́, и потопи́ла еси́ всю́, я́коже зе́млю, пло́ть, и дея́ния, и житие́, и пребыла́ еси́ вне́ спаси́тельнаго ковче́га.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о на́с.

Все́м усе́рдием и любо́вию притекла́ еси́ Христу́, пе́рвый греха́ пу́ть отвра́щши, и в пусты́нях непроходи́мых пита́ющися, и Того́ чи́сте соверша́ющи Боже́ственныя за́поведи.

Сла́ва, Тро́ичен: Безнача́льная, несозда́нная Тро́ице, неразде́льная Еди́нице, ка́ющася мя́ приими́, согреши́вша спаси́, Твое́ е́смь созда́ние — не пре́зри, но пощади́ и изба́ви о́гненнаго мя́ осужде́ния.

И ны́не, Богоро́дичен: Пречи́стая Влады́чице, Богороди́тельнице, наде́ждо к Тебе́ притека́ющих и приста́нище су́щих в бу́ри, ми́лостиваго и Созда́теля и Сы́на Твоего́ уми́лостиви и мне́ моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́, Го́споди, на ка́мени за́поведей Твои́х подви́гшееся се́рдце мое́, я́ко еди́н Свя́т еси́ и Госпо́дь.

Благослове́ния Си́мова не насле́довала еси́, душе́ окая́нная, ни простра́нное одержа́ние, я́коже Иа́феф, име́ла еси́ на земли́ оставле́ния.

От земли́ Харра́н изы́ди — от греха́, душе́ моя́, гряди́ в зе́млю, точа́щую присноживо́тное нетле́ние, е́же Авраа́м насле́дствова.

Авраа́ма слы́шала еси́, душе́ моя́, дре́вле оста́вльша зе́млю оте́чества, и бы́вша прише́льца. Сего́ произволе́нию подража́й.

У ду́ба Мамври́йскаго учреди́в патриа́рх А́нгелы, насле́дствова по ста́рости обетова́ния лови́тву.

Исаа́ка, окая́нная душе́ моя́, разуме́вши но́вую же́ртву, та́йно всесожже́нную Го́сподеви, подража́й его́ произволе́нию.

Исма́ила слы́шала еси́, трезви́ся, душе́ моя́, изгна́на я́ко рабы́нино отрожде́ние. Ви́ждь, да не ка́ко подо́бно что́ постра́ждеши ласкосе́рдствующи.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о на́с.

Преподо́бныя: Содержи́мь е́смь бу́рею и треволне́нием согреше́ний, но сама́ мя, ма́ти, ны́не спаси́ и к приста́нищу Боже́ственнаго покая́ния возведи́.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о на́с.

Ра́бское моле́ние и ны́не, преподо́бная, прине́сши ко благоутро́бней моли́твами твои́ми Богоро́дице, отве́рзи ми́ Боже́ственныя вхо́ды.

Сла́ва, Тро́ичен: Тро́ице про́стая, несозда́нная, безнача́льное Естество́, в Тро́ице пева́емая Ипоста́сей, спаси́ ны, ве́рою покланя́ющияся держа́ве Твое́й.

И ны́не, Богоро́дичен: От Отца́ безле́тна Сы́на в ле́то, Богороди́телнице, неискусому́жно родила́ еси́, — стра́нное чу́до! — пребы́вши Де́ва доя́щи.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́ша проро́к прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся, я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: услы́шах слу́х Тво́й и убоя́хся, сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Те́ло оскверни́ся, ду́х окаля́ся, ве́сь острупи́хся, но, я́ко вра́чь, Христе́, обоя́ покая́нием мои́м уврачу́й, омы́й, очи́сти, покажи́, Спа́се мо́й, па́че сне́га чисте́йша.

Те́ло Твое́ и Кро́вь, распина́емый о все́х, положи́л еси́, Сло́ве: Те́ло у́бо — да мя́ обнови́ши, Кро́вь — да омы́еши мя́. Ду́х же пре́дал еси́, да мя́ приведе́ши, Христе́, Твоему́ Роди́телю.

Соде́лал еси́ спасе́ние посреде́ земли́, Ще́дре, да спасе́мся: во́лею на дре́ве распя́лся еси́; Еде́м затворе́нный отве́рзеся; го́рняя и до́льняя тва́рь, язы́цы вси́ спасе́ни, покланя́ются Тебе́.

Да бу́дет ми́ купе́ль, Кро́вь из ре́бр Твои́х, вку́пе и питие́, источи́вшее во́ду оставле́ния, да обою́ду очища́юся, помазу́яся и пия́, я́ко пома́зание и питие́, Сло́ве, живото́чная Твоя́ словеса́.

Ча́шу Це́рковь стяжа́ — ре́бра Твоя́ живоно́сная, из ни́хже сугу́быя на́м источи́ то́ки, оставле́ния и ра́зума, во о́браз дре́вняго и но́ваго, — двои́х вку́пе заве́тов, Спа́се на́ш.

На́г е́смь черто́га, на́г е́смь и бра́ка, ку́пно и ве́чери: свети́льник угасе́, я́ко безъеле́йный, черто́г заключи́ся мне́ спя́щу, ве́черя снеде́ся, а́з же по руку́ и но́гу свя́зан, во́н низве́ржен е́смь.

Сла́ва, Тро́ичен: Неразде́льное Существо́м, несли́тное Ли́цы, богосло́влю Тя́, Тро́ическое Еди́но Божество́, я́ко единоца́рственное и сопресто́льное. Вопию́ Ти пе́снь вели́кую, в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.

И ны́не, Богоро́дичен: И ражда́еши, и де́вствуеши, и пребыва́еши обою́ду естество́м Де́ва: Рожде́йся обновля́ет зако́ны естества́, утро́ба же ражда́ет неражда́ющая. Бо́г иде́же хо́щет, побежда́ется естества́ чи́н, твори́т бо ели́ка хо́щет.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: От но́щи у́тренююща, Человеколю́бче, просвети́, молю́ся, и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, и научи́ мя, Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.

Я́ко тя́жкий нра́вом, фарао́ну го́рькому бы́х, Влады́ко, Ианни́ и Иамври́ душе́ю и те́лом, и погруже́н умо́м. Но помози́ ми.

Ка́лом смеси́хся окая́нный умо́м: омы́й мя́, Влады́ко, ба́нею мои́х сле́з, молю́ Тя, пло́ти моея́ оде́жду убели́в я́ко сне́г.

А́ще испыта́ю моя́ дела́, Спа́се, вся́каго челове́ка превозше́дша греха́ми себе́ зрю́, я́ко ра́зумом му́дрствуяй согреши́х, не неве́дением.

Пощади́, пощади́, Го́споди, созда́ние Твое́! Согреши́х — осла́би ми́, я́ко естество́м чи́стый Са́м сы́й еди́н, и и́н ра́зве Тебе́ никто́же е́сть кроме́ скве́рны.

Мене́ ра́ди, Бо́г сы́й, вообрази́лся еси́ в мя́, показа́л еси́ чудеса́, исцели́в прокаже́нныя и разсла́бленнаго стягну́в, кровоточи́выя то́к уста́вил еси́, Спа́се, прикоснове́нием ри́з.

Припе́в: Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о на́с.

Струи́ Иорда́нския преше́дши, обрела́ еси́ поко́й безболе́зненный, пло́ти сла́сти избежа́вши, ея́же и на́с изми́ твои́ми моли́твами, преподо́бная.

Сла́ва, Тро́ичен: Тя́, Тро́ице, сла́вим Еди́наго Бо́га: свя́т, свя́т, свя́т еси́, О́тче, Сы́не и Ду́ше, — про́стое Существо́, Еди́нице при́сно покланя́емая.

И ны́не, Богоро́дичен: Из Тебе́ облече́ся в мое́ смеше́ние, нетле́нная, безму́жная Ма́ти Де́во, Бо́г созда́вый ве́ки, и соедини́ Себе́ челове́ческое естество́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́х все́м се́рдцем мои́м к Ще́дрому Бо́гу, и услы́ша мя́ от а́да преиспо́дняго, и возведе́ от тли́ живо́т мо́й.

Воста́ни и побори́, я́ко Иису́с Амали́ка, плотски́я стра́сти, и Гаваони́ты — ле́стныя по́мыслы при́сно побежда́ющи.

Преиди́ вре́мене теку́щее естество́, я́ко пре́жде ковче́г, и земли́ о́ныя бу́ди во одержа́нии обетова́ния, душе́: Бо́г повелева́ет.

Я́ко спа́сл еси́ Петра́ возопи́вша, — спаси́! — предвари́в мя́, Спа́се, от зве́ря мя́ изба́ви, просте́р Твою́ ру́ку, и возведи́ из глубины́ грехо́вныя.

Приста́нище Тя́ ве́м ути́шное, Влады́ко, Влады́ко Христе́, но от незаходи́мых глуби́н греха́ и отча́яния мя́, предвари́в, изба́ви.

Сла́ва, Тро́ичен: Тро́ица е́смь проста́, неразде́льна, разде́льна Ли́чне, и Еди́ница е́смь Естество́м соедине́на, — Оте́ц глаго́лет, и Сы́н, и Боже́ственный Ду́х.

И ны́не, Богоро́дичен: Утро́ба Твоя́ Бо́га на́м роди́, воображе́на по на́м. Его́же, я́ко Созда́теля все́х, моли́, Богоро́дице, да моли́твами Твои́ми оправди́мся.

Конда́к, гла́с 6:

Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что́ спи́ши? Коне́ц приближа́ется, и и́маши смути́тися. Воспряни́ у́бо, да пощади́т тя́ Христо́с Бо́г, везде́ сы́й и вся́ исполня́яй.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Согреши́хом, беззако́нновахом, непра́вдовахом пред Тобо́ю, ниже́ соблюдо́хом, ниже́ сотвори́хом, я́коже запове́дал еси́ на́м, но не преда́ждь на́с до конца́, отце́в Бо́же.

Манасси́ева собрала́ еси́ согреше́ния изволе́нием, поста́вльши я́ко ме́рзости стра́сти, и умно́живши, душе́, негодова́ние. Но того́ покая́нию ревну́ющи те́пле, стяжи́ умиле́ние.

Ахаа́вовым поревнова́ла еси́ скве́рнам, душе́ моя́, — увы́ мне́! — была́ еси́ плотски́х скве́рн пребыва́лище и сосу́д сра́млен страсте́й. Но из глубины́ твоея́ воздохни́ и глаго́ли Бо́гу грехи́ твоя́.

Заключи́ся тебе́ не́бо, душе́, и гла́д Бо́жий пости́же тя́, егда́ Илии́ Фесви́тянина, я́коже Ахаа́в, не покори́ся словесе́м иногда́. Но Сара́ффии уподо́бися: напита́й проро́чу ду́шу.

Попали́ Илия́ иногда́ два́щи пятьдеся́т Иезаве́линых, егда́ сту́дныя проро́ки погуби́ во обличе́ние Ахаа́вово. Но бе́гай подража́ния двою́, душе́, и укрепля́йся.

Сла́ва, Тро́ичен: Тро́ице Про́стая, Неразде́льная, Единосу́щная и Естество́ Еди́но: Све́тове и Све́т, и Свя́та Три́ и Еди́но Свя́то, пое́тся Бо́г Тро́ица. Но воспо́й, просла́ви Живо́т и Животы́, душе́, — все́х Бо́га.

И ны́не, Богоро́дичен: Пое́м Тя́, благослови́м Тя́, покланя́емся Ти́, Богороди́телнице, я́ко Неразде́льныя Тро́ицы породила́ еси́ Еди́наго — Христа́ Бо́га, и Сама́ отве́рзла еси́ на́м, су́щим на земли́, небе́сная.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Его́же во́инства небе́сная сла́вят, и трепе́щут херуви́ми и серафи́ми, вся́ко дыха́ние и тва́рь, по́йте, благослови́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Правосу́де Спа́се, поми́луй и изба́ви мя́ огня́ и преще́ния, е́же и́мам на суде́ пра́ведно претерпе́ти: осла́би ми́ пре́жде конца́, доброде́телию и покая́нием.

Я́ко разбо́йник вопию́ Ти: помяни́ мя! Я́ко Пе́тр пла́чу го́рце. Осла́би ми́, Спа́се, — зову́ я́ко мыта́рь, слезю́ я́ко блудни́ца. Приими́ мое́ рыда́ние, я́коже иногда́ ханане́ино.

Гное́ние, Спа́се, исцели́ смире́нныя моея́ души́, еди́не Врачу́: пла́стырь мне́ наложи́, и еле́й, и вино́ — дела́ покая́ния, умиле́ние со слеза́ми.

Ханане́ю и а́з подража́я, — поми́луй мя́, — вопию́, — сы́не Дави́дов! Каса́юся кра́я ри́зы, я́ко кровоточи́вая. Пла́чу, я́ко Ма́рфа и Мари́я над Ла́зарем.

Сла́ва, Тро́ичен: Безнача́льне О́тче, Сы́не собезнача́льне, Уте́шителю благи́й, Ду́ше пра́вый; Сло́ва Бо́жия Роди́телю, Отца́ безнача́льна Сло́ве, Ду́ше живы́й и зи́ждяй, — Тро́ице Еди́нице, поми́луй мя́.

И ны́не, Богоро́дичен: Я́ко от оброще́ния червлени́цы, Пречи́стая, у́мная багряни́ца Емману́илева, вну́трь во чре́ве Твое́м пло́ть истка́ся, те́мже Богоро́дицу вои́стинну Тя́ почита́ем.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безсе́меннаго зача́тия рождество́ несказа́нное, Ма́тере Безму́жныя нетле́нен Пло́д: Бо́жие бо рожде́ние обновля́ет естества́. Те́мже Тя́ вси́ ро́ди, я́ко Богоневе́стную Ма́терь, правосла́вно велича́ем.

Неду́ги исцеля́я, ни́щим благовествова́ше Христо́с Сло́во, вре́дныя уврачева́, с мытари́ ядя́ше, со гре́шники бесе́доваше, Иаи́ровы дще́ре ду́шу, предуме́ршую, возврати́ осяза́нием руки́.

Мыта́рь спаса́шеся, и блудни́ца целому́дрствоваше, и фарисе́й хваля́ся, осужда́шеся. О́в у́бо: очи́сти мя́! О́ва же: поми́луй мя́! Се́й же велича́шеся, вопия́: Бо́же, благодарю́ Тя! и про́чия безу́мныя глаго́лы.

Закхе́й мыта́рь бе́, но оба́че спаса́шеся, и фарисе́й Си́мон соблажня́шеся, и блудни́ца приима́ше оста́вительная разреше́ния от Иму́щаго кре́пость оставля́ти грехи́. Ю́же, душе́, потщи́ся подража́ти.

Блудни́це, о окая́нная душе́ моя́, не поревнова́ла еси́, я́же, прии́мши ми́ра алава́стр, со слеза́ми ма́заше но́зе Спа́сове, отре́ же власы́, дре́вних согреше́ний рукописа́ние раздира́ющаго ея́.

Гра́ды, и́мже даде́ Христо́с благове́стие, душе́ моя́, уве́дала еси́, ка́ко про́кляти бы́ша. Убо́йся указа́ния, да не бу́деши я́коже о́ны, и́хже содо́мляном Влады́ко уподо́бив, да́же до а́да осуди́.

Да не го́ршая, о душе́ моя́, яви́шися отча́янием ханане́и, ве́ру слы́шавшая, ея́же дщи́ сло́вом Бо́жиим исцели́ся. Сы́не Дави́дов, спаси́ и мене́! — воззови́ из глубины́ се́рдца, я́коже она́ Христу́.

Сла́ва, Тро́ичен: Отца́ просла́вим, Сы́на превознесе́м, Боже́ственному Ду́ху ве́рно поклони́мся — Тро́ице неразде́льней, Еди́нице по существу́, я́ко Све́ту и Све́том, и Животу́ и Живото́м, животворя́щему и просвеща́ющему концы́.

И ны́не, Богоро́дичен: Гра́д Тво́й сохраня́й, Богороди́тельнице Пречи́стая. В Тебе́ бо се́й ве́рно ца́рствуяй, в Тебе́ и утвержда́ется, и Тобо́ю побежда́яй, побежда́ет вся́кое искуше́ние, и пленя́ет ра́тники, и прохо́дит послуша́ние.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о на́с.

Андре́е честны́й и о́тче треблаже́ннейший, па́стырю Кри́тский! Не преста́й моля́ся о воспева́ющих тя́, да изба́вимся вси́ гне́ва, и ско́рби, и тле́ния, и прегреше́ний безме́рных, чту́щии твою́ па́мять ве́рно.